tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18236
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Joissakin nykyautoissa homma on kyllä toisin päin, kaasuläppä aukeaa vasta pedalin liikeradan aivan viimeisillä milleillä. Ideana siis bensansäästö.
Ei kait dieseleissä ole kaasuläppää? Pyörreläppiä on aika usellakin moottorivalmistajalla, niiden pääasiallinen funktio on pilata moottorin käyttövarmuus, mokomat kun saattavat dieselkarstan myötä jumiutua ja irrota akselista, jolloin voivat päätyä palotilaan tai ainakin venttiilien väliin. EGR on se keksintö joka imusarjan saa sellaiseen kuntoon että tuollainen skenaario on mahdollinen. Olen kanssa harkitsemassa imusarjan irrotusta, puhdistusta ja läppien jumittamista auki-asentoon, ja EGR:n tulppaamista. EGR off -softamuutos pitäisi toki teettää myöskin sillä toimimaton EGR aiheuttaa vikakoodin. Läppämoottori jätetään tuollaisessa modauksessa toimimaan kuten ennenkin, tosin siltä poistetaan yhteys läppäakseliin.
Onkohan Tuuman dieselissä niitä pyörreläppiä imusarjassa?
Minä en itse asiassa tiedä, kuinka turbodieselit annostelevat ilmaa moottorille. Aina vain selostetaan polttoaineen suihkutusta, ilmasta jutellaan paljon vähemmän.

EGR:n voi PSA:n vehkeistä poistaa helposti, mutta auto menee vikatilaan tasan 80 kilsan jälkeen. Yllättävän pitkään saa siis ajaa, sitten pitää kaivaa Lexia esiin. Ja taas 80 kilsaa...
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti: Minä en itse asiassa tiedä, kuinka turbodieselit annostelevat ilmaa moottorille. Aina vain selostetaan polttoaineen suihkutusta, ilmasta jutellaan paljon vähemmän.

EGR:n voi PSA:n vehkeistä poistaa helposti, mutta auto menee vikatilaan tasan 80 kilsan jälkeen. Yllättävän pitkään saa siis ajaa, sitten pitää kaivaa Lexia esiin. Ja taas 80 kilsaa...
Eikö dieselissä ole aina maksimaalinen ilmansyöttö, ei sitä kait ole syytä rajoittaa? Onko Hdi-moottorit ymmärretty rakentaa pyörreläpättömiksi? Sinällään ihan turhan vuoksi se EGR imusarjaa likaa. Saabeissa ja Alsoissa tosin EGR:ään on yhdistetty lämmönvaihdin, aika paljon hitaammin auto lämpenee jos EGR on tukittu, vaikkei se EGR kylmäkäynnistyksen jälkeen kovin kauaa auki ole (tämän huomasin ex-Alfamme kohdalla).
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Fillaristejä mä tapaan liikenteessä tosi harvoin, Virossa lähinnä, ja silloin kierrän kyllä niin kaukaa kun voin. Suurin syy suureen etäisyyteen on suuri epäluottamus pyöräilijöihin: voivat poukkoilla aivan miten sattuu, monelta puuttuu liikennetaju kokonaan. Nuoret mopoilijat ovat vielä pahempia, mieleen tulevat vasikat kevätlaitumella. Pojat ovat mopojen kanssa rämäpäitä mutta tytöt tyhjäkalloja, ottavat valtavia riskejä eivätkä edes jälkikäteen tajua mitä oli vähällä tapahtua.

jtbo oli ihan oikeassa siinä, kun kehui turbodieselin hyvää kiihtyvyyttä osakaasulla. Kaasu pohjassa mitään ei sitten tapahdukaan, mutta pintakaasulla raskaskin auto tuntuu tosi kevyeltä. Mun autovalintani ovat sellaisia, ettei niillä tosiaankaan tee mieli rajoja hakea: edes sporttinappi pohjassa C5 ei houkuttele muuhun kuin nopeaan, sujuvaan matkantekoon.
Tuopa juurikin, fillarointihan on jokamiehenoikeus, joten siellä voi olla henkilöitä joita saattaa alkaa yks kaks huippaamaan ja fillari siirtyy metrin sivulle täysin arvaamatta ja nopeasti.

Tien reunat on sellaisia, että voi olla 7cm pudotus ja sopivassa paikassa fillaristi horjahtaa sitten, varsinkin kokemattomammat alkaa tuijottamaan sitä reunaa ja sitten horjutaan.

Tuosta syystä niin mopo, motskari kuin fillarikin tarvitsee saman verran tilaa kuin auto vaikkei se kulkine ole yhtä leveä kuin auto.

Sitten autoilijallakin voi tulla virheellinen arvio tai lipsahdus, johon myös pitäisi jättää sitä virheenvaraa.

Kyllähän minäkin parkkeeraan (ok, joskus parkkeerasin) kuormurin siten, että 2.5cm puolellaan oli tyhjää, mutta ei sitäkään nyt ihan rutiinilla voi tehdä, tulee osumia.

Kyse on siis todennäköisyyksistä, jos 10 000 kertaa toistetaan jotain, niin tietyllä todennäköisyydellä seuraa asioita, jos todennäköisyyttä halutaan pienentää, niin tarvitaan joko lisää etäisyyttä tai vähemmän vauhtia, molempiakin toisinaan.

Itse olen kyllä kaukana täydellisyydestä, tulee ne sarvet päähän välillä eikä siinä auta että tietää miten pitäisi, mutta ehkä sentään se, että nykyään edes vähän jo yrittää, auttaa todennäköisyyskertoimia hieman.

Se tosin on edelleen epäselvää, kuka kumma mun nimimerkillä on noin pitkästi kirjoittanut, taas kerran :mrgreen:


Niin, pvalila, se kaasupolkimen pohjaan painamisen tapahtumarikkaus riippuu lähinnä siitä syötön sekä ahtopaineen määrästä, molempia saa lisää ja siitä kaasupohjaan-asennosta saadaan kyllä sellainen ettei sitä tee mieli käyttää kovin usein, etenkään jos viereisellä penkillä istuu orgraaninen nopeudenrajoitin :twisted:
Syöttöä lisätään, että lisätyllä ahtopaineella on sopiva mixtuura, ei toista ilman toista, pelkkää ahtopainetta ei pysty kovin paljoa lisäämään siksikään, kun ei ole käyttövoimaa kompressorille, ellei sinne laiteta sitä tavaraa, joka laajentaa kaasua.
Sinällään dieselissä säädellään kaasupolkimella vain syötetyn aineen määrää, ilmaa se repii sen minkä saa, se ja puristussuhde on mikä tekee paremman hyötysuhteen, koska pumppaushäviöitä on vähemmän kuin bensassa.
Sitä en tiedä kuinka moni on kulmakarvansa polttanut yrittämällä bensavehkeeseen samanlaista säätöä...


Tuuman halpa-ferrariin se taitaa olla vielä paremmin saatavissa oleva päivitys, kaikessa on aina puolensa, mutta vain tutustumalla erilaisiin puoliin tietää millä saa pisimmän nautinnon, ne nauttii jotka ymmärtää :mrgreen:
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Milloinkohan fillareihin tulee sujuvat automaattilaatikot, kai niitäkin jo sitten on kun tässä alamme näköjään kelkasta kumpainenkin kai tippumaan :-)
Te olette sitten niin kalkkiksia... Tuumakin pistää myyden, lakun, että hiivatin, että pärrät ja ostaa tälläisen pienellä apulainalla :mrgreen:
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polk ... 9/p/17127/

Tuolla on sivistystä kansalle, joka pimeydessä vaeltaa:
http://www.ebikeportal.com/automatic-ge ... for-ebikes
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Sähköpyörä olisi kiva, mutten voi ostaa (tai ainakaan käyttää) sellaista, koska sähköavusteisella (tai muulla moottorilla) kuljettimella kuljettaessa kerättyjä lintupinnoja ei voi hyväksyä ekopinnoihin. :roll: Joten jatkan vanhalla munamankelilla. Kyselin paikallisesta alan liikkeestä voisiko siihen vaihtaa V-jarrujen sijaan levyjarrut. Ei kuulemma kannata edes eteen. Joutuisi vaihtaa koko keulan. Mieluummiin olisi myynyt minulle uuden pyörän. Mutta se ei nyt ole ajankohtaista. Vastahan tuo täyttää 10 v.

Vaihtelin viime viikolla kesärenkaatkin Outlanderiin. Niiden tilanne oli jopa huonompi kuin oletin. Tiesin, että kaksi renkaista on lähes sakkorenkaita ja että renkaita on kahta eri merkkiä. Sitä en tiennyt, että molemmissa merkeissä oli se toinen rengas huonompi. Ja kun Nokialaisiin oli pyörintäsuunnat merkitty, niin kävi ilmi, että ne on laitettava saman kyljen puolelle. :( Nyt siis molemmilla akseleilla on erimerkkiset pyörät, mutta joku jo ennätti kertoa minulle, ettei se olisi nykyään laitonta. Taakse laitoin paremmat kumit. Uusia kumeja ei ole nyt varaa hommata, mutta tuskin ajan kovinkaan paljon tuolla vekottimella kesäaikaan. Katsastuskin on marraskuussa, joten voin vaihtaa siiheksi nastagummit.
- Puolihullu varttisavolainen -
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18236
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

warixenjalka kirjoitti:Sähköpyörä olisi kiva, mutten voi ostaa (tai ainakaan käyttää) sellaista, koska sähköavusteisella (tai muulla moottorilla) kuljettimella kuljettaessa kerättyjä lintupinnoja ei voi hyväksyä ekopinnoihin. :roll: Joten jatkan vanhalla munamankelilla. Kyselin paikallisesta alan liikkeestä voisiko siihen vaihtaa V-jarrujen sijaan levyjarrut. Ei kuulemma kannata edes eteen. Joutuisi vaihtaa koko keulan. Mieluummiin olisi myynyt minulle uuden pyörän. Mutta se ei nyt ole ajankohtaista. Vastahan tuo täyttää 10 v.

Vaihtelin viime viikolla kesärenkaatkin Outlanderiin. Niiden tilanne oli jopa huonompi kuin oletin. Tiesin, että kaksi renkaista on lähes sakkorenkaita ja että renkaita on kahta eri merkkiä. Sitä en tiennyt, että molemmissa merkeissä oli se toinen rengas huonompi. Ja kun Nokialaisiin oli pyörintäsuunnat merkitty, niin kävi ilmi, että ne on laitettava saman kyljen puolelle. :( Nyt siis molemmilla akseleilla on erimerkkiset pyörät, mutta joku jo ennätti kertoa minulle, ettei se olisi nykyään laitonta. Taakse laitoin paremmat kumit. Uusia kumeja ei ole nyt varaa hommata, mutta tuskin ajan kovinkaan paljon tuolla vekottimella kesäaikaan. Katsastuskin on marraskuussa, joten voin vaihtaa siiheksi nastagummit.
Etkö sä voisi bongata böödejä jossain toisessa sarjassa, vaikka sellaisessa, jossa minimivaatimuksena on kulkuneuvo, jossa on yli kolmen litran veekasi? Tai superenduro ilman äänenvaimenninta? Se on tosimies, joka sellaisen selässä saa kuvan edes kuurosta korpista.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:Sähköpyörä olisi kiva, mutten voi ostaa (tai ainakaan käyttää) sellaista, koska sähköavusteisella (tai muulla moottorilla) kuljettimella kuljettaessa kerättyjä lintupinnoja ei voi hyväksyä ekopinnoihin. :roll: Joten jatkan vanhalla munamankelilla. Kyselin paikallisesta alan liikkeestä voisiko siihen vaihtaa V-jarrujen sijaan levyjarrut. Ei kuulemma kannata edes eteen. Joutuisi vaihtaa koko keulan. Mieluummiin olisi myynyt minulle uuden pyörän. Mutta se ei nyt ole ajankohtaista. Vastahan tuo täyttää 10 v.

Vaihtelin viime viikolla kesärenkaatkin Outlanderiin. Niiden tilanne oli jopa huonompi kuin oletin. Tiesin, että kaksi renkaista on lähes sakkorenkaita ja että renkaita on kahta eri merkkiä. Sitä en tiennyt, että molemmissa merkeissä oli se toinen rengas huonompi. Ja kun Nokialaisiin oli pyörintäsuunnat merkitty, niin kävi ilmi, että ne on laitettava saman kyljen puolelle. :( Nyt siis molemmilla akseleilla on erimerkkiset pyörät, mutta joku jo ennätti kertoa minulle, ettei se olisi nykyään laitonta. Taakse laitoin paremmat kumit. Uusia kumeja ei ole nyt varaa hommata, mutta tuskin ajan kovinkaan paljon tuolla vekottimella kesäaikaan. Katsastuskin on marraskuussa, joten voin vaihtaa siiheksi nastagummit.
Etkö sä voisi bongata böödejä jossain toisessa sarjassa, vaikka sellaisessa, jossa minimivaatimuksena on kulkuneuvo, jossa on yli kolmen litran veekasi? Tai superenduro ilman äänenvaimenninta? Se on tosimies, joka sellaisen selässä saa kuvan edes kuurosta korpista.
Kuurosta korpista... :lol: :lol: :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Milloinkohan fillareihin tulee sujuvat automaattilaatikot, kai niitäkin jo sitten on kun tässä alamme näköjään kelkasta kumpainenkin kai tippumaan :-)
Te olette sitten niin kalkkiksia... Tuumakin pistää myyden, lakun, että hiivatin, että pärrät ja ostaa tälläisen pienellä apulainalla :mrgreen:
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polk ... 9/p/17127/

Tuolla on sivistystä kansalle, joka pimeydessä vaeltaa:
http://www.ebikeportal.com/automatic-ge ... for-ebikes
Uuuh, onpas jotenkin makean näköinen! Mutta niin on hintakin jos ajattelee hinta/teho suhdetta.

Laku: 6,6€/kW
Super Commuter+9: 19600€/kW

Oli muuten jotenkin nasta se Pvalilan linkittämä vintagemallikin. Jotenkin alkaa nykyjään olla fillareissa tarjontaa joka lähtöön!

Taitavat olla melkoisia teknisiä taideteoksia nuo napa-automaatit!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Tuli vaihdettua öljyt Sekunda-Ferkkuun... Rasti seinään!!! Ajattelin kokeilla ihan itse kun niin mukavasti öljynputsari tyrkyllä. Proppu ei sitten ollutkaan helppo rasti. Pieni kuusiokolo isossa pultissa. Putkitongeilla sitten, usko meinasi loppua ja ennen viimeistä vääntöä isolla voimalla, tukien itseni mahdollisimman monesta tukipisteestä ja sitten ajattelin juuri kun aukeni että voihan olla ettei sitä koskaan ole avatukaan vaan vaihdettu jollain öljynvaihtopumpulla ja että halkeaa koko alumiininen öljypohja. Ei välttis ollut kaukana...

Ihan OK öljyä tuli ulos, dieseliksi.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Tuohon fillari-auto keskusteluun liittyen:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.=m2mw_U
Ei tuo McLaren juttu niinkään mutta se Mazda vs. Motukka enempi liittyy aiheeseen. Liikenneraivo on paha juttu! En tuossa näe kuitenkaan kuin kaksi syypäätä.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Uuuh, onpas jotenkin makean näköinen! Mutta niin on hintakin jos ajattelee hinta/teho suhdetta.

Laku: 6,6€/kW
Super Commuter+9: 19600€/kW

Oli muuten jotenkin nasta se Pvalilan linkittämä vintagemallikin. Jotenkin alkaa nykyjään olla fillareissa tarjontaa joka lähtöön!

Taitavat olla melkoisia teknisiä taideteoksia nuo napa-automaatit!
Juu, tuo hinta on vähän sellainen, että ihan tarkoituksella pidetään eliitin kulkupeleinä tuollaisia, toki jollain ne kehityskulut pitää kattaa.

Tosi paljon noissa on kehitystä tapahtunut, jota ei oikein normaalista mediakanavista ehkä tule niin esille, meillä on 10 vuoden sisällä aivan varmasti todella mielenkiintoisia uusia kulkuvälineitä, kun tuolla isossa maailmassa alkaa todenteolla noiden kalliiden pyörien markkinat jylläämään, sillähän tulee sitä kehityrahaa uudenlaisiin vempeleisiin.


Silti tuollainen 5000 euroa ei ole edes paha hinta wateista, tuossa on noin 9000 euroa eikä edes moottoria:
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polk ... =black_red
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Uuuh, onpas jotenkin makean näköinen! Mutta niin on hintakin jos ajattelee hinta/teho suhdetta.

Laku: 6,6€/kW
Super Commuter+9: 19600€/kW

Oli muuten jotenkin nasta se Pvalilan linkittämä vintagemallikin. Jotenkin alkaa nykyjään olla fillareissa tarjontaa joka lähtöön!

Taitavat olla melkoisia teknisiä taideteoksia nuo napa-automaatit!
Juu, tuo hinta on vähän sellainen, että ihan tarkoituksella pidetään eliitin kulkupeleinä tuollaisia, toki jollain ne kehityskulut pitää kattaa.

Tosi paljon noissa on kehitystä tapahtunut, jota ei oikein normaalista mediakanavista ehkä tule niin esille, meillä on 10 vuoden sisällä aivan varmasti todella mielenkiintoisia uusia kulkuvälineitä, kun tuolla isossa maailmassa alkaa todenteolla noiden kalliiden pyörien markkinat jylläämään, sillähän tulee sitä kehityrahaa uudenlaisiin vempeleisiin.


Silti tuollainen 5000 euroa ei ole edes paha hinta wateista, tuossa on noin 9000 euroa eikä edes moottoria:
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polk ... =black_red
Niin, hintakin on aina vähän suhteellinen käsite. 9000€:lla saa aika kehnon uuden auton mutta fillarin, joka ei taitane heti leipoa, eikä tarvi kiikutella joka käänteessä, huolenpitosopimuksen raksuttaessa, huoltoihin. Bensaa ei kulu ollenkaan, vakuutuksiin ei pala rahaa tolkuttomasti, eikä veroja tarvitse vähän väliä maksella käytöstä että ei tarvitse kiikutella katsastukseen, eikä sitä ja tätä muutakin. Ajokorttiakaan ei tarvitse kalliilla hinnalla ajaa. jne. jne.

Eniten alkaa huolestuttamaan että mistäs sitten valtio repii rahansa jos/kun alamme tosissamme pyöräilemään. Sekös tuossa sote -jutussa onkin takana. Terveydenhuoltoa ei tarvita pahemmin enää kun jokainen kansalainen on äärimmäisessä tikissä töihin polkiessaan...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Tuollaista variaatiota skitsaillut:
Kuva

Oikeastaan paras tähän astisista katoksista. Parveke yläkertaan alas terassi. Turvallisuusnäkökulma tuossa iso asia (pakeneminen yläkerrasta vaikkapa tulipalon sattuessa on mahdollinen partsin kautta, eikä ikkunasta hyppäämällä 5-6m....) ja suuri juttu on myös että saisi olla naapureilta suojassa ihan luonnostaan ja mahdollisuus olisi sitten tehdä saunaan kulku terassin kätköistä myös ja voisi sitten vaikka aataminasussa tulla sieltä terdelle rauhoittumaan...

Eli jatkopala taloon vain, pala kakkua :oops:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17195
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Voihan jestas! Käytiin tuolla katsomassa vaimon kanssa uusi tuntematon sotilas, arvasinkin toki että kohta loppuu touhu kun Hyvinkäälle tuli vimpan päälle uusi leffateatteri Sveitsiin.

Ei ollenkaan paha hinta minusta kun sijaintia ajattelee että samalla saa okt:n ja kunnon kotiteatterin...

[url]https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/hyvinkää/14487066[/url]

Jostain syystä ei URL -tagi toimi, siksi ei linkitä suoraan :( Mutta osaatte varppina kopioipa linkin :-)
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18236
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:Voihan jestas! Käytiin tuolla katsomassa vaimon kanssa uusi tuntematon sotilas, arvasinkin toki että kohta loppuu touhu kun Hyvinkäälle tuli vimpan päälle uusi leffateatteri Sveitsiin.

Ei ollenkaan paha hinta minusta kun sijaintia ajattelee että samalla saa okt:n ja kunnon kotiteatterin...

[url]https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/hyvinkää/14487066[/url]

Jostain syystä ei URL -tagi toimi, siksi ei linkitä suoraan :( Mutta osaatte varppina kopioipa linkin :-)
Sikahalpa, ja oikein julkkisvälittäjä myymässä!

Kiinteistökuningatar taisi olla tuo titteli?

Kyllä tuollaisessa kovan luokan liiketoimintasuunnitelma tarvitaan, jos meinaa firman plussalla pitää.

Paikka huokuu vanhan ajan henkeä! Koska paikka on hyvinkää ja Herlinit kulttuurisukua, mä yrittäisin kehittää jonkin sellaisen idean, jonka puitteissa Kone Oy voisi kokea kivaksi ajatukseksi tukea tuota paikkaa tavalla tai toisella.

Firmoille tuo voisi olla kiva tila erilaisiin tilaisuuksiin, sekä sisäisiin että asiakkaille järjestettäviin. Saunatilathan tuolta löytyvät.

Leffoihin pitäisi ympätä vanhaan tyyliin väliaika ja riittävästi tarjoilua sen kuluessa. Ja leffan jälkeen porukkaa ei saisi noin vain tuupata kadulle, vaan sille pitäisi pystyä tarjoamaan vielä jotain pientä, vaikka leffahodari kotimatkaa varten.
Vastaa Viestiin