tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Aivan järjetön pärrämies:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005074977.html
Nuo olivat mulle tuttuja, lähes kaikki kadut Larusta Espoon keskukseen asti.
Mä olen jopa joskus käynyt kääntymässä tuon maatilan vanhan navetan pihassa, jotain tavaraa sieltä haettiin 1980-luvun lopulla.
Suorilla näki, ettei pakenijalla ollut mitään mahdollisuuksia päästä karkuun: poliisin pyörä oli paljon nopeampi.
Matkan varrella ohittelivat myös poliisipyöriä, jostain syystä perässä roikkuminen jätettiin juuri tuon kuvanneen pyöräpoliisiin tehtäväksi; eivät vaihtaneet takaa-ajajaa, vaikka siihen olisi ollut tilaisuus.
Poliisi voi muuten tehdä noinkin: pysäyttävät liikenteen ja käyttävät pysähtyneitä autoja tientukkona. Äkkiähän niitä autoja kertyy sen verran, että niillä tukkii tien.
Mä olen jopa joskus käynyt kääntymässä tuon maatilan vanhan navetan pihassa, jotain tavaraa sieltä haettiin 1980-luvun lopulla.
Suorilla näki, ettei pakenijalla ollut mitään mahdollisuuksia päästä karkuun: poliisin pyörä oli paljon nopeampi.
Matkan varrella ohittelivat myös poliisipyöriä, jostain syystä perässä roikkuminen jätettiin juuri tuon kuvanneen pyöräpoliisiin tehtäväksi; eivät vaihtaneet takaa-ajajaa, vaikka siihen olisi ollut tilaisuus.
Poliisi voi muuten tehdä noinkin: pysäyttävät liikenteen ja käyttävät pysähtyneitä autoja tientukkona. Äkkiähän niitä autoja kertyy sen verran, että niillä tukkii tien.
Puurakenteiden purkaminen dynyllä ei ehkä ole kaikkein tehokkainta, kauhea pamaus ja kuitenkin kovin pieni reikä, sekä iso tulipalo?pvalila kirjoitti: Mä uskon edelleen, että Tuuman taktiikka on vielä ovelampi: hän rakentaa uuden rakennuksen Matin nykyisen sijainnin ympärille.
Mun käsittääkseni kulkureitti on ihan ok, ei ole tarvetta räjäyttää seinää reikää.
Tuuman vaimo suhtautuu ahdasmielisesti dynamiitin käyttöön sisätiloissa. Toisaalta, jos Tuuma saa siippansa uskomaan, että dyny on ainoa tapa saada Matti olkkariin, niin ehkä lisenssi heltiää?
Hyi, yöks, viemäripuolen hommat eivät ole kyllä meikälläistä varten, ihmetellyt jo tovin että miksihän pesukone täyttää tuota lavuaaria, pesutuloskin ollut kovin heikko. Se ei ollut aivan pieni määrä kuvottavaa mönjää minkä kaivoin ulos hajulukosta ja pesukoneen poistoliitäntäpalikasta. Häkellyttävää on se, että nyt vesi katoaa sinne mystiseen reikään eikä nouse ylöspäin vaikka hanan kääntää täysille. Että näinkös tämän kuuluukin toimia.
Tosin tuokin kai sisältyisi palvelumaksuun, mutta iän myötä kärsivällisyys vaikuttaa vain katoavan jonnekkin.
Aika nopeasti sillä tynylläkin syntyy puutalon seinään Matin mentävä aukko; toki nuo sun listaamasi vähäiset haitat on pakko nekin huomioida.jtbo kirjoitti:Puurakenteiden purkaminen dynyllä ei ehkä ole kaikkein tehokkainta, kauhea pamaus ja kuitenkin kovin pieni reikä, sekä iso tulipalo?pvalila kirjoitti: Mä uskon edelleen, että Tuuman taktiikka on vielä ovelampi: hän rakentaa uuden rakennuksen Matin nykyisen sijainnin ympärille.
Mun käsittääkseni kulkureitti on ihan ok, ei ole tarvetta räjäyttää seinää reikää.
Tuuman vaimo suhtautuu ahdasmielisesti dynamiitin käyttöön sisätiloissa. Toisaalta, jos Tuuma saa siippansa uskomaan, että dyny on ainoa tapa saada Matti olkkariin, niin ehkä lisenssi heltiää?
Hyi, yöks, viemäripuolen hommat eivät ole kyllä meikälläistä varten, ihmetellyt jo tovin että miksihän pesukone täyttää tuota lavuaaria, pesutuloskin ollut kovin heikko. Se ei ollut aivan pieni määrä kuvottavaa mönjää minkä kaivoin ulos hajulukosta ja pesukoneen poistoliitäntäpalikasta. Häkellyttävää on se, että nyt vesi katoaa sinne mystiseen reikään eikä nouse ylöspäin vaikka hanan kääntää täysille. Että näinkös tämän kuuluukin toimia.
Tosin tuokin kai sisältyisi palvelumaksuun, mutta iän myötä kärsivällisyys vaikuttaa vain katoavan jonnekkin.
Sä olet sentään saanut tänään jotain hyödyllistä aikaan, jos pesukoneen viemäri vetää taas kuin silloin joskus nuorena.
Tuumakin on nykyisin karaistunut rööriroope, ennen hän oli ihan neiti mutta kyllä rintsikka tekee pojasta miehen!
Mä olen itse saanut tänään sen verran aikaan, että uskalsin käydä kurkkaamassa verannalla olevaan säilytyslaatikkoon.
Hallitunkkia minä sieltä etsin, mutta mm. kulmahiomakoneen mä sitten kyllä löysin.
Merkkiä Deuzer eli Honkkarin halpalaite tuo vain on. Mutta kuitenkin 125 millin laikalla ja wattejakin on 860.
Mökiltäkin toin vanhemman halpurin talvella kotiin, se joutaa nyt sitten takaisin.
Kevät alkaa vaikuttaa minuun. Nyt kun lumet ovat lähes lähteneet ja on vähän lämpimämpääkin niin mä voin mm. sirklata taas pihalla. Loistavaa, mä saan hoidettua monta rempsottavaa juttua loppuun.
Tuo on tavanomainen ja yleisesti hyväksytty ajonopeus ja -tapa Napolissa. Ei tuo pärräkuski pahasti kamoissa tainnut olla kun aika hyvin kuitenkin ajoi? Tosin lopussa teki hölmön reittivalinnan, eikä hänellä ilmeisesti ollut kokemusta maastoajosta kun noin helpossa paikassa onnistui kaatumaan? Tuossa tilanteessa olisi kannattanut nostaa pyörä pystyyn ja jatkaa matkaa ilman matkustajaa, juoksemalla tuollaisessa paikassa ei varmasti pääse poliisia karkuun. Tasapuolisuuden vuoksi poliisillakin olisi voinut olla kyydissä apumiespvalila kirjoitti:Aivan järjetön pärrämies:

EN minä missään nimessä rikollisia suosi tai rikollisuutta kannata, mutta omasta mielestäni oli hiukan arveluttavaa tuo poliisin(kin) kaahaaminen noissa olosuhteissa. Onkohan tilastollisesti arvioiden kovinkaan järkevää tuollaiset hulluilla nopeuksilla suoritetut takaa-ajot. Aivan varmasti olisi kaahaava huumehörhö saatu edesvastuuseen ilman tuollaista tarpeetonta liikenteen vaarantamistakin. Tuskin ilman takaa-ajotilannetta olisi tuollaisia nopeuksia ajeltu, ainakaan noin pitkään?
Red mist https://en.oxforddictionaries.com/definition/red_mist
Eihän siinä takaa-ajon kiimassa niin jouda kierroksia seuraamaan.
Jonkinlaiset säännöt siitä taitaa olla milloin keskeytetään se jahtaaminen, sitten jokainen case ilmesesti jossain vaiheessa käydään läpi ja siitä tehdään sitten palautetta jne. Kenttäjohto siellä on varmastikkin tilannetta arvioinut ja onko sitten tullut tehtyä paras ratkaisu tai onko ihan kaikki tieto ollut käytettävissä, niin sitäkin varmaan analysoidaan ja sitäkin toimintaa kehitetään.
Se on aika hienosti rakennettu toimintamalli mikä suomessa poliisilla on.
Eihän siinä takaa-ajon kiimassa niin jouda kierroksia seuraamaan.
Jonkinlaiset säännöt siitä taitaa olla milloin keskeytetään se jahtaaminen, sitten jokainen case ilmesesti jossain vaiheessa käydään läpi ja siitä tehdään sitten palautetta jne. Kenttäjohto siellä on varmastikkin tilannetta arvioinut ja onko sitten tullut tehtyä paras ratkaisu tai onko ihan kaikki tieto ollut käytettävissä, niin sitäkin varmaan analysoidaan ja sitäkin toimintaa kehitetään.
Se on aika hienosti rakennettu toimintamalli mikä suomessa poliisilla on.
pvalila kirjoitti:Aivan järjetön pärrämies:
En uskonut tuota ensinkään tai jos tuo on totta niin joku on mennyt mönkään minusta. Tuossahan ei ole pienintäkään järkeä. Ei ole tainnut poliisikaan ajatella että voisi joku olla huomaamatta kolmesataa kiloista luotia, joka perässä tulee. Aivan hullu juttu, vähän vaikka Jtbo jo laittoikin perusteluja niin olisi antanut mennä ja ottanut vaikkapa kopterilla kiinni. Ihan pimeä, täysin, kumpainenkin.
Mä olen nyt vähän järkyttynyt toiminnasta.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Matista. En oikein nyt tajua miksi tuosta on tullut tuollainen iso juttu, täällä...
Mulle tuo on vain makaava painava tylsä lätty.
Tokihan jos sen saisi tositoimiin olisi lähes yhtä makea juttu jos 99 tbo:n olisi saanut liikenteeseen ja entisöityä. Tuo maailma toki opetti senkin että voihan sitä jättää elämässä jotain tekemättäkin. Toki riipii mutta mutta, ihan se ja sama.
Teillä oli niin paljon juttuja etten ole kuin ehtinyt nyökytellä hitaasti ja myhäillä joihinkin osumiin.
Yksi jäi erityisesti mieleen: Pvalilan Deuzer ja sirklaaminen...
Pvalila ja Tammi voisivat ottaa yhteen. Mä tykkään suunnattomasti puiden työstämisestä johtuvista tuoksuista. Vaikkakaan ei ihan ekstaasia taida saada aikaiseksi kun, esim kuusella on hienot vivahteet, mutta tammi haisee aivan kus...elta työstäessä
Tokihan jos sen saisi tositoimiin olisi lähes yhtä makea juttu jos 99 tbo:n olisi saanut liikenteeseen ja entisöityä. Tuo maailma toki opetti senkin että voihan sitä jättää elämässä jotain tekemättäkin. Toki riipii mutta mutta, ihan se ja sama.
Teillä oli niin paljon juttuja etten ole kuin ehtinyt nyökytellä hitaasti ja myhäillä joihinkin osumiin.
Pvalila ja Tammi voisivat ottaa yhteen. Mä tykkään suunnattomasti puiden työstämisestä johtuvista tuoksuista. Vaikkakaan ei ihan ekstaasia taida saada aikaiseksi kun, esim kuusella on hienot vivahteet, mutta tammi haisee aivan kus...elta työstäessä

Pvalila, Buahahaa,
Silloin kun tänne hetki sitten (13-15v.) muutimme ajatus oli tehdä saunajutut tuohon missä matti on nyt... Olisi ehkä kannattanut. Nyt ei olisi tarvinnut kuin nostaa pystyyn. Piippumääräykset toki vaativat nykyisin hillittömän korkean piipun.
En tiedä, muutoshan tuosta tulee kun aletaan muuttumaan...
On Harkimoa, Jungeria, Putinia ja Trumpia että Pääkköstäkin. Mielenkiintoista nähdä mitä tuosta syntyy. Lauantainahan nuo lupasivat ilmoittaa, ei ole kuulunut mitään...
Silloin kun tänne hetki sitten (13-15v.) muutimme ajatus oli tehdä saunajutut tuohon missä matti on nyt... Olisi ehkä kannattanut. Nyt ei olisi tarvinnut kuin nostaa pystyyn. Piippumääräykset toki vaativat nykyisin hillittömän korkean piipun.
En tiedä, muutoshan tuosta tulee kun aletaan muuttumaan...
On Harkimoa, Jungeria, Putinia ja Trumpia että Pääkköstäkin. Mielenkiintoista nähdä mitä tuosta syntyy. Lauantainahan nuo lupasivat ilmoittaa, ei ole kuulunut mitään...
Olisikohan nyt tuosta Tuuman Matista tullut jonkinlainen pienen piirin nettimeemi tms? Itse kun ajattelen rintamiestaloforumia niin ensimmäisenä mieleeni tulee mielikuva Tuumasta Porin Matin vieressä seisomassa (vaikken tiedä edes miltä Tuuma näyttää, enkä välitäkään tietää) niin että Tuuman yläpuolella on sarjakuvista tuttu kysymysmerkkituuma kirjoitti:Matista. En oikein nyt tajua miksi tuosta on tullut tuollainen iso juttu, täällä...

Tuuma kun on jo tehnyt vahvistukset sinne välipohjaan Mattia varten, niin kait se Matti olisi sinne jossain vaiheessa kannettava. Täällä on ainakin yksi vapaaehtoinen kantomies, ja saan tarvittaessa ainakin 3 lisää

Pojat ovat poikiajtbo kirjoitti:Laitetaanpas pojille levyraatoon vähän kovempaa kamaa:
https://www.youtube.com/watch?v=BfSJuznT4kY
Tuon jälkeen onkin syytä laittaa vähän 'helpompaa' seurattavaa, ettei ihan yöunet häiriintyisi...
https://www.youtube.com/watch?v=qNsgPCjrq9M
https://www.youtube.com/watch?v=49-2Fp2Du4s
Etenkin jälkimmäistä voin suositella lämpimästi ns. 'herkille' pilteille ennen nukkumaanmenoa, kyllä ne siitä karaistuu

Ensimmäinen oli herkkää ja kaunista, kuin kukkakedolla voikukkia punotessa päähineeksi

Pohjasakkaa loput, sanotaan. Kuuntelu avaa juttuja. Siksi a-talli

Älä huoli, kyllä meidän lainsäätäjämme pian säätävät lain, joka kieltää ylinopeuden hälytysajossa.Spautio kirjoitti:Tuo on tavanomainen ja yleisesti hyväksytty ajonopeus ja -tapa Napolissa. Ei tuo pärräkuski pahasti kamoissa tainnut olla kun aika hyvin kuitenkin ajoi? Tosin lopussa teki hölmön reittivalinnan, eikä hänellä ilmeisesti ollut kokemusta maastoajosta kun noin helpossa paikassa onnistui kaatumaan? Tuossa tilanteessa olisi kannattanut nostaa pyörä pystyyn ja jatkaa matkaa ilman matkustajaa, juoksemalla tuollaisessa paikassa ei varmasti pääse poliisia karkuun. Tasapuolisuuden vuoksi poliisillakin olisi voinut olla kyydissä apumiespvalila kirjoitti:Aivan järjetön pärrämies:
Poliisi voi muuten tehdä noinkin: pysäyttävät liikenteen ja käyttävät pysähtyneitä autoja tientukkona. Äkkiähän niitä autoja kertyy sen verran, että niillä tukkii tien.Poliisi ei tainnut olla ihan täysin sinut pyöränsä kanssa koska huudatti pyöräänsä joka vaihteella rajoittajalle saakka, tai ehkä oli kyseessä iäkkäämpi poliisimotoristi, pyörän tehohuippu kun tulee kuitenkin ennen rajoitettua maksimikierrosnopeutta?
EN minä missään nimessä rikollisia suosi tai rikollisuutta kannata, mutta omasta mielestäni oli hiukan arveluttavaa tuo poliisin(kin) kaahaaminen noissa olosuhteissa. Onkohan tilastollisesti arvioiden kovinkaan järkevää tuollaiset hulluilla nopeuksilla suoritetut takaa-ajot. Aivan varmasti olisi kaahaava huumehörhö saatu edesvastuuseen ilman tuollaista tarpeetonta liikenteen vaarantamistakin. Tuskin ilman takaa-ajotilannetta olisi tuollaisia nopeuksia ajeltu, ainakaan noin pitkään?
Samat tädit tulevat myös vaatimaan, että puolivaippaluodit vaihdetaan kumipäihin.
Kyllä poliisi aika usein luopuu jahdista, juuri liian vaarallisuuden takia.
Tehohuippu tulee varmaankin jo ennen rajoitinta mutta jos kierroksia ei aja ylös asti niin ehkäpä seuraava vaihde saattaa olla liian pitkä eli vetoon tulee kuollut hetki? Mä en tiedä, kuinka lähellä toisiaan vaihteet pyörissä ovat.
Tuo oli varmaankin poikkeuksellisen pitkä karkumatka PK-seudulla?
Jonkin sortin superdrone olisi varmaankin hyvä laite täällä: polttomoottorikäyttöinen sen varmaankin pitäisi olla, jotta saataisiin riittävästi vauhtia ja varsinkin riittävästi toiminta-aikaa.
Jokin turvallisuusvaikutus on silläkin, että kaaharin perässä ajava poliisi varoittaa sireenillään ihmisiä: huumekuskit kun eivät yleensä huomaa hälytyslaitteita laittaa päälle ennen kuin avaavat kaasun.
Viimeksi muokannut pvalila, La Huhti 21, 2018 1:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hih, miksi tänne valuu tyypit, jotka ymmärtävät juttuja, joita ei suoraan sanota.Spautio kirjoitti:Olisikohan nyt tuosta Tuuman Matista tullut jonkinlainen pienen piirin nettimeemi tms? Itse kun ajattelen rintamiestaloforumia niin ensimmäisenä mieleeni tulee mielikuva Tuumasta Porin Matin vieressä seisomassa (vaikken tiedä edes miltä Tuuma näyttää, enkä välitäkään tietää) niin että Tuuman yläpuolella on sarjakuvista tuttu kysymysmerkkituuma kirjoitti:Matista. En oikein nyt tajua miksi tuosta on tullut tuollainen iso juttu, täällä...
Pvalila ja Tammi voisivat ottaa yhteen. Mä tykkään suunnattomasti puiden työstämisestä johtuvista tuoksuista. Vaikkakaan ei ihan ekstaasia taida saada aikaiseksi kun, esim kuusella on hienot vivahteet, mutta tammi haisee aivan kus...elta työstäessä. Toisena mielikuvana tulee vasta Alanderin Matti ja Fuktisolit
![]()
Tuuma kun on jo tehnyt vahvistukset sinne välipohjaan Mattia varten, niin kait se Matti olisi sinne jossain vaiheessa kannettava. Täällä on ainakin yksi vapaaehtoinen kantomies, ja saan tarvittaessa ainakin 3 lisää
Meemi tai ei niin pihalla se yhä on. Juuri kytkimensä vaihdetun 406 HDi:n kytkimen se maksoi vielä. Tuli kunnon savut pihalle... Kaksoismassavauhtipyöräkin sitten pikaiseen antautui...
Ei tuo halpa koriste ole

Hieno sarjis olisi sellainen että tuuma ja pvalila yhdessä tuumin meinaisi tehdä molemmille palveluksen. Toinen lipuu maailman mukavammassa autossa ja toinen C1:llä 150km päivässä. Molemmilla alla Citroen... Sitten törmäävät toisiinsa ja matti on kulkutiellä. Siirtävät sivuun ja jatkavat elämäänsä.
Miksi mä olen vähän jyrkkä tuosta, ehkä siksi että motskari on vähän vaikeammin havaittava kuin lanssi jossa katastrofivärit jne. Altisti tuo poliisimotskarityyppi itsensä suunnattomaan vaaraan. Tuskin on hänellä perhettä ollut.pvalila kirjoitti:Älä huoli, kyllä meidän lainsäätäjämme pian säätävät lain, joka kieltää ylinopeuden hälytysajossa.Spautio kirjoitti:Tuo on tavanomainen ja yleisesti hyväksytty ajonopeus ja -tapa Napolissa. Ei tuo pärräkuski pahasti kamoissa tainnut olla kun aika hyvin kuitenkin ajoi? Tosin lopussa teki hölmön reittivalinnan, eikä hänellä ilmeisesti ollut kokemusta maastoajosta kun noin helpossa paikassa onnistui kaatumaan? Tuossa tilanteessa olisi kannattanut nostaa pyörä pystyyn ja jatkaa matkaa ilman matkustajaa, juoksemalla tuollaisessa paikassa ei varmasti pääse poliisia karkuun. Tasapuolisuuden vuoksi poliisillakin olisi voinut olla kyydissä apumiespvalila kirjoitti:Aivan järjetön pärrämies:
Poliisi voi muuten tehdä noinkin: pysäyttävät liikenteen ja käyttävät pysähtyneitä autoja tientukkona. Äkkiähän niitä autoja kertyy sen verran, että niillä tukkii tien.Poliisi ei tainnut olla ihan täysin sinut pyöränsä kanssa koska huudatti pyöräänsä joka vaihteella rajoittajalle saakka, tai ehkä oli kyseessä iäkkäämpi poliisimotoristi, pyörän tehohuippu kun tulee kuitenkin ennen rajoitettua maksimikierrosnopeutta?
Samat tädit tulevat myös vaatimaan, että puolivaippaluodit vaihdetaan kumipäihin.
Kyllä poliisi aika usein luopuu jahdista, juuri liian vaarallisuuden takia.
Tehohuippu tulee varmaankin jo ennen rajoitinta mutta jos kierroksia ei aja ylös asti niin ehkäpä seuraava vaihde saattaa olla liian pitkä eli vetoon tulee kuollut hetki? Mä en tiedä, kuinka lähellä toisiaan vaihteet pyörissä ovat.
Tuo oli varmaankin poikkeuksellisen pitkä karkumatka PK-seudulla?
Jonkin sortin superdrone olisi varmaankin hyvä laite täällä: polttomoottorikäyttöinen sen varmaankin pitäisi olla, jotta saataisiin riittävästi vauhtia ja varsinkin riittävästi toiminta-aikaa.
Tuuma ja minä yhdessä saattaisimme yhtä miestä kantohommissa vastata, noin yhteen laskettuna.tuuma kirjoitti:Hih, miksi tänne valuu tyypit, jotka ymmärtävät juttuja, joita ei suoraan sanota.Spautio kirjoitti:Olisikohan nyt tuosta Tuuman Matista tullut jonkinlainen pienen piirin nettimeemi tms? Itse kun ajattelen rintamiestaloforumia niin ensimmäisenä mieleeni tulee mielikuva Tuumasta Porin Matin vieressä seisomassa (vaikken tiedä edes miltä Tuuma näyttää, enkä välitäkään tietää) niin että Tuuman yläpuolella on sarjakuvista tuttu kysymysmerkkituuma kirjoitti:Matista. En oikein nyt tajua miksi tuosta on tullut tuollainen iso juttu, täällä...
Pvalila ja Tammi voisivat ottaa yhteen. Mä tykkään suunnattomasti puiden työstämisestä johtuvista tuoksuista. Vaikkakaan ei ihan ekstaasia taida saada aikaiseksi kun, esim kuusella on hienot vivahteet, mutta tammi haisee aivan kus...elta työstäessä. Toisena mielikuvana tulee vasta Alanderin Matti ja Fuktisolit
![]()
Meemi tai ei niin pihalla se yhä on. Juuri kytkimensä vaihdetun 406 HDi:n kytkimen se maksoi vielä. Tuli kunnon savut pihalle... Kaksoismassavauhtipyöräkin sitten pikaiseen antautui...
Ei tuo halpa koriste ole![]()
Hieno sarjis olisi sellainen että tuuma ja pvalila yhdessä tuumin meinaisi tehdä molemmille palveluksen. Toinen lipuu maailman mukavammassa autossa ja toinen C1:llä 150km päivässä. Molemmilla alla Citroen... Sitten törmäävät toisiinsa ja matti on kulkutiellä. Siirtävät sivuun ja jatkavat elämäänsä.
Jos Spautiolta löytyy kantoapulaisia niin kyllä mäkin yritän paikalle tulla.
Olisi se ihan kiva saada se hökötys sisälle.
Meikä on etsiskellyt uutta tunkkia itselleni. Sähköllä pitäisi auton nousta, ei se sellainen hemputtaminen oikein aikuisen miehen arvolle sovi.
Noita on karkeasti otettuna kahta eri mallia, toinen on sähköistetty saksitunkki ja toinen on kompuralla varustettu pullonosturi.
Jälkimmäinen ei kellahda niin helposti kyljelleen, joten sitä ei tarvitse auton alle niin huolellisesti asetella.
Saksitunkkia toi sähköistettynä maahan Biltema vielä pari vuotta sitten, mutta sitten aina ahdasmielinen Tukes vaati Biltemaa lunastamaan tunkkinsa takaisin. Tais olla oikeesti vaarallinen?
https://www.uusisuomi.fi/autot/73281-va ... en-myynnin
Noita on karkeasti otettuna kahta eri mallia, toinen on sähköistetty saksitunkki ja toinen on kompuralla varustettu pullonosturi.
Jälkimmäinen ei kellahda niin helposti kyljelleen, joten sitä ei tarvitse auton alle niin huolellisesti asetella.
Saksitunkkia toi sähköistettynä maahan Biltema vielä pari vuotta sitten, mutta sitten aina ahdasmielinen Tukes vaati Biltemaa lunastamaan tunkkinsa takaisin. Tais olla oikeesti vaarallinen?
https://www.uusisuomi.fi/autot/73281-va ... en-myynnin
Viimeksi muokannut pvalila, La Huhti 21, 2018 1:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.