Rintsikkaperheiden autot

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Tervikset
Uusi jäsen

Re: Rintsikkaperheiden autot

Viesti Kirjoittaja Tervikset »

Meillä on tällä hetkellä farkku Mondeo -98 ja sedan vuosimallia 2001. Tylsää... Projektiautoja koko ajan tulee katseltua... :mrgreen:
Tuamas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuamas »

Tölökki Volkkari kuljettaa romut :)

http://farm7.static.flickr.com/6168/621 ... f3e5_o.jpg
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Tuamas kirjoitti:Tölökki Volkkari kuljettaa romut :)

http://farm7.static.flickr.com/6168/621 ... f3e5_o.jpg
EVP ?

Olin osan aikaa intistä Riihimäellä pv:n sähköteknillisessä koulussa tutka-AU -kurssilla ja siellä oli vääpelin käytössä samanlainen.
Tuamas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tuamas »

Juu, armeijan palveluksesta tämäkin on alunperin lähtöisin, hiabbi vaan on jäänyt matkan varrelle :)
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Yksi auto tuli talouteen lisää.
Pakettiautosta hajosi syyläri ja kun kaksi autoa on pakko olla jatkuvasti ajokunnossa niin hommasin sitten 106 pösön -96.
Saapahan rauhassa laittaa tuan pakettiauton kuntoon.
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Onko nyt näin että kellään ei ole Ladaa?
Laatuauto Suomen olosuhteisiin ja sopisi imagonsa puolesta hyvin rintamamiestalon pihaan.
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Kattoin ladan hintaa -03 ajettu 78tkm hinta 1000e :D
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Mikko Suokas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Mikko Suokas »

Hower kirjoitti:Onko nyt näin että kellään ei ole Ladaa?
Laatuauto Suomen olosuhteisiin ja sopisi imagonsa puolesta hyvin rintamamiestalon pihaan.
Minulla on nappis eli Lada 1200L, mutta se on ollut ajossa viimeksi syksyllä 2009. Sitten tuli katsastuksessa hylsy, ja kun olin silloisen työtilanteen vuoksi ja muutenkin aika poikki, en ryhtynyt samantien korjaamaan sitä, ja nyt siinä olisi pitkän seisonnan jäljiltä jo paljon muutakin laittoa. Pitäisi hommata se alkavaksi talveksi edes katon alle. Vuosimalli on 1985, eli neljän vuoden päästä sitä voisi jo yritellä museorekisteriin, kunhan sen ensin saa kuntoon ja siistittyä.

t. Mikko
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Hower kirjoitti:Onko nyt näin että kellään ei ole Ladaa?
Taitaa olla niin, että nykyään nuo ranskikset ovat ottaneet Ladan aseman edullisena kehonsiirtimenä, Ladat, ne kunnolliset mallit, tahtovat maksaa aika paljon nykyään, nuo ransikset ovat edullisempia niin hankkia kuin ylläpitääkkin.

80-luvullahan tuo lada ja rintsikka kuuluivat yhteen, jota sitten hieman tuotiin esille 90-luvun tv-sarjassa Kyllä isä osaa, joka taitaa kertoa keskivertoisesta rintsikassa asujasta noin muutenkin aika tarkan kuvauksen :lol:

Missähän mahtaa tuokin Lada nykään majailla?
http://www.youtube.com/watch?v=UUCoSxXMhUQ
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Joskus aikaisemmin täällä oli keskustelua Tomtomin akun tyhjenemisestä. Olen edelleen sitä mieltä, että siinä on sattunut insinööreille pikkuinen moka. Minä kun en tarvitse laitetta joka päivä ja kahden kolmen päivän päästä akku on niin tyhjä, että laite ei aina käynnisty. En osaa sammuttaa sitä niin, että se ei jäisi siihen standby-valvetilaan. Olisi edes asetuksissa mahdollisuus valita haluaako sen sammuttaa kokonaan.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Hep! puuliiterin nurkalla seisoo 2105 vm -95 odottamassa talvikelejä ja jäärataa :-D Pitäis ehtiä hiukka fiksata sitäkin ennen talvea, myöhemmin on enemmän aikaa :wink: Yllättävän hyvin tuo vakiokin jaksaa koteloa lennättää, mutta voishan sitä vähän kutitella kuitenkin... smiley_074
estonian
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja estonian »

Ei ole perhettä, eikä autoja, mutta joitain kulkineita kyllä.

Kuva
koskinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koskinen »

Pappatunturi -1966, rouvalla Avensis farkku -2001, ja juu mulla BMW F10-M-Sport 2011... :roll:
vesahy
Jäsen
Jäsen

Ilmastointi vuotaa

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Tasan vuosi sitten mulle tehtiin Relluun suuremman huollon yhteydessä myös ilmastoinnin huolto. Se ei onnistunut kerralla vaan piti käydä toisen kerran ehjäämössä jonka jälkeen kylmää alkoi tulla. Tänä keväänä ilmastointi oli taas mykkä. Eilen kävin ilmastointihuollossa ja kuulin, että kylmäainetta oli jäljellä enää 100 gramma kun pitäisi olla puoli kiloa. Laite täytettiin ja se puhalsi kyllä kylmää mutta vain eilen. Tänään taas mykkänä. Ilmeisesti se vuotaa jostain mutta mistä, sitä ei korjaamon tietokone ilmoittanut.

Nyt sitten pitäisi löytää pätevä ja mielellään edullinen autojen ilmastointiin perehtynyt korjaamo, joka saisi minun autoni kuntoon. Sijainti mielellään Rauma-Tampere-Lahti-Kotka-piirin eteläpuolella. Onko suosituksia?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Kompressorin akseli on aika todennäköinen syypää. Ilmastoinnin täyttäjälle miinuspisteitä, jos ei tullut laittaneeksi kylmäaineen sekaan väriainetta. Se väriaine näkyy/näkyisi UV-lampun kanssa katsellen, ja auttaa vuodon etsinnässä.

Valitettavasti en tiedä edullista tai edes takuupätevää kylmästöintiehjäämöä.
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Vastaa Viestiin