Hintatietoutta kaivataan

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
ave
Jäsen
Jäsen

hinnoista

Viesti Kirjoittaja ave »

Katon hintaa kommentoisin. meillä 70 m2 laajennuksen katon hinnaksi (pural pinnoitettu peltprofiilikatto (profiili sama kuin rannilan)), 3- eristettyä läpivientipakettia ilmanvaidolle, ylösnostopellit, harjapellit ym. ja rännit ja syöksyt (rännit ja syöksyt myös vanhaan osaan n. 100 m2).
Kokonaishintaa tarvikkeille kertyi yhteensä n. 1800 €.
tiuskis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tiuskis »

Miipii kirjoitti:Tahdoinpas vielä lisätä tämän kaiken "itse tehdään"-meiningin rinnalle myös mietittäväksi sen, että osa töistä kannattaa kyllä budjetoida toisilla tehtäväksi. Näin ei tule laskettua liian tiukkaa hintalistaa.

Me ollaan pienten lasten vanhempina laskettu osan töiden vievän aikaa lapsilta niin paljon, ettei se olisi reilua äänettömiä remppayhdyskunnan jäseniä kohtaan.
Näin varmaan kyllä on lapsiperheiden kohdalla, meillä tilanne on se, että kahdestaan ollaan ja remppaa tehdään toisesta kodista käsin.. muuttaikataulu on syksyllä. Siksi meidän kohdalla ainoa sopiva vaihtoehto on tehdä kaikki itse, taitoa ja ennenkaikkea intoa on. Miehelle tämä "juhla-aikaa" kun kerrankin pääsee tekemään kunnolla, joten meitä on moneen junaan. Onneksi meidän "junalla" pääsee kaikista halvimmalla. :lol:
DyyD
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja DyyD »

Hei taas,

Kun olen noita hintoa kartoitellut ja teidänkin sanaa painavasti kuunnellut, laskeskelin yläkanttiin kaikki hinnat itse tehtyinä. Lopputulema oli se, että materiaalikustannusten jälkeen jäisi toinen mokoma könttäsumma vielä pelivaraa. Tiedän, että alunperin varasin jopa liikaakin rahaa koko projektiin, mutta parempi näin päin. Meillä löytyy kaksi innostunutta, mutta ei niinkään vielä osaavaa henkilöä. Olemme varautuneet laskemaan elintasoamme roimasti, mutta oman työnsä jäljen näkeminen innostaa asiassa kuin asiassa jatkaman eteenpäin. Jos olisi jo lapsia niin tilanne mietittäisiin varmasti uudelleen.
Vastaa Viestiin