Pyykkikoneen kauluskumi vaihtoon, miten?
Pyykkikoneen kauluskumi vaihtoon, miten?
Onko rintamamiestalolaisilla kokemusta edestä täytettävän pesukoneen kauluskumin, eli sen harmaan tiivisterenkaan, vaihtamisesta? On päässyt repeytymään pienenpieni palkeenkieli, ja pirulainen tiputtaa vettä. Osa maksaa 40 euroa, asentajakäynti maksaisi 131 euroa siihen päälle. Ei anna luonto myöten maksaa noin paljon...
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Re: Pyykkikoneen kauluskumi vaihtoon, miten?
Jouduin irrottamaan omastani kauluskumin ja sain sen vieläpä yksin takaisin! (Ihan omasta työhousun taskusta ruuvi meni kumin reiästä johonkin väliin, jossa krahnasi ikävästi...) Eli mahdotonta se ei ole, mutta muistaakseni siinä oli muutama hankala kohta... Harmi, ettei tullut otettua kuvasarjaa... Nyt muistelen, että yritin ensin vaikeasti, muka nopeasti irroittamatta jotakin, ja sitten hokasin, että kannatti irroittaa lisää, jotta oli helpompi ensin laittaa toinen reuna, mutta ikävä kyllä, en tarkempia ohjeita muista... Kehotan kuitenkin vaihtamaan itse, harvoin pääsee noin hyville tuntipalkoille, vaikka joutuisi yrittämään ja erehtymään ensin useasti kuten minä
. Ei mulla mennyt siinä kaikkine veivaamisineen ja väärinyrityksineenkään edes tuntia
Ja muistelen vielä, etten käyttänyt mitään "kumille vaarallisia työkaluja", kuten terävää ruuvvaria tms... Meillä kaupan halvin malli, Indesit, tai joku sellanen.
Anteeksi ohjeen epäselvyys!
Lisään vielä, että irroittaessa kannattaa miettiä, kumpi reuna laitetaan takaisin ensin...
Lisään vielä, että irroittaessa kannattaa miettiä, kumpi reuna laitetaan takaisin ensin...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
?keskellä kämmentä kirjoitti:Jouduin irrottamaan omastani kauluskumin ja sain sen vieläpä yksin takaisin! (Ihan omasta työhousun taskusta ruuvi meni kumin reiästä johonkin väliin, jossa krahnasi ikävästi...) Eli mahdotonta se ei ole, mutta muistaakseni siinä oli muutama hankala kohta... Harmi, ettei tullut otettua kuvasarjaa... Nyt muistelen, että yritin ensin vaikeasti, muka nopeasti irroittamatta jotakin, ja sitten hokasin, että kannatti irroittaa lisää, jotta oli helpompi ensin laittaa toinen reuna, mutta ikävä kyllä, en tarkempia ohjeita muista... Kehotan kuitenkin vaihtamaan itse, harvoin pääsee noin hyville tuntipalkoille, vaikka joutuisi yrittämään ja erehtymään ensin useasti kuten minä. Ei mulla mennyt siinä kaikkine veivaamisineen ja väärinyrityksineenkään edes tuntia
Ja muistelen vielä, etten käyttänyt mitään "kumille vaarallisia työkaluja", kuten terävää ruuvvaria tms... Meillä kaupan halvin malli, Indesit, tai joku sellanen.
Sun nimimerkkiisi verrattuna ihan hyvä ohje...
-
hartsakoski
- Jäsen

No voi vitsi kun en tuota hommaa kunnolla enää muista että vois antaa täsmällisiä ohjeita
.Olen omasta koneesta käyttänyt sen muutaman kerran irti,ja työläin homma muistaakseni oli kumikauluksen luukun puoleisen kiristysrenkaan paikalleen laitto.Meidän koneessa se oli avonainen rautalankalenkki jossa koukut molemmissa päissä,ja näiden koukkujen välissä oli erittäin jäykkä vetojousi.Tämä kiristyshässäkkä oli kumin uurteiden sisällä niin ettei sitä ensiks meinannu huomatakkaan.Kyllä sä sen saat vaihdettua kun se mullakin onnistui,mutta kuten joku jo sanoikin varo terävien työkalujen käyttöä ettei "kumi puhkea"
.