Olemme tekemässä keittiöremonttia ja mietimme, että mihinhän reikään kytkemme liesituulettimen putken. Voiko sen kytkeä vanhan puuhellan käytössä olleeseen savuhormiin? Toisena vaihtoehtona olisi keittiön ilmakanava... mutta epäilemme sen olevan myös kellarin pannuhuoneen käytössä. Tuo savuhormi on aika karstoittunut ja nyt kun se on auki, tippuu sieltä mustia "kökkäreitä"
liesituuletin
liesituuletin
hei,
Olemme tekemässä keittiöremonttia ja mietimme, että mihinhän reikään kytkemme liesituulettimen putken. Voiko sen kytkeä vanhan puuhellan käytössä olleeseen savuhormiin? Toisena vaihtoehtona olisi keittiön ilmakanava... mutta epäilemme sen olevan myös kellarin pannuhuoneen käytössä. Tuo savuhormi on aika karstoittunut ja nyt kun se on auki, tippuu sieltä mustia "kökkäreitä"
Sanna&Markku
-
rmt:n emäntä
- Uusi jäsen
Savuhormiin meillä
Eli keittiön savuhormiin meidän liesituuletin kytkettiin ja hyvin toimii 
Rintamamiestalon emäntä :)
-
Villa Edita
- Jäsen

meillä oli savuhormi toisella puolella huonetta, joten liesituulettimen ulosvienti tehtiin vanhan kylmäkulmakaapin seinäreikään. putki tehtiin irtotuulettimen päälle valmistetun lastulevykulman sisään ja sieltä ulos. syntyi nätisti peltiputkesta valmiiksi tehdyillä palasilla (oli pikkanen mittailu/sovittelu, näissä kun ei saa haitariputkea käyttää) ja läpiviennin päähän oikeannäkönen päätyritilä. filtterihän tässä mallissa on tuulettimen alla, joten sen pitämällä puhtaalla itse putkeen ei pitäisi kerääntyä liikaa skeidaa. tuntuu toimivan ja on lainpykälien mukainen myös.
Joskus tämä on meilläkin edessä.
Matkaa keittiökalusteista hormiin tulisi nelisen metrin vaakavetona joten olen itse miettinyt sellaista huonetilaan palauttavaa tuuletinta *lue lisää* - jota ei liitetä hormiin. Onkohan niistä kellään kokemusta?
Matkaa keittiökalusteista hormiin tulisi nelisen metrin vaakavetona joten olen itse miettinyt sellaista huonetilaan palauttavaa tuuletinta *lue lisää* - jota ei liitetä hormiin. Onkohan niistä kellään kokemusta?
kamala mörskä - miks ne tollasen osti - hirvee urakkaPetri Leskinen
mietittiin myös tuollaista, mutta todettiin liian kalliiksi ostaa ja ylläpitää. oli helpompi käyttää valmiina seinässä olevaa reikää joka oltais jouduttu kuitenkin pistämään tukkoon (meillä oli sellaiset isot puusta tehdyt 'kylmäkaapit' keittiön kulmassa johon tuli ulkoa ilma).
Asiasta kuudenteen, oli aika yllätys ettei tuollaiset kulmakylmäkaapit olleet aiheuttaneet mitään kosteusvauriota/tms seinän reiän kohdalle tai muuallekaan. Ollut epäilemättä aika kohtuu toimiva ajatus.
Asiasta kuudenteen, oli aika yllätys ettei tuollaiset kulmakylmäkaapit olleet aiheuttaneet mitään kosteusvauriota/tms seinän reiän kohdalle tai muuallekaan. Ollut epäilemättä aika kohtuu toimiva ajatus.
Aluksi niin iso reikä että putki mahtuu väljästi siihen menemään. Sitten muurauslaastilla väli umpeen. Tarpeen mukaan sitten voi tietysti laitella mutkakappaleita. Jos kurkkutorvea käyttää niin tuohon liitokseen kannattaa kuitenkin laittaa pätkä kierresaumakanavaa koska kurkkutorvi ei oikein kestä puristusta.
Tiiveysvaatimus on varmasti sen verran kova että villa ei oikein käy. Todennäköisesti et tee reikää isolla timanttiterällä joten se on muodoiltaan varmaan aika epämääräinen. Itse en ainakaan ole saanut kovin pyöreitä reikiä aikaiseksi. Massaa sitten menisi aika paljon (lienee kallistakin) enkä tiedä miten se tarttuisi vähän pölyiseen laastipintaan. Uretaanivaahto voisi toimia mutta tässä käyttökohteessa saattaisi paloviranomaiset alkaa rykimään. Laita siis laastilla.