Lattialämmitys: Sähköllä vai Vesikierrolla!?
Lattialämmitys: Sähköllä vai Vesikierrolla!?
Kumpaa olet itse käyttänyt ja miksi? Oletko ollut tyytyväinen valintaasi...?
- maanma
- Moderaattori

Vesikeskuslämmitys mahdollistaa lattialämmityksenä kaikki lämmönlähteen ilman sähkölisäystä. Näitä lämmönlähteitä ovat aurinkokeräin, vesi- ja poistoilmalämpöpumppu, pelletti, klapit, öljy ja sähkö.
Sen odotettavissa oleva käyttöikä moninkertainen sähkövastuksiin verrattuna. Samalla tulee yleensä laitettua kellarin lattian eristyskin kuntoon. Suosittelen erityisesti kohteisiin, jota lämmitetään kesällä ja talvella.
Sen odotettavissa oleva käyttöikä moninkertainen sähkövastuksiin verrattuna. Samalla tulee yleensä laitettua kellarin lattian eristyskin kuntoon. Suosittelen erityisesti kohteisiin, jota lämmitetään kesällä ja talvella.
Tuohon vielä paisuntasäiliötä ja varoventtiiliä ettei homma poksahda hallitsemattomasti vikatilanteessa. Eikös jollain foorumin jäsenellä ollut ihan tehdastekoinen sähköaparaatti joka lämmitti koko talon?oona kirjoitti:Oletteko kuulleet sellaisesta systeemistä,että vesikiertoinen lattialämmitys tehtäisiin itse? Siihen siis tarvitaan yksi saunanvastus, termostatti ja säätönattula sekäpätkä putkea johon vastus tulee sisälle?? Niin ja tietysti pumppu joka kierrättää vettä..
Aika mielenkiintoista..
Voiko tuollainen itse kyhätty härveli toimia? Entä jos se laukeaa niin korvaako vakuutus yhtikäs mitään?
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Ja huomioitavaa on myös, että sähkön hinta ei tule laskemaan.Anak kirjoitti:Kun talossa ei muuallakaan ole vesikiertoista lämmitystä niin perustamiskustannukset vesikiertoiselle lattialämmitykselle olisi ollut liian suuri.. Sähkökaapeli on edullinen investointina mutta tietty kalliimpi pitkässä juoksussa.
-Antti
Markku