Nyt alkoi lyödä ajatukset jo niin paljon ympäri, ettei oikeen mikään onnistu... Noh onneks on innokkaita auttajia pilvin pimein :D
Eli meille asennettiin uudet ikkunat viime keväänä. Hiljalleen ollaan edistytty muissa remontin osissa, mutta haluaisi hiljalleen saada ikunalistat sisäpuolelle paikalleen. Ongelmaksi tulikin se, että nykyaikaiset tusinakehykset on tehty niin, ettei karmissa ole kunnolla tilaa smyygin rakentamiseen. Lisäksi lisäeristys teki tehtävänsä ja seinä paksuni. Pitäisikö vain alkaa suosiolla rakentamaan itse listoista mittatilauskarmit vai saako jostain kaupan tusinatavaraa.
Toivottavasti tästäkin joku saa selvän :P
ikkunalistojen asennus
Re: ikkunalistojen asennus
Sama vika täällä...tai ainakin luulisin. Oli niin montaa termiä käytetty kysymyksessä
Mun ikkunoissa on karmit ja karmeissa pokat...eli nää missä on lasi kiini...tauluissa kehykset...köh köh.
Ja karmit on seinän runkokoolaukseen tehdyssä aukossa, olisi pitänyt tietää että jos sisälle tulee smyygit että tehtävä
reilumpi aukko mitä "oppikirjat" suosittelee...suositus kun on nykykäytännön mukaisesti smyygittömälle asennustavalle käsittääkseni.
Eli ahdasta on mutta 15mm laudasta täytyy jotkut smyygit kikkailla seinäpinnan tasoon asti ja joku simppeli lista sit päälle.
On kyllä aivan törkeän kallista tuo 15 x 95 mm höylätty lauta,olis saattanu jäädä tilaamatta jos olis hinnan kysynyt.
Mun ikkunoissa on karmit ja karmeissa pokat...eli nää missä on lasi kiini...tauluissa kehykset...köh köh.
Ja karmit on seinän runkokoolaukseen tehdyssä aukossa, olisi pitänyt tietää että jos sisälle tulee smyygit että tehtävä
reilumpi aukko mitä "oppikirjat" suosittelee...suositus kun on nykykäytännön mukaisesti smyygittömälle asennustavalle käsittääkseni.
Eli ahdasta on mutta 15mm laudasta täytyy jotkut smyygit kikkailla seinäpinnan tasoon asti ja joku simppeli lista sit päälle.
On kyllä aivan törkeän kallista tuo 15 x 95 mm höylätty lauta,olis saattanu jäädä tilaamatta jos olis hinnan kysynyt.
Terve.
Vaneri on kanssa ihan hyvää kamaa noihin myyki hommiin... Suoraa ja saa levystä ajaa mitä leveyttä tarvii. Paksuudenkin voi ottaa mitä tarvii tai mahtuu...
Tarkotan siihen, jos ikkuna syvemmällä seinäpinnasta ja sitten peitelista...
Vaneri on kanssa ihan hyvää kamaa noihin myyki hommiin... Suoraa ja saa levystä ajaa mitä leveyttä tarvii. Paksuudenkin voi ottaa mitä tarvii tai mahtuu...
Tarkotan siihen, jos ikkuna syvemmällä seinäpinnasta ja sitten peitelista...
Viimeksi muokannut Kiwikasa., Ti Helmi 15, 2011 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se mene kuin elokuvissa...
-
AR_chie
- Jäsen

Njoo... myönnetään, että aika sekava. Mä oon senverta väsyny, et silmät ristissä.
Ikkunan karmiin(?) kiinnitettävä tai siihen kiinni tulevasta peitelistasta on kyse. Se kun alkaa olla senverta pienessä raossa, ettei sinne oikein valmista listaa laita. Ja kuitenkin haluaa jäljen olevan hyvän, niin ei tässä oikein varmaa muuta vaihtoehtoa ole, kuin kouluttautua puusepäksi ja nikkaroida itse listat.
Vaneri kuulostaa helpolta... vaarallisen helpolta..
Ikkunan karmiin(?) kiinnitettävä tai siihen kiinni tulevasta peitelistasta on kyse. Se kun alkaa olla senverta pienessä raossa, ettei sinne oikein valmista listaa laita. Ja kuitenkin haluaa jäljen olevan hyvän, niin ei tässä oikein varmaa muuta vaihtoehtoa ole, kuin kouluttautua puusepäksi ja nikkaroida itse listat.
Vaneri kuulostaa helpolta... vaarallisen helpolta..