tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Tuuma kun ei peleistä ole koskaan ollut isommin innostunut, niin ehkä ei ole vaan osunut oikeaa peliä kohdalle?

Tämä on vähän kuin rintsikka-simulaattori, katsomalla video selvinnee lisää:
https://store.steampowered.com/app/6131 ... e_Flipper/

Paljon halvemmalla varmaankin tuossa virtuaalisessa virheessä olisi päässyt :lol:

Kommenttien perusteella tosin jokseenkin valheellista mainontaa tuossa tuotteessa harjoitetaan, mutta ehkä se on vain osa sitä autenttista kokemusta, toki jonkinlainen pallo pitäisi vielä tulla jalkaan...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Tuuma, ei mulla ilmastointi vuoda.

Litkuja oli 515 grammaa ennen täyttöä, täytön jälkeen kirjan mukaiset 525.

Mutta auton tietsikat eivät anna ohjausta kompuran magneettikytkimelle, jos ulkolämpötila on yli 20 astetta.

Ihan ekana tulee mieleen, että järjestelmän paineanturi näyttää helteellä niin kovia lukemia, ettei systeemi saa käynnistyslupaa.

Kova paine johtuu usein tukoksesta, mutta mun tapauksessani ei: tukos nostaa painetta vasta sitten, kun kompura käy.

Eli jos kyseessä on tosiaan paineanturin liian korkea lukema niin sitten kyseessä on paineanturivika.
pvalila
Jäsen
Jäsen

No niin, kun mä ostin aikoinani nuo rakennustelineet, jotka mun taloni päätyä "kaunistavat", Tuuma ilmoittautui heti ekana jonoon.

Siis lainausjonoon... :lol: :lol: :lol:

Nyt taitaa käydä samalla tavalla, sillä mä juuri äsken ostin Lexian.

70 egeä posteineen. Kaveri kertoi, että oli onnistunut sillä koodaamaan uuden avaimen autoonsa: jos tuollainen luottamuksellinen toimenpide onnistuu niin ilmeisesti softa muutoinkin pelittää ihan kivasti.

Totta kai mä olen vähän huolestunut: nykyisin käy niin helposti, että rahat vain menee tai jos tuote tulee, niin se ei olekaan soiva peli.

Sorry, Tuuma, Hiivatin sisuskaluista tämä ei ymmärrä mitään...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuli muuten mieleeni, että joissakin autoissa voi olla kaksi OBD-pistoketta...

Oletteko katsoneet Hoovien videoita?

Kaveri ostelee markkinoilta eksoottisten autojen halvimpia (ja kurjimpa) yksilöitä ja sitten taistelee noista vikapaketeista toimivia kulkuneuvoja.

Niin, kaksi pistoketta hänelle tuli 911-Porcheen, johon hän vaihtoi Corvetten V8-koneen.

Tuota muunnosta varten myydään valmista kittisarjaa, bolt on.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Spautio, tässä on ehkä järkevä fillari sulle:

https://www.tori.fi/uusimaa/Era_Nishiki ... ?ca=18&w=1

Mä en siis ymmärrä fillareista mitään. Mä vain muistan, että sä tykkäät ostaa sellaisia... :cool:

jtbo osaa ehkä sanoa, miksi tuossa on "vain" kymmenen vaihdetta?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma saattaa olla tästä kiinnostunut:

https://www.kuopionkirppari.fi/ilmoitus ... 386&t=re85

Tosin hän nyt on taas vaihteeksi nokivasaramiehiä...

Oliko se hiivatin nokivasara muuten jo valmiiksi rekisteröity pakuksi?
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:Spautio, tässä on ehkä järkevä fillari sulle:

https://www.tori.fi/uusimaa/Era_Nishiki ... ?ca=18&w=1

Mä en siis ymmärrä fillareista mitään. Mä vain muistan, että sä tykkäät ostaa sellaisia... :cool:

jtbo osaa ehkä sanoa, miksi tuossa on "vain" kymmenen vaihdetta?
Hiukan hassun näköinen tuo runko, tai siis tuolta kaikki miesten fillarit näyttivät nuoruudessani, tuon mallinen runko on ikään kuin jo nähty :) Olen hankkimassa itselleni maastopyörää, sen verran hauskaa oli ajella ostamallani liian isokokoisella maastopyörällä, ettei ole paluuta hybrideihin, ainakaan lähiaikoina. Vaimon hybridillä olen kyllä ajellut päivittäin, laitoin istuinkannattimeen sähköteipin merkkaamaan vaimon istumakorkeutta, joten se on nopeaa päivittäin palauttaa hänen säätöihinsä. Vaihdoin pyörään leveämmät renkaat (42-622) ja se muuttui huomattavasti vakaammaksi ajettavaksi, ja käytös hiekkatiellä on nyt selkeästi parempaa. Rullaavuudessa ei ole mitään eroa kapeampiin renkaisiin verrattuna, tosin noihin leveämpiin renkaisiin saa laittaa painettakin enemmän.

Mutta pk-seudun käytettyjen maastopyörien markkinoita hoitavat pääasiassa huumehörhöt tms, olen koettanut ostaa jo kolmea maastopyörää, ja yllättäen yhteydenpito myyjän osalta on katkennut joka kerralla siihen kun olen kysellyt pyörän papereita ja omistushistoriaa. Yksi myyjä ei tiennyt edes pyörän tarkempaa mallia :-D
Ilmeisesti noita pyöriä ostavat ihan täysin sinisilmäiset hömelöt, jotka eivät älyä kysellä pyörästä sen tarkemmin, tai sitten hintatietoiset ostajat, jotka vähät välittävät siitä onko pyörä mahdollisesti varastettu. Vaihteiksi riittäisi varmaan hyvin tuo 10kpl, en minä niistä mitään ymmärrä myöskään, vähemmän hajoavia ja säätöä vaativia osia koska etuvaihtaja on jätetty pois.

Tuollaista kävin tänään XXL:ssä ihailemassa ja testaamassa (siellä oli testipyörä jossa oli polkimet paikallaan) https://www.xxl.fi/white-xc-290-pro-18- ... 06_1_style Oli aivan pahuksen kiva ja hieno peli, liki täydellinen itselleni, paitsi hinnaltaan. Täytyy nyt vakavasti pohtia malttaako mitenkään ivestoida 800e polkupyörään, minun tuurillani se on pöllitty jo ensimmäisen kauppareissun aikana, ja toisaalta minun ajoilleni riittäisi kehnompikin pyörä, mutta mutta :-)
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Hienoa menoa Tuusulassa:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018051 ... 6_u0.shtml
Se on vain kumma, kuinka jotkut yksilöt uskovat selviävänsä ihan mistä vain kuivin jaloin.

Tai sitten nuo tyypit jatkavat, vaikka tietävät kiinni jäävänsä.

Mutta mä luulen, että aika usein nuo tosiaan selviävät tekosistaan kuin koira veräjästä.

jtbo kirjoitti:Tuuma kun ei peleistä ole koskaan ollut isommin innostunut, niin ehkä ei ole vaan osunut oikeaa peliä kohdalle?

Paljon halvemmalla varmaankin tuossa virtuaalisessa virheessä olisi päässyt :lol:

Kommenttien perusteella tosin jokseenkin valheellista mainontaa tuossa tuotteessa harjoitetaan, mutta ehkä se on vain osa sitä autenttista kokemusta, toki jonkinlainen pallo pitäisi vielä tulla jalkaan...
Meillä ei sentään tarvitse surra termiittejä jne.

Jenkkilässäkin lienee jonkin sortin suoja ostajalla?
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Tuuma, ei mulla ilmastointi vuoda.

Litkuja oli 515 grammaa ennen täyttöä, täytön jälkeen kirjan mukaiset 525.

Mutta auton tietsikat eivät anna ohjausta kompuran magneettikytkimelle, jos ulkolämpötila on yli 20 astetta.

Ihan ekana tulee mieleen, että järjestelmän paineanturi näyttää helteellä niin kovia lukemia, ettei systeemi saa käynnistyslupaa.

Kova paine johtuu usein tukoksesta, mutta mun tapauksessani ei: tukos nostaa painetta vasta sitten, kun kompura käy.

Eli jos kyseessä on tosiaan paineanturin liian korkea lukema niin sitten kyseessä on paineanturivika.
Ajattelinkin Warixenjalan ongelmia. Lauhdutinhan se yleensä vuotaa mutta kallis kokeilu jos se ei ollutkaan se.

Niin, ostit sitten Lexian ja möin jo pösön pois ja se on jo nauloina.

Mutta pidetään mielessä, voi olla että mun Fiat liitto jää lyhyeksi... Mulla yhä nyt sitten kaksi autoa, laku ja hiivatti, henkilöautoina ja verot että vakuutukset juoksee... 200€ saattaisi saada valtiolta jos lakusta tekisi viina-auton...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Hienoa menoa Tuusulassa:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018051 ... 6_u0.shtml
Jotain hyvää tuossa että on nimi laitettu julkiseksi. Taitaa tulla muutto. Ihan voisi muistakin laittaa!
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Tuuma kun ei peleistä ole koskaan ollut isommin innostunut, niin ehkä ei ole vaan osunut oikeaa peliä kohdalle?

:mrgreen:

Eikös me tuosta joskus puhuttu muutama viesti sitten.

Velkavankeus pitäisi ottaa mukaan ja autojen/liikkumisvälineiden yllättävät ansat. Voihan tuossa niitä elementtejä ollakin. En tiedä uskallanko alkaa pelaamaan. 50 pennin jasso, meinasi viedä taannoin vararikkoon niin on vähän vissiin huonot geenit pelailuun :-D
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma, eikö sun vaimosi aja edelleen C3:lla? Hiivattiin ja Relluun Lexia ei pysty.

Ai niin, se olikin se Warixenjalan uusin kikotin, jonka ilmastointiin sinä viittasit.

Tiedätkö, Tuuma, että me jo 2009 juttelimme Chunnukan asentamisesta ja 2011 lokakuussa pähkäilimme sitä, kuinka Matti saataisiin sisään. :shock: :oops:

Jos jonkun mielestä meillä on vähän levy rikki niin mielipiteen kyllä ymmärtää.

Mutta on tässä monta muuta juttua saatu hoidettua reilaan.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö sun vaimosi aja edelleen C3:lla? Hiivattiin ja Relluun Lexia ei pysty.

Ai niin, se olikin se Warixenjalan uusin kikotin, jonka ilmastointiin sinä viittasit.

Tiedätkö, Tuuma, että me jo 2009 juttelimme Chunnukan asentamisesta ja 2011 lokakuussa pähkäilimme sitä, kuinka Matti saataisiin sisään. :shock: :oops:

Ajelee, ostin juuri kotvanen sitten puhallinnsäätimen romikselta, Hiivatin takapenkillä vielä... Purkkakorjaus ei kovin kauas kantanut :oops: Siitä puhaltaa tosin myös freonit taivaalle.

Tietääköhän kukaan enää mikä oli Chunlan?

Ymmärrän täysin jos joku sanoo jotain saamattomuudesta...

Mutta mutta. Sinä olet oikeastaan uuden ammatin tässä välissä opiskellut, etkä mitään ihan helppoa ja jos nyt mäkin vähän paukuttelen jotain niin mulle annettiin tässä jossain välissä tohvelia ja sieltä noussut. En mä tiedä onko nuo saavutuksia sinänsä mutta henkilökohtaisella tasolla isoja asioita, eikä vain henkilökohtaisesti vaan nämä vaikuttaneet aika monen muunkin elämään.

Sama levy toki jauhanut että ihmettelen että vakikirjoittajatkin vielä jaksaa :-)
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö sun vaimosi aja edelleen C3:lla? Hiivattiin ja Relluun Lexia ei pysty.

Ajelee, ostin juuri kotvanen sitten puhallinnsäätimen romikselta, Hiivatin takapenkillä vielä... Purkkakorjaus ei kovin kauas kantanut :oops: Siitä puhaltaa tosin myös freonit taivaalle.

Tietääköhän kukaan enää mikä oli Chunlan?

Ymmärrän täysin jos joku sanoo jotain saamattomuudesta...

Mutta mutta. Sinä olet oikeastaan uuden ammatin tässä välissä opiskellut, etkä mitään ihan helppoa ja jos nyt mäkin vähän paukuttelen jotain niin mulle annettiin tässä jossain välissä tohvelia ja sieltä noussut. En mä tiedä onko nuo saavutuksia sinänsä mutta henkilökohtaisella tasolla isoja asioita, eikä vain henkilökohtaisesti vaan nämä vaikuttaneet aika monen muunkin elämään.

Sama levy toki jauhanut että ihmettelen että vakikirjoittajatkin vielä jaksaa :-)
Eiköhän me vakkarit olla vähän oudolla mielenlaadulla varustettuja... :lol: :lol: :lol:

Kuten sanoin, monta juttua olemme tässä välissä saaneet vietyä maaliin. Mutta perustotuus on, että näistä vanhoista taloista tulee kamalan helposti ikuinen riippa kaulaan: tee miten paljon ikinä teetkin, ja aina on yhtä paljon vielä rästissä.

Liian pienet resurssit (eli liian vähän rahaa) saa tekemään virheitä. Mun olisi pitänyt aikoinaan ottaa maalämpö, se olisi ollut lopullinen ratkaisu. Katto olisi kannattanut ostaa samalta firmalta jolta naapurkin sen osti, vaikka eristettä olisikin tullut vähän vähemmän. Kautta linjan tietty perfektionismi on johtanut turhaan vaikeuteen. Listataan vähän näitä mun tulevia remppoja:

- Piha pitäisi kaivaa auki, viemärit uusia.
- Sokkelit pitäisi kaivaa auki. Ehkä salaojat ja Fuktisolit, ehkä ei. Korkean sokkelin ulkopuolinen eristys, ja ehkä seinänkin alin osa, jotta lattiat lämpenisivät.
- Oikeastaan vanhan osan seinät pitäisi kokonaan avata, purut tiputtaa alas, korvata märkävillalla, levyttää seinät ja rapata yli.
- Yläkerran lattian avaus ja oikaisu. Yläkerran vessaan uusi viemäri.
- Koko talon keskiosa pitäisi rempata: sisääntulo ja saunaosa siis. Uusi katto, uudet yläpohjan lämpöeristeet, kellarin seinien sisäpuoliset tojalevyt pois, sauna purkaa ja rakentaa uusi tilalle. Seinä pitäisi eristää uudestaan, eli purut pois jne.
- Uuden puolen asunto tarvitsee uuden peltikaton. Siihen pitäisi tehdä parit kattoikkunat, niin pimeä kämppä on. Puolet uudesta asunnosta on tehty vanhaa autotallia hyödyntäen, siltä osin pitäisi yläpohjan purut poistaa ja korvata uudemmilla eristeillä.
- Autotalli olisi kiva rakennuttaa.

Noi nyt ihan ekaksi. Tekemättä noista suurin osa jää.
Vastaa Viestiin