Minä en Finnfoamia sinne laittaisi. Lämpöarvot samat kuin styroksilla ja irtoamisherkkyys paljon paljon suurempi, kuin SPU.lla . Näin minulle on opastettu, itse en ole Finnfoamia päässyt seuraamaan,miten se sitten käyttäytyy, mutta jos talokauppias suosittelee SPU.ta Finnfoamin tilalle, juuri tuon irtoamisen takia, niin kyllä siinä jotain perää on, etenkin, kun en edes tiennyt siitä ominaisuudesta, vaan hän ihan asiakastuttavuuden myötä varoitti siitä.Ketsuppitahra kirjoitti:No joo, okei, mutta ne kokemukset, niitä kaipailisin, ja nimenomaan finnfoamista.
Yläkerran eristys pelkällä finnfoamilla?
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
-
Ketsuppitahra
- Jäsen

Jostain kumman syystä on todettu että Finnfoam kutistuu vähän asennuksen jälkeen? Kutistumisen määrä ei ole suuri, mutta tällainen ilmiö on havaittu? Nyt kun asennetaan Finnfoam ja liitetään se uretaanilla runkoon ja jos todella tapahtuu tämä kutistuminen, niin odotettavissa on selkeä vuoto?
Tämän tiedon olen saanut talopakettien ja niihin liittyvien tavaroiden pitkäaikaiselta myyjältä, jolla ei siis ole "omaa lehmää ojassa", vaan pikemminkin päinvastoin! Kyseinen myyjä sanoi, että heillä ainakin on ollut ongelmia juuri tuon seikan takia? Mene ja tiedä?
Kuitenkin itse luotan SPU eristeeseen, vaikka nyt jos rakentaisin, niin miettisin pitkään pellavaeristeen asentamista sen sijaan. Rakennusvaiheessa, kun ei ole mitään merkitystä sillä onko seinän ja katon paksuus 100 - 500 mm, jos hinta on lähes sama SPU / pellavaeriste ja Finnfoamin jättäisin sinne Fuksisolin päälle lämpöeristeeksi
Tämän tiedon olen saanut talopakettien ja niihin liittyvien tavaroiden pitkäaikaiselta myyjältä, jolla ei siis ole "omaa lehmää ojassa", vaan pikemminkin päinvastoin! Kyseinen myyjä sanoi, että heillä ainakin on ollut ongelmia juuri tuon seikan takia? Mene ja tiedä?
Kuitenkin itse luotan SPU eristeeseen, vaikka nyt jos rakentaisin, niin miettisin pitkään pellavaeristeen asentamista sen sijaan. Rakennusvaiheessa, kun ei ole mitään merkitystä sillä onko seinän ja katon paksuus 100 - 500 mm, jos hinta on lähes sama SPU / pellavaeriste ja Finnfoamin jättäisin sinne Fuksisolin päälle lämpöeristeeksi
Wanha wirttynyt Whiski