Millainen ritsikan tulee olla
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Kotisivu: www.suorakon.com
- Viesti:
Jos itse unelmien rintamamiestaloa hakisin, niin...
Haluaisin rintisikkani hirsirunkoisena. Sokkeli saisi olla luonnonkiveä, mutta noita ei ihan kamalasti näe. Yläkerta saisi vaikka olla täysin rakentamaton ja alakertakin olisi "perusparannukset" välttänyt. Sisäpintoina saisi olla halteksia tai pinkopahvia ja ulkovuorauksena pystyrimalaudoitus ja tervapaperi tuulensulkuna. Puuhella keittiössä ja pönttöuunit kamareissa. Kaakeliuunit olisivat jo sitten täyttä luksusta.
Ei vesiputkia laisinkaan ja sähkötkin alkuperäiset. Lattipintana lauta-/lankkulattia ja rossilla paksuutta vähintään 400 milliä. Vesikatteena olisi kolmiorimahuopa, jota olisi helppo uusia muutaman kymmenen vuoden välein. Ovet olisivat peiliovet tai lakattua vaneria. Vaneria saisi löytyä sisäkatoistakin.
Sauna piharakennuksessa ja mielellään jonkinlainen isompi piharakennus tai parikin. Kellari ulkona.
Haluaisin mahdollisimman alkuperäisen rintisikan, joka toimisi hyvänä aihiona. Ei tarvitsisi epämiellyttäväksi kokemiani remontointeja ja perusparannuksia päivittää tai elintasosiiven kuntoa pohtia. Sähköt saisi hyvällä omalla tunnolla vetää kaikki uusiksi ja tuoda juokseva vesi asianmukaisesti sisälle. Vessan ja suihkun saisi itse tehdä, niin ei tarvisisi niidenkään kanssa epävarmuudessa elää. Vanhat halteksit saisi tapetoida tai pinkopahvin päälle lätkäistä uuden. Lattiaan uusi maali vanhan päälle ja keittiön saisi päivittää 50-luvulta tälle vuosituhannelle. Haluaisin kivikovan timantin, jota saisi kaikessa rauhassa hioa keskellä metsää.
Haluaisin rintisikkani hirsirunkoisena. Sokkeli saisi olla luonnonkiveä, mutta noita ei ihan kamalasti näe. Yläkerta saisi vaikka olla täysin rakentamaton ja alakertakin olisi "perusparannukset" välttänyt. Sisäpintoina saisi olla halteksia tai pinkopahvia ja ulkovuorauksena pystyrimalaudoitus ja tervapaperi tuulensulkuna. Puuhella keittiössä ja pönttöuunit kamareissa. Kaakeliuunit olisivat jo sitten täyttä luksusta.
Haluaisin mahdollisimman alkuperäisen rintisikan, joka toimisi hyvänä aihiona. Ei tarvitsisi epämiellyttäväksi kokemiani remontointeja ja perusparannuksia päivittää tai elintasosiiven kuntoa pohtia. Sähköt saisi hyvällä omalla tunnolla vetää kaikki uusiksi ja tuoda juokseva vesi asianmukaisesti sisälle. Vessan ja suihkun saisi itse tehdä, niin ei tarvisisi niidenkään kanssa epävarmuudessa elää. Vanhat halteksit saisi tapetoida tai pinkopahvin päälle lätkäistä uuden. Lattiaan uusi maali vanhan päälle ja keittiön saisi päivittää 50-luvulta tälle vuosituhannelle. Haluaisin kivikovan timantin, jota saisi kaikessa rauhassa hioa keskellä metsää.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Ja vakavasti...
Otolla hyviä ajatuksia siitä, millainen aihio olisi poikaa. Alkuperäisyys helpottaa kovasti esim. ikkunoiden alkuperäinen koko jne. Pihasauna on kyllä parastaa idylliä. Mitä sijaintiin tulee, niin itse tykkään taajamasta. Kuitenkin niin, että ympäristössä rakennuskanta sointuu omaan pirttiin. Kyllähän ne hirveitä esimerkkejä on kun rintamamiestalo ja valtava kivitalo on vierekkäin.
Otolla hyviä ajatuksia siitä, millainen aihio olisi poikaa. Alkuperäisyys helpottaa kovasti esim. ikkunoiden alkuperäinen koko jne. Pihasauna on kyllä parastaa idylliä. Mitä sijaintiin tulee, niin itse tykkään taajamasta. Kuitenkin niin, että ympäristössä rakennuskanta sointuu omaan pirttiin. Kyllähän ne hirveitä esimerkkejä on kun rintamamiestalo ja valtava kivitalo on vierekkäin.
Niskaote remonteista jo vuodesta 2000.
löytyyOto Hascak kirjoitti: Haluaisin rintisikkani hirsirunkoisena.
jepOto Hascak kirjoitti: alakertakin olisi "perusparannukset" välttänyt.
onOto Hascak kirjoitti: Sisäpintoina saisi olla halteksia tai pinkopahvia ja ulkovuorauksena pystyrimalaudoitus ja tervapaperi tuulensulkuna. Puuhella keittiössä ja pönttöuunit kamareissa.
jepOto Hascak kirjoitti: Ei vesiputkia laisinkaan ja sähkötkin alkuperäiset. Lattipintana lauta-/lankkulattia
jepOto Hascak kirjoitti: Ovet olisivat peiliovet tai lakattua vaneria. Sauna piharakennuksessa ja mielellään jonkinlainen piharakennus. Kellari ulkona.
Mulla onOto Hascak kirjoitti: Haluaisin mahdollisimman alkuperäisen rintisikan, joka toimisi hyvänä aihiona. Ei tarvitsisi epämiellyttäväksi kokemiani remontointeja ja perusparannuksia päivittää tai elintasosiiven kuntoa pohtia. Sähköt saisi hyvällä omalla tunnolla vetää kaikki uusiksi ja tuoda juokseva vesi asianmukaisesti sisälle. Vessan ja suihkun saisi itse tehdä, niin ei tarvisisi niidenkään kanssa epävarmuudessa elää. Vanhat halteksit saisi tapetoida tai pinkopahvin päälle lätkäistä uuden. Lattiaan uusi maali vanhan päälle ja keittiön saisi päivittää 50-luvulta tälle vuosituhannelle. Haluaisin kivikovan timantin, jota saisi kaikessa rauhassa hioa keskellä metsää.
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Viesti:
Onko kaupan?vesamaan kirjoitti:Mulla on
Tuosta omasta listastani puuttui vielä se, että talo on pitänyt saada halvalla. 100000 euroa talosta on aivan jumalattoman paljon ylitse oman kipurajani!
-
Avokas
- Jäsen

Oto Hascak kirjoitti:Jos itse unelmien rintamamiestaloa hakisin, niin...
Yläkerta saisi vaikka olla täysin rakentamaton ja alakertakin olisi "perusparannukset" välttänyt.
Meillä totisesti oli välttänyt sekä ylä- että alakerta kaikki parannukset...
Oto Hascak kirjoitti:Puuhella keittiössä ja pönttöuunit kamareissa.
Kaksi puuhellaa kahdessa keittiössä (?!) ja kolme pönttöuunia, joista yksi meni purkuun pakon edessä..
Ainostaan kylmä vesi tuli ja sekin liruttamalla.. Sähköt todellakin alkuperäiset, joka kerta katkaisimen ohikin kävellessä pelotti..Oto Hascak kirjoitti:Ei vesiputkia laisinkaan ja sähkötkin alkuperäiset.
Oto Hascak kirjoitti:Lattipintana lauta-/lankkulattia ja rossilla paksuutta vähintään 400 milliä.
Viettävää lautaa edelleen yläkerrassa ja alhaallakin kahdessa huoneessa, kahdesta oli pakko purkaa pois. Rossipohja naapurin kissojen vessa..
Ulko-ovet peileillä ja väliovet sekä komeroiden ovet vaneria... Luoja, että mie inhoan noita vanerikauhistuksia edelleen.. Mies on meistä se järkevämpi eikä anna minun maalata niitä... Vielä..Oto Hascak kirjoitti:Ovet olisivat peiliovet tai lakattua vaneria.
Vinossa oleva pihasauna useine varastoineen nököttää pihassa ja näyttää kauniilta ulkoa päin. Sisätilat ovatkin sitten jotain aivan muuta.. Saunan piippu on romahtanut jossain välissä ja katto on pellitetty umpeen.Oto Hascak kirjoitti:Sauna piharakennuksessa ja mielellään jonkinlainen isompi piharakennus tai parikin.
Oto Hascak kirjoitti:Haluaisin mahdollisimman alkuperäisen rintisikan, joka toimisi hyvänä aihiona. Ei tarvitsisi epämiellyttäväksi kokemiani remontointeja ja perusparannuksia päivittää tai elintasosiiven kuntoa pohtia. Sähköt saisi hyvällä omalla tunnolla vetää kaikki uusiksi ja tuoda juokseva vesi asianmukaisesti sisälle. Vessan ja suihkun saisi itse tehdä, niin ei tarvisisi niidenkään kanssa epävarmuudessa elää. Vanhat halteksit saisi tapetoida tai pinkopahvin päälle lätkäistä uuden. Lattiaan uusi maali vanhan päälle ja keittiön saisi päivittää 50-luvulta tälle vuosituhannelle. Haluaisin kivikovan timantin, jota saisi kaikessa rauhassa hioa keskellä metsää.
Näin me jouduimme tekemään... Jännä lukea, että kaikki se mikä minua ostaessa hirvitti ja kauhistutti on toisille juuri se ostokannustin.

Jumala loi miehen ennen naista koska hän ei halunnut neuvoja miehen luomisessa.
Oto Hascak kirjoitti:Onko kaupan?vesamaan kirjoitti:Mulla on![]()
![]()
Tuosta omasta listastani puuttui vielä se, että talo on pitänyt saada halvalla. 100000 euroa talosta on aivan jumalattoman paljon ylitse oman kipurajani!
-
Oto Hascak
- Jäsen

- Viesti:
Herää kysymys, että miksi joku ostaa pirtin, joka niin kamalasti hirvittää ja kummastuttaa?Avokas kirjoitti:Jännä lukea, että kaikki se mikä minua ostaessa hirvitti ja kauhistutti on toisille juuri se ostokannustin.
Tämmöinen mullekkin (Pirkanmaalta tosin).vesamaan kirjoitti:ja oli halpa. 6v. sitten nykyrahassa n. 36 kE
Tontti 5000m2, talo 9x11m ja matkaa Lahden keskustaan 15 min, lähin naapuri n. 700m päässä, meillä on päättyvän tien toiseksi viimeinen talo. Ja oli suoraan asumiskelpoinen
-
Avokas
- Jäsen

No katsos kun inhoan yli kaiken uusia taloja ja rintamamiestalossa kasvaneena sellaisesta aina unelmoin. Mutta tämä nimenomainen tapaus oli liikaa jopa minullekin... Nyt tietysti mieli on toinen.Oto Hascak kirjoitti:Herää kysymys, että miksi joku ostaa pirtin, joka niin kamalasti hirvittää ja kummastuttaa?Kai niitä uusiakin omakotitaloja on kaikilla herkuilla myytävänä ja pakettitaloa löytyy varsin edukkaasti, jos huonoon kuntoon päässyt rinuli hirvittää...
![]()
Jumala loi miehen ennen naista koska hän ei halunnut neuvoja miehen luomisessa.
KylläOto Hascak kirjoitti: Haluaisin rintisikkani hirsirunkoisena.
KylläOto Hascak kirjoitti: Sokkeli saisi olla luonnonkiveä,
Kyllä, kylläOto Hascak kirjoitti: Yläkerta saisi vaikka olla täysin rakentamaton ja alakertakin olisi "perusparannukset" välttänyt.
Kyllä, kylläOto Hascak kirjoitti: Sisäpintoina saisi olla pinkopahvia ja ulkovuorauksena pystyrimalaudoitus
Kyllä, kylläOto Hascak kirjoitti: Puuhella keittiössä ja pönttöuunit kamareissa.
Kyllä ja melkeinOto Hascak kirjoitti: Ei vesiputkia laisinkaan ja sähkötkin alkuperäiset.
KylläOto Hascak kirjoitti: Lattipintana lauta-/lankkulattia
KylläOto Hascak kirjoitti: Ovet olisivat peiliovet
KylläOto Hascak kirjoitti: Sauna piharakennuksessa
Saumatulla peltikatolla, ja kellari eteisen lattian alla.
Pintaremonttia sisällä ja ulkona, välikaton eristystä ja vanhojen ikkunoiden kunnostusta on tarkoitus tehdä omien resurssien mukaan.
Vesijohdon veto on vieläkin harkinnassa, josko sitä kuitenkaan tarvitsee.
Sauna tulee joka tapauksessa pysymäänkin piharakennuksessa.
Mitä sitä hyvää pilaamaan
.