Mitä ikkunaremontti maksaa?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

On kertynyt kokemusta vähän kaikenlaisista ikkunoista.
Ite en hevillä lähtisi vaihtamaan jos vanhat saa kunnostettua mutta ymmärrän kyllä niitä jotka vaihtopäätöksen tekee. Tässä talossa on vaihdettu entisen omistajan toimesta alu pokiin ja pitää sanoa että toimivat kohtuullisen hyvin ja ei noi nyt majakan lailla loista silmiin.

Entisessä asunnossa sai avata kieli keskellä suuta isommat ikkunat ja yhden piti pitää höskää kasassa kun toinen pesi. Ulkoikkunat aukes ulospäin (ei uskaltanut avata) joten ulkopuoli piti pestä tikkailta (2krs) tai roikkumalla tuuletusikkunasta. Kai niistä joku olisi vielä hyvät ikkunat tehnyt kun ei ne mätiä olleet, mitä niiden korjauttaminen puusepällä sitten olisi maksanut niin sitä en tiedä.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
marjushka
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja marjushka »

ollaan juuri allekirjoitettu sopimus uusista ikkunoista.
mä laitan pohjat.
ikkunat maksoi 15000 ja rapiat.
mut ikkunoitakin on 27 kpl plus kaks ovea.

entiset ikkunat pitänyt tunkata pestessä.
eikä muutamaa ikkunaa oo tarvinnut aukoa enään
vähään aikaan.
ja tykkään ettei ikkunat helise kun juna ajaa ohitse.

eipä oo viitsinyt enään pestä vuoteen kun on tiennyt
rempan olevan edessä.
voi että nautin jatkossa ikkunan pesusta.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Näissä ikkunakommenteissa on kiinnitetty aika vähän huomiota lasien optiseen laatuun. Aikoinaan kun vaihdoimme uudet ikkunat Tallinnan asuntoomme oli näköalan kirkastuminen verrattavissa siihen monille meistä tuttuun kokemukseen, joka syntyy kun optikolla laittaa uudet lasit ensimmäisen kerran päähänsä. Tallinnasta aion tuoda myös Vantaan kotimme ikkunat, jahka tässä talossa saadaan ensin jokunen pikkuasia kuntoon (Tällä hetkellä purettuna lattia, vesijohdot, sähköt ja jotain muuta pientä).
entisöijä
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja entisöijä »

5 ikkunaa ristikkoineen, tuuletusaukkoineen ja kaihtimien kera maksoi kolmisen vuotta sitten n. 5000€. Tiivin ikkunat ja pojat tekivät työt päivässä meidän katsellessa ja kuunnellessa vierestä. Ihastelivat siinä töitä tehdessään talon puruja ja niiden kuntoa ja kertoilivat millaisiin rintsikkataloihin olivat vaihdelleet ikkunoita.
Plussaa voin antaa kaikesta paitsi omastatunnostani. Vieressä menevän (n. 20m ulko-ovesta) rekkaliikenteen melu ei kuulu enää yhtään, pystyy itse säätämään ilmankiertoa, helpot pestä, sain mallin millaista olin aina pienessä mielessäni haaveillut.
Miinuksena sanoisin, että ehkäpä ne vanhat olisin voinut kunnostaa ja saada näin talolle sen alkuperäinen ilme. Tosin, onhan tuo huopakattokin muuttunut jo peltikatoksi....

PS. ne vanhat ikkunat kaihtimineen lepäävät autotallissa edelleen....
Restaurointi, entisöinti: "...kohteen käyttökelpoisuuden tai yhtenäisyyden palauttaminen"
kuikka1
Uusi jäsen

Uudet ikkunat

Viesti Kirjoittaja kuikka1 »

Vaihdoin kesällä 6 kpl ikkunoita,hintaa tuli karvan alle 3000.Työt tein itse ja täytyy sanoa että eipä vedä enää pakkasilla.Ja kilpailuttaa kannattaa,kallein oli tarjous oli 5000.
Tervis68
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tervis68 »

jeps 14 ikkunaa (ei rintamamiestalo) ja tiivin poijat vaihto. Tyytyväinen olen ollut ja mikä parasta ei vedä. Niin hinta oli 14100 euroa
mize
Jäsen
Jäsen

Re: Uudet ikkunat

Viesti Kirjoittaja mize »

kuikka1 kirjoitti:Vaihdoin kesällä 6 kpl ikkunoita,hintaa tuli karvan alle 3000.Työt tein itse ja täytyy sanoa että eipä vedä enää pakkasilla.Ja kilpailuttaa kannattaa,kallein oli tarjous oli 5000.
Entä jos nuo 5000 euroa maksaneet ovatkin parempi laatuiset ja kestäisivät tuplasti kauemmin, kuin nuo halvat? Vanhojen kunnostamisesta olisit selvinnyt 500eurolla, vaikka olisit työllekin jotain laskenut? Noh tämä nyt tietenkin on vain pelkkää spekulaatiota.
Ystävällisin terveisin Mize
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Re: Uudet ikkunat

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

mize kirjoitti:
kuikka1 kirjoitti:Vaihdoin kesällä 6 kpl ikkunoita,hintaa tuli karvan alle 3000.Työt tein itse ja täytyy sanoa että eipä vedä enää pakkasilla.Ja kilpailuttaa kannattaa,kallein oli tarjous oli 5000.
Entä jos nuo 5000 euroa maksaneet ovatkin parempi laatuiset ja kestäisivät tuplasti kauemmin, kuin nuo halvat? Vanhojen kunnostamisesta olisit selvinnyt 500eurolla, vaikka olisit työllekin jotain laskenut? Noh tämä nyt tietenkin on vain pelkkää spekulaatiota.
On se hyvä että MIZEllä riittää energiaa kommentoida muiden tekemiä ikkunakauppoja ilman parempaa taustatietoa. Keskity sinä MIZE omiin asioihisi ja anna muiden kirjoitella rauhassa kokemuksiaan ikkunaremonteista. Suuri kiitos kaikille jotka ovat vastanneet mun kysymykseeni. Antakaa vain lisää kommentteja. Pitkä
mize
Jäsen
Jäsen

kilpailuttamisesta

Viesti Kirjoittaja mize »

Pitkä kirjoitti:On se hyvä että MIZEllä riittää energiaa kommentoida muiden tekemiä ikkunakauppoja ilman parempaa taustatietoa. Keskity sinä MIZE omiin asioihisi ja anna muiden kirjoitella rauhassa kokemuksiaan ikkunaremonteista. Suuri kiitos kaikille jotka ovat vastanneet mun kysymykseeni. Antakaa vain lisää kommentteja. Pitkä
Suomessa ikkunakauppa on käsittääkseni pitkälti ikkunatehtaiden edustajien varassa, eli heidän tarjoamansa tuotteet eroavat toisistaan muutenkin, kuin hinnaltaan. Tämä tulisi mielestäni ottaa huomioon, kun lähtee kilpailuttamaan eri ikkunavalmistajien tuotteita. Hankala tilanne ottaa selvää tuotteiden paremmuudesta, kun kaikki kilvan kehuvat toistensa tuotteita

Jos tämän saman vie autokauppaan, niin on helppo pyytää tarjous täysin identtisistä tuotteista ja tehdä ostopäätös halvimman mukaan. Tätä siis koitin toimittaa edellisessä viestissäni.
Ystävällisin terveisin Mize
sanasol
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sanasol »

Meillä vaihdettiin ikkunat 2-3 v. sitten. Hintaa tuli 9000 e. Paketti sisälsi
2 ulko-ovea, raaka-asennus (ikkuna penkit ja listat itse sekä uudet pellit hankittiin itse) 14 isoa ikkunaa kaihtimilla, 13 tuuletusikkunaa kaihtimilla sekä hyönteisverkoilla. Puu/alumiini-ikkunat Pihlalta. Eikä jälkeenpäin tarvinnut soitella, kaikki pelaa täydellisesti. ja ulos katsellessa ei tarvi kaulaansa heilutella. Jotain hienoja sanoja ne sisälsi kans mut en muista kuin selektiivin. Ja ristikot niis on upotettuina.
Kylähullu
sakari75
Jäsen
Jäsen

Meillä maksoi n.6000,-

Viesti Kirjoittaja sakari75 »

9kpl ikkunoita asennettua maksoi n.6000 euroa. Jälkikäteen itse vaihdoin portaikon pikkuikkunan. Ikkunat ja asennus tuli skaala ikkunoilta.
Jarppi78
Jäsen
Jäsen

Re: Mitä ikkunaremontti maksaa?

Viesti Kirjoittaja Jarppi78 »

1650x1350 5 kpl, 900x1350 1 kpl, 1250x1250 2 kpl, 1650x1250 1 kpl, 700x500 6 kpl = 15 ruutua alumiiniulkopokilla sisäänpäin aukeavana sälekaihtimet valmiina Alavus Ikkunoilta pihaan kannettuna 4900€. Asennus ite, 6h ja 7 isoa räppänää asennettu kökkäporukan kanssa. Pienet ruudut nysväilen ite paikoilleen.
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Alustavia hinta-arvioita saa nettipalvelusta http://www.joiner.fi. Kyseessä tietty uudistuotteet eikä valikoima ole täydellinen, mutta suuntaa tuosta saa. En ole itse testannut.
juuso
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja juuso »

sellainen karkea käsitys on jäänyt että ikkunaremontti teetettynä on n. 1000 egee per aukko.
Meillä on tarkoitus korjauttaa vanhat.
esim. täällä:
http://omakaupunki.hs.fi/haku/Toukola+V ... korjaamoja

laitoin linkin tähänkin ketjuun koska itsellänikin oli sellainen luulo ettei vanhojen korjaus teetettynä ole järkihomma kustannuksiltaan. On kuitenkin tod.näk. halvempaa kuin uusiminen ja säilyy alkuperäinen fiilis.
HBC21
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja HBC21 »

Paljonkos teillä on ollu remontissa asennuksen hinta ketkä on sen toimittajalta ottanu?

Laatua kannattaa kyllä tarkkailla,tarkastakaa kuorma kun se tulee tontille,viisasta olis myös kaivaa sisäpokat
pois ja perusteellinen tarkastus jos ei kiinteitä,puheet karmien "sydänpuusta" voi unohtaa nykyään,myös karmien liitokset kannattaa tarkastaa asennuksen jälkeen etteivät ole irronneet toisistaan mikäli asennusporukka tekee,ammutaan nykyään parilla hakasella toisiinsa ja noita on jääny "käteen" itsellä myös kun on paketista purettu,myös pintakäsittelyyn kannattaa kiinnittää huomiota.

T. "muutama sata asennettu"
Vastaa Viestiin