Lattian eristäminen
Lattian eristäminen
Mikä olisi hyvä/oikea tapa eristää -59 rakennetun rintamamiestalon asuinkerroksen lattia. Lattiasta poistettu vanha laudoitus ja purut. Lattia on nyt vain 50mm betoni laatta jonka alla on kellaritilat. Kellarissa on hieman kosteutta. Millä lähden tästä ylöspäin? villa+kosteus-sulku? Betoni on tällähetkellä käsitelty jollain mustalla aineella, bitumilla?? Ja melkein kaikki sanomalehdet olen saanut irti laatasta jotka olivat purujen alla, mutta ei ne oikein kaikki tahdo lähteä suosiolla. Millä siis lähtisin rakentamaan uutta lattiaa???
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

- Viestit: 745
- Liittynyt: Su Loka 14, 2007 23:03
- Paikkakunta: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
Re: Lattian eristäminen
Meillä nykyään:
-betonilaatta
-piki/bitumi
-tervapaperi
-seinien vieressä ekovilla, keskellä edelleen purut
Siihen päälle tulossa paperi ja uudet lattialaudat,
puolet vanhoista laudoista oli kertaalleen irroteltu vähemmän sievästi sorkkaraudalla
ja vedetty sitten muovimatto päälle... Muuten olis laitettu vanhat takas.
Ja hoida se kosteus pois sieltä kellarista,
se tulee sieltä jotain kautta joka tapauksessa aiheuttamaan harmeja,
muovi mihinkään väliin ei ole kellarin kosteuteen ratkaisu...
-betonilaatta
-piki/bitumi
-tervapaperi
-seinien vieressä ekovilla, keskellä edelleen purut
Siihen päälle tulossa paperi ja uudet lattialaudat,
puolet vanhoista laudoista oli kertaalleen irroteltu vähemmän sievästi sorkkaraudalla
ja vedetty sitten muovimatto päälle... Muuten olis laitettu vanhat takas.
Ja hoida se kosteus pois sieltä kellarista,
se tulee sieltä jotain kautta joka tapauksessa aiheuttamaan harmeja,
muovi mihinkään väliin ei ole kellarin kosteuteen ratkaisu...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
Re: Lattian eristäminen
Tarkoitus olisi salaojat ja patolevyt laittaa asianmukaisilla maakerroksilla ja kaadoilla sekä lisätä kellarin ilmanvaihtoa.
Eli voisiko ajatella seuraavanlaista toteutusta?
-sivelletävä bitumi tai bitumi alusmatto (voiko tämän sijasta käyttää jotain muutakin)
-kivivilla?
-paperi
-25mm vaneri
-pintamateriaali
Eli voisiko ajatella seuraavanlaista toteutusta?
-sivelletävä bitumi tai bitumi alusmatto (voiko tämän sijasta käyttää jotain muutakin)
-kivivilla?
-paperi
-25mm vaneri
-pintamateriaali
Re: Lattian eristäminen
Miten olette lisäeristäneet puruseinän sisäpuolelta?
Ajatuksena olisi laittaa villa, höyrysuluksi muovi ja sitten 13mm gyproc. Kuulostaako ihan huonolta?
Silloin olisi ulkoapäin lueteltuna:
puuverhous
ristikoolaus
25mm runkoleijona
vinolaudoitus
purut(ei jokaisessa seinässä)
kivivilla
höyrysulku
gyproc
pintamateriaali
Ajatuksena olisi laittaa villa, höyrysuluksi muovi ja sitten 13mm gyproc. Kuulostaako ihan huonolta?
Silloin olisi ulkoapäin lueteltuna:
puuverhous
ristikoolaus
25mm runkoleijona
vinolaudoitus
purut(ei jokaisessa seinässä)
kivivilla
höyrysulku
gyproc
pintamateriaali