Uusi rintamamiestalokki
Uusi rintamamiestalokki
Heippa, uusi täällä. Olen ostamassa pienehköä rintsikkaa, vuonna -55 rakennettu. On kolmessa kerroksessa, kuntokartoitus oli ja katto ja yläpohja siistit, kyseessä konesaumattu peltikatto joka maalia vaille, harjakolmiossa tuuletus kunnossa. Kartoittajan mukaan sisäilmäkin oli raikas, enkä itsekään huomaa mitään poikkeavaa. Vesipisteet porattiin ja todettiin kuiviksi. Taloon asennettu 2004 salaojat, patolevyt, sadevedet, tarkistuskaivot ok.. (salaojat olleet tätä ennekin olemassa). Yläkerta, keskikerros siis ok, maalilla ja lankkulattialla pärjää. Takka on uudehko, putket pinnassa. Öljypoltin uusittu 2005. Kellariin on (ainakin rakennuspiirustusten v. 1955) aikaan rakennettu sauna ja kylppäri sekä "kodinhoitohuone". Näissä kaikissa seinissä on "kaunis" saunapanelointi =/. Puolet kellarista n. 20 neliötä on ihan perus betoni lattialla ja seinillä. Lattiat katsottiin pintamittarilla ja antoi lukemaa 65-140 GANN.. Mutta hyväksyttävähän rintsikassa on että maakosteutta ei pääse pakoon eiks niin.. Tarkoitus olisi parin vuoden sisällä purkaa seiniltä nämä koolaukset ja piikata lattiat ja tehdä kapillaarikatkot,mitä sieltä sitten ikinä löytyisikään niin sitten eletään sen mukaan. Tämän jälkeen tehtäisiin saunan, kylppärin seinät kuten ne kuuluisi tehdä ja hoidetaan tuuletus kuntoon. Kodinhoitohuoneen ja varastohuoneen seinät ja lattiat jätän todennäköisesti betoniksi, niistä tulee kait valkoiset. Alan tekijötä on lähipiirissä ja ovat näitä paljon tehneet, hekin rohkaisivat minua vielä talon hankinnassa.
Aikamoinen show tiedossa varmastikin tuleville vuosille, pikkuhiljaa edetään, mutta tästä on niin kauan unelmoitu ja piha on kaupungin keskustan läheisyydessä täydellisellä suojaisella tontilla. Ja kun maalaispoika olen alunperin, rintamamiestalosta =D ei haittaa vaikka seinät ja lattiat eivät suoria olisikaan =D
Eli tänne tullaan palaamaan varmasti erilaisten kysymysten muodossa moneen otteeseen varmastikin. Mietin tuossa vain kun näitä rintsikoita parjataan niin paljon ja varmasti on paljon ongelmia ollut ja tulee olemaan. Mutta niinpä niitä on muissakin asumismuodoissa. Olen lähes kaikkia testannut, myös uutta taloa. Ja itsellehän näitä ostellaan =)
Aikamoinen show tiedossa varmastikin tuleville vuosille, pikkuhiljaa edetään, mutta tästä on niin kauan unelmoitu ja piha on kaupungin keskustan läheisyydessä täydellisellä suojaisella tontilla. Ja kun maalaispoika olen alunperin, rintamamiestalosta =D ei haittaa vaikka seinät ja lattiat eivät suoria olisikaan =D
Eli tänne tullaan palaamaan varmasti erilaisten kysymysten muodossa moneen otteeseen varmastikin. Mietin tuossa vain kun näitä rintsikoita parjataan niin paljon ja varmasti on paljon ongelmia ollut ja tulee olemaan. Mutta niinpä niitä on muissakin asumismuodoissa. Olen lähes kaikkia testannut, myös uutta taloa. Ja itsellehän näitä ostellaan =)
Re: Uusi rintamamiestalokki
Tervetuloa tänne ja tervetuloa ikuisella työleirillä olevien kerhoon.
Toljanteri
- Jäsen

Hyvästi rahat, vapaa-aika, terveys jne. Elämä on. 
Juuh, kiitosta =D Foorumia kun selailee niin juuri tämän tyyppiset kellarilliset sauna/kylppäri rintsikat ovat niitä kamalimpia. "osta tällainen talo niin saat kaiken toivon heittää" -tyyppisiä tarinoita.. en ole törmännyt yhteenkään "hyvin pelittää" - aiheeseen =/ --nyt ei taida uni tulla ens yönä =/
Kuitenkin näitä rintsikoita muistaakseni tässä maassakin on n. 150.000 kpl ja ihan asutettujakin vielä suurin osa..
Kuitenkin näitä rintsikoita muistaakseni tässä maassakin on n. 150.000 kpl ja ihan asutettujakin vielä suurin osa..
Eikä oo...Bazzet kirjoitti: Foorumia kun selailee niin juuri tämän tyyppiset kellarilliset sauna/kylppäri rintsikat ovat niitä kamalimpia.
Ne on pelittäneet ihan hyvin vuosikymmeniä, kunnes joihinkin yksilöihin on ympätty nykyajan kotkotuksia.
Ei muuta kuin tervetuloa.
-
eesau
- Jäsen

- Kotisivu: http://meidantalo.blogspot.fi/
Johtuiskohan siitä, että ainakin henkilökohtaisesti tuntuis hölmöltä aloittaa viestiketju siitä miten hyvin kaikki menee, tai mainostaa omaa onneaan ongelmataloissaan kärsivien silmien edessä :) Ehkä se on myös tää suomailainen tyyli, kel' onni on se onnen kätkeköön...Bazzet kirjoitti:en ole törmännyt yhteenkään "hyvin pelittää" - aiheeseen =/
Presiis. Hommaa kyllä riittää (jos ei muuten niin itse keksii lisää aloitettavia remonttikohteita), mutta ei se poissulje sitä että suuressa kuvassa kaikki olennainen kuitenkin on kuitenkin ihan ok. Ei tästä meidänkään kellarillisesta yksilöstä varsinaisia homevaurioita oo löytynyt vaikka aika kattavasti on auottukin paikkoja, toki pari lahoa kynnystä ja vienosti pahentuneita sisäverhouksia kellarissa on tullut vastaan mutta ihmehän se olis jos ei jotain löytyis 50-vuotiaista "riskirakenteista" :DKuitenkin näitä rintsikoita muistaakseni tässä maassakin on n. 150.000 kpl ja ihan asutettujakin vielä suurin osa..
Ei rintamiestalo mikää maailmanloppu ole. Muutaman jutun olen oppinut kantapaan kautta ja tietenkin täältäkin olen saanut vahvistusta näkemykseen.
- Jos hankkii rintamiestalon, niin kannattaa hommata mahdollisimman vähän pilattu yksilö (60-80 luvulla tungettiin lasi/vuori/styrox- eristeillä ja muovilla ja ihan miten sattuu)
- Jos remppoja on tehty 60-80 luvuilla kannattaa ne paikat tarkistaa / purkaa ensimmäisenä (=muovit ainakin pois "vääristä" paikoista)
- Jos mahdollisa ota lainaa niin paljon, että voit alussa tehdä rempaa suuremmalla "rysäyksellä" (muuten jurnutat lista kerrallaan monta vuotta > vaikuttaa haitallisesi pari / perhe suhteisiin)
- Kysy / käytä ammattilaisia jos olet epävarma (aina runko/sähkö/LVI- töissä)
- Asennoidu niin, että työtä tulee olemaan. Ole realistinen, koska työtä on aina enemmän kun kuvittelee. Myös rahaa menee enemmän kun voisi kuvitella
- Parisuhteen kannalta kannattaa tehdä remppaa yhdessä (jos ukko vaikka tekee yksin, niin voi tulla helposti ongelmia parisuhteeseen). Vaikka yhdessä tehdään, niin välillä on silti pinna kireällä
- Muista keskustalla perheen / puolison kanssa (aikatauluista yms.)
T: Tuomas
- Jos hankkii rintamiestalon, niin kannattaa hommata mahdollisimman vähän pilattu yksilö (60-80 luvulla tungettiin lasi/vuori/styrox- eristeillä ja muovilla ja ihan miten sattuu)
- Jos remppoja on tehty 60-80 luvuilla kannattaa ne paikat tarkistaa / purkaa ensimmäisenä (=muovit ainakin pois "vääristä" paikoista)
- Jos mahdollisa ota lainaa niin paljon, että voit alussa tehdä rempaa suuremmalla "rysäyksellä" (muuten jurnutat lista kerrallaan monta vuotta > vaikuttaa haitallisesi pari / perhe suhteisiin)
- Kysy / käytä ammattilaisia jos olet epävarma (aina runko/sähkö/LVI- töissä)
- Asennoidu niin, että työtä tulee olemaan. Ole realistinen, koska työtä on aina enemmän kun kuvittelee. Myös rahaa menee enemmän kun voisi kuvitella
- Parisuhteen kannalta kannattaa tehdä remppaa yhdessä (jos ukko vaikka tekee yksin, niin voi tulla helposti ongelmia parisuhteeseen). Vaikka yhdessä tehdään, niin välillä on silti pinna kireällä
- Muista keskustalla perheen / puolison kanssa (aikatauluista yms.)
T: Tuomas
Viimeksi muokannut tuokki, Ti Elo 13, 2013 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnea kannattaa tavoitella, vaikka riskilläkin, tuokilla hyviä ideoita, asenne taitaa olla ratkaiseva tekijä, vaikka pitää olla ja on päiviä jolloin kaikki ketuttaa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, mutta kyllä se on kaikissa projekteissa ollu näin:
Aika kerrottuna kahdella ja raha kolmella tai aika kerrottuna kolmella ja raha kahdella!!
Aika kerrottuna kahdella ja raha kolmella tai aika kerrottuna kolmella ja raha kahdella!!
-
kakkaroolari
- Jäsen

Pii on aika hyvä kerroin, toimii niin työelämässä kuin siviilissä.