johny_t kirjoitti:Osaatko antaa hintatietoutta siitä mitä huoparulla maksaa tehtaanmyymälässä? 2. laatukin kelpaa, kohteena tuleva puuvaja.
Johny, mä oon kerran laittanu omaan halkovajaan 2. luokan kattohuopaa ja toista kertaa en moista typeryyttä tee. Katto on katto, sen tarkoitus on pitää vettä. Noi "sekundat" joissa mä niin sinisilmäisesti kuvittelin säästäväni teetti hitosti työtä, koska A) liimaraidat olivat sulaneet ilmeisesti väärän säilytyksen seurauksena, jonka tuloksena rullat olivat osittain liimautuneet itseensä kiinni B) ilmeisesti samasta syystä rullat olivat jossain vaiheessa olleet soikhioina pitemmän aikaa, mikä kävi ilmi huovan murtumina vasta rullan avattua.
Homman lopputuloksena oli se, että diskasin muutaman rullan joita olisi ollut mahdotonta asentaa tolkullisesti kaiken sen bitumintöhnän vuoksi, ja hain lähimmästä rautakaupasta isolla rahalla (muistaakseni jotain 60-70 e / rulla ja tästä on jo neljä vuotta aikaa) ehjät rullat jotta saan homman valmiiksi.
Tämän jälkeen - kun olen nähnyt jonkun (varsinkin yksityisen) myyvän "ihan hyvää" kattohuopaa - on kyllä noussut karvat pystyyn. On paikkoja joissa ei kannata säästää laadusta, ja yksi niistä on mun mielestä vesikatto. Toinen on eristeet - joskus on tehnyt mieli ostaa huokealla joltakulta "vähän käytetyt" selluvilla- tai purueristeet omiin projekteihin, mutta nukkuisinko mä sitten kunnolla? Kun en voi olla varma niin en osta.
Ja vinkkinä - etenkin kun näillä seutuvilla liikut - niin Karkkilan Leinolla on kattohuopaa (joku vanhempi erä) myynnissä 43 euroa / rulla, ihan tuota Lemminkäisen Liimaraitaa. En tiedä kuinka kauan, ja nyt kun tuo tuli sanottua julkisesti niin kannattanee kiiruhtaa. Tuohon hintaan jos saa priimaa niin ei kannata sekundaa hankkia. Kaverin kanssa ostettiin yhteensä 50 rullaa ja ihan hyvää, normaalia tavaraa se on.
pelkka
(viikon vanhan huopakaton alta)