Uretaanisauman teippauksesta

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
JakuS
Jäsen
Jäsen
Viestit: 84
Liittynyt: Su Syys 01, 2013 15:57
Paikkakunta: Lahti

Uretaanisauman teippauksesta

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Onko saumat tarpeellista teipata alumiiniteipillä välipohjan eristetilaan jäävältä osalta? Aikamoinen homma teippaamisessa koska runkopalkkeja on reilusti.
Eikös se niin mennyt että uretaanivaahto ei ole höyrytiivis?
Alakerta todennäköisesti tullaan tekemään ilmansulkupaperilla. Eli jos jättäisi teippaamatta niin ilmansulku tavallaan vain nousisi välipohjan sisälle.
Avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3553
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
Paikkakunta: Espoo
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Uretaanisauman teippauksesta

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Uretaanieristeistä siis karkaa se lämmöneristävä kaasu, jolloin aluteippi hidastaa tuota.

Pursotusuretaani on huono eriste ihan itsessään, mutta sitä tulee aika vähän...ja yhtä huokoista se uretaanikin on.
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viestit: 731
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
Paikkakunta: Turku
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uretaanisauman teippauksesta

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Mikähän se kaasu on mitä uretaaneissa on? Ja paljonko sen lämmönjohtavuus on verrattuna ilmaan?
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Avatar
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3553
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 10:49
Paikkakunta: Espoo
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Uretaanisauman teippauksesta

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Erilaisia...pentaani, CO2 ...on muitakin.


http://www.pu-nordic.fi/files/pu-nordic ... ead_LR.pdf
Vastaa Viestiin