Hyvä imuri?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
AKA
Jäsen
Jäsen

Re: Hyvä imuri?

Viesti Kirjoittaja AKA »

Khyron kirjoitti:Mulla on roomba, en o katunu, senkun pistää päälle kun lähtee töihin.

Sen pariksi mahdollisesti tulevaisuudessa semmonen imuri joka osaa pestä kans. Tosin tuli just hommattua höyrypesuri jolla saa lattiat kätsysti pestyä.

Siis hä, sellainen ropotti vai? Mitenkäs se pääsee kynnysten ja sen sellaisten esteiden yli? Meillä, kun on ainakin aika korkeat kynnykset huoneiden välillä. Kakaratkin jättää sellaisen määrän kaikenmaailman legoja lattialle, että johan härveli pitäisi olla varustettu auralla!

Mieleä voisin kehua myös minä. En muista mikä malli meillä on, painaakin kuin perkele, mutta toimii edelleen kuin uusi vaikka on vanha kuin taivas. Miinuksena kalliit suodattimet ja pölypussit joita ei edes tunnu joka torilta löytvän.

Talosta löytyy, myös keskuspölynimuri, mutta meidän kohdalla se ei ole valitettavasti ollut kovin kummonen menestystarina. Imurasia löytyy joka kerroksesta ja käyttömukavuus on kyllä omaa luokkaansa, mutta toimivuus on ollut koetuksella. Kerran tuo Puzzer oiva on jo takuuhuollettu, mutta taas tuntuisi olevan jotain häikkää, kun imuri käynnistyy miten sattuu, jos ollenkaan. Heikkovirtajohdot ja putkivedot on tarkistettu ja kohdallaan, eli asennuksessa ja asentajassa ei vikaa ole vaikka näin itse sanonkin. :)
Ensimmäinen hullunmerkki, jos luulee itseään viisaaksi.
?keskellä kämmentä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ?keskellä kämmentä »

Mulla on roomba, en o katunu, senkun pistää päälle kun lähtee töihin.
Houkutteleee...
Mitenkäs tommosessa pölypussit?
Ei kai sentään sitä itse-tyhjennä :wink:
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Khyron »

AKA kirjoitti:
Khyron kirjoitti:Mulla on roomba, en o katunu, senkun pistää päälle kun lähtee töihin.

Sen pariksi mahdollisesti tulevaisuudessa semmonen imuri joka osaa pestä kans. Tosin tuli just hommattua höyrypesuri jolla saa lattiat kätsysti pestyä.

Siis hä, sellainen ropotti vai? Mitenkäs se pääsee kynnysten ja sen sellaisten esteiden yli? Meillä, kun on ainakin aika korkeat kynnykset huoneiden välillä. Kakaratkin jättää sellaisen määrän kaikenmaailman legoja lattialle, että johan härveli pitäisi olla varustettu auralla!
Riippuu kynnyksestä, matalista hyvin, korkeemmista huonommin. Mulla on semmonen ongelma että pääsee kynnyksestä yli halsin suunnasta kun se on loivempi, mut toisesta suunnasta ei. Pidänkin sen aina kerrallaan yhdessä huoneessa. Pikkuroinathan pitää muutenkin siivota ennen imuroimista.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Khyron »

?keskellä kämmentä kirjoitti:
Mulla on roomba, en o katunu, senkun pistää päälle kun lähtee töihin.
Houkutteleee...
Mitenkäs tommosessa pölypussit?
Ei kai sentään sitä itse-tyhjennä :wink:
Ei o pölypusseja, pelkästään suodattimet.

Roomba ei tyhjennä itteensä, mut muistaakseni kärcherillä oli malli mikä tyhjensi ittensä telakkaan, tosin hintaa sillä tais olla jotain puoltoistatonnia.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
hirstalo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja hirstalo »

Meillä ollut Hyla käytössä n. 5 vuotta ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ei tarvitse suodattimia tai pusseja vaan kaikki ilmavirta kulkee säiliössä olevan veden läpi. Imuteho säilyy hyvänä ja paluuilma 100 % puhtaana läpi koko siivouksen ajan.
Negatiivisena pointtina on hinta, sillä se on kallis. Kätevä ja toimiva ja pitäisi olla kai aika pitkäikäinenkin.
MJS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja MJS »

Meillä 1o vuotta vanha Mielen imuri sanoi työsuhteensä irti. Eri keskustelun voisi herättää siitä, että miten nykyisin jopa jotkun Mielen kaltaiset huippuna pidetyt laitteet lopettavat elämänsä jo 10 vuoden jälkeen kun vanhemmillani on vielä käytössä (on toki toinenkin) Hooverin imuri jostain 70-luvulta eikä ole vielä ilmaissut mitää kuolemisen merkkejä.

Mutta me ostimme pari kuukautta sitten Electroluxin hiljaisimman mallin, jota mainostetaan markkinoiden hiljaisimmksi imuriksi. Se maksoi jotain vähän alle parisataa euroa Prismassa. Mutta on jumaliste hyvä imuri verrattuna siihen vanhaan Mieleen. Alussa napsuttelin sitä käynnistysnappulaa meiningillä, että miksei se käynnisty, kun en huomannut että se oli jo käynnistynyt. Niin hiljainen se on vanhaan verrattuna. Ja imuteho on sellainen, ettei puhettakaan, että imuroisi mattoja läheskään korkeimmalla teholla. Matto ei pysy lattiassa vaan lähtee imurin mukaan... Hyvä peli.
Rosanna67
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rosanna67 »

Ostin Mielen imurin kun rintsikkaan muutin. Olihan siinä keskuspölyimurin jäjiltä tietenkin taas totuttelemista ja monet jutut, kuten imuriin puhaltama ilma, ärsyttivät.
Mutta minusta tuo on osoittautunut ihan hyväksi (ainakin toistaiseksi). Teho on hyvä ja näppärän kevyt liikkeissään. Lisäksi pölypussi ei sotke imurin sisustaa ja on helppo vaihtaa.
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Vastaa Viestiin