Haluan vähän jarrutella intoanne, tai no, Pvalilan kanssa olisi kiva ohessa paistella makkaraa ja katsella sivusta. Varsinkin jos Spautio ohjaa armeijansa yläkertaan Matin kanssa ja sitten mainitsemme ohimennen Turun sinappia suupielistämme pyyhkiessä että ihan vain alakertaan tuo oli tarkoitus saada...pvalila kirjoitti:Tuuma ja minä yhdessä saattaisimme yhtä miestä kantohommissa vastata, noin yhteen laskettuna.tuuma kirjoitti:Hih, miksi tänne valuu tyypit, jotka ymmärtävät juttuja, joita ei suoraan sanota.Spautio kirjoitti:Olisikohan nyt tuosta Tuuman Matista tullut jonkinlainen pienen piirin nettimeemi tms? Itse kun ajattelen rintamiestaloforumia niin ensimmäisenä mieleeni tulee mielikuva Tuumasta Porin Matin vieressä seisomassa (vaikken tiedä edes miltä Tuuma näyttää, enkä välitäkään tietää) niin että Tuuman yläpuolella on sarjakuvista tuttu kysymysmerkkituuma kirjoitti:Matista. En oikein nyt tajua miksi tuosta on tullut tuollainen iso juttu, täällä...
Mulle tuo on vain makaava painava tylsä lätty.
Tokihan jos sen saisi tositoimiin olisi lähes yhtä makea juttu jos 99 tbo:n olisi saanut liikenteeseen ja entisöityä. Tuo maailma toki opetti senkin että voihan sitä jättää elämässä jotain tekemättäkin. Toki riipii mutta mutta, ihan se ja sama.
Teillä oli niin paljon juttuja etten ole kuin ehtinyt nyökytellä hitaasti ja myhäillä joihinkin osumiin.
Yksi jäi erityisesti mieleen: Pvalilan Deuzer ja sirklaaminen...
Pvalila ja Tammi voisivat ottaa yhteen. Mä tykkään suunnattomasti puiden työstämisestä johtuvista tuoksuista. Vaikkakaan ei ihan ekstaasia taida saada aikaiseksi kun, esim kuusella on hienot vivahteet, mutta tammi haisee aivan kus...elta työstäessä. Toisena mielikuvana tulee vasta Alanderin Matti ja Fuktisolit
![]()
Tuuma kun on jo tehnyt vahvistukset sinne välipohjaan Mattia varten, niin kait se Matti olisi sinne jossain vaiheessa kannettava. Täällä on ainakin yksi vapaaehtoinen kantomies, ja saan tarvittaessa ainakin 3 lisää
Meemi tai ei niin pihalla se yhä on. Juuri kytkimensä vaihdetun 406 HDi:n kytkimen se maksoi vielä. Tuli kunnon savut pihalle... Kaksoismassavauhtipyöräkin sitten pikaiseen antautui...
Ei tuo halpa koriste ole![]()
Hieno sarjis olisi sellainen että tuuma ja pvalila yhdessä tuumin meinaisi tehdä molemmille palveluksen. Toinen lipuu maailman mukavammassa autossa ja toinen C1:llä 150km päivässä. Molemmilla alla Citroen... Sitten törmäävät toisiinsa ja matti on kulkutiellä. Siirtävät sivuun ja jatkavat elämäänsä.
Jos Spautiolta löytyy kantoapulaisia niin kyllä mäkin yritän paikalle tulla.
Olisi se ihan kiva saada se hökötys sisälle.
tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Itse olisin varmaan vieläkin hiukan edesvastuuton kuski, jos minulle moottoripyörä alle laitettaisiin. Muutama päivä toki siihen opetteluun taas menisi mutta on kait se ajaminen vieläkin hyvin siellä selkäytimissä, että ei tämä puupää noita nopeusrajoituksia osaisi noudattaa edes näin keski-iälläkään.tuuma kirjoitti:
Miksi mä olen vähän jyrkkä tuosta, ehkä siksi että motskari on vähän vaikeammin havaittava kuin lanssi jossa katastrofivärit jne. Altisti tuo poliisimotskarityyppi itsensä suunnattomaan vaaraan. Tuskin on hänellä perhettä ollut.
Yllättävän huonosti ajoi se poliisipyöräilijä kyllä, ehkä jotain jatkokoulutusta pitäisi hänen saada (sen jälkeen kun saa ajokorttinsa takaisin).
Olen ihmetellyt minkä vuoksi Napolista ei tule nykyistä enempää kilpakuljettajia, siis joka luokkaan. Harmi kun viime Napolin reissullamme jäi tallentamatta tilanne jossa kaksi teini-ikäistä tyttöä ajoivat ainakin 60km/h Via dei Tribunalia, ja sitten kääntyivät ihmisjoukon seassa Via Duomolle. Tiet olivat aivan täynnä jalankulkijoita, tytöt tulivat skootterilla (siis ehkä 125cc, mopedi se ei ollut) kävelijöiden joukkoon niin että muutama sentti jäi kävelijöihin, maks. Ei tuossa vielä mitään mutta kuskina ollut tyttö selaili kaiken aikaa stongalla vasemmalla kädellään älypuhelinta ja kirjoitteli siihen viestejä, ja hänellä oli kyydissä hiukan ylisyönyt tyttökaverinsa. SIinä vaiheessa kun tyttö pamahti ihmisjoukkoon, hän saattoi ihan hiukan nostaa katsettaan kännykästä, ja sitten luovi sujuvasti ihmisjoukon läpi kännykällä viestejä kirjoitellen, hurjalla vauhdilla siis ajeli kävelijöiden välistä. Kummallakaan ei tietenkään ollut kypärää päässään, ja miksi olisikaan ollut kun ilmankin sellaista taitava kuljettaja pärjää!

Viimeksi muokannut Spautio, La Huhti 21, 2018 1:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotkut ovat tunkkinsa alle tosiaan jääneet...pvalila kirjoitti:Meikä on etsiskellyt uutta tunkkia itselleni. Sähköllä pitäisi auton nousta, ei se sellainen hemputtaminen oikein aikuisen miehen arvolle sovi.
Noita on karkeasti otettuna kahta eri mallia, toinen on sähköistetty saksitunkki ja toinen on kompuralla varustettu pullonosturi.
Jälkimmäinen ei kellahda niin helposti kyljelleen, joten sitä ei tarvitse auton alle niin huolellisesti asetella.
Saksitunkkia toi sähköistettynä maahan Biltema vielä pari vuotta sitten, mutta sitten aina ahdasmielinen Tukes vaati Biltemaa lunastamaan tunkkinsa takaisin. Tais olla oikeesti vaarallinen?
https://www.uusisuomi.fi/autot/73281-va ... en-myynnin
DTM sarjasa on kätevät systeemit, siellä ainakin silloin kun ajoivat Sörnäisten rantatiellä vaihtoivat renkaat auton rungoista esiin tulleilla hydraulitunkeilla. Se oli siistiä! Tai sitten näin mitä halusin. SIlloin oli reilu +30 astetta ulkoilman lämpötila...
Ei tosiaan kannata alle singahdella ennenkuin on kottero tuettu kunnolla. Moni tuon C3:n kanssakin vähän katseli hitaasti yltiöturvallisuutta. Tässä sitä silti ollaan

Autotunkeista sen verran kommentoisin ettei niistä löydy oikein mitään järkevää kompromissia riittävän nostokorkeuden ja riittävän mataluuden suhteen. Melkein kaikki tunkit kun tuntuvat olevan liian matalia ainakin meidän vakioalustaiselle Saabillemme, ja sama ongelma oli edellisen Alfan kohdalla.
Itse olen ratkaissut ongelman niin että olen ajanut auton eturenkaat 60mm paksujen betonikivien päällä, ja vasta sen jälkeen olen sovittanut tunkkia muovityynyineen auton alle.
Itsehän en nosta autoja nykyään kuin ainoastaan tukivarsien alta, ja jos taakse on asennettu vetokoukku, niin sitten sen keskipisteetsä nostan koko takpään ilmaan. Olisinkohan näin toiminut ainakin 15 vuotta eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
'
Itse olen ratkaissut ongelman niin että olen ajanut auton eturenkaat 60mm paksujen betonikivien päällä, ja vasta sen jälkeen olen sovittanut tunkkia muovityynyineen auton alle.
Itsehän en nosta autoja nykyään kuin ainoastaan tukivarsien alta, ja jos taakse on asennettu vetokoukku, niin sitten sen keskipisteetsä nostan koko takpään ilmaan. Olisinkohan näin toiminut ainakin 15 vuotta eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
'
Ai niin, Kyllähän tuolla C3:n alternatoottirilla yhden Paris-Dakar:in vetäisee...
Käsittämätön juttu että ranskalainen tekee noista noin vahvoja. Oikeastaan hyvä juttu mutta kyllä mä jouduin moniurahihnan kanssa muutaman ruuvimeisselin taivuttamaan, ennenkuin sain mokoman kiristimen rullalle.
Italiaano olisi varppina ollut helpompi rasti!
Tuossa siis nelipistetuenta ja niiden päälle tulee ohjurirulla vielä. En jaksanut sen tarkemmin kuvata mutta saa multa apua pyytää jos sattuu tulla sama vastaan, ei mahdoton mutta v-mäinen kuvio.
Ekaksi ei ladannut ja pala nousi kurkkuun...

Niin siis ei tullut mitään laturista ekaksi ulos yleismittarille. Sitten heräsi, onneksi, plääh!
Kuvatuksesta puuttuu vielä yksi rissa, joka peittää tietty alimmaisen (16mm) pultin. Kunnon ansa. Tuon päälle tulee kaikenmaailman sälää eteen vielä eli lyckatill
Käsittämätön juttu että ranskalainen tekee noista noin vahvoja. Oikeastaan hyvä juttu mutta kyllä mä jouduin moniurahihnan kanssa muutaman ruuvimeisselin taivuttamaan, ennenkuin sain mokoman kiristimen rullalle.
Italiaano olisi varppina ollut helpompi rasti!
Tuossa siis nelipistetuenta ja niiden päälle tulee ohjurirulla vielä. En jaksanut sen tarkemmin kuvata mutta saa multa apua pyytää jos sattuu tulla sama vastaan, ei mahdoton mutta v-mäinen kuvio.
Ekaksi ei ladannut ja pala nousi kurkkuun...

Niin siis ei tullut mitään laturista ekaksi ulos yleismittarille. Sitten heräsi, onneksi, plääh!
Kuvatuksesta puuttuu vielä yksi rissa, joka peittää tietty alimmaisen (16mm) pultin. Kunnon ansa. Tuon päälle tulee kaikenmaailman sälää eteen vielä eli lyckatill

Viimeksi muokannut tuuma, La Huhti 21, 2018 2:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hih, olistpa nähnyt meidän C3 tarinan kun oli lojunut viimeviikon maaston varassa. Vaimolta tuli hymy kun aloin pullotunkkia tarjoamaan vakavaan tilanteeseen. Ei mitään. Mutta onnistuin ja sain hymyn palkaksi. Tuntui kivalta. Sitä alkaa olla vähään tyytyväinenSpautio kirjoitti:Autotunkeista sen verran kommentoisin ettei niistä löydy oikein mitään järkevää kompromissia riittävän nostokorkeuden ja riittävän mataluuden suhteen. Melkein kaikki tunkit kun tuntuvat olevan liian matalia ainakin meidän vakioalustaiselle Saabillemme, ja sama ongelma oli edellisen Alfan kohdalla.
'

Pullotunkkien jälleenmyynti ja varastoiminen tulisi saada luvanvaraiseksi! Hengenvaarallinen keksintö kaikin tavoin!
Olet oikeassa, vaimo kysyi että nytkö, sanoin että nyt ja nopeastiSpautio kirjoitti:Pullotunkkien jälleenmyynti ja varastoiminen tulisi saada luvanvaraiseksi! Hengenvaarallinen keksintö kaikin tavoin!

Tuskin näin onnekkaasti aina tapahtuu.
Tässä on yksi hiennoimista kappaleista ikinä:
https://www.youtube.com/watch?v=PfAWReBmxEs
Tyhmä monista.
https://www.youtube.com/watch?v=PfAWReBmxEs
Tyhmä monista.
Viimeksi muokannut tuuma, La Huhti 21, 2018 2:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pullotunkalle oli meillä pariin kertaan käyttöä, siis silloin kun piti Austin Miniä saada käännettyä poikittain. Minin keskikohdan alle vaan 30mm:n vesivaneri ja sitten pullotunkka alle, pyöräytys ja jopas olikin Mini siellä yhden auton tallin etuosassa poikittain. Ja perään mahtui toinen auto. Koetinkin tätä mainostaa välittäjälle kun oltiin taloamme myymässä, että kahden auton tallina olisi voinut tätä kaupata, mutta ei sitten suostunut siihen. Höh.
Spautio kirjoitti:Pullotunkalle oli meillä pariin kertaan käyttöä, siis silloin kun piti Austin Miniä saada käännettyä poikittain. Minin keskikohdan alle vaan 30mm:n vesivaneri ja sitten pullotunkka alle, pyöräytys ja jopas olikin Mini siellä yhden auton tallin etuosassa poikittain. Ja perään mahtui toinen auto. Koetinkin tätä mainostaa välittäjälle kun oltiin taloamme myymässä, että kahden auton tallina olisi voinut tätä kaupata, mutta ei sitten suostunut siihen. Höh.

Minulle on käsittääkseni syötetty ihan itsetehtyjä myrkkyruokia niistä 70-80 lukujen materiaaleistatuuma kirjoitti:
Ei kaikkia ole pilttipurkin syötöllä saatu tiettyihin saappaisiin. On erilaisia ihmisiä...

Nyt jälkeenpäin kun miettii niin aika kivoja kulkupelejä sitä onkin tullut omistettua, mm. Porsche 911 2,7 (museokuntoinen), Porsche 924 (museokuntoinen), Saab sitä ja tätä, V8-koneinen Bmw, jne.
Jossain vaiheessa olisi kyllä kiva hankkia omaan ajoon jokin Ducato Maxia sporttisempi kulkine

Viimeksi muokannut Spautio, La Huhti 21, 2018 11:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pohjasakassahan se vahvin tavara ontuuma kirjoitti: Pojat ovat poikia![]()
Ensimmäinen oli herkkää ja kaunista, kuin kukkakedolla voikukkia punotessa päähineeksi![]()
Pohjasakkaa loput, sanotaan. Kuuntelu avaa juttuja. Siksi a-talliOikein hyvä ja ajattelemisen aihetta. Siksi toisekseen että tuskin ymmärrystä löytyy mutta voihan joku joskus vahingossa ymmärtääkin jotain. Tarkoitus ei ole ymmärtää mutta jos vaikka oivaltaisi

Minä en pääse oikein sisälle Deep Purpleen, mutta toki se kai niin on, ettei kaikki aina avaudu :P
Ei voitane kai muuta todeta, kuin että Bad Taste:
https://www.youtube.com/watch?v=l8MQiQ5YMpI
Kukaan ei varmaan tuotakaan bändiä muista.
Mielestäni oli pneumatiikkaa kehissä. Eikös tuohon aikaan mersun koneessakin ollut pneumatiikkaa venttiilikoneistossa?tuuma kirjoitti: Jotkut ovat tunkkinsa alle tosiaan jääneet...
DTM sarjasa on kätevät systeemit, siellä ainakin silloin kun ajoivat Sörnäisten rantatiellä vaihtoivat renkaat auton rungoista esiin tulleilla hydraulitunkeilla. Se oli siistiä! Tai sitten näin mitä halusin. SIlloin oli reilu +30 astetta ulkoilman lämpötila...
Ei tosiaan kannata alle singahdella ennenkuin on kottero tuettu kunnolla. Moni tuon C3:n kanssakin vähän katseli hitaasti yltiöturvallisuutta. Tässä sitä silti ollaan
Mitenkähän pvalilan ongelman kävisi, jos sen Akkuporan tai pulttipyssyn yhdistäisi siihen tunkin veivaamiseen? Sehän ei kovin kummoinen sovite tarvitseisi olla tuohon ja olisi vähintäänkin yhtä turvallinen kuin se Bilteman viritys

Tosin eikös pvalilalla ole hydraulinen jousitus? Ensin ylä-asentoon, sitten palikat alle ja ala-asentoon, eikös se jotenkin onnistuisi noinkin?
Kyllä pvalilan täytyy vielä kehittyä tuossa laiskuuden jalossa taidossa, sillä työn säästäminen on loppupelissä taidetta, se vaatii huomattavia panostuksia uusien ratkaisumallien kehittämiseen, jopa niin, että kovin käy työstä!
Pitänee käydä taas päikkäreille, sillä johan sitä noin 10 tuntia tuli nukuttua, mutta tämä väsymys on välillä aivan käsittämätöntä. Joinain päivinä tarvitsee yli 14 tuntia unta, mutta toisina pärjää kuudellakin.