Puuhapaikka

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Dlight
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Puuhapaikka

Viesti Kirjoittaja Dlight »

Kiitokset onnitteluista :wink:

ylavainio, kappas no niinpäs tultiinkin näemmä!
Pitääkin heti käydä kurkkimassa teidänkin sivuja :-)
Dlight
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Täällä taas kurkkimassa toisten puuhasteluja, kun omalle "työmaalle" ei ole ikäväkseen päässyt moneen viikkoon.
Mutta vihdoin ensi perjantaina päästään kokonaiseksi viikonlopuksi maalle!

Kummasti tässä ilmojen viiletessä alkaa mietityttämään se meidän pihasaunan kohtalo, mitä ihmettä sille tehdään. Tai sanomattakin selvää että purkuhommiinhan siinä pääsee, mutta tässä asiassa on sitten ehkä enempi intoa kuin sitä tietoa ja taitoa...

Tässä tämä murheenkryyni nyt sitten on

Kuva

Kuten kuvastakin näkyy, katto on antanut periksi,(ja on siis tullut pukuhuoneen puolelta alas) eli vesi on valtoimenaan vuotanut sisään. Seinät ovat siis kauttaaltaan homeessa. Tässä vaiheessa sen suuremmin ihmettelemättä luulisin että ovet ja ikkunat nyt ainakin ovat vielä käyttökelpoisia.
Veikkaan myös että kiuas ja lauteet pystyy vielä pelastamaan. Ainakin pienellä ehostamisella.

Kuva

Kuva

Piippu/seinä on suht pahasti halki, epäilen että siihen ei muu auta kuin purkaminen ja uudelleen latominen...Ja on itse asiassa muutenkin hieman huterasti muuratun oloinen.

Kuva

Samoin lattia on halkeillut sen verran järkyttävästi joka puolelta, että parempi valaa uusi ja ehkäpä myös himpun verran isompi saman tien. Mahtuu pari ekstra saunojaakin sitten joskus...

Kuva

Luulisin että piipun ympäriltä joudutaan purkamaan kaikki lattiaan asti ja aloittamaan ns. aivan alusta. Syytä varmaan purkaa vanha laattakin? Vai onko mitenkään mahdollista jättää tuo uuden alle? Se tietysti helpottaisi hommaa jonkin verran.

Täysin ensikertalaisia ollaan eli kaikki mahdollinen neuvo ja opastus on tervetullutta. Minulle jonkin verran käytännön kokemusta rakentamisesta, mutta nyt kun pitäisi ihan itse ja omalle tontille jotain alkaa väsäämään niin pieni pupu meinaa loikata pöksyyn :?
almasi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja almasi »

Taitaa päästä helpommalla kun rakentaa viereen uuden saunan. Vanhasta voisi tehdä puuvajan...
timle70
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja timle70 »

POLTA SE! niin mulle sanoi yks virolainen kun päivittelin et pitäis vw golf saada hävitettyä/myytyä :lol: Ja vakuutukset ensin kuntoon :lol:
Dlight
Jäsen
Jäsen
Viesti:

timle70 :-D Hyvä neuvo!

Katotaan mitä nyt tehdään, veikkaan että into hiipuu purku vaiheessa. Ei tuota ainakaan tuollaisena pystyyn jätetä, se on selvä. Noh, tänään kohti plantaasia. Katotaan mitä saadaan aikaseksi, vai jätetäänkö ensi kevääseen (ja toivotaan että lumen painosta koko hökkeli kellahtaa kumoon talvella).
Dlight
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Jaa että viime vuoden puolella ei tullut kirjoiteltua tänne ollenkaan, mikä synti!

Niin kutsuttua blogia olen sentään päivitellyt hieman ahkerammin; http://sites.google.com/site/puuhapaikka/

Sieltä löytyy joitakin kuvia saunan purkamisesta, huopakaton laittamisesta, maalailuhommista yms piha-askareista. Täytynee lisäillä jossain vaiheessa muutama kuva talon sisältäkin...

Tänä kesänä jatkuu saunan kanssa puljaaminen ja kiitosta tälle palstalle, olen saanut jo muutaman hyvän korjausidean.
Ja todennäköisesti saadaan talon maalausprojekti myös aluilleen.
Vastaa Viestiin