Uuni kysymys!
Re: Uuni kysymys!
No niin ensimmäiset pesälliset poltettu uunissa,aluksi veto oli huono niinku arvelinkin mutta sit ku vähän lämpes ni veti hyvin ja palo puut todellas hyvin! :) 2pesällistä poltin sunnuntai-iltana,aika kuumaksi meni ja pukuhuoneessakin missä uuni on nousi lämpötila 17-> 21asteeseen... Ylimmän kerroksen makkarit lämpes aivan huikesti,23astetta vieläkin lämpötila vaikkei ole(eikä ole ollu koko kesänä) sähköpatterit edes päällä.
Ja itse uuni on vieläkin lämmin vaikka tulet sammui jo 48tuntia sitten! Joten aika loistavasti varaa lämpöä,siis oli todella posiitivinen yllätys miten lämmittää koko taloa.! Ne ilmaräppänät jotka on katon rajassa mistä pitäis hönkiä lämmintä huoneisiin,olivat auki vaan pari tuntia mutta silti muurista hönkii huikeesti lämmintä..Aika mahtava FIILIS! :)
Re: Uuni kysymys!
Oikein mielenkiintoista,hieno homma että systeemi toimii 
Alkuperäinen kysymys koski noita kahta valurautaluukkua uunin sivuilla,ne on todennäköisesti ilmankierron paluukanavien alapäässä(siis puhdistus,tarkastus),jäähtynyt ilma huoneista tulee sieltä lämpökammion alaosaan,alkaa nousta kuuman uunin sivuja jatkuvasti lämmeten kammion yläosaan,josta menokanava alkaa,sieltä huoneisiin ja taas takas paluukanaviin jne.Ilman kiertoliike jatkuu niin kauan kun uuni on lämmin tai sitä ei huoneiden venttiilejä sulkemalla estetä.Ihan hieno systeemi ja tuo kyseinen laitos on ilmeisesti toiminnaltaan ja mitoitukseltaan hyvin onnistunut.
Alkuperäinen kysymys koski noita kahta valurautaluukkua uunin sivuilla,ne on todennäköisesti ilmankierron paluukanavien alapäässä(siis puhdistus,tarkastus),jäähtynyt ilma huoneista tulee sieltä lämpökammion alaosaan,alkaa nousta kuuman uunin sivuja jatkuvasti lämmeten kammion yläosaan,josta menokanava alkaa,sieltä huoneisiin ja taas takas paluukanaviin jne.Ilman kiertoliike jatkuu niin kauan kun uuni on lämmin tai sitä ei huoneiden venttiilejä sulkemalla estetä.Ihan hieno systeemi ja tuo kyseinen laitos on ilmeisesti toiminnaltaan ja mitoitukseltaan hyvin onnistunut.

