tuuma kirjoitti:pvalila kirjoitti:Tuuma, eikö sun vaimosi aja edelleen C3:lla? Hiivattiin ja Relluun Lexia ei pysty.
Ai niin, se olikin se Warixenjalan uusin kikotin, jonka ilmastointiin sinä viittasit.
Tiedätkö, Tuuma, että me jo 2009 juttelimme Chunnukan asentamisesta ja 2011 lokakuussa pähkäilimme sitä, kuinka Matti saataisiin sisään.
Jos jonkun mielestä meillä on vähän levy rikki niin mielipiteen kyllä ymmärtää.
Mutta on tässä monta muuta juttua saatu hoidettua reilaan.
Ajelee, ostin juuri kotvanen sitten puhallinnsäätimen romikselta, Hiivatin takapenkillä vielä... Purkkakorjaus ei kovin kauas kantanut

Siitä puhaltaa tosin myös freonit taivaalle.
Tietääköhän kukaan enää mikä oli Chunlan?
Ymmärrän täysin jos joku sanoo jotain saamattomuudesta...
Mutta mutta. Sinä olet oikeastaan uuden ammatin tässä välissä opiskellut, etkä mitään ihan helppoa ja jos nyt mäkin vähän paukuttelen jotain niin mulle annettiin tässä jossain välissä tohvelia ja sieltä noussut. En mä tiedä onko nuo saavutuksia sinänsä mutta henkilökohtaisella tasolla isoja asioita, eikä vain henkilökohtaisesti vaan nämä vaikuttaneet aika monen muunkin elämään.
Sama levy toki jauhanut että ihmettelen että vakikirjoittajatkin vielä jaksaa

Eiköhän me vakkarit olla vähän oudolla mielenlaadulla varustettuja...
Kuten sanoin, monta juttua olemme tässä välissä saaneet vietyä maaliin. Mutta perustotuus on, että näistä vanhoista taloista tulee kamalan helposti ikuinen riippa kaulaan: tee miten paljon ikinä teetkin, ja aina on yhtä paljon vielä rästissä.
Liian pienet resurssit (eli liian vähän rahaa) saa tekemään virheitä. Mun olisi pitänyt aikoinaan ottaa maalämpö, se olisi ollut lopullinen ratkaisu. Katto olisi kannattanut ostaa samalta firmalta jolta naapurkin sen osti, vaikka eristettä olisikin tullut vähän vähemmän. Kautta linjan tietty perfektionismi on johtanut turhaan vaikeuteen. Listataan vähän näitä mun tulevia remppoja:
- Piha pitäisi kaivaa auki, viemärit uusia.
- Sokkelit pitäisi kaivaa auki. Ehkä salaojat ja Fuktisolit, ehkä ei. Korkean sokkelin ulkopuolinen eristys, ja ehkä seinänkin alin osa, jotta lattiat lämpenisivät.
- Oikeastaan vanhan osan seinät pitäisi kokonaan avata, purut tiputtaa alas, korvata märkävillalla, levyttää seinät ja rapata yli.
- Yläkerran lattian avaus ja oikaisu. Yläkerran vessaan uusi viemäri.
- Koko talon keskiosa pitäisi rempata: sisääntulo ja saunaosa siis. Uusi katto, uudet yläpohjan lämpöeristeet, kellarin seinien sisäpuoliset tojalevyt pois, sauna purkaa ja rakentaa uusi tilalle. Seinä pitäisi eristää uudestaan, eli purut pois jne.
- Uuden puolen asunto tarvitsee uuden peltikaton. Siihen pitäisi tehdä parit kattoikkunat, niin pimeä kämppä on. Puolet uudesta asunnosta on tehty vanhaa autotallia hyödyntäen, siltä osin pitäisi yläpohjan purut poistaa ja korvata uudemmilla eristeillä.
- Autotalli olisi kiva rakennuttaa.
Noi nyt ihan ekaksi. Tekemättä noista suurin osa jää.