Seinä-wc:n kotelointi
Seinä-wc:n kotelointi
Oletteko millä levyllä koteloineet seinä-wc:nne? Kestääköhän tavallinen seinäkipsilevy laatoitettuna pytyn ja rungon välissä ehjänä? Vai pitäisikö olla erikoiskovaa kuten lattiakipsilevy? Itse "hairahduin" moisen kapistuksen ostamaan kun oli olevinansa halpa ja pitäisi ainakin yrittää asentaa. (Tänään huomasin että Byggmaxi on alkanut myöskin myymään noita. Ja hinta on kolmasosa siitä mitä itse "halvastani" maksoin:( )
- jukw
- Jäsen

- Viesti:
Re: Seinä-wc:n kotelointi
Kunhan kipsilevy takana on kunnon koolaus, missä pytty on kiinni, niin eiköhän se kestä.
Laita EK, ei kai tuossa kohtaa muutaman euron säästö tunnu missään...
puuhapena kaiken korjaa
Muista jättää lattian ja seinän väliin pieni putki tai sauma auki, vesivahingon ilmaantuessa ajaa veden näkyviin lattialle!
Aina EK kipsilevy jos laatoittaa. Noissahan on ihan oma runkonsa joka ottaa vastaan pytyn kuormituksen ja se tietty riippuu siitä kuinka komiassa kunnossa käyttäjät on
En ole noiden rakenteita tutkinut mutta onko niissä tai saisiko niihin tehtyä vuotokaukalon alle? Ihan vaikka gyprocista ja sitten vedeneristeellä vesitiiviiksi ja pätkä putkea seinän läpi siihen pytyn juurelle. Tulee tosiaan iso vahinko jos pääsisi vuotamaan seinän sisään.
En ole noiden rakenteita tutkinut mutta onko niissä tai saisiko niihin tehtyä vuotokaukalon alle? Ihan vaikka gyprocista ja sitten vedeneristeellä vesitiiviiksi ja pätkä putkea seinän läpi siihen pytyn juurelle. Tulee tosiaan iso vahinko jos pääsisi vuotamaan seinän sisään.
Näin minä tein, siis gyprokilla kallistukset keskelle, vedeneristettä riittävästi päälle, ja pöntön alle alasaumaan reikä. Pari kertaa poika ruiskinu sen verran ohi että on jo pitäny kumartua katsomaan mistä se vana tulee...Zaffodi kirjoitti:...En ole noiden rakenteita tutkinut mutta onko niissä tai saisiko niihin tehtyä vuotokaukalon alle? Ihan vaikka gyprocista ja sitten vedeneristeellä vesitiiviiksi ja pätkä putkea seinän läpi siihen pytyn juurelle. Tulee tosiaan iso vahinko jos pääsisi vuotamaan seinän sisään.