tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
jtbo
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

warixenjalka kirjoitti:Ei olis pitäny mennä tonne mobile.deehen... https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 767680313b

Tuommostakin muistan kuolanneeni Supercarista. Mutta voi herran jestas tota hintaa! :shock: E30 M3setkaan ei maksa noin paljoa. Tai no, jotkut maksaa...
Kiusataan tuota nyt sitten vähäsen, Mahindra Thar ei välttämättä olisi kovin paljoa kalliimpi ollut kuin ostoksesi tipumatkoille, sekin, että luontaisessa ympäristössään tipujakin olisi tarjolla kovasti erilaisia:
https://www.mahindrathar.com/index.aspx

Noita vanhoja rotteloitahan kyllä löytyy vaikka mistä, mutta tuollaisia laatukulkineita ei ihan jokaisella tontilla kasaillakkaan, kotimaassammekaan ei niin mitään kelvollista.

Tuumakin kun haaveilee sähkökärryistä, niin tuossa on, tottahan noiden tuonti tänne takapajulaan on haastavaa, mutta ehkä helpompi on itsensä siirtää kovemman kilpailun pariin? :D
http://www.mahindraelectric.com/everito/
https://www.mahindrasupro.com/esupro/
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

jtbo kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:Ei olis pitäny mennä tonne mobile.deehen... https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 767680313b

Tuommostakin muistan kuolanneeni Supercarista. Mutta voi herran jestas tota hintaa! :shock: E30 M3setkaan ei maksa noin paljoa. Tai no, jotkut maksaa...
Kiusataan tuota nyt sitten vähäsen, Mahindra Thar ei välttämättä olisi kovin paljoa kalliimpi ollut kuin ostoksesi tipumatkoille, sekin, että luontaisessa ympäristössään tipujakin olisi tarjolla kovasti erilaisia:

Noita vanhoja rotteloitahan kyllä löytyy vaikka mistä, mutta tuollaisia laatukulkineita ei ihan jokaisella tontilla kasaillakkaan, kotimaassammekaan ei niin mitään kelvollista.

Tuumakin kun haaveilee sähkökärryistä, niin tuossa on, tottahan noiden tuonti tänne takapajulaan on haastavaa, mutta ehkä helpompi on itsensä siirtää kovemman kilpailun pariin? :D
Olikohan se juuri Mahindra, joka jo jokunen vuosi sitten yritti rynnistää Jenkkilään? Peruivat homman, kun vaaditut muutokset olisivat tehneet autoista liian kalliita - mutta vetäytyminenkin tuli kalliiksi, koska joutuivat maksamaan diilerisopimuksista sopimusrikkomusmaksuja olan takaa.

Sähköauto sopisi mulle paremmin kuin Tuumalle, mulle tulee yleensä noin 5 kilsaa päivässä mittariin ja sata jos ajan, niin se on sitten tosi paljon! Diiselin kun hankin, niin ajot tippuivat 15 ==> 12 tkm per vuosi.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mulla oli kopiokone muutaman päivän rikki, se ei suostunut toimimaan verkkotulostimena.

Vika oli pohjimmiltaan Geogebran (ilmainen matikkaohjelmisto, piirtää näppärästi käppyröitä jne.).

Geogebralla kun yritin jokunen päivä sitten tulostaa, niin Geogebra rakensi tappajatulosteen, joka jumitutti kopparin.

Ja kun tulostus ei onnistunut, niin puucee tietenkin koko ajan yritti tulostaan tuon uudestaan ja uudestaan.

Koppari tietenkin juntturassa koko ajan, ei onnistunut tulostus muiltakaan koneilta. Joskus satunnaisesti onnistui doku tai pari tulostumaan, sitten taas jumissa.

Kun vain delasin tulostusjonon niin sitten kaikki alkoi taas toimia.
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti: Olikohan se juuri Mahindra, joka jo jokunen vuosi sitten yritti rynnistää Jenkkilään? Peruivat homman, kun vaaditut muutokset olisivat tehneet autoista liian kalliita - mutta vetäytyminenkin tuli kalliiksi, koska joutuivat maksamaan diilerisopimuksista sopimusrikkomusmaksuja olan takaa.

Sähköauto sopisi mulle paremmin kuin Tuumalle, mulle tulee yleensä noin 5 kilsaa päivässä mittariin ja sata jos ajan, niin se on sitten tosi paljon! Diiselin kun hankin, niin ajot tippuivat 15 ==> 12 tkm per vuosi.
Kyllä ne ainakin traktoreita vielä siellä myy, autoista en tiedä, amerikassa on vähän tavoitteena aina ollut edellyttää hieman muutoksia, jotka ei toki mitenkään ole omien isojen talojen kanssa sovittuja juttuja.

Vaan tuo Mahindra on Ssang Yongin osa, Tata taisi olla sitten taas ihan omillaan oleva jättiläinen. Hindustan taisi olla jonkin osa myöskin nykyään.

Intiassa tehdään todella paljon enemmän autojakin kuin täällä.

Pvalilalla on onnellinen tilanne, Dieselmallit kun tunnetusti kestävät sen 400tkm ilman mitään isompia, niin tuolla ajomäärällä ei tarvitse enää autoa ostaakkaan, koska nykyinen riittää lopuksi ikää, tai no, en tiedä onko se niin onnellinen tilanne, mutta ei tarvitse vaivata autokaupoilla enää itseään.

Ei se asuntovelkakaan muuten murehtimalla vähene, ne isot pojat tekee niitä päätöksiä ihan riippumatta siitä kuinka velkaa on tai siitä murehtii, se on ihan sama huolehtiiko maailmanrauhasta vai astuntovelasta, ei sillä saa muuta kuin itsensä kipeäksi kumminkaan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Niin, turhahan se on mitään surra, kun eivät asiat suremalla mene kuin korkeintaan huonompaan suuntaan.

Mutta 90-luvun alussa kaikki oli niin hyvin: talous kukoisti, N-liitto kaatui, Venäjä näytti muuttuvan länsimaaksi, Berliinin muuri purettiin ja ties mitä. Sitten tuli kauhea lama, ja hissukseen meni kansainvälinen politiikkakin Putinin aikaan, Brexitiin ja Trumppiin.

Onko vika mun medianlukutaidossani vai ovatko kaikki jutut oikeasti menossa kehnoon suuntaan? :?

Mulle oli muuten yllätys, että E-Korealla arvioidaan olevan jo 20-60 ydinpommia: se on paljon enemmän, kuin mä luulin.

Kohtahan niitä riittää jo myyntiin... :lol: :lol: :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Niin, turhahan se on mitään surra, kun eivät asiat suremalla mene kuin korkeintaan huonompaan suuntaan.

Mutta 90-luvun alussa kaikki oli niin hyvin: talous kukoisti, N-liitto kaatui, Venäjä näytti muuttuvan länsimaaksi, Berliinin muuri purettiin ja ties mitä. Sitten tuli kauhea lama, ja hissukseen meni kansainvälinen politiikkakin Putinin aikaan, Brexitiin ja Trumppiin.

Onko vika mun medianlukutaidossani vai ovatko kaikki jutut oikeasti menossa kehnoon suuntaan? :?

Mulle oli muuten yllätys, että E-Korealla arvioidaan olevan jo 20-60 ydinpommia: se on paljon enemmän, kuin mä luulin.

Kohtahan niitä riittää jo myyntiin... :lol: :lol: :lol:
Tuosta nyt unohtuu jotain, silloinhan elettiin aivan mahdottomassa kuplassa, jolla ei ollut mitään kestokykyä, liihotettiin korkeammalle kuin mitä olisi ollut millään muotoa järkevää tai mahdollista ja kävi kuin Daidaloksen pojalle konsanaan, ehkä se on jopa hyväkin, että pidetään yllä noita huonoja asioita, niin ettei aivan kovin älyttömiin liihotteluihin lähde yhteiskunnat taas kerran.

Johan 2000-luvun IT hulluuden luulisi toimivan muistutuksena siitä mitä ne "hyvät ajat" oikein ovatkaan, pelkkää ilmaa ja haihattelua, kuplan pinnalla ratsastamista.

Ei, kyllä ihmisen tie on oleva kärsimys ja kurjuus, maailman tulee olla synkeä paikka, se on se normaali, jos asiat näyttävät kovin aurinkoisilta, tulee työntää pää pensaaseen, sillä pian se kupla taas poksahtaa.

Eli sinulla on vain nyt mennyt sekaisin se hyvä ja huono, kehno suunta on oikeasti hyväksi ihmiskunnalle...
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

jtbo kirjoitti:

Tuommonen Mahindra on näppärän näköinen peli ja lähempänä alkuperäistä "Jeep-ajatusta" kuin nykyiset Jeepit - luulen ma.

Ei näilläkään tytöillä harrastukset ole kovin turvallisia...
Eli viikonlopun levyraatoputki alkoi tästä. :razz:
- Puolihullu varttisavolainen -
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
Ei näilläkään tytöillä harrastukset ole kovin turvallisia...
Eli viikonlopun levyraatoputki alkoi tästä. :razz:
Arrgh!

Mä luulin, että tuollainen vihaisuus oli punkkia silloin joskus, kun mä olin nuori.

Onko se tullut takaisin muotiin?

Tuossa oli tosi häiritsevää se, että aina kun tehtiin jotain temppua, kamera oli niin, ettei voinut nähdä, josko laulaja itse temppuili vai stuntti. Noinhan se aina on, mutta ei se saisi silmään pistään.

Olisi aika cool, jos nuoret alkaisivat jossain vaiheessa digata vanhaa kotimaista iskelmää: Puhelinlangat laulaa ja mitä niitä nyt olikaan.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Enpä nyt tiedä onko se punk mitenkään erityisesti muodissa nyt. Laskisin sen kuitenkin enempi vaihtoehtomusiikiksi, joka tuutista pursuavalle mainstreamsoulrapr'n'bpopille.

Itsehän löysin punkin (ja sen johdannaiset) oikeastaan vasta myöhemmällä iällä. Tulihan sitä tietysti 80-luvulla kuunneltua sitä mitä radiosta (nuorten sävis) tuli eli Pelleä, Eppuja, Hassisen konetta yms., mutta Sex Pistols, Ramones, Iggy Pop, Kollaa Kestää, Ypö Viis yms. vanhan polven oikeat punkbändit löysin vasta 90-luvun lopussa. Epäilemättä Nirvana - Apulanta - Tehosekoitin -osastoon tutustumisen myötä. 2000-luvun alkuvuosina löysin "kadonneita helmiä" kuten Xysma (kunnon HC:tä), Kupruileva elefantti, sekä uudempia pumppuja, vaikkapa Anal Thunderin, Bitch Alertin ja Turbonegron mainitakseni. (No näissä käsite Punk, täytyy jo ymmärtää laajemmin). Viimeisin huippulöytö on tietenkin Huora, jonka yhden viisun taisin joskus tällekin palstalle laittaa.
Samalla musiikkimakuni on levinnyt myös toisiin suuntiin: Bluesiin, rappiin ja jopa niihin vanhoihin iskelmiin. :shock: Mutta joo - Minä en tosiaankaan ole nuori. Mutta kuka tietää? Saattaahan se nuoriso joskus keksiä miten hienoa ja "orgaanista" musiikkia joskus ennen wanhaan on tehty. Tulihan se vinyylikin takaisin... ja viimeisimpänä villityksenä C-kasetit. :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

No, eipä ole musiikki mun juttuni.

Hifi on kyllä kivaa...

Mulla oli vapaapäivä, arvatkaapa paljonko sain aikaiseksi? Yhden reiän puruseinään.

Puhelinkaapelia varten tuon tein, tai oikeastaan pitäisi kai puhua VDSL-kaapelista.

Niin, 4G meillä edelleen on oikeasti käytössä. Kellariin virittelin tuon VDSL:n myös, mutta sen perässä ei ole yhtään konetta.

Tasaisemmat nopeudet se kaiketi tarjoaa, mutta kun tuo 4G on ollut aivan riittävän ripeä.

Merkittävä nopeuden kasvattaminen edellyttäisi sitä, että jakaisin kuormaa kahden liittymän välillä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

No niin, nyt mun talossa on taas toimiva puhelinpistorasia.

Ei mulla lankapuhelinta tietenkään ole, mutta pistorasia kuitenkin.

VDSL:n pistin myös pistokkeen jatkoksi, se tosin käy tyhjäkäyntiä ilman käyttäjiä.

Ihmeen paljon multa tuohon meni aikaa, vaikka reikä seinän läpi oli jo valmiina.

Tuo noudattaa sähkökaapilta samaa reittiä, jota pitkin B-asunnon syöttöjohtokin on vedetty. Ja laiskana miehenä minä vain vetäisin nippusiteillä puhelinmaakaapelin sähkökaapelin kylkeen kiinni: sähköthän kulkevat alumiiniputken sisällä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Eilen mä leikin puhelinasentajaa, tänään putkimiestä...

Mulla ei ole varsinaista vesipistettä pihaletkua varten ja "tilapäisenä" ratkaisuna olen ottanut veden suoraan kylmän jakotukin käyttämättömästä ulostulosta. Puutarhaletkun ja venttiilin välinen liitos on aina vuotanut, tänään mä lopultakin jaksoi viritellä vesitiiviin yhtymän tukille.

Mä ostin Baukkarista ihan oikean liittimen, jonka piti sopia heittämällä jakotukin venttiilin jatkoksi. Mutta ei sopinut, vuosi vaikka mitä tein. Sitten mä hain varastoistani ikivanhan pesukoneen liitäntäletkun, katkaisin sen kahtia ja vot, siinä oli sellainen liitin, että sopi tiukasti jakotukin venttiiliin kiinni.

Niin, se pesukoneen letku sattui vielä olemaan sopivaa kaliberia, se meni 3/4" puutarhaletkun sisään juuri sopivasti, letkuliitin päälle vain.

Kivaa, nyt mä voi käyttää painepesuria ilman että pannarissa jakotukki tihkuttaa koko ajan.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Nuo nykyiset muoviset puutarhaletkuliittimet on kyllä melkoista kuraa. Meillä vuoti kaksi ensimmäistä. Nyt on vuotamaton, kun letku on talon wanha letku, jonka löysin kellarista. Lienee peräisin 60 - 70 -luvuilta - semmoista punamustaraidallista. Muoviset palikat molempiin päihin ostin "kalleinta mitä Pirsmasta saa" eli olisko ne ollu Hazel-Lockit... tai jotaa sinne päin. Tosin siinä "pistooliosassa" ei ole mitään säätöä, eikä edes veden katkaisua. Eli oikeastaan se on "halvin mahdollinen Pirsman kalleimmasta osasarjasta" ruiskupää. :roll:

Onkohan muut saaneet lämpö-halvauksen, kun Pekan kanssa kahdestaan kirjoitellaan? Vai oliko Tuuma jossain päin palloa mopokisoissa? Jtbo päättänyt oikaista fillarillaan suon poikki, niin menee vähän pidempään? Spautio jäänyt altaan pohjalle, kun unohti tikkaat?
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:Nuo nykyiset muoviset puutarhaletkuliittimet on kyllä melkoista kuraa. Meillä vuoti kaksi ensimmäistä. Nyt on vuotamaton, kun letku on talon wanha letku, jonka löysin kellarista. Lienee peräisin 60 - 70 -luvuilta - semmoista punamustaraidallista. Muoviset palikat molempiin päihin ostin "kalleinta mitä Pirsmasta saa" eli olisko ne ollu Hazel-Lockit... tai jotaa sinne päin. Tosin siinä "pistooliosassa" ei ole mitään säätöä, eikä edes veden katkaisua. Eli oikeastaan se on "halvin mahdollinen Pirsman kalleimmasta osasarjasta" ruiskupää. :roll:

Onkohan muut saaneet lämpö-halvauksen, kun Pekan kanssa kahdestaan kirjoitellaan? Vai oliko Tuuma jossain päin palloa mopokisoissa? Jtbo päättänyt oikaista fillarillaan suon poikki, niin menee vähän pidempään? Spautio jäänyt altaan pohjalle, kun unohti tikkaat?
Toivottavasti joku pudottaa spautiolle kerran päivässä keissin olutta, ettei tarvitse siellä altaan pohjalla kuivin suin kuivakellua.

Mä ostin joskus Bilteman sarjan, johon kuului mm. autonpesuharja ja muutama pikaliitin. Tai oikeastaan mä ostin noita sarjoja kaksi. Halvinta kuraa ja toimineen loistavasti!

Nyt pannarissa ihan kunnolliset, Baukkarista ostetut kamat vuosivat kuin seula. Kellarin kätköistä kaivettu pesukoneen liitäntäjohto, jonka keskeltä katkaisin ja jolla sitten ikivanhaa puutarhaletkua jatkoin, näyttäisi olevan täysin tiivis.

Vanhat, halvat ja kurjat tuntuvat toimivan ihan ok, rahalla ostettu uusi ja priima ei.

Tuuma saattaa olla hiljaa siksi, että vaimo laittoi miesparan töihin: hänenhän pitää korjata vaimon auto ja sitten vielä rakentaa se veranta. Tuusulan miehellä voi siis olla vähän kiireitä... :lol: :lol: :lol:
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti: Toivottavasti joku pudottaa spautiolle kerran päivässä keissin olutta, ettei tarvitse siellä altaan pohjalla kuivin suin kuivakellua.

Mä ostin joskus Bilteman sarjan, johon kuului mm. autonpesuharja ja muutama pikaliitin. Tai oikeastaan mä ostin noita sarjoja kaksi. Halvinta kuraa ja toimineen loistavasti!

Nyt pannarissa ihan kunnolliset, Baukkarista ostetut kamat vuosivat kuin seula. Kellarin kätköistä kaivettu pesukoneen liitäntäjohto, jonka keskeltä katkaisin ja jolla sitten ikivanhaa puutarhaletkua jatkoin, näyttäisi olevan täysin tiivis.

Vanhat, halvat ja kurjat tuntuvat toimivan ihan ok, rahalla ostettu uusi ja priima ei.

Tuuma saattaa olla hiljaa siksi, että vaimo laittoi miesparan töihin: hänenhän pitää korjata vaimon auto ja sitten vielä rakentaa se veranta. Tuusulan miehellä voi siis olla vähän kiireitä... :lol: :lol: :lol:
Spautiota ei helle vähällä nujerra, tänään illansuussa oli suorastaan kylmä lapioidessakin :-) Monta projektikohdetta on talossa keskeneräisenä, ja tuli vielä lisänä terässin muurien ja vaimon kukka-altaiden rakentelua. Ei paljoa jouda iltaisin tietokoneen ääressä istuskelemaan. Nimittäin Espoosta kävin viikko sitten hakemassa useamman tuhannen kiloa muurikiviä, ne oli purettu noin 10 vuotta sitten tehdystä PITKÄSTÄ tukimuurista joka oli perustettu huonosti, se oli lähtenyt kallistumaan, ja kaivinkoneella oli muuri pilkottu palasiksi, ja betonikivet olivat menossa kaatopaikalle. Pitihän ne käydä noukkimassa talteen. Yhden illan homma oli niiden puhdistus betonivalujämistä poravasaralla, mutta äkkiä laskien ehkäpä sellainen 450 euron kivikasa tuli hankittua pienehköllä vaivalla. Tälle syvään juurtuneelle sulovilenmäisyydelle kun ei voi oikein mitään, ja onhan tuo kierrätys kait ihan järkevääkin, tuollaiset betonikivet kun eivät mene miksikään edes 50 vuodessa :-)
Uima-allasta ei tosiaan ole tarkoitus rempata lähivuosina (jos koskaan), vaimo se kyllä haluaisi käyttöön asap, mutta se on oikeasti prioriteettijärjestyksessä aika viimeisenä.
Vastaa Viestiin