tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Mulla ainakin on tuo rahan toivottu säästyminen mielessä, viimeksi olen ajanut autolla kun oli lunta maassa, kohta enää osaa ajaakkaan, tosin laskeskelin että joudun kai myymään autot pois kokonaan mikäli ei vuoden sisään mitään onnistu löytämään, sillä saisi kuoletettua sen verran lainoja että selviää jotenkuten vielä talon normilyhennyksestäkin.

Tosin kyllähän tuo fillarointi kunnon kohottamisessa on myös hyvä ja varsin tarpeenkin, pitäisi sitä kuitenkin olla sellaisessa kunnossa, että fyysistä työtä jaksaisi vähintään sen 6h päivässä.
Niinpä, kyllähän tuo maksaa noiden autojen pitäminen pihassakin. Pösö on hyvässä timmissä nyt. Rellua odottaa jälleen katsasastus miehen kuuleminen :( Nyt se kyllä kannattaisi sinne viedä. Mikään varoitusvalo ei pala! Tai no jos kiihdyttää niin pissapojan valo.

Jos tässä oikein huonosti käy niin toisesta pitäisi lupua mutta kun kumpikin on omalla tavallaan hyviä ja hintaa ei noilla oikein enään ole.

Uran alkutaipaleella laskeskelin että hesassa oli halvempi liikkua metrolla, bussilla ja taksillakin. Nyt en enään tiedä. Jos hyvinkin voisi pitkälti etätyötä tehdä niin olisihan se mukava mittarilla mennä työmaalle, sitä ei vaan oikein taida muut sitten raksalla ymmärtää mutta ei täältä fillarillakaan voi Espoon peräkorpiin suunnistaa. Niin, Espoossa on ihan korpiakin :-D

DELL on nyt atomeina ja odottelen muistitikun tyhjentymistä. Tässä kun ei ole USB2.0 yhteyksiä niin menee vielä joku puolisen tuntia että se on tyhjä :lol:

Ai niin, yksi onneton kovalevy sieltä vain löytyi mutta paikkoja on neljälle että kolmelle CD-asemalle ja sitten hassun muovikaukalon alta löytyi prossun vierestä tyhjä paikka, matikkaprosessorin paikkako :lol: :lol: :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Mitähän tästäkin tulee seuraamaan?

Tässä ajassa olisi varmaan saunankin jo laittanut käyttökuntoon!
Liitteet
Live_USB.jpg
Live_USB.jpg (36.01 KiB) Katsottu 5753 kertaa
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Niin, onneksi olkoon Tuumalle!

Miehellä on nyt taas talvilämmin omakotitalo, ilman vilppiähän tuo oli hetken lähinnä sellainen lämpimän kauden kesämökki.

Legot ovat kalliita korjata, mutta niihin kannattaa kyllä panostaa: ulkomailla sitä huomaa, ettei kaikkialla niin tehdä ja näky ei ole kaunis.

Sen muuten näkee naamasta, kun hampaat on siinä kunnossa ettei hymyillä voi: suun jatkuvasti kiinni pitäminen muuttaa kasvonpiirteitä.
Mä vaan satun pelkäämään hammaslääkäriä PERKELEESTI :evil:

Kyllä mä utelin mitä tarvitaan hammaslääkäriksi ryhtymiseen, se kun olisi mulle toinen vaihtoehto jos ammatinvalinnan aivan uusiksi tekisi. Saisin kiduttaa muita :-D Vitsi, vitsi. Hommassahan pärjää silloin kun ei satuta. Suuhygienisti ei ehkä ihan lääkiksen papruja tarvisi :roll:

Aivan hullun kallista hommaahan tuo legojen ehjääminen on 5 kertaa ja tonni on jo sileänä. Kiva että nyt on vasta päästy alkuun. Tupakanpoltto tuon enimmäkseen on aiheuttanut :evil:
Tuuma, meikäläinen on kiltisti korjauttanut legonsa kaupungin hoitoloissa. Jonot ovat puoli vuotta mutta mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa...Keskimäärin on tainnut noin 50 egeä per käynti kustantaa, ja käyntien välissä on sitten pakostakin pari kuukautta.

Tupakointi vain tummentaa, ei kai se juuri muuta pahaa tee. Ellet sitten Ettaniin ole sortunut...
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Kyllä se uudelle puolelle tuli, siihen uretaanilaatikkoon jonka yläpohjan päälle on puhallettu puhallusvillaa.

Ja reiät tuli höyrysulkumuoviin ja aivan perhanasti noista rei'istä tuulee; vaikea keksiä, millä puhkottuja muoveja saisi tiivistettyä.

Mikä kattoremppa? :(
Kontaktimuovi, sitä mitä lapsosten koulukirjoihin laitettiin joskus 80-luvulla? Sillä olisi näppärä ainakin tehdä sellainen mansetti ja kun koko tavara on liimapintaista, niin suht helppo saada tiiviiksi.

Toiset toki käyttää ilmastointiteippiä ilmastointijuttuihin, voihan aluteippiäkin toki laittaa, eikö sillä saunoissakin tiivistetä höyrynsulun päät?
Jesarillahan sitä vaikka laittaa murtuneen koiven ojentoon :-D

Tosiasia tietty on että liima-aineet kuivuvat vuodessa. Tietty alumiiniteippi pysyy kiinni mutta niitäkin on ainakin kahta eri plaatua mulla molempia. Toinen pysyy ja toinen ei. Se mikä pysyy niin sillä on tuon yläkerran sellupuhallus reiät ummeutettu. Edelleen on tiukasti kiinni. Huonon muistaa siitä että jo kuukauden jälkeen tipahtaa pois.
Mulla on siis olohuoneen katon kipsilevyyn tehty koteloporalla noin 4 cm halkaisijaltaan oleva reikä. Sen päällä oli sitten tuo muovi, josta jo poratessa meni koteloporan keskipora läpi ja myöhemmin muovin reikää suurensivat vielä kaapelit, joita läpi tökin. Noin pienestä reiästä ei pysty jesaria työntämään eikä muutakaan oikein tekemään, ja meikä kategorisesti kieltätyy yläpuolelta lapioimaan kaikkia puhkuvilloja syrjään ja paikkaamaan sitä kautta.

Yritän vaikka saniteettisilikoonilla, urtsia en uskalla ruutata kun sitä on sitten kuitenkin pitkin ja poikin olkkaria.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Pari pikkufillaria tänään ehjännyt. On se kyllä vaan niin että nuo 80-luvun suomalaiset ovat vahvaa tekoa ja korjattavissakin. Welmu on Tunturi ja toinen on noname mutta ehjä joku helkama ollut. Sellainen kunnon turvalukko, joka runkoon hitsattu ja Ab Lukko Oy:n avain.

Jospa tuo junnu pääsisi kohta pyöräilemään ihan itte niin ei tarvi sijoittaa siihen peräkärriin.
Hetken se junnu sotkee sun perässä ja sitten porhaltaa ohi...
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:Mulla ainakin on tuo rahan toivottu säästyminen mielessä, viimeksi olen ajanut autolla kun oli lunta maassa, kohta enää osaa ajaakkaan, tosin laskeskelin että joudun kai myymään autot pois kokonaan mikäli ei vuoden sisään mitään onnistu löytämään, sillä saisi kuoletettua sen verran lainoja että selviää jotenkuten vielä talon normilyhennyksestäkin.

Tosin kyllähän tuo fillarointi kunnon kohottamisessa on myös hyvä ja varsin tarpeenkin, pitäisi sitä kuitenkin olla sellaisessa kunnossa, että fyysistä työtä jaksaisi vähintään sen 6h päivässä.
Sulla on selektiivinen fysiikka: fillarilla kestää ajaa vaikka kuinka helkkaristi mutta kun menee työn puolelle niin kroppa pettää heti!

Niinhän se on, ei terve ruumis työtä kaipaa...

Joku toinen tuossa sun tilanteessa kyllä jättäisi fillarit nurkkaa ja käyttäisi sen 6 h päivässä ihan vain työpaikan hakemiseen... :roll:

No, sulla onkin menossa jonkinlainen alkutuotantovaihe... :?
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:

Niinpä, kyllähän tuo maksaa noiden autojen pitäminen pihassakin. Pösö on hyvässä timmissä nyt. Rellua odottaa jälleen katsasastus miehen kuuleminen :( Nyt se kyllä kannattaisi sinne viedä. Mikään varoitusvalo ei pala! Tai no jos kiihdyttää niin pissapojan valo.

Jos tässä oikein huonosti käy niin toisesta pitäisi lupua mutta kun kumpikin on omalla tavallaan hyviä ja hintaa ei noilla oikein enään ole.

Uran alkutaipaleella laskeskelin että hesassa oli halvempi liikkua metrolla, bussilla ja taksillakin. Nyt en enään tiedä. Jos hyvinkin voisi pitkälti etätyötä tehdä niin olisihan se mukava mittarilla mennä työmaalle, sitä ei vaan oikein taida muut sitten raksalla ymmärtää mutta ei täältä fillarillakaan voi Espoon peräkorpiin suunnistaa. Niin, Espoossa on ihan korpiakin :-D

DELL on nyt atomeina ja odottelen muistitikun tyhjentymistä. Tässä kun ei ole USB2.0 yhteyksiä niin menee vielä joku puolisen tuntia että se on tyhjä :lol:

Ai niin, yksi onneton kovalevy sieltä vain löytyi mutta paikkoja on neljälle että kolmelle CD-asemalle ja sitten hassun muovikaukalon alta löytyi prossun vierestä tyhjä paikka, matikkaprosessorin paikkako :lol: :lol: :lol:

Kyllä tuo kovasti serverikoneelta kuulostaa. Eli se toinen prossu on luultavasti ihan samanlainen kuin se ekakin: vanhaan aikaa dual coret tehtiin laittamalla pellin alle kaksi prossua.

Testasitko sinä sitä viallisen koneen kovalevyä jossain ehjässä koneessa? Sieltä olisi varmaankin ollut mahdollista pelastaa ainakin osa datoista.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kuten tuolla toisessa ketjussa jo mainosti, pikkusauna tuli testattua ja hyväksi havaittua.

Sulla on tuon Dellin kanssa hikiset paikat ilman saunaakin!
pvalila
Jäsen
Jäsen

Keleen AV-vaffarit, veivät multa koko päivän enkä mitään hankintasuunnitelmaa aikaiseksi saanut.

En haluaisi moisiin rahaa tuhlata.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Sulla on selektiivinen fysiikka: fillarilla kestää ajaa vaikka kuinka helkkaristi mutta kun menee työn puolelle niin kroppa pettää heti!

Niinhän se on, ei terve ruumis työtä kaipaa...

Joku toinen tuossa sun tilanteessa kyllä jättäisi fillarit nurkkaa ja käyttäisi sen 6 h päivässä ihan vain työpaikan hakemiseen... :roll:

No, sulla onkin menossa jonkinlainen alkutuotantovaihe... :?
Noinkohan, kyllä mulla se tunti on aika maksimi fillaroidessa, fyysistä työtä ei paljoa enempää pysty myöskään, 6 tuntia puhumatyötä tekee jo sen että senat on sakaisin ja pakko istua, kun ei tolpillaan kestä.

Kehäraakki, mikä kehäraakki.
pvalila
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
Noinkohan, kyllä mulla se tunti on aika maksimi fillaroidessa, fyysistä työtä ei paljoa enempää pysty myöskään, 6 tuntia puhumatyötä tekee jo sen että senat on sakaisin ja pakko istua, kun ei tolpillaan kestä.

Kehäraakki, mikä kehäraakki.
Musta tuntuu, että mua pätevämmätkin puoskarit suosittelevat tuohon vaivaan juuri ankaraa filallarointia...

Tuota, romahtiko tuo sun kuntosi samoihin aikoihin kun muutit tuohon taloon?

Kyllähän ihan vain vuodetkin miestä syövät, meikäkin oli 15 vuotta sitten ihan eri ukko kuin nykyisin.

Aivan liian vähän unta, liikunnan puute, stressi, ruokavalio...Helppo näitä syitä on keksiä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma, musta tuntuu että sun vilppisi huuto on historiaa.

Se huuto tuli mun käsittääkseni kompurasta, flektin sä kai suljit vaihtoehtona pois pysäyttämällä sen hetkeksi.

Kompuran mukana vaihtuivat myös ne kumijalat sen alta.

Eli kaiken järjen mukaan sun naapurisi ovat ensi talvena vähämmän happamia teikäläiselle.
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti: Musta tuntuu, että mua pätevämmätkin puoskarit suosittelevat tuohon vaivaan juuri ankaraa filallarointia...

Kyllähän ihan vain vuodetkin miestä syövät, meikäkin oli 15 vuotta sitten ihan eri ukko kuin nykyisin.

Aivan liian vähän unta, liikunnan puute, stressi, ruokavalio...Helppo näitä syitä on keksiä.
Oikeastaan sen jälkeen kun 2 viikkoa teholla olin tuntemattoman bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen vuoksi.
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Musta tuntuu, että mua pätevämmätkin puoskarit suosittelevat tuohon vaivaan juuri ankaraa filallarointia...

Oikeastaan sen jälkeen kun 2 viikkoa teholla olin tuntemattoman bakteerin aiheuttaman keuhkokuumeen vuoksi.
Oho, on siinä sitten ollut hengenlähtökin vissiin lähellä, ei ihme jos hapenotto on pitkään sekaisin moisesta :shock:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Tuuma, musta tuntuu että sun vilppisi huuto on historiaa.

Se huuto tuli mun käsittääkseni kompurasta, flektin sä kai suljit vaihtoehtona pois pysäyttämällä sen hetkeksi.

Kompuran mukana vaihtuivat myös ne kumijalat sen alta.

Eli kaiken järjen mukaan sun naapurisi ovat ensi talvena vähämmän happamia teikäläiselle.
Kunpa asia olisi noin. Eli jos oletetaan että vika on ollut aina niin ääni tullut kompurasta, joka ei saa kaasua pureskeltavakseen niin paljoa mitä olisi halunnut. Tuo äänihän oli nytkin ongelmana kunnes tuo paisuntaventtiili vaihtui. Ainakaan sellaista joitain 50Hz kerrannaisia ei kuulu enään. Paisarista kuuluu sellaista säädön aiheuttamaa vislauksen vaihtelua silloin tällöin mutta se nyt on hyvin pientä verrattuna dobermannin murinaan.

Loppusummaa en tästä kokeilusta ole vielä saanut mutta aika liki kai tonttu kompuroineen sitten meni tai vähän yli :roll:
Vastaa Viestiin