Suositelkaa rintamamiestalojen remotoinnin "asiantuntijoita"

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Re: Suositelkaa rintamamiestalojen remotoinnin "asiantuntijoita"

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Noita arvioita antaa moni taho ja niitä mainittukin. Se kuka haluaa purkaa, kuka kunnostaa on juuri niinkuin sinullakin (teillä). Makuasia. Eli ei siinä asiantuntija juuri auta. Jos talo on asuttava nyt, se liene korjauskelpoinen, lähtisin siitä. 'RMT asuinalueella' talon joutuu kuitenkin kaavoitettuna rakentamaan ulkoapäin samanlaiseksi kun ennenkin ja se voi todellakin maksaa maltaita. Tiedän yhden tapauksen, kirvesmies - puusepän työt nielivät hunjajaa, varsinkaan kun ei ketään joka osaa tehdä meinaa löytyä.
Kustannussyistä voi olla halvempi ja järkevämpi korjata. Itse kunnioittaisin vanhojen ihmisten toiveita sen verran, että jos se ei ole rahasta kiinni, niin antaisin heidän viettää loppuelämänsä 'kodissaan' ja korjaisin. Tätä ei arvioija osaa laskea budjettiin. On kodissa muutakin kuin rakenteita, tunteita. Ammattilainen yleensä tarkoituksenhakuiseti päättää ensin puretaanko ja sitten etsii perustelut päätelmälleen.
Muutin vuokra-asunnosta jossa lapseni varttuivat. Kyllä se kirpaisi. Sinne jäi perheen yhteiset muistot ja lasten pikkutepastelujen kaiku, se merkitsee minulle enemmän kuin viemäri.
Päätä itse, jos se ei ole rahasta kiinni.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Vastaa Viestiin