Mielipiteitä SPU-eristeiden kanavaratkaisusta
-
jouni sarin
- Uusi jäsen
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2008 19:51
- Paikkakunta: Pori
Mielipiteitä SPU-eristeiden kanavaratkaisusta
Kyselisin että mitä mieltä lukijat täällä ovat SPU-eristeiden kanavaratkaisusta. Siinähän betoniseinien alaosaan tehdään kotelo jonka tarkoituksena on kuivattaa seinään kapilaarisesti nouseva kosteus pois. Ajattelin vaan kun on jo tullut vuosia sitten tehtyä tuo ulkopuoli sokkelista patolevyllä ja styroksilla. Enää en haluaisi kaivaa ulkopuolelta sokkeleita esiin, ja sisäpuolelle tekisi mieli tehdä kunnolliset eristykset.
Re: Mielipiteitä SPU-eristeiden kanavaratkaisusta
rahastusta! sehän ruostuu ajan saatossa pois koko kanava vai onko rosterista tehty. spu-eristeillä saa suoraan tehtyä sen kanavan, jättää vain 500mm ekakerroksesta lattianrajasta laittamatta. Sitten vaan toinen spu-levy lattiasta asti päälle, niin kappas sinne jää kanava. En kyllä itse tekisi noin. outoa, koska huoneilmaa ei sais johtaa sinne betonipintaan tulee taas ongelmia. Saa joku selittää paremmin jos viitsii 
Re: Mielipiteitä SPU-eristeiden kanavaratkaisusta
Jos sinne kosteaan kanavaan päästetään sisäilman pölyjä, niin se voi pesiytyä sinne homehtumaan.
Jos eristetään vain sisäpuolelta, niin perusmuurin lämpötila laskee talvella kovasti.
Se taas aiheuttaa koleutta seuraavan kerroksen lattian reunoille, mistä taas saattaa seurata kosteuden tiivistymisiä.
Itse eristäisin vain ulkopuolelta jos mahdollista.
Ja jos jokatapauksessa haluaa sisäpuolelle eristystä niin verhomuuraus olisi työlistalla.
Tai vastaava ilman kotelointi ohuemmalla kosteutta pelkäämättömällä hengittävällä betonilevyllä.
Jos eristetään vain sisäpuolelta, niin perusmuurin lämpötila laskee talvella kovasti.
Se taas aiheuttaa koleutta seuraavan kerroksen lattian reunoille, mistä taas saattaa seurata kosteuden tiivistymisiä.
Itse eristäisin vain ulkopuolelta jos mahdollista.
Ja jos jokatapauksessa haluaa sisäpuolelle eristystä niin verhomuuraus olisi työlistalla.
Tai vastaava ilman kotelointi ohuemmalla kosteutta pelkäämättömällä hengittävällä betonilevyllä.
