betonin piikkaus

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
kumpurinne
Jäsen
Jäsen

betonin piikkaus

Viesti Kirjoittaja kumpurinne »

Pitäis piikata noin metri kertaa metri ala betonia pois pienen "ulkovajan" lattiasta poies.. ongelmana on se että valun paksuus on noin 50cm ja siinä on tiettävästi vielä rautoja. Kuinkakohan mahdoton on piikata ja millä koneella mahtaisi onnistua?
piippo
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: betonin piikkaus

Viesti Kirjoittaja piippo »

Ettei ois sokkelinkohdalta se 50cm ja lattia kuitenkin vähän ohuempi. Mut jos 50cm on niin suosittelen kyllä isoa piikkauskonetta hakemaan vuokraamosta. Raudat voimapihdeillä ja rälläkällä. Hiki voi tulla, mutta kyllä se siitä lähtee.
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

On se noinkin paksu mahdollinen, itse olen ollut piikkaamassa saunan lattiaa, jossa raudoituksena oli mm. kokonaisia polkupyörän runkoja :shock:
Paksuutta tolla oli varmaan about 1m. Piikattiin Boschin USH 27 maakiilakoneilla, sellainen 2 kahvainen seisomamalli, keltainen. Vuokraamoista löytyy.
"Rautakauppias jumalan armosta, ei täällä myyjät nauti ihmisarvosta.."
novoiperkele
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja novoiperkele »

kaukomäki kirjoitti:On se noinkin paksu mahdollinen, itse olen ollut piikkaamassa saunan lattiaa, jossa raudoituksena oli mm. kokonaisia polkupyörän runkoja :shock:
Paksuutta tolla oli varmaan about 1m. Piikattiin Boschin USH 27 maakiilakoneilla, sellainen 2 kahvainen seisomamalli, keltainen. Vuokraamoista löytyy.
Maakiilakone ehdottomasti. Perushilti ei jaksa, tai jaksaa, mutta menee paljon kaljaa.
kumpurinne
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kumpurinne »

kiitoksia vinkeistä.. täytynee ens vklopuks hakea kone ja varautua muutaman tunnin pullisteluun.
maurilyly
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://huvilointia.blogspot.fi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maurilyly »

Joo piikkaus on hauskaa, meillä oli 50-80mm paksuudella 40m2 alueella betonia ja sen alla hiekkaa. Tein reikiä 20-30 cm välein ja rautakangella nostelin palasia irti. Samalla piikkasin laajennuksen alle jäävät portaat 1mx1.5m. Oli yllättävän helppoa.
Vuokrasin normisähköllä toimivan koneen päiväksi ja tais maksaa 30-40 eur

http://www.flickr.com/photos/maurilyly/ ... 792682457/
EEmeli1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja EEmeli1 »

Täällähän näyttää olevan muitakin betonin poisto hommissa. Itsellä reilu sata neliöä poistettavaa, josta noin 30 m2 poistettu. Betonin paksuus vaihtelee 60 ja 80 mm välillä. Minun tilanne on vähän erillainen kun poistettavan betonin alla on lankkulattia (toivottavasti) joka huoneessa. Olen ajanut betonin rälläkällä 40x40 neliöihin, sen jälkeen lekalla ja sorkkaraudalla palaset irti ja pihalle, ylättävän vaivatonta. Loppu betonista jossa raudoitus on rautakangella kanpeamalla vähä vähältä ylös ja lekalla palasiksi, tämä vaihe on työläin. Betonia ei meidän tapauksessa uskalla rälläköidä rautoihin asti, koska silloin palovaara kasvaa turhan suureksi.
Vastaa Viestiin