No nyt tää keskustelu tyssäsi siis kokonaan kun otin noita verikoe yms. pohdintoja esiin - joten jätetään ne täältä pois.
Mutta - onko nuo tuloilmaventtiilit nyt riittävät mitä mainitsin, siis ettei kylppärissä ole ollenkaan vaan oven toisella puolella?
Sitten tuosta kun olen jo pidempään ihmetellyt pölyn, tai minusta se ei taida ihan pelkkää pölyä edes olla, kertymistä kokoajan pinnoille. Joka päivä on sellaista pientä valkoista hippua pinnat täynnä, kun sitä kerää kasaksi paperilla niin se on usein sellaista kuin valkeaa pienen pientä pistettä - erilaista kuin höttöpöly. Ja kun sitä tulee heti, illalla pyyhin vaikka pölyt kostella liinalla niin aamulla on taas tummat pinnat selkeästi sen peitossa, jopa keraaminen liesi.
Ja tietysti mies sanoo että pölyä vaan...no en kyllä ennen missään asunnossa oo tarvinnut pölyjä joka päivä ottaa että pinnat ois puhtaat, riitti kerta viikkoon. Eli oon tuostakin sanonut että minusta tuo lisääntyi kun ilmastointi laitettiin, en millään muista tarkkaa ajankohtaa mutt viime vuodet tätä on ollut mielestäni enemmän.
Eli mitä pitäsisi tehdä että asiaan saa selvyyttä? Sulkea pariksi viikoksi ilmastointi (mies sanoo ettei sitä voi tehdä...kun joskus mainitsin, eli on niin vastahankaan kuin olla voi). Ja tuulettaa ikkunoista kun ne muut räppänät on tukittu vai voiko tilanne pahentua jos menee sulkemaan ilmastoinnin?
Mitä mä nyt teen? kun ei oo paikkaa edes minne muuttaisi tai menisi vaikka pariksi viikoksi että voisi kokeilla tuoko omiin oireisiin helpotusta jo on pois. Ja sairastun tietysti kokoajan lisää kun olen täällä 24/7 kun edes pihalle ei aina jaksa lähteä ja/tai pari tuntia päivässä ei riitä, pitäs asua tuolla pihalla.
Kylppäri ihan mustassa mönjässä - ai ei hometta!?
- PetteriKivimäki
- Jäsen

- Viestit: 2045
- Liittynyt: To Touko 17, 2007 11:32
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kylppäri ihan mustassa mönjässä - ai ei hometta!?
Oikea termi "verikokeelle" tai "verikokeille" on "verenkuva ja tulehdusarvot".
Luepa tuo, siitä selviää paljon:
http://www.synlab.fi/laboratoriokasikir ... osyyttien/
On kumma jos ei sinua ohjata oikeaaseen osoitteeseen terveyskeskuksesta tai terveyskeskussairaalasta, tuo on käsittääkseni ihan normaalia perusterveydenhoitoa. Sen tasosta nyt Nyky-Suomessa voi olla mitä mieltä tahansa, esim. itselläni ei ole oma-lääkärijärjestelmässä omalääkäriä laisinkaan.
Eli homma menee niin, että keskustelet lääkärisi kanssa oireistasi ja tuntemuksistasi, ja lääkäri sitten joko kirjaa lähetteen verenkuvaan tai sitten ei. Voit myös käydä verenkuvassa ilman lääkärin lähetettä, mutta siihen ei tipu Kela-korvauksia, vaan se on tehtävä omalla kustannuksella.
Luepa tuo, siitä selviää paljon:
http://www.synlab.fi/laboratoriokasikir ... osyyttien/
On kumma jos ei sinua ohjata oikeaaseen osoitteeseen terveyskeskuksesta tai terveyskeskussairaalasta, tuo on käsittääkseni ihan normaalia perusterveydenhoitoa. Sen tasosta nyt Nyky-Suomessa voi olla mitä mieltä tahansa, esim. itselläni ei ole oma-lääkärijärjestelmässä omalääkäriä laisinkaan.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Re: Kylppäri ihan mustassa mönjässä - ai ei hometta!?
^^ Voisko kunnan terveystarkastajastajan pyytää käymään? Vaikka silloin, kun miehesi ei ole kotona. Kukaan tällä palstalla oleva ei voi sinulle kertoa netin välityksellä, onko talossasi hometta vai ei.
Ne veriarvot kannattais varmaan käydä kattomassa ja tarkistaa samalla kilppariarvot, jos niitä ei oo katottu pitkään aikaan.
Tää kuulostaa ihan kamalan julmalta ja olen siitä pahoillani, mutta ihan oikeasti: jos sinun miehesi ei kuuntele sinua ollenkaan ja vähättelee sinua ja oireitasi, niin lähde kokonaan pois suhteesta.
Älä pilaa elämääsi sillä mahdollisella homeella tai olemalla sellaisessa suhteessa, jossa menetät itsetuntosi ja oman arvon tunteesi. Ei ole sen arvoista. 
Ne veriarvot kannattais varmaan käydä kattomassa ja tarkistaa samalla kilppariarvot, jos niitä ei oo katottu pitkään aikaan.
Tää kuulostaa ihan kamalan julmalta ja olen siitä pahoillani, mutta ihan oikeasti: jos sinun miehesi ei kuuntele sinua ollenkaan ja vähättelee sinua ja oireitasi, niin lähde kokonaan pois suhteesta.
Elämässä saa tehdä virheitä. Rintamamiestalo vm -52.
Asioilla on tapana järjestyä... Jollain aikavälillä.
Asioilla on tapana järjestyä... Jollain aikavälillä.
