tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:Kempak-hitsauskoneesi lienee sen verran moderni että on tasasuuntajamallinen, eli perinteinen muuntajakone? Muuntajakoneessa palaa kivuttomimmin rutiilipuikko. Joka tapauksessa aloittelijalle (jollainen itsekin olen) helpointa koneella kuin koneella hitsaus on 46 -rutiilipuikolla. Puikon paksuus voisi olla 2,5 -3,2mm tuollaisessa portin saranan korjauksessa. Puikoissa pitäisi olla jotain merkintöjä, niitä vaan tihrustamaan ja googlesta tietojen hakemista :-)
Kuten sanottua, nuo puikot ovat luultavasti Suuren ja Mahtavan ajalta, jotakin venättää niiden kyljessä on mutta niponijaamo... :lol: :lol: :lol:

Kyllä mä aion sitä ja tätä harjoitella, ennen kuin menen tuon portinpylvään pilaamaan.
Olikos niin että periaatteessa on tärkeää että puikot ovat olleet avaamattomassa pakkauksessa ennen käyttöä ja sitten niillä on joku parasta ennen päiväyskin. En tiedä puikkojutuista mitään mutta joku juttu noissa oli ettei saa olla märkiä tai kosteutta saaneen aikansa kuluessa varastoinnissa :roll:

Jospa ostat niitä uusia ja voit vaikka huomata eron?

Ai niin täällä oli ESAB pakkauksista tehty huokolevyn ja laudoituksen väliin "ilmasulku" naulaamalla satoja pakkauksiakuoria metallifoliopinta sisäänpäin tuhansilla pikkunauloilla :shock:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Eiköhän siinä ilmasulussa ollut ajatuksena heijastaa lämpösäteily takaisin torppaan?

Ethän sä vain mennyt poistamaan uniikkia energiaratkaisua?

Euroviisut vain jatkuvat ja jatkuvat, mä väsähdin seuraamaan niitä.

**************

Ei ne puikot mitenkään vanhentuneita ole, ei niillä ole ikää varmaankaan kuin neljäkymmentä vuotta?
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Vaimo noita Euroviisuja katselee, kuulemma Ranska olisi suosikkinsa. Ei ne puikot välttämättä vanhaksi mene, jos se päällyskerros vaan on kunnossa eikä ydin ole ruostunut. Minulla on ollut käytössäni edesmenneen appiukkoni hitsauspuikkoja, joista osa on ottanut kosteutta itseensä. Kyllä nekin jollain lailla toimivat uuni/kaasugrillikuivaamisen jälkeen. Mutta sellaiset puikot jotka ovat ulkoisesti turvonneita, lohkeilleita, jne, pitäisi heittää roskakoriin. Puikkoja jos ei malta uunikuivattaa, niin ne voi heittää tiiviiksi uskottuun muovipussiin johon laittaa riisiä (keittämätöntä) muutaman desin. Suola olisi tehokkampi nesteenkerääjä mutta se ei oikein toimi metallien kanssa.
Ei ne uudet puikot paljoa maksa, jos veli venäläisen valmistamista ei löydy sopivia.
Tuolla on jotain perusjuttuja: http://www.esab.fi/fi/fi/education/blog ... itsaus.cfm
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Pvalilakin saanut jotain aikaan, hämmästelen sitä kuinka suutarin lapsella ei ole kenkiä ja youtubesta ei ole osattu katsoa opetusfilmejä hitsauksesta :mrgreen:


En voi kehua saaneeni paljoa aikaan, mutta tälläisiä kieliä enimmäkseen käyttänyt viimeaikoina:
=IF(ISNUMBER(VLOOKUP(B$3,foods!$B$2:$BE$4025,2,FALSE)*(B$4/100)/4.184),VLOOKUP(B$3,foods!$B$2:$BE$4025,2,FALSE)*(B$4/100)/4.184,"")

total = Application.WorksheetFunction.Average(arr)
ReDim outArr(LBound(arr) To UBound(arr))
For i = LBound(outArr) To UBound(outArr)
outArr(i) = total

Kuva

Sain nyt viimeinkin koko Finelin kannan tuohon ympättyä (se on yli 4000 ruoka-ainesta), mutta se tarkoittaa myös sitä, ettei se koskaan lähde koneelta minnekkään, koska kannan käyttöoikeudet, lisensoinnit jne jne jne.



Taannoin minulta kysyttiin, mitä haluat antaa maailmalle, muistelin sitten tätä tilannetta, kun kaksi uutista oli vierekkäin:
Kuva


Hetken pohdin asiaa ja totesin etten niin yhtään mitään, ellei ihmiskunta tästä osaa kehittyä fiksumpaan suuntaan, niin sen on parempi painua pohjalle ja lujaa, kyllä se toiminta seuraavan resetin jälkeen on taas hetken aikaa vähän tolkullisempaa, mutta ihmisten pitäisi oikeasti mennä itseensä.

Tätä eilen aamustakin pohdin kun väistelin verilammikoita ja lasinsiruja kotiovesta ulos astuttuani, mikäli ihmiset eivät parempaan pysty eikä yhtään isompaa kuvaa osaa nähdä, niin ei itselläni ole kovin suuria intressejä antaa maailmalle mitään.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Tähän maailmaan mahtuu monenlaista, jtbo.

Kun pöhköimmän kymmenyksen sivuuttaa olankohautuksella niin lopussa on jotain tolkkua.

Tuohon sun alaoven juttuun auttaisi tosi paljon se, että päihdekaverit sijoitettaisiin johonkin, missä saavat olla keskenään.

Vankiloissakin on mahdollista asettua päihteettömälle osastolle, miksi ei sitten normielämässä?
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

DxO Optics pro tuli joskus ostettua, kuten ehkä muistattekin.

Käytettyä sitä on tullut tosi vähän.

Silti mä harkitsen sen päivittämistä.

Ohjelma itsessään on fantastinen. Ammattilaiset sitä enimmäkseen käyttävät, mutta mitä kuppaisemmalla kalustolla kuvaa sitä enemmän softasta on apua.

Huippulaatuisen prime-linssin jälkeä ei tarvitse jälkikorjata eikä kohinaa poistella, jos kohinaa ei alkujaankaan ole.

Mun Tamron 18-270 tuottaa korjattuna ihan ok kuvaa, mutta ilman korjausta vääristymät ovat melkoisia.

***************

Mun suurin ongelma on kuitekin workflow, sitä ei ole.

Mä vain kopsaan kuvat johonkin kansioon ja sinne ne jäävät. Jos kysessä on raw-kuva, niin ne jäävät jopa muuntamatta jpegiksi.

Tehokas rutiini, jonka kautta kuvat on nopea muokata ja tallentaa järjestäytyneesti, olisi tosi hyvä juttu.


*****************
Tässä on upea klippi:

1. Ihana kuunnella tuollaista englantia!
2. Uskomatonta, kuinka paljon kuvat paranevat ja kuinka pienellä työllä.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Pvalilakin saanut jotain aikaan, hämmästelen sitä kuinka suutarin lapsella ei ole kenkiä ja youtubesta ei ole osattu katsoa opetusfilmejä hitsauksesta :mrgreen:


En voi kehua saaneeni paljoa aikaan, mutta tälläisiä kieliä enimmäkseen käyttänyt viimeaikoina:
=IF(ISNUMBER(VLOOKUP(B$3,foods!$B$2:$BE$4025,2,FALSE)*(B$4/100)/4.184),VLOOKUP(B$3,foods!$B$2:$BE$4025,2,FALSE)*(B$4/100)/4.184,"")

total = Application.WorksheetFunction.Average(arr)
ReDim outArr(LBound(arr) To UBound(arr))
For i = LBound(outArr) To UBound(outArr)
outArr(i) = total

Kuva

Sain nyt viimeinkin koko Finelin kannan tuohon ympättyä (se on yli 4000 ruoka-ainesta), mutta se tarkoittaa myös sitä, ettei se koskaan lähde koneelta minnekkään, koska kannan käyttöoikeudet, lisensoinnit jne jne jne.



Taannoin minulta kysyttiin, mitä haluat antaa maailmalle, muistelin sitten tätä tilannetta, kun kaksi uutista oli vierekkäin:
Kuva


Hetken pohdin asiaa ja totesin etten niin yhtään mitään, ellei ihmiskunta tästä osaa kehittyä fiksumpaan suuntaan, niin sen on parempi painua pohjalle ja lujaa, kyllä se toiminta seuraavan resetin jälkeen on taas hetken aikaa vähän tolkullisempaa, mutta ihmisten pitäisi oikeasti mennä itseensä.

Tätä eilen aamustakin pohdin kun väistelin verilammikoita ja lasinsiruja kotiovesta ulos astuttuani, mikäli ihmiset eivät parempaan pysty eikä yhtään isompaa kuvaa osaa nähdä, niin ei itselläni ole kovin suuria intressejä antaa maailmalle mitään.
Haltioituneena lueskelin koodia, se on mukavaa luettavaa!

En siis ole mikään koodinörtti mutta ihailen juurikin sitä miten koodilla tehdään sellaista soveltavaa softaa, silloin kun näppäimien takana on sellainen joka ymmärtää mitä on koodaamassa ja haluaa tietyn lopputuloksen. On koodaajia ja Koodaajia. Soveltamisen kauan aikaa sitten luulin että se kertoo siitä ettei koodaaja osaa oikein koodata mutta näin vanhemmiten olen huomannut että koodaajia on pilvin pimein mutta heitä, jotka ymmärtävät tekemänsä on harvinaisen yllättävän harvassa!

Tuosta uutiskaappauksesta. Maailma on vähän outo.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:DxO Optics pro tuli joskus ostettua, kuten ehkä muistattekin.

Käytettyä sitä on tullut tosi vähän.

Silti mä harkitsen sen päivittämistä.

Ohjelma itsessään on fantastinen. Ammattilaiset sitä enimmäkseen käyttävät, mutta mitä kuppaisemmalla kalustolla kuvaa sitä enemmän softasta on apua.

Huippulaatuisen prime-linssin jälkeä ei tarvitse jälkikorjata eikä kohinaa poistella, jos kohinaa ei alkujaankaan ole.

Mun Tamron 18-270 tuottaa korjattuna ihan ok kuvaa, mutta ilman korjausta vääristymät ovat melkoisia.

***************

Mun suurin ongelma on kuitekin workflow, sitä ei ole.

Mä vain kopsaan kuvat johonkin kansioon ja sinne ne jäävät. Jos kysessä on raw-kuva, niin ne jäävät jopa muuntamatta jpegiksi.

Tehokas rutiini, jonka kautta kuvat on nopea muokata ja tallentaa järjestäytyneesti, olisi tosi hyvä juttu.


*****************
Tässä on upea klippi:

1. Ihana kuunnella tuollaista englantia!
2. Uskomatonta, kuinka paljon kuvat paranevat ja kuinka pienellä työllä.
Muistan toki! Mäkin hommasin, toki demon. Kovasti yhä jaksavat muistuttaa että kannattaisi taas kokeilla.

Hiphei! Löysin kaltaiseni. Mulla on 3-4 kortilla kuvia, 2-5 läppärillä, parilla Desktopilla, 3-6 eri palvelin/pilvisovelluksessa... Vai olenko vieläkin pahempi.

OneDrive meinasi olla hyvä mutta vissiin itse tyrin ja kuvat alkoivat siellä elää omaa elämää ja poukkoilemaan kansioista toiseen. Hauska ominaisuus oli/on että yrittää tehdä itse jonkun algoritmin mukaan kansioita, aikajanoja ja kuvista jakaa missä on ihmisiä, puita, kasveja motskareita jne. Eihän se käyttäjän vika voi olla että lähti kuvajärjestelmäni sielläkin lapasesta...

Olisipa tosiaan sellainen softa joka osaisi organisoida kuvat silloin kun kuvaaja on totaalisen epäjärjestelmällinen :lol:

************

Klippisi ei oikein auennut, tarkoititko että olet laittanut DxO foorumille viestiä ja tullut vastaus että kuvasi puhuvat englantia ja sitten olet vastannut kuinka uskomaton softa kun osaa Englannin kielen tekstistä kääntää kuvat ja vieläpä parantaa ne... :oops: Olen vähän tyhjäkäynnillä tänään...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

En mä tiedä viittinkö laittaa, lukijat saattavat tulla vaikka kateellisiksi: Hiivatin ilmastointi toimii :-D Tuli melkein vilu tänään ja kurkku käheäksi että niska jumiin... En mä tiedä, vielä näillä keleillä ihan vain ikkuna auki olisi parempi. Se kostea vähän trooppinen loppukesän keli (sen 2pvä) voihan tuo jopa pelastaa ihmishengen, joka sillä sompailee. City-rattimoodilla nykyään aina ajelen, se näyttää poistuvan päältä jossain +30km/h nurkilla, tykkään, (vanhaksi tullut).

5,7l/100km 1000km ajossa tällä hetkellä. Hankook:it ovat vähän kapeat mutta mukavat. 195 pitäisi vanteilla olla ja nuo 175:t näyttävät vähän hassuilta mutta kivasti etenee ja kaikki ohittelee :-D

Vetarit ovat kyllä finaalissa ja täristää melkolailla jos tuosta 1,9JTDm:stä vääntöä alkaa ottamaan. Vielä parempi sleeper on tuo kuin laku :lol: Virilastu tuossa olisi kiva jos olisin vielä 18v. ja tuo olisi eka autoni, nyt ei oikein enää kehtaa, vai kehtaisiko? Vielä 2v. 50-vuotiaaksi :twisted:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

tuuma kirjoitti:En mä tiedä viittinkö laittaa, lukijat saattavat tulla vaikka kateellisiksi: Hiivatin ilmastointi toimii :-D Tuli melkein vilu tänään ja kurkku käheäksi että niska jumiin... En mä tiedä, vielä näillä keleillä ihan vain ikkuna auki olisi parempi. Se kostea vähän trooppinen loppukesän keli (sen 2pvä) voihan tuo jopa pelastaa ihmishengen, joka sillä sompailee. City-rattimoodilla nykyään aina ajelen, se näyttää poistuvan päältä jossain +30km/h nurkilla, tykkään, (vanhaksi tullut).

5,7l/100km 1000km ajossa tällä hetkellä. Hankook:it ovat vähän kapeat mutta mukavat. 195 pitäisi vanteilla olla ja nuo 175:t näyttävät vähän hassuilta mutta kivasti etenee ja kaikki ohittelee :-D

Vetarit ovat kyllä finaalissa ja täristää melkolailla jos tuosta 1,9JTDm:stä vääntöä alkaa ottamaan. Vielä parempi sleeper on tuo kuin laku :lol: Virilastu tuossa olisi kiva jos olisin vielä 18v. ja tuo olisi eka autoni, nyt ei oikein enää kehtaa, vai kehtaisiko? Vielä 2v. 50-vuotiaaksi :twisted:
edit: 4,7l/100km piti kylläkin laittaa... Tankkauksilla tarkistanut sinnepäin niin ei tuo auton ilmoittama heitä kovinkaan paljon 5l/100km olen tankilla laskenut tankkauksista. Mullahan on noin 80km moottoritietä päivisin ja sitten sukkulointia kehäteiden sisäpuolilla sinne tänne ja ihan keskusta-ajoakin. 3,9l/100km tuo menee 80km nopeutta jos tasaissen ajaa vanhaa tietä keskustaan. Ihan hyvä minusta vaikka EGR on taas jäänyt jumiin. 3,9% auki sanoo tuo universaali OBG vimpain, en usko että EGR:n istukasta oikeasti mitään takaisinkytkentää saa. Ihan vain jäätynyt varmaan tuo mitä se haluaisi kun vika tulee. Olkoon noin.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Haltioituneena lueskelin koodia, se on mukavaa luettavaa!

En siis ole mikään koodinörtti mutta ihailen juurikin sitä miten koodilla tehdään sellaista soveltavaa softaa, silloin kun näppäimien takana on sellainen joka ymmärtää mitä on koodaamassa ja haluaa tietyn lopputuloksen. On koodaajia ja Koodaajia. Soveltamisen kauan aikaa sitten luulin että se kertoo siitä ettei koodaaja osaa oikein koodata mutta näin vanhemmiten olen huomannut että koodaajia on pilvin pimein mutta heitä, jotka ymmärtävät tekemänsä on harvinaisen yllättävän harvassa!

Tuosta uutiskaappauksesta. Maailma on vähän outo.
En minäkään mitään mistään ymmärrä, mutta kun vähän useampia tunteja hämmästelee, niin sattumalta saa jotain toimimaankin, juurikin soveltamalla. Tunteja ei oikein parane laskea, mutta kyllä niitä menee kohtuuttoman paljon pieneenkin asiaan.

Toimiva ilmastointi onkin kova sana juuri nyt, sillä kyllähän tuo keli on vähän turhan lämmin pohjolan kalpeanaamalle, liikenteessä keskittyminen paranee kummasti jos ei tarvitse kaksin käsin pyyhkiä hikeä silmistä!



Pvalila, se on kai 1% tuo ongelmallinen osa kansasta, tai se on joka ongelmoi sen 90% kaikesta näkyvästä ja kuuluvasta, onko se loppu 9% sitten joka sen viimeiset 10% aiheuttaa?

Ei se kai ongelmaa poista, että sen siirtää pois näkyviltä, voi vielä turvota ja käydä silmille pahempana myöhemmin, jotenkin sitä pitäisi vaan saada kokonaisuudessaan sitä hieman isomman skaalan ajattelua väkeen iskostettua, sitä kai on yritetty aika pitkään, keksivät sitten että uskonnolla saa helposti fiksumpia toimintamalleja siirrettyä ihmisille.

Uutisoivat kovasti ettei ole mitään ongelmia tullut siitä, että nyt saa kaupoista enemmän päihteitä, mutta lämpimien kelien myötä tilanne on kyllä aika paljonkin muuttunut siihen ongelmalliseen suuntaan, monella menee päihtyminen liian pitkälle, siihen tuskin auttaa se, että vapaammin saa päihteitä tahi huumeita.

Toki keskimäärin tilanne voi olla toisin, mutta meillähän on tapana ajatella sitä heikoimmassa asemassa olevaakin ja matalasti koulutettujen parissa tahtoo tuota ongelmakäytöstä olla paljonlaisesti, parin vuoden sisällä toki tilastoistakin alkaa näkymään jotain.

Noille jotka nujakoivat päissään se voi olla sitten useamman elämä pilalla siihen mennessä, kunnes havahdutaan, että on väestönryhmiä, joissa tilanne kehittyy keskiarvosta poikkeavasti.


Jokaisella on erilainen maailma, jonka tulevaisuuden määrittelee ne valinnat jotka tekee tänään, koska tänään me teemme tulevaisuuden historiaa.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17208
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Haltioituneena lueskelin koodia, se on mukavaa luettavaa!

En siis ole mikään koodinörtti mutta ihailen juurikin sitä miten koodilla tehdään sellaista soveltavaa softaa, silloin kun näppäimien takana on sellainen joka ymmärtää mitä on koodaamassa ja haluaa tietyn lopputuloksen. On koodaajia ja Koodaajia. Soveltamisen kauan aikaa sitten luulin että se kertoo siitä ettei koodaaja osaa oikein koodata mutta näin vanhemmiten olen huomannut että koodaajia on pilvin pimein mutta heitä, jotka ymmärtävät tekemänsä on harvinaisen yllättävän harvassa!

Tuosta uutiskaappauksesta. Maailma on vähän outo.
En minäkään mitään mistään ymmärrä, mutta kun vähän useampia tunteja hämmästelee, niin sattumalta saa jotain toimimaankin, juurikin soveltamalla. Tunteja ei oikein parane laskea, mutta kyllä niitä menee kohtuuttoman paljon pieneenkin asiaan.

Toimiva ilmastointi onkin kova sana juuri nyt, sillä kyllähän tuo keli on vähän turhan lämmin pohjolan kalpeanaamalle, liikenteessä keskittyminen paranee kummasti jos ei tarvitse kaksin käsin pyyhkiä hikeä silmistä!



Pvalila, se on kai 1% tuo ongelmallinen osa kansasta, tai se on joka ongelmoi sen 90% kaikesta näkyvästä ja kuuluvasta, onko se loppu 9% sitten joka sen viimeiset 10% aiheuttaa?

Ei se kai ongelmaa poista, että sen siirtää pois näkyviltä, voi vielä turvota ja käydä silmille pahempana myöhemmin, jotenkin sitä pitäisi vaan saada kokonaisuudessaan sitä hieman isomman skaalan ajattelua väkeen iskostettua, sitä kai on yritetty aika pitkään, keksivät sitten että uskonnolla saa helposti fiksumpia toimintamalleja siirrettyä ihmisille.

Uutisoivat kovasti ettei ole mitään ongelmia tullut siitä, että nyt saa kaupoista enemmän päihteitä, mutta lämpimien kelien myötä tilanne on kyllä aika paljonkin muuttunut siihen ongelmalliseen suuntaan, monella menee päihtyminen liian pitkälle, siihen tuskin auttaa se, että vapaammin saa päihteitä tahi huumeita.

Toki keskimäärin tilanne voi olla toisin, mutta meillähän on tapana ajatella sitä heikoimmassa asemassa olevaakin ja matalasti koulutettujen parissa tahtoo tuota ongelmakäytöstä olla paljonlaisesti, parin vuoden sisällä toki tilastoistakin alkaa näkymään jotain.

Noille jotka nujakoivat päissään se voi olla sitten useamman elämä pilalla siihen mennessä, kunnes havahdutaan, että on väestönryhmiä, joissa tilanne kehittyy keskiarvosta poikkeavasti.


Jokaisella on erilainen maailma, jonka tulevaisuuden määrittelee ne valinnat jotka tekee tänään, koska tänään me teemme tulevaisuuden historiaa.
Soveltaminen on vähän aliarvostettua, minusta. En mitään tutkielmaa ole toki tehnyt mutta havainnoinut vain mitä ympärillä tapahtuu.

Aivan käsittämätöntä minusta tehdä se oma juttu, kynsin hampain ja hermoromahduksin tehdä jotain juttua kun ei luonne anna periksi vähän katsella ympärille että fokusoida sitten tekeminen siihen mitä osaa parhaiten ja valita muualta ne sopivat palikat. Ei se ole minusta mitenkään paha asia antaa itselleen anteeksi ja tajuta että kaikkea ei voi osata itse tai ainakaan paremmin kuin joku, joka on sen palikan jo tehnyt, ajattelemalla jo vuosia, fokusoiden siihen.

Pala sieltä, toinen tuolta ja kasata legolinnansa, soveltaen, luulisi olevan arkipäivää. Tuota pitäisi kannustaa ehkä enemmänkin mutta eihän suomalainen mentaliteetti tuohon voi taipua :-D

********************

Päihteet ovat moniteräinen miekka. Ensimmäinen eli pahin on se että on hauskaa ja sosiaalistakin jopa. Loppujuttu on se että ei enää olekaan hauskaa, sitten vedetään kovemmin tai vaihdetaan aineet että päästään samaan. Lopulta tajutaan ettei olekaan kivaa, vaikka mitä kiskoisi mutta kiskotaan kun ei oikein enää ole muutakaan enää jäljellä.

Se että vedetään toisia nokkaan ja sekoillaan että on vauhtia ja virtaa, liittyy tuohon ensimmäiseen vaiheeseen. Ei ns. ammattilaiset jaksa touhuta ja hääräillä siellä täällä. Ovat omissa oloissaan.

Se että miten tuon ensimmäisen vaiheen saisi kanavoitua muuhun toimintaan olisi tosi iso juttu!

Ei kukaan toisessa vaiheessa oleva nauti enää tilaanteesta, he ovat avoimia ottamaan mitä vain apua vastaan jos sellainen ihmepelastuskeino olisi, aivot ovat jo kääntyneet muita asioita vastaan.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Mitä lämpimämpää on, sitä hullummaksi meno yltyy, ajatelkaa vaikka Intiaakin.

Sehän on todellinen syy torjua ilmastonmuutos, pelkäävät että kansa alkaa ihan holtittomaksi, jos kovin lämpenee :mrgreen:



En tiedä mitä tuosta legolinnastani tulee, mutta kun tutkinut enemmän, niin kyllä tuosta Excelistä vaan on aika moneen, joku ajattelee, että tylsä taulukko, mutta jos sitä vähän kaivelee, niin sillä tekee kyllä aika monta asiaa.

Älkää nyt missään nimessä avatko tätä linkkiä, siellä saatetaan kertoa pari juttua joita ei välttämättä löydy ihan jokaisesta paikasta:
https://chandoo.org/wp/

Ai niin ja levyraato, tai salainen suunnitelma, lukekaa siis historiaa, sillä kun te luette tätä, se on jo meikäläiselle tulevaisuuden historiaa :lol: :
https://www.youtube.com/watch?v=n9aYrURLHh0
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Tuossa oikea levyraato, jota tuskin kestää kuunnella:
Sunlight departing to the west with hope,
Slightly sensing the scent of rain,

The abandoned spring,
I shall never close my eyes,
A window with the lost scenery,
Alone by the window,

Embracing my knees closely,
Watching the sunlight pass by,
Drops running down my shaded knees,
You cannot see my tears falling with the rain,

The dusk is swallowing the colors,
The contours are getting stolen,
Silence like insanity sew my lips together,

I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile,
I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile again,

The dusk is swallowing the colors,
The contours are getting stolen,
Silence like insanity sew my lips together,

I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile,
I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile,
I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile,
I captured Eternity inside this thing,
I wonder if you will smile again...
Tuolla lisää lukemista:
http://www.darklyrics.com/lyrics/veiled ... eborn.html

https://www.youtube.com/watch?v=DHPZpUvRQRA


Tätäkään tuskin paremmin voisi ilmaista:
Wind that does not carry letters,
Clouds that do not forecast anything,
Soundless rain, a roaring silence,
The boxed sky, the freedom will eat us alive,
Vastaa Viestiin