Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Avatar
terojl
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 18:01
Paikkakunta: Kouvola

Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja terojl »

Pitäisi laittaa löylyhuoneen yhdelle seinälle SPU eriste. Seinäpaneeliahan ei voi laittaa aivan lattiaan asti, koska kellarin ilmanvaihdon tietäen, paneeli mätänisi varsin nopeasti. Tavoitteena olisi, että saisin laitettua tuohon SPU:n päälle jotenkin laattoja noin 30 cm lattiasta ylöspäin. Näin ollen seinäpaneli säilyisi pitemmän ajan kunnossa. Paneli ei myöskaan kastuisi niin paljoa, kun siihen ei roiskuisi lattialle tippuneet eksyneet roiskevedet löylyistä. Miten saan tuohon SPU:n päälle laattoja? Otanko alupaprun pois ja siihen vain vesieriste ja laatat, vai filmivaneri urtsilla liimaten + vesieriste vai miten?
Liitteet
30092011053.jpg
30092011053.jpg (47.71 KiB) Katsottu 5941 kertaa
Kinmo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2008 21:39

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja Kinmo »

Elämä on
Jäsen
Jäsen
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 14:57
Paikkakunta: Rauma

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja Elämä on »

Minä laitoin ek gyprokkia 30cm korkuisen siivun levyn päälle ja siihen vedeneristeen. Levyn takia laitoin tuuletusrimat 32mm tavarasta vaakapaneloinnin alle.
marjona
Jäsen
Jäsen
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 23:03
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja marjona »

Noilla SPU:n ohjeilla tein 8v sitten ja hyvin on laatat pysyneet. Koolaus kannattaa tosiaan tehdä hieman vahvemmasta, (esim em 32mm) koska jo pelkästään laasti ja laatta vie aika paljon alhaalta tuuletusrakoa kapeammaksi.
Jamo2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 19:02
Paikkakunta: Kerava

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Sinulla on SPU levyt seinällä kuvassa väärinpäin. Eli printtipuoli jää näkyviin, jolloin vedeneristyskin onnistuu ohjeen mukaan.

t:Jamo
ibix
Jäsen
Jäsen
Viestit: 266
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 9:21
Paikkakunta: oulu

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja ibix »

minun SPU levyissä oli kyllä printti molemmilla puolilla :o
Avatar
terojl
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 18:01
Paikkakunta: Kouvola

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja terojl »

Piti käydä tarkistamassa tuo alupapru ja printti. Ovat minullakin molemmilla puolilla. Katselin tuota SPU:n ohjetta. Otan tuon alupaprun pois vain tuolta noin 30 cm matkalta ja siihen vesieristys jne. Kiitos kaikille vastauksista.
hakamaa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: To Loka 08, 2009 18:10
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja hakamaa »

Mä oon laittanu noi aina niin päin että se kooditeksti on sisään päin. Niin olen tuon asennusohjeen kohdan ymmärtänyt:

3. Asenna ensimmäinen levy vaakatasoon
naaraspuoli alaspäin ja levyn
kooditeksti saunatilaan päin. Levyt
voi asentaa myös pystysuuntaan.


http://www.spu.fi/files/spu/esitteet/SP ... _esite.pdf

Oli mullakin tuo SPU ERISTEET jne mainokset molemmin puolin, ainakin viime kerralla, mutta kooditekstit vain toisella.
Jamo2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 19:02
Paikkakunta: Kerava

Re: Löylyhuoneen SPU ja vesieristys

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Koodi printti pitää jäädä näkyville, muuten ei aluumiinipaperista saa kuin rämmäleitä irti.

SPU mainokset on levyssä tietystikkin molemmin puolin!

t:Jamo
Vastaa Viestiin