Ostaa vaiko eikö ostaa, alapohjan ongelmat..
-
Laurakaisa
- Jäsen

- Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com
Re: Ostaa vaiko eikö ostaa, alapohjan ongelmat..
Ei kai kukaan pelkän nettifoorumin perusteella lopullisia ostopäätöksiä teekään, mutta kommenttejahan näissä yleensä pyydetäänkin, ei mitään tyhjentävää viisauden sanaa.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Re: Ostaa vaiko eikö ostaa, alapohjan ongelmat..
Jos vielä kiinnostaa tämä talo, tässä voisi olla mahdollisuus tehdä kaupat rakennusoikeuden hinnalla vähennetyinä purkukustannuksilla, jos teet tarjouksen älä missän nimessä jätä kuntokartoitusta tässä kohteessa tekemättä, sillä voi olla myyjälle silmät avaava vaikutus. Kannattaa selvitää myös alueen kuntokartoittajista se jolla on paras tuntemus hometalojen suhteen ja tarjouksessa vaatia ko. henkilö kartoittajaksi. Olen itse ollut paikalla kun kuntokartoitukseen kirjoitettiin/kerrottiin myyjille kartoittajan toimesta "..rossipohjassa oleva rihamasto vaatii sienilajikkeen tarkemman selvityksen.." eikä se ollut ainoa negatiivinen kommentti raportissa, myynti alkoi sen jälkeen tonttina jolla on purettava rakennus, ei enää myyty talona kuten alunperin myyjillä oli tarkoitus. (selvenyksenä edelliseen esimerkkiin se, että itse suosin tapaa että kartoitus tehdään ennen myynnin aloitusta) Hinta tietenkin oli enää murto-osa alkuperäisestä ajatuksesta, myyjänä oli perikunta joka halusi myydä, koska perikunnan jäsenillä kenelläkään ei ollut talolle/tontille mitään käyttöä ainoastaan riesa ylläpidosta.
Mikäli kysymyksessä on omalla tontilla oleva kiinteistö, tarjous ei ole sitova ennenkuin kaupanvahvistaja sen vahvistaa. Mikäli kyseessä on AS. Oy tai vuokratontilla oleva kiinteistö tarjous on sitova, selvitä kenellä on lainhuuto jos on yksityishenkilö tai perikunta näyttää jo paremmalle, välittäjältä voi kysyä tarvitaanko tässä kaupanvahvistajaa.. jos tarvitaan tarjous ei ole sitova vaikka siihen sopimusakot/vakiokorvaukset merkittäisiinkin.
Mikäli kysymyksessä on omalla tontilla oleva kiinteistö, tarjous ei ole sitova ennenkuin kaupanvahvistaja sen vahvistaa. Mikäli kyseessä on AS. Oy tai vuokratontilla oleva kiinteistö tarjous on sitova, selvitä kenellä on lainhuuto jos on yksityishenkilö tai perikunta näyttää jo paremmalle, välittäjältä voi kysyä tarvitaanko tässä kaupanvahvistajaa.. jos tarvitaan tarjous ei ole sitova vaikka siihen sopimusakot/vakiokorvaukset merkittäisiinkin.