B on selvästi kehityskelpoisempi, aika hyvä jo sellaisenaan.
B:ssä laittaisin nurkkaan jääkaappisenän puolelle jonkun karusellihyllyn. Tiskipöydästä voisi tehdä valutustasollisen kuten A-versiossa, työntäisi vaan sen valutustason nurkkaan. Se on itse asiassa ihan OK paikka valutustasolle, kun ei siitä nurkasta kunnolliseksi pöytätasoksi muuten ole.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa tiskipöytä nätisti keskelle jääkaappiseinää, ei se tuolla nurkassa tosiaan parhaimmillaan ole. Siihenkin olisi tuossa ihan hyvin tilaa. Nurkka hukkaa tilaa aina, mutta uusilla nurkkakaapeilla siitä nyt jotenkin selviää. Tiskipöydän kanssa kaikkia nurkkavirityksiä ei vaan pääse hyödyntämään.
Itse kyllä laittaisin vähän laskutasoa hellan molemmin puolin, eli siirtäisin hellan yhtä kaappielementtiä lähemmäs lavuaaria. Jos tasoa on vain toisella puolella niin aina tulee ruuhkaa. Mä en ole kovin selkeästi oikea- tai vasenkätinen vaan teen hommia vähän kumminkinpäin ja huomaan että mulla ainakin työtaso on enemmän käytössä hellan vasemmalla puolella kuin oikealla.
Yläkaapisto rauhoittuu myös sillä että levennät hiukan ovia. Silmällä katsoen nuo on tosi kapeita ja ilmeisesti olet tehnyt yläosat jostain 2x300-millisistä parikaapeista? Koita muutamaa 40-senttistä, niin siitä tulee vähemmän "säksättävä" tunne, nyt siellä on vähän liikaa ovia. Alakaapistoissa on ihan rauhallinen rytmi, mutta ylhäällä on liika tiivistä. Veikkaan että eri näköisten ovien lisääminen sinne joukkoon pirstoo yläosaa vielä entisestään sen sijaan että se rauhoittaisi.
Ylä- ja alakaappeja ei tarvitse sitten laittaa "samaan rytmiin" eli pystylinjojen ei ole mikään pakko mennä samoilta kohtaa.
Pekka
P.S: Jos Tompalle henk.koht YÖK on maitolasi, niin itse pidän vähän samalla tavalla huonossa arvossa noita avonaisia viinihyllyjä kuten A-versiossa

Lämpimässä, auringonvalossa ja vaihtelevassa lämmössä

voi kaikkein huonoimmin. Makuasioita, mutta silti.