Meillä myös ClasOhlsonin 199€ laite puhissut melkein jatkuvasti viimeisen kuukauden.
Kosteus ihan olohuoneessa oli aluksi koneen mukaan yli 80% ja sen kyllä tunsi ilman mittariakin!
Silloin kone tuntui lämmittävän aika lailla, mutta nyt kellarissa lämmitystä ei oikeastaan huomaa.
Kone puhisee vaikka onkin saavuttanut halutun kosteusprosentin (50, 60, 70,80), mutta lopettaa kuivaamisen.mutta pitäisikö puhaltimen sammua?
Kun(jos?) koneen läpi menevän ilman kosteus taas nousee, se aloittaa automaattisesti kuivaamisen.
Puhalluksen/ilmankierrätyksen saa isommalle tai pienemmälle.
Koneen saa myös jatkuvalle kuivaukselle, en ole kokeillut kuinka kuivaksi se kellarin kuivaisi.
Aika paljon se tuntuu vettä kellarin ilmasta irrottavan, välillä yli 5l/vrk
Ja kokemus on, että kyllä pysähtyy, kun 5 litran astia on täynnä
Siinä on myös ajastin, jolla sen voi laittaa olemaan päällä vielä tunnin tai kaksi tai kolme tuntia, en tiä moneenko asti...
Olen sillä vedellä kastellut kukkasia
Mikä olisi sopiva kosteusprosentti kellariin?
Ja montakohan eurosta tähän lystiin sähkölaskussa ropisee...




