Erilainen sauna
- pienitalo45
- Jäsen

Re: Erilainen sauna
Kuolaten kaipaan kuvia. Eikö mitenkään voisi laittaa näkyviin muualle kuin Facebookiin.
t. nimim. En halua antaa oikeutta elinikäiseen käyttäytymiseni seuraamiseen.
t. nimim. En halua antaa oikeutta elinikäiseen käyttäytymiseni seuraamiseen.
laita yv ja meiliosoite niin laitan kuvia. Sain juuri seinät saumattua 
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
Laita Madde niitä kuvia vaikka kuvaboxiin. Se on helppoa ja nopeaa. Siellä meidänkin saunaa rakennetaan. Kyllä minuakin kiinnostaisi nähdä mitä oikein puuhailet.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28anp+a ... jekti.html
- Antti
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28anp+a ... jekti.html
- Antti
ja kivikuvat on kuvaboxissa
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29zv8+m ... -haga.html
lisää tulee kunhan saan otettua lisää kuvia :)
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29zv8+m ... -haga.html
lisää tulee kunhan saan otettua lisää kuvia :)
-Madde-
On se vain tosiaan erilainen!
Pitäsköhän laittaa makkarin kattoon samanlainen pinnoitus? ;-)
Pitäsköhän laittaa makkarin kattoon samanlainen pinnoitus? ;-)
Se ei näytä kuvissa niin hyvältä kuin livenä mut ei se haittaa. Katosta tulee tumma ja samoin lauteista. Sitten valaistus tulee lauteiden alle, kun nuo seinät ovat valkeat niin jos laitan kattoon niin tulee liian valoisa. Nyt etsin tummaa lattialaattaa ja ei kovin kallista sellaista, vinkkejä?
Nuo kaaret on kuvissa vielä a naturell mutta nyt on nekin vedetty kalkkivellillä, joten näyttävät paremmalta kuin kuvissa. Samoin on kellarin portaikon seinät vedetty kalkkivellillä valkeaksi ja samoin niihin on myös kiinnitetty liuskekiveä sinne tänne. Saunan ovesta tulee myös tumma eli lauteet, katto ja ovi tulevat olemaan samaa sävyä ettei riko liikaa monella eri värillä. Saunan pitää olla rauhoittumispaikka eikä värikavalkaadi..
-Madde-
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Kiitos kuvista! Ihqu!!! Jospa meillekin kiukaan taakse tuollaista...
...joskus tulevaisuudessa...
...joskus tulevaisuudessa...
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
- pienitalo45
- Jäsen

Törkeen siisti!
On muuten hieno, tahtoo meidänkin saunaan kiukaan taaksi sille tympeelle betoniseinälle jotain tollasta. Olin jo ajatellut sinne ihan "tavallista" verhoilukiveä soirona tai laattana, mutta on tollanen luonnonkivi pyöreenä kyllä hienompi.
-kun itse tekee, tietää miten on tehty, olipa se sitten tehty hyvin tai hyvin huonosti-
On kyllä upean näkönen! 
Onpa kyllä, onpa kyllä hieno!
Kiitos kun olet jaksanut selvittää projektia täällä,ja kiitos kuvista. Hitsin vitsi... remppavimmaa pukkaa.
Kiitos kun olet jaksanut selvittää projektia täällä,ja kiitos kuvista. Hitsin vitsi... remppavimmaa pukkaa.
"Huojuva talo, äiti kuule minua, voimat ei riitä, en tiedä mitä tehdä..." laulaa Anna E kauniisti.
Kiits
toi kiven laatoittaminen on OIKEESTI helppoa, en ois itse uskonut, et näin kätevästi menee. Ja tuohon saumaukseen meni kaksi iltaa töiden jälkeen ja sit JOS niitä roiskeita menee kiville (kuten mulla, ekakertalaisella) niin sellaisella porakoneeseen kiinnitetyllä "vispillä" saa ne pois, mä hieron joitakin kiviä parhaimmillaan sillä kultavispilällä, mikä lie nimi
Ja se lakka minkä voi laittaa kivien päälle, jotta saa sellaisen wet-lookin ei ole kivilakka vaan kaksikomponenttinen epoksilakka eli sillä käsitellään ne kivet. Tikkurilalla on akva-coat tms -niminen aine, joka sekoitetaan keskenään. Tätä ei sit passoo laittaa JOS on kosteuseristeet seinissä, koska se muodostaa kalvon kivien päälle. Mun oli helppo hymyillä rautakaupassa, et mun seinässä ei ole missään kosteuseristyksiä eikä tule
(paitsi kaivon ympärykset ja lattiarajat)
Tänään soitin Mastonille ja kysyin, et pystyykö petsaamaan lauteet ja petsin päälle saunasuojan laittamaan.. Eivät osanneet sanoa, pyysivät soittamaan uudestaan maanantaina, koska se spesiaaliasiantuntija ei ollut paikall
. Liberon tuote on kallis suhteessa määrään ja supia saa sävytettyä vain pyökkiin asti ja se on liian vaalea, mulle pitää olla melkein mustat tai tummanharmaat lauteet ja katto ja ovi, joten odotellaan ma asti. Tein jo pari koekapulaa ulkona, ensin petsi pintaan ja sit supisuojaa mut odotellaan kuivumista ja sit pitää viedä saunaan ja testailla siellä kuumuuden kans. Eihän se sovi, et mun vierailijoilla on mustat perseet kun menevät suihkuun hyvien löylyjen jälkeen
johan siinä kärsii allekirjoittaneen timpuriuskottavuus 
Ja se lakka minkä voi laittaa kivien päälle, jotta saa sellaisen wet-lookin ei ole kivilakka vaan kaksikomponenttinen epoksilakka eli sillä käsitellään ne kivet. Tikkurilalla on akva-coat tms -niminen aine, joka sekoitetaan keskenään. Tätä ei sit passoo laittaa JOS on kosteuseristeet seinissä, koska se muodostaa kalvon kivien päälle. Mun oli helppo hymyillä rautakaupassa, et mun seinässä ei ole missään kosteuseristyksiä eikä tule
Tänään soitin Mastonille ja kysyin, et pystyykö petsaamaan lauteet ja petsin päälle saunasuojan laittamaan.. Eivät osanneet sanoa, pyysivät soittamaan uudestaan maanantaina, koska se spesiaaliasiantuntija ei ollut paikall
-Madde-
madde kirjoitti:Kiitstoi kiven laatoittaminen on OIKEESTI helppoa, en ois itse uskonut, et näin kätevästi menee. Ja tuohon saumaukseen meni kaksi iltaa töiden jälkeen ja sit JOS niitä roiskeita menee kiville (kuten mulla, ekakertalaisella) niin sellaisella porakoneeseen kiinnitetyllä "vispillä" saa ne pois, mä hieron joitakin kiviä parhaimmillaan sillä kultavispilällä, mikä lie nimi
![]()
Ja se lakka minkä voi laittaa kivien päälle, jotta saa sellaisen wet-lookin ei ole kivilakka vaan kaksikomponenttinen epoksilakka eli sillä käsitellään ne kivet. Tikkurilalla on akva-coat tms -niminen aine, joka sekoitetaan keskenään. Tätä ei sit passoo laittaa JOS on kosteuseristeet seinissä, koska se muodostaa kalvon kivien päälle. Mun oli helppo hymyillä rautakaupassa, et mun seinässä ei ole missään kosteuseristyksiä eikä tule(paitsi kaivon ympärykset ja lattiarajat)
Tänään soitin Mastonille ja kysyin, et pystyykö petsaamaan lauteet ja petsin päälle saunasuojan laittamaan.. Eivät osanneet sanoa, pyysivät soittamaan uudestaan maanantaina, koska se spesiaaliasiantuntija ei ollut paikall. Liberon tuote on kallis suhteessa määrään ja supia saa sävytettyä vain pyökkiin asti ja se on liian vaalea, mulle pitää olla melkein mustat tai tummanharmaat lauteet ja katto ja ovi, joten odotellaan ma asti. Tein jo pari koekapulaa ulkona, ensin petsi pintaan ja sit supisuojaa mut odotellaan kuivumista ja sit pitää viedä saunaan ja testailla siellä kuumuuden kans. Eihän se sovi, et mun vierailijoilla on mustat perseet kun menevät suihkuun hyvien löylyjen jälkeen
johan siinä kärsii allekirjoittaneen timpuriuskottavuus
isäukko rakensi oman talonsa kuuskytluvulla ja poltti saunan panelit toholla ja sen jälkeen harjas ne teräsharjalla ja löi seinään kiinni. ja on meinaan hienot tummanruskeet seinät.
puuhapena kaiken korjaa
niiettä saunaan:
"kaksikomponettista epoksilakkaa, akvacoatia, petsiä, saunasuojaa, Liberonia, Supia, tohoa, teräsharjaa, ja lakkaa..."
täh....?
jos ei sovi että on mustat perseet saunasta tullessa niin vois kai sitä pysytellä vaikka ihan puhtaassa puussakin(kö?)
"kaksikomponettista epoksilakkaa, akvacoatia, petsiä, saunasuojaa, Liberonia, Supia, tohoa, teräsharjaa, ja lakkaa..."
täh....?
jos ei sovi että on mustat perseet saunasta tullessa niin vois kai sitä pysytellä vaikka ihan puhtaassa puussakin(kö?)
Mitä tuo kalkkivelli on? Saako sitä rautakaupasta/jostain tuolla nimellä? Meidän kellarin seinät kaipaa kipeästi valkaisua.