Lasikuitutapetti?

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
omatalo
Jäsen
Jäsen

Lasikuitutapetti?

Viesti Kirjoittaja omatalo »

Eli... alkamassa pintaremppa -49 rakennettuun taloon, ja kysyn konkareilta mielipiteitä lasikuitutapetista. pinkopahvia ja vanhaa tapettia sekä osassa seiniä maalattu jokin kovalevy. Mites olette tuon pinnan tehny? Puukuitulevy+lasikuitutapetti ynnä maalaus (ko?)

minkä hintasta toi lasikuitutapetti muuten on, mulla sellanen mielikuva että tyyristä. Kokemuksia ja vinkkejä otetaan erittäin mieluusti vastaan! :wink:
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

Jos vaan mitenkään on mahdollista niin älä laita lasikuitutapettia. Se on aikalailla pysyvä ratkaisu koska sen purkaminen ei onnistu ihan helpolla. Siksi sille myydään erillistä tasoitetapettia jolla kuvion saa piiloon myöhemmin. Vanhoissa taloissa on mielestäni parempi suosia materiaaleja jotka mahdollistavat muutokset suhteellisen helposti myöhemmin.

Jos tasaista seinää pitää saada niin saneerauskipsilevy (6 mm) on yksi vaihtoehto. Itse olen laittanut seiniin tavallista 13 mm kipsilevyä. Ei kipsilevykään ehkä se ihan oikein materiaali vanhaan taloon ole mutta sillä nyt kuitenkin päätimme edetä. Alakerrassakin jatketaan kipsilevyllä.
TT
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja TT »

Jos seinät ovat hiemankin laineilla on tuolla 6mm kipsilevyllä vaikea saada tasaista aikaiseksi. Se kun menee seinän mukana laineille. 13 mm kipsilevy kannattaa laittaa. Ei se nyt niin suuri synti ole. Se on paloturvallinen ja jopa hengittää jossakin määrin. Lasikuitutapetista en osaa sanoa, kun en ole laittanut.
Vastaa Viestiin