rakennusvalvoja

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
rovaniemi_remppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rovaniemi_remppa »

Meillä alkaa rintamamiestaloproggis loppukeväällä ja itse olen ainakin sen kannalla että rakennuslupa kannattaa hakea. Syy tähän on se että rakennuslupa on aivan samanhintainen, hait sitten lupaa kattoremontille tai kuistinlaajennukselle. Sitten kun se lupa on kourassa, voit laajentaa remonttia lähes mielinmäärin haluamallasi tavalla. Pääasia on että sinulla on rakennusvalvoja joka katsoo kriittisimmät paikat. Meidän tapauksessa tuo rakennusvalvoja on "naapurin setä", mutta normitapauksissa vastaavista saa pulitta 2000 €--> LVI-suunnitelmia ei kovinkaan herkästi lähetä saneerausprojekteissa kyselemään.

Itse teetätin uudet kuvat nykytilasta ja muutoskuvat muutokista mitä tullaan tekemään. Koko setti kustansi 549 € ja Insinööri kävi lasermitalla pikanpäällä mittomassa kaikki paikat (aikaa tähän kului 4 tuntia).
Tämä oli sikälikin positiivista että ostimme talon 100m2:nä ja tarkistusmittausten jälkeen pinta-ala olikin 130m2. Joten 30m2 tuli sitten tuolla 549 €:lla. Ei paha hinta näin Rovaniemeläisittäinkään :-)
Vastaa Viestiin