kallista se on!
-

- Viesti:
kallista se on!
kyselin tuossa hintoja: tikkurilan tuoteperhe, valtti pohjuste 5*9l, pohjamaali 3*18l, ultra 3*18l. Yli ...tanan 1000.- !!! Olen kyllä aina tiennyt että maali maksaa, mutta nyt tuntuu jo erityisen pahalta... Uutta seinäpaneelia on 180 neliötä.
Kun kuljet ilman päämäärää, et voi eksyä.
-Nalle Puh-
-Nalle Puh-
Re: kallista se on!
Heh! Onneksi meillä on toi kaunis mineriitti verhoilu, jota ei tarvi ikinä maalata 
Se mikä ei tapa,vituttaa.
-
Tinakenkäpoika
- Jäsen

Kannattaisiko kysellä muualtakin maaleja ja tietty muitakin maalimerkkejä on. Vaan kun on pohjamaalit yms, niin ei kai sentään kahteen kertaan tarvitse maalata seiniä. Jolloin tollasella 18+9= 27 litralla menis tuo 180m2 jos litralla maalais 7m2
-

- Viesti:
Joo ja meiltä saa lissää sitä mineriittiä!!! kaikki ei ole vielä kaatopaikalla....
Ja tottahan tuo on että en laskenu vielä tarkkaan tuota pintamaalin määrää.
En tiedä oikein tuon merkin kanssa, toki tulee kyseltyä vielä lisää.
Mutta yhtä syvässä suossa olen tuon valinnan suhteen kuin moni muu joka ei ole ikinä maalannut taloaan, saatikka katsonut sen vanhenevan.
Mutta yhtä syvässä suossa olen tuon valinnan suhteen kuin moni muu joka ei ole ikinä maalannut taloaan, saatikka katsonut sen vanhenevan.
Kun kuljet ilman päämäärää, et voi eksyä.
-Nalle Puh-
-Nalle Puh-
Täällä olisi muuten kokonainen mineriitti verhous vailla kotia; vaihdetaan maalattuun puuverhoiluun... Mineritti taitanee muuten olla ollut lopulta ihan OK materiaali. Palasina vaan alkaa olla monet levyt lumien johdosta ja korjausmaalauksen onnistuminen on vissiin vähän niin ja näin.ville kirjoitti:Joo ja meiltä saa lissää sitä mineriittiä!!! kaikki ei ole vielä kaatopaikalla....
Junnuna maalasin muutaman paritalon tuosta noin vaan kesätöinä mitään ajattelematta, nyt silloin tällöin ohi ajettuani ovat maalit vieläkin seinissä. Maalin merkkiä en muista mutta ihan vain telalla tuo tehtiin maasta käsin ja hyvin hyvin reilulla maalilla vaikka maalausfirman omistaja pahasti katsoi kun oli aika monta kympin pönikkää kulunut viikonloppuna. Aikaa tuosta on kulunut parikymmentä vuotta tai no 25v. Silloinkin tuo ulkomaali oli arvossa arvaamattomassa.
Tämän meidän olen ajatellut Uulan petrolilla vetäistä kun ei myyntipuheiden mukaan tarvitse kuin yhden kerroksen. Vähän kalliimpaa kuin nykytekniikan maalit mutta kehuttu on kovasti.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Ihanko nuo kaikki pohjuste+pohjamaali+maali on varmasti tarpeen ? Toki valmistajan ja myyjän mielestä ovat...
Itte vedän uudet panelit suoraan puulle kahteen kertaan öljymaalilla...no maksaa sekin about 150 ekkua 10 l pönikkä.
Itte vedän uudet panelit suoraan puulle kahteen kertaan öljymaalilla...no maksaa sekin about 150 ekkua 10 l pönikkä.
Jos sulla on talo viälä paljaalla puupinnalla, tulisko kyseeseen aito punamulta tai keltamulta. Itte maalasin Uulan vaaleimmalla keltamullalla oman taloni ku olin heittäny ne "kehutut" mineriitit mäjelle. Maalin valinnan perusteena oli pitkälti seuraavan maalauskerran helppous. Hintakin jäi sun tonnista alle pualeen, eli maalit makso reilusti alle 500€.
Kotisivuni puusepäntöistä.
-
maenjuh
- Jäsen

Tuumalle sanoisin mineriitin maalauksesta, että Tikkurilan Ykillä saa ihmeitä aikaan. Meillä homma tehtiin pari kesää sitten, eikä minkäänlaisia vaurioita ole esiintynyt. Mietin toki itsekin ulkovuorauksen vaihtoa aikani, mutta odotellaan nyt että mineriitti tulee taas muotiin - ei pitäisi mennä mun laskujen mukaan kuin 20 vuotta...
Laita vinhaa. Sopiva sävy eikä muuta kuin kaksi kerrosta ainetta laudan suojaksi. Ensimmäiset maalaukset kyseisellä aineella -92. Suoraan laimentamatta raakalaudan pintaan kaksi kerrosta. Kova työ oli vaan ei tarvii vielä moneen aikaan edes eteläseinää sutia. Väri oli punainen.
Kiitos. Pistän vinkin korvan taakse. On monesti käynyt mielessä että saisi varmaan ihan kohtuullisen näköisen jos sävyn vaihtaisi ja kulmaraudat vaihtaisi nurkkalaudoiksi ja ikkunoiden ympäryspellit vaihtaisi laudoiksi nekin. Ikuisiahan nuo näyttää olevan. Ongelmajätettäkin ovat vasta kun ottaa poismaenjuh kirjoitti:Tuumalle sanoisin mineriitin maalauksesta, että Tikkurilan Ykillä saa ihmeitä aikaan.
edit: korjattu jostain syystä tarttunut toisen nimimerkin lainaus.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...