Mielipiteitä on monia ja sekaisin kohta pää
Yläkerran lisäeristys
-
remonttiako
- Uusi jäsen
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 14:20
- Paikkakunta: Lappeenranta
Yläkerran lisäeristys
olisi aika eristää yläkerran huoneet sisältäpäin. Taloon on uusittu ulkovuoraus ja tuulensuojalevyt vahan omistajan tahosta n.3v sitten,joten nyt olisi eristäminen siältäpäin. Talo on purueristeinen ja purut seiniin jätetään. Nyt lähinnä pohditaan miten jatketaan. seinät purettu raakalaudalle asti,jonka alla olisi musta "terva" paperi ja sitten purua.. Riittäisikö pelkkä koolaus ja villaa..paperia? cyprok...
Mielipiteitä on monia ja sekaisin kohta pää
Mielipiteitä on monia ja sekaisin kohta pää
Re: Yläkerran lisäeristys
Tarkistetaan sieltä tervapaperin alta ettei purut ole vajonneet ja ettei ole isompia tyhjiä kohtia holvautumisen takia. Täytetään tarvittessa selluvillalla. Koolaus ja selluvilla. Ilmansulkupaperi erittäin huolellisesti limittäen ja teipaten. Viimeksi mainittu on sitten koko rempan oleellisin vaihe. Levytys/panelointi/pintamateriaalit maun mukaan.
-
Ruskolainen
- Jäsen

- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 9:49
- Paikkakunta: Turku
Re: Yläkerran lisäeristys
Miksi sekoittaa puru ja selluvilla keskenään?
Itse laittaisin vain purua vanhan täytteeksi ja koolaukseen sitä selluvillaa.
Itse laittaisin vain purua vanhan täytteeksi ja koolaukseen sitä selluvillaa.
-
30luvunhirsitalo
- Jäsen

- Viestit: 121
- Liittynyt: To Maalis 05, 2015 22:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yläkerran lisäeristys
Menikö tämä nyt oikein: seinään laitettu villat (100mm) villan päälle höyrynsulkumuovi nitojalla ja koolaus höyrynsulkumuovin päälle. Tämän jälkeen olisi tarkoitus seinälevy asentaa...
Tilanne ennen villojen laittoa oli se,että seinässä oli vanhojen villojen takana ruskea pahvi,ja sen takana varmaankin puru.
Tilanne ennen villojen laittoa oli se,että seinässä oli vanhojen villojen takana ruskea pahvi,ja sen takana varmaankin puru.
Re: Yläkerran lisäeristys
Sellulla on helpompi ja mukavampi täyttää vajunneita paikkoja, sitä on (useimmille) helpommin saatavilla ja sen kosteuskäyttäytyminen on samantyyppistä kuin purulla. On siis täysin OK käyttää sellua, kuten tietysti myös purua jos siitä tykkää enemmän.Ruskolainen kirjoitti:Miksi sekoittaa puru ja selluvilla keskenään?
-
30luvunhirsitalo
- Jäsen

- Viestit: 121
- Liittynyt: To Maalis 05, 2015 22:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yläkerran lisäeristys
Höyrynsulkumuovin kanssa ensimmäistä kertaa tekemisissä...Onko mielestänne oikein asentaa höyrynsulkumuovi villojen jälkeen nitomalla se seinän tukilaudoitukseen ja tämän jälkeen asentaa koolaus höyrynsulkumuovin päälle, johon lopulta seinälevy asennetaan? Kuinka tarkasti pitää teipata höyrynsulkumuovin reunat?30luvunhirsitalo kirjoitti:Menikö tämä nyt oikein: seinään laitettu villat (100mm) villan päälle höyrynsulkumuovi nitojalla ja koolaus höyrynsulkumuovin päälle. Tämän jälkeen olisi tarkoitus seinälevy asentaa...
Tilanne ennen villojen laittoa oli se,että seinässä oli vanhojen villojen takana ruskea pahvi,ja sen takana varmaankin puru.
Re: Yläkerran lisäeristys
Minä en muovia laittaisi jos on ekovillaa seiniin koolannut, ainoastaan ilmansulkupaperi limitettynä ja teipattuna nitomalla päälle.
Olen kaksi huonetta lisäeristänyt 50mm koolattuna ekovillalla, paperointi, pintamateriaali. Toiseen huoneeseen kipsilevy paperin päälle.
Miksi pilata hengittävä seinärakenne muovilla ja muovimaaleilla.
Olen kaksi huonetta lisäeristänyt 50mm koolattuna ekovillalla, paperointi, pintamateriaali. Toiseen huoneeseen kipsilevy paperin päälle.
Miksi pilata hengittävä seinärakenne muovilla ja muovimaaleilla.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

- Viestit: 2045
- Liittynyt: To Touko 17, 2007 11:32
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Yläkerran lisäeristys
..30-luvun hirsitalo -nimimerkki ei maininnut käyttääkö eko- vai mineraalivillaa. Jos miettii mineraalivillan käyttö, niin minä käyttäisin ehdottomasti mineraalivillan sijaan uretaanilevyä, jos esimerkiksi sivukaisen seiniä lisäeristää. Hengittää yhtä vähän kuin mineraalivilla ja höyrynsulku, mutta eristää tuplasti paremmin - tai saman puolet ohuemmalla kerroksella - ja hujunkesto on aivan toista luokkaa.
Mineraalivillasta ja höyrynsulusta tulee kylmäsiltojen kautta kylmä läpi suitsait sukkelaan, huokoinen kuitulevy tietty sisäpuolella auttaa, Gyproc jää kylmäksi. Nimim. kokemusta on edellisen omistajan touhuista.
Mineraalivillalla & uretaanilevyllä on molemmillla ratkaistava ilmanvaihtokysymys jotenkin, tietty sen ilman pitää vaihtua ekovillankin kanssa..
Mineraalivillasta ja höyrynsulusta tulee kylmäsiltojen kautta kylmä läpi suitsait sukkelaan, huokoinen kuitulevy tietty sisäpuolella auttaa, Gyproc jää kylmäksi. Nimim. kokemusta on edellisen omistajan touhuista.
Mineraalivillalla & uretaanilevyllä on molemmillla ratkaistava ilmanvaihtokysymys jotenkin, tietty sen ilman pitää vaihtua ekovillankin kanssa..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
-
30luvunhirsitalo
- Jäsen

- Viestit: 121
- Liittynyt: To Maalis 05, 2015 22:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yläkerran lisäeristys
Parocia (kivivilla?) 100mm laitettu seiniin ja höyrynsulku. Sivuvintissä ei muuta tuuletusta,kuin hieman falskaava pikkuikkuna. Viistokatossa spu vintti-iitaa, ja ilmarako huomioitu... Pohdin tässä,että olenko eristänyt seiniä väärillä materiaaleilla/liian tiiviisti? Höyrynsulusta kun ei voi olla varma,onko tarpeeksi tiiviisti asennettu- olisiko terveempää vaihtaa höyrynsulku ilmansulkupaperiin?kyseessä varastotila...Mitä olette mieltä?Matt724 kirjoitti:Minä en muovia laittaisi jos on ekovillaa seiniin koolannut, ainoastaan ilmansulkupaperi limitettynä ja teipattuna nitomalla päälle.
Olen kaksi huonetta lisäeristänyt 50mm koolattuna ekovillalla, paperointi, pintamateriaali. Toiseen huoneeseen kipsilevy paperin päälle.
Miksi pilata hengittävä seinärakenne muovilla ja muovimaaleilla.
Olisiko eristäminen asiallinen, jos höyrynsulkumuovi vaihdetaan paperiin?
