Melkein yhtä hyvä kattoikkunan kanssa on yli harjan menevät tikkaat, joita voi siirtää katolla. Tietysti maassa siirtely on turvallisempaa. Ja turvallisuus on tärkeä pointti ...Pekka Huhta kirjoitti:Semmosia tellinkejä ei ois katolle saanut tehtyäkään että ne ois paremmat olleet kun niillä tikkailla tehden. Haukkuivat hintansa takasin kerralla.
Pekka
Maalausurakan hinta?
- maanma
- Moderaattori

Työ on valtava....
Siis jos joku väittää maalavansa neliön vartissa niin minä palkkaan kyseisen henkilön meidän malaamoon töihin. Urakkahinta on meinaan jo sovittu.... Siinä kun ensin skrapaat seinät... Sen jälkeen tuikit oksalakkaa joka paikkaan missä on tarvetta... Tulee pari sade päivää... Tai iltakosteus yllättää ja seinät näyttävät eriväriseltä... Jos meinaat liftistä skrapata taloasi, niin hyvää onnea vaan... Kerran kun heilautat skrapaa niin alkaa puomi tekee samaa liikettä... Sivuulottuma on surkea ja jos hankit ison liftin niin maa pettää... Ikkunat vie vähintään 2-3 päivää samoin räystäät... Ostat halpoja suteja niin räystäsmaalit on hihassa eikä räystäällä...
En väitä että urakka on mitenkään mahdoton tai vaikea mutta siinä voi tulla yllättäviä seikkoja mukaan. Jos maalautat talosi niin silloin sinulla on jonkinlainen takuu siitä hommasta!
Itse en viitsisi pilata kesälomani tämän takia. Laita rahaa säästöön joka kuukausi ja maalauta talosi vaikka parin vuoden kuluttua. Ei se mitenkään vaikuta hintaan eikä talo muutu pahemmaksi sinä aikana. Tee säästösi jossain muualla...
En väitä että urakka on mitenkään mahdoton tai vaikea mutta siinä voi tulla yllättäviä seikkoja mukaan. Jos maalautat talosi niin silloin sinulla on jonkinlainen takuu siitä hommasta!
Itse en viitsisi pilata kesälomani tämän takia. Laita rahaa säästöön joka kuukausi ja maalauta talosi vaikka parin vuoden kuluttua. Ei se mitenkään vaikuta hintaan eikä talo muutu pahemmaksi sinä aikana. Tee säästösi jossain muualla...
Aina on jotain mitä voi tehdä!
Jos ei muuta keksi niin vaikkapa naapureiden harmiksi!
Jos ei muuta keksi niin vaikkapa naapureiden harmiksi!
Re: Työ on valtava....
Jos tää neliö per vartti oli mulle kommentti, niin kannattaa lukea kaikki mun kirjoittamat tekstit. Puhe on vain maalaamisesta. Skrapaamista ei tarvita, sillä kyseessä on uusi verhoilu pohjamaalissa.kennu kirjoitti:Siis jos joku väittää maalavansa neliön vartissa niin minä palkkaan kyseisen henkilön meidän malaamoon töihin. Urakkahinta on meinaan jo sovittu.... Siinä kun ensin skrapaat seinät... Sen jälkeen tuikit oksalakkaa joka paikkaan missä on tarvetta... Tulee pari sade päivää... Tai iltakosteus yllättää ja seinät näyttävät eriväriseltä... Jos meinaat liftistä skrapata taloasi, niin hyvää onnea vaan... Kerran kun heilautat skrapaa niin alkaa puomi tekee samaa liikettä... Sivuulottuma on surkea ja jos hankit ison liftin niin maa pettää... Ikkunat vie vähintään 2-3 päivää samoin räystäät... Ostat halpoja suteja niin räystäsmaalit on hihassa eikä räystäällä...
Liftin käytön kun opettelee kunnolla ja käyttää järkeään, niin kyllä se maa saattaa joskus kestääkin...
ikämajaRajamäki
Nyt alkais homma olemaan pulkassa. Kaikkinensa hommaan meni 13 päivää, niin että pääasiassa tehtiin minä ja vaimo (sen minkä kakaroiden hoidolta ehti) ja pari sukulaista kävi muutamana päivänä auttelemassa. Maalit ja muut tarpeet, pensselit, skrabat, teräsharjat, homeenpoistoaineet, tärpätit yms. tuli kustantamaan 860e ja nivelnosturin vuokra kolmelle vuorokaudelle 210e (tuli käytettyä vähän muuhunkin kuin maalaamiseen, pelkät maalailut olis varmaan mennyt kahdessa vuorokaudessa).
Lisäksi jatkotikkaat työtasolla 178e, mitä en laskis just tähän urakkaan, koska ne nyt tuli muutenkin tarpeeseen. Eli yhteensä kustannuksia maalausprojektille tuli laskutavasta riippuen 1000-1248e plus ylimääräinen coca-colan kulutus plus känsät plus palanut selkä plus ylimääräiset saunanlämmityskerrat...
Toisaalta elopainosta lähti -5kg (coca-colasta huolimatta), joten kyllä tämä kuntoilusta käy. Ja pahin korkeanpaikankammo tuli kadotettua kun harjalla heilumiseen tottui. Ihan kivaa hommaa vaikka välillä kävi vähän hapoilla. Olen tyytyväinen että tehtiin itse.
ps. Ja neliö seinää menee kevyesti vartissa. Vielä kun petrooliöljymaalilla kertamaalaus riittää. Listat, ikkunanpielet, kulmalaudat, räystäät ja muut yksityiskohdat on tietysti asia erikseen. Tuli opittua se, että maalia kuluu seinäpinta-alan mukaan ja aikaa maalattavien yksityiskohtien mukaan....
Lisäksi jatkotikkaat työtasolla 178e, mitä en laskis just tähän urakkaan, koska ne nyt tuli muutenkin tarpeeseen. Eli yhteensä kustannuksia maalausprojektille tuli laskutavasta riippuen 1000-1248e plus ylimääräinen coca-colan kulutus plus känsät plus palanut selkä plus ylimääräiset saunanlämmityskerrat...
Toisaalta elopainosta lähti -5kg (coca-colasta huolimatta), joten kyllä tämä kuntoilusta käy. Ja pahin korkeanpaikankammo tuli kadotettua kun harjalla heilumiseen tottui. Ihan kivaa hommaa vaikka välillä kävi vähän hapoilla. Olen tyytyväinen että tehtiin itse.
ps. Ja neliö seinää menee kevyesti vartissa. Vielä kun petrooliöljymaalilla kertamaalaus riittää. Listat, ikkunanpielet, kulmalaudat, räystäät ja muut yksityiskohdat on tietysti asia erikseen. Tuli opittua se, että maalia kuluu seinäpinta-alan mukaan ja aikaa maalattavien yksityiskohtien mukaan....
ikämajaRajamäki