Lämpökuvasinpas!

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
madde
Jäsen
Jäsen

mä tilasin senhalpisvehkeen

Viesti Kirjoittaja madde »

Ja nyt yritän ymmärtää mitä käyttöohjeissa sanotaan.. Mitään lasersädettä ei näy ja pitänee laittaa patterit uusiks... :oops: Ihme lukemia antaa, ikkunan vieressä -43, joten ilmiselvästi on nyt käyttäjässä vikaa :oops: . Vehje on toi ultra-Red non kontakt thöömömäätär :wink: , tosi pieni ja postituskulujen kera maksoi 48 euroa..

Jeesatkaa kollegaa, mä en kertakaikkiaan nyt tajua miten tätä vehjettä tulisi käyttää, tämä on ostettu tuosta Biltemasta ja nappasin sen linkin, joka tässä keskustelussa oli laitettu :?

Tais männä blondin yli tämä matikka ny´ :lol:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jhelmine
Jäsen
Jäsen

Re: mä tilasin senhalpisvehkeen

Viesti Kirjoittaja jhelmine »

madde kirjoitti:JIhme lukemia antaa, ikkunan vieressä -43, joten ilmiselvästi on nyt käyttäjässä vikaa :oops:
Taivaalle kun osoittelee, niin saa tuollaisia lukemia myös kesällä. Aurinkoon suoraan ei silti kannata osoitella (en ole kokeillut). Josko laitteessa olisi vikaa? Toisaalta mulla se mittari vähän aikaa hakee säätöjä ennen kuin alkaa näyttään oikeita lukemia eli nappia pitää painaa joku sekuntti ennenkuin saa luotettavampaa lukemaa. Absoluuttisen lämpötilan mittaamiseen tuo ei ole hyvä. Metallipintoja osoitellessa lukema on ympäristöstä tulevaa (maali metallin pinnassa muuttaa tilannetta).
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Kokeileppa osoitella sillä ilman laser tähtäystä vaikkapa itseäsi. Jos saat yli 60 lukuja niin sinulla on luultavasti fahrenheit asteikko päällä.

Sitten käytössä olisi hyvä olla Celcius asteikko Fahrenheit asteikon sijaan.

Manuaali toivottavasti kertoo kuinka tuo asteikko vaihdetaan.
madde
Jäsen
Jäsen

Toimii

Viesti Kirjoittaja madde »

Eli ööh, :oops: vika olikin käyttäjässä.. Sain sen toimimaan ja täytyy sanoa, että halpisvehkeeksi oivallinen. Näyttää hyvin lukemia vuotokohdista. Esim miun sängyn päätypuolen seinä, johon ei selluvilla riittänyt näytti 0 eli pääkoppa on iltaisin aaaika kylmänä, sitä ihmettelinkin, kun totesin, että nyt ei ole puhallus onnistunut, koska nenässä tuntuu kylmältä :roll: . Alakerrassa eli keskikerroksessa on kuten arvelinkin ikkunat ja niiden ympärys ongelma, -1 jne näyttää eli ikkunat on ensi kesän projekti. Jännä juttu muuten tuo korvausilman otto, nyt kun keittiön lattia on hapen osalta suljettu ilmansulkupaprun osalta niin ai että se vetää sen hapen vintin portaista ja ikkunoista.. On tuo fysiikka ihmeellistä, täytyy sanoa :wink: .

Vintissä oli seinien lämpötila (eilen takkaa lämmitetty, mittaus heti tänä aamuna) 12-15 välillä. Ikkunat ja nurkat kylmemmät mutta ei kait tuo nyt paha ole, kun ei ole lämmitystä yläkertaan byggattu..

Laitoin takan päälle lämpömittarin kun mulla on suunnitelma ostaa Ohlsonilta sen pikkupuhaltimen, joka asennetaan takan tms. viereen ja joka puhaltaa lämmintä ilmaa toiseen huoneeseen. Taisi maksaa 79 egee ja siinä taisi olla termostaatti tms.. Onko kukaan sortunut sellaiseen vehkeeseen? Takan yläpuolella oli vielä aamulla lähemmäs 30 astetta lämmintä ja lämmitettäessä nousee kevyesti yli 40 asteen. Mietin sellaista, että hommaisin kaksi puhallinta, vetäisisin katon läpi ja toinen putki miun huoneeseen ja toinen pojan huoneeseen. Vintin lattialle saisi lämmintä ilmaa, joka sitten nousisi huonetilaan. Nythän minulla riittää lämpö yläkerrassa kun se on vielä avoin. Kun byggaan ne väliseinät niin epäilen, että enää ei sitä lämpöä riitä joka nurkkaan..
Piilottaisin ne putket kehyksellä ja listat reunoihin, tokkopa tuolla rak.tarkastajallakaan olisi mitään sitä vastaan vaikka ne muoviputket olisi suoraan takan yläpuolella, kun tuo kivitakka ei tuon lämpimäksi kuumene..
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
Vastaa Viestiin