gretheline kirjoitti: Meillä on Tapiolasta vakuutus, edullinen ja kattava ja muusta yhteydestä tiedän että homma sen yhtiön kanssa toimii tarvittaessa kommervenkeittä.
Nämä vakuutusasiat ovat kyllä mielenkiintonen juttu. Itsekin kuvittelin hankkineeni Tapiolasta talolleni kattavan vakuutuksen, mutta niimpä jäi kylppärin vesivahinko korvaamatta, koska vuotokohta oli viemärikaivon korokerengas. ( putkiremontti tehty 2000- luvun alussa). Hiukan taas tuli mieleen, että minkäs takia sitä näitä vakuutusmaksuja taas maksaakaan. Joo, olisi varmaan pitänyt lukea vakuutusehdot vasta silmälasien hankinnan jälkeen...
Mitä ikävähennyksiin tulee, niin ne on loppujenlopuksi varsin kovat, eikä asiaa tule ajatelleeksi, ennen kuin rupee oikein laskemaan asiaa.
Mulla on suht uudet nuo putket, mutta kaikki muu onkin sitten todella vanhaa.
Vakuutusmaksu oli niin kova, että vaikka kuinka laskin totesin ettei ole varaa moiseen, joten mennään sitten ilman vakuutusta, mutta toisaalta kun en ole koskaan osannut vakuutuksesta mitään korvauksiakaan hakea, aina olen itse maksanut. Muutoinkin ne ikäpoistot on sitäluokkaa, että mitään ei saisi, sitten nuo poissulkevat ehdot, niin luonnonilmiöt kuin vanhat laitteetkin sulkee pois korvauksista, taitaa olla niin, että vakuutukset on vain uusille tönöille.
Enemmänkin sitten on tullut suunniteltua vesien kulkua tontilla, käyttötapoja jne. siten, että minimoi vakuutuksien tarpeita, tekee itse niitä tarkastuksia ja seuraa asioita, niin ei noita vahinkoja sitten tule toivottavasti ainakaan niin herkästi.
Lapsiperheissä ja ei niin teknisesti suuntautuneiden rouvien asuttamissa talouksissa toki tilanne toinen, ei välttämättä ole sitä varovaisuutta sillä tapaa.
Putket mulla kaikki kulkee selkeästi näkyvissä ja ovat helposti tarkistettavissa, niin keittiössä kuin kylppärissäkin, ei taida olla paljoa yli 3 metriä pisempi se alue jossa putkia on, mitään sähköjä eikä putkia ole siis piiloteltu ulkonäkösyistä, vaan ihan järkisyistä jätetty näkyviin, niin että mahdolliset ongelmat näkyvät heti ja voi reagoida tilanteeseen nopeasti.
Sitten jääkaappeja yms. ei ole myöskään piiloteltu komeroihin, joissa lämpötilat nousee kovasti ja putsaus hankalaa, kaapiston päällä siten, että jokaisen sivun näkee hyvin, sekä taakse pääsee helposti käsiksi, sama pesukoneessakin.
Toiminta ohjaa muotoa, kun mulla on periaatteena, esteettisyys tulee sitten siellä jossain kaukana pohjalla prioriteeteissä, no jollain toisella on erilaiset prioriteetit ja eriluokan riskit.
Sellaisia valintojahan asiat ovat aina, mutta itse olen valinnut noin, koska tosiaan se ettei olisi nyt edes varaa maksaa kymppejä kuussa vakuutuksesta ja toisaalta kun sillä ei saa oikein mitään, niin siinä on nuo syyt, miksi joutuu ilman elämään.