Piippu Hakusessa

Ajatuksena kertoa mm. "järkevän" hintaisista tuotteista ja vinkeistä niiden hankintaan. Keskustelua myös tarjouksista ja käytetyn tavaran myyntipisteistä ja kierrätyskeskuksista.
Vastaa Viestiin
alottelija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
Paikkakunta: oulu

Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja alottelija »

Puukattilalle pitäisi tilata jostain piippu,minimi suositus 180mm.
Vanhaan varastorakennukseen pitäisi tehdä uusi piippu ja teräspiippua miettinyt.
Mitä paikkaa suosittelet?
Avatar
Arveccio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 10:29
Paikkakunta: Kemi

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Arveccio »

Modulaariset/valmiit teräspiiput maksaa mansikoita eivätkä ole paloturvallisuudessa tiili/elementtipiippujen tasolla. Kondensio on käsittääkseni reippaampaa kuin muissa materiaaleissa ja se vesi pitää hoidella jonnekkin. Toki teräksestäkin saa hyvän ja onhan niitä käytössä jokapuolella. Onko esim joku elementtipiippu tyyliin schiedel täysin poissuljettu vaihtoehto? Muurari tuo lisäkustannuksia jos ei itsellä ole osaamista/aikaa/mielenkiintoa.
Avatar
Maatilallinen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1912
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 15:40
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Maatilallinen »

Tilaa ehdottomasti teräspiippu kattilalle, itse tuhosin tiilipiipun puukattilan kanssa, jatkuvapaloinen poltto ja alhaiset savukaasujen lämmöt -> piipun yläosa hapantui aivan täysin ja nokivesi alkoi valumaan sisällä, nyt ollut käyttökiellossa, pitää kesällä teräsputki laittaa.

Ei tiilipiippua kannata ruveta laittamaan, teräspiippu mieluiten lämpökeskuksen ulkopuolelle niin kaikkein paras ratkaisu. Mulla on tilalla sillein, lämpökeskuksen ulkoseinää pitkin teräspiippu ja kattilasta savukaasuyhde seinänläpi piippuun. Hyvin toimii :-D
alottelija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
Paikkakunta: oulu

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja alottelija »

Tiilistä en ala muuraamaan.Tosiaan nuo teräksiset maksaa.Meinasin lentää tuolilta,kun löysin yhdestä paikasta hinnan n.paritonnia.
Alkoi kiinnostamaan tuo schiedel piippu.Kaippa se kestää ja täyttää palomääräykset mitä vaaditaan puukattilalle(n.40kw).
Hinta ei olisi paha tuolla http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1148
Avatar
Arveccio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 10:29
Paikkakunta: Kemi

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Arveccio »

Noissa elementtipiipuissa on tosiaan harkkorunko, keraaminen sisäputki ja välissä 2cm kovavilla. Sisäputkessa on n. 10mm seinämävahvuus. Vaatii vesikaton yläpuolelle rappauksen ja/tai pellityksen. Piippuvalmistajien valmiit pellityspaketit maksaa mansikoita eli joku paikallinen peltiseppä tai kattopeltifirma tekee samat romut halvemmalla. Meillä on 2 tommosta piippua toinen kattilalle ja toinen takalle. Tuo takkapiippu oli jo olemassa kun ostettiin talo mutta tuon toisen muurasin viimesuvena. Mulla meni reilu työpäivä touhutessa yhden kahitiiliseinän kokemuksella muuraamisesta. :-D

Eli tämmönen: http://www.talotarvike.com/kauppa/produ ... php?p=1149
alottelija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 1:50
Paikkakunta: oulu

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja alottelija »

Näyttäis olevan sama piippu,mutta parikymppiä halvempi : http://www.taloon.com/schiedel-rondo-pl ... -YH-3-7/dp

Vieläkö löytyy jostain halvemmalla...
Avatar
Arveccio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: Su Syys 27, 2009 10:29
Paikkakunta: Kemi

Re: Piippu Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Arveccio »

Kannattaa kävästä vielä paikallisessa rautamyymälässä kysäsemässä tarjous. Saattavat hyvinki siivuttaa 10% pois.
Vastaa Viestiin