Ilmakiväärit

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Re: Ilmakiväärit

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Hower kirjoitti:Saisko tuolla asettumaan mopolla pärrääjät?
..pistää himppasen vituttamaan.
Varsinki ne ameriikan maalla valmistetut julman kalliin Harley-Taavitson merkkiset mopedit, en oo ikinä ymmärtänyt miksi niin kallista laitetta ei saada käymään paremmin ja hiljempaa kuin mun ruohonleikkuri (sori, Ari... :wink: )? Meitin talon edestä kulkee iso osa Turun saaristoliikennettä eli Hirvensalon saaren liikennettä ja siellä tuntuu olevan varakkaita asukkaita kun mopoautoja kulkee solkenaan ohi. Niissä ei tosin ne pikkudieselin pärinät ole se pahin vaan ikkunoita helisyttävä poppikoneen jumputus.

Mä oon joskus miettinyt että saisiko ilmakiväärillä ammuttua sopivan kokoisia rautatankoja liikkuvan mopon pinnojen väliin :lol:
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

Peltola kirjoitti:Taisit missata pointin.
Ei, en missannut.
PetteriKivimäki kirjoitti:Meillä on kolme kissaa, ja (vanhempien) naapureiden suureksi ihmetykseksi ulkoilutamme niitä valjaissa.
Sama, tosin kissoja on vain kaksi. Vahvistaa hyvällä tavalla kylähullun leimaani, kun taluttelen kissoja valjaissa, iso mies. :mrgreen: Keväällä teen noille liiterin jatkeeksi ulkotarhan, niin saavat siellä alkaa hengailemaan ja luontoa ihmettelemään.

Sinänsä mulle on ihan sama, että pitääkö joku kissojansa vapaana pihalla vaiko ei. Ei mua haittaa. Omia kissoja en vapaana tykkää pitää, niin eivät jää auton alle tai eivät joudu kissavihamielisten ihmisten mielitekojen kohteeksi. Meillä käy pihassa useampi vieras kissa ja yksi koira. Tuo koira on nyt innostunut tuomaan tullessaan käytetyn paskavaipan, jonka jättää aina samaan kohtaan. Oikein mukava koira ja saan sen vaipankin ilman kiukuttelua kiikutettua roskikseen. Ja kyllä mun pinnani kesti senkin, kun tuo samainen koira väänsi viime keväänä höyryävän paskajöötin aina samaan kohtaan meitin pihaan.

Oon aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka kissan kusen haistavat kilometrien päähän. Meillä tosiaan käy pihassa vieraita kissoja ja meneillään onkin ilmeisesti jonkin sortin reviirisota, johon oma leikattu kolli ottaa osaa kusemisen merkeissä. Tahtoo sanoa, että seison kollista noin metrin päässä, kun se valjaissa merkkaa nurkkia omakseen. En ole koskaan vielä haistanut, että meillä pihassa kusi haisisi, vaikka tosiaankin seuraan toimitusta vähän turhankin läheltä. Samoihin kohtiinhan nuo kusevat, omat sekä vieraat eli periaatteessa noiden kohtien pitäisi olla aikalailla kusella kyllästettyjä hajupommeja, mutta kun ei vaan haise. Kyselen aina vierailta piruuttani pihassa, että haiseeko kissan kusi? Ei kuulemma haise. Mistähän sellaisen yliherkän hajuaisitin saisi?

Mutta maalla on tapana räksät ampua. Ai miksi? Koska ne pitää ampua. En oikein sitäkään ymmärrä, kun oma luonto ei anna periksi lasautella isompaakaan riistaa hengiltä. Lihaa syön silti. Ihminen se vaan on aikamoinen mulkku.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Oto Hascak kirjoitti:Omia kissoja en vapaana tykkää pitää, niin eivät jää auton alle
Tästä tuli mieleen, että olen hämmästyneenä seurannut näiden kylän kissojen liikenneälyä.
Meidän tontti rajautuu villinä rehottavaan niittyyn ja siellä on kissojen elävän ravinnon metsästysmaat.
Tossa kulkee useampikin kissa joilla on tismalleen sama reitti. Tien yli ja aidan läpi meidän pihaan. Tästä sitten pihan poikki niitylle ja kohta takaisin samaa reittiä.
Tiellä on kohtuullisen vilkas liikenne mutta kissat osaavat pysähtyä hetkeksi seurailemaan tilannetta ja sitten kun kummassakaan suunnassa ei näy autoa niin vikkelästi yli. En ole kertaakaan nähnyt niiden säntäävän suinpäin tielle.
Ei edes silloin, kun meidän vanha hoitokoira sattuu hoksaamaan tunkeilijan ja innostuu antamaan sille kyytiä. Ilmeisesti kissat ovat oppineet senkin, ettei se läski hurtta mahdu tulemaan perässä aidan läpi. Räksyttää vaan aidan takana mutta eihän haukku haavaa teen. :-D
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kiwikasa. »

Se on hieno homma, että kissan pitää valjaissa ainakin tämmösillä alueilla missä paljon taloja. Maalla asia on hieman eri.
Meillä on tossa kahdella naapurilla kissat aina valjaissa, mutta sitten on tuo yksi kenen kissat juoksee pitkin pihoja...
Syksyllä keräsin päivittäin sitä paskaa tuolta hiekkakasoista, missä lapset leikkii. Erittäin ajattelematonta niiltä naapureilta. Nyt talvella saanut hätistellä tosta lintulaudalta sitä yhtä kattia pois...
Aattelin jokukerta vaikka pienessä sievässä käydä siinä naapurin hiekkalaatikolla paskalla ja vaikka nupiksi kusasta portaiden viereen.... :shock: :wink:
Voisihan sitä vaikka sen ilmakiväärinkin kanssa päivystää siinä niiden lintulaudan vieressä...
Vuoroin vieraissa...
Ei se mene kuin elokuvissa...
Peltola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Peltola »

Nää kun otto kutsut kaksi 2-v IHMISlasta pöytään potulle, niin sen kyllä haistaa ihan normi hajuaistillakin sen kusen mikä sielä hiekkalaatikolla on ollut.
Samaten se käsissä roikkuva räksänraato on enemmän tai vähemmän vistoa kateltavaa. Ottaen huomioon, että kaikki menee suuhun...kivet, kävyt, räksät.
Tähän kun lisätään se, että keskisuurten kaupungin keskustaan on matkaa 2,5 kilometriä, niin olen sitä mieltä, että se on nyt se ELÄIN, joka väistyy.

Hengissä.

Maalla toimikoon ihmiset toisin.

En vihaa eläimiä. Vaan rakastan lapsiani. Olen siis varmaan julma ja sydämetön?!
benicio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja benicio »

Huikea ketju.

Olen pienessä mielessäni joskus ihmtellyt että mikä se motiivi ja logiikka tässä pikkulintujen ammuskelussa on, siis huvin lisäksi. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa jos se logiikka tosiaan on tämä:
Pikkulinnut laulaa -> AMMUTAAN NE PERKELEET!
Kukin tyylillään tietysti, mutta muutama vaihtoehtoinen tapa tähän ongelmaan tulee miettimättä mieleen.
Hower
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hower »

Njoo... kyllä mä lapsuudestani juntti-Kainuussa muista, että se pikkulintujen tappaminen oli jostain syystä pikkupoiilla jotenkin ehdottoman must-juttu. Suurin sankariteko oli kai siinä kun joku löysi linnunpesän ja totta helvetissä ne munat piti rikkoa ja pesä hävittää. En kyllä muista että aikuiset miehet silloin olis mitenkään vartavasten hehkuttaneet taikka isompana harrastuksenaan sitä touhua pitäneet. Ei ainakaan mun oma isäni. Oli kai muutakin puuhaa.
Ja siitä nyt vaan tulee mieleen, että kuinkahan mun omat lapseni olisivat asiaan suhtautuneet jos olisin alkanut kouhottamaan pikkulintujen tappamisen kanssa. Kyllä meillä on aina kalaa pyydetty ja syöty, samoin riistaa. Ei se eläinten tappaminen sinänsä vierasta mun lapsilleni ole. Jos olisin esitellyt tappamiani pikkulintuja tyttärelleni ja pojalleni niin aika vaikeeta mun olis kai ollut keksiä vastausta niille jos olis tullut kysymys; "miksi sinä tapoit ne?" - Nokun ne on roskalintuja. ??
Mutta tulkaa nyt luonto-otusten melusta kärsivät helkkarissa kaupunkimaille! Loppuu hermostumisoireet kertalaakista. Onhan se luonto ällöttävä ja vastenmielinen juttu nykyihmiselle. Hetkenkään rauhaa saa... :mrgreen:
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Huikea ketju tosiaan...
Harrikan sulosoinnutkin jo mainittu :mrgreen:
Täällä on mainittu joitakin syitä räksien hävittämiselle mutta ilmeisesti joillakin on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.
Tai sitten ei ole edes lukenut koko ketjua, pitää vaan päästä tuomitsemaan moinen julmuus... Mites sitten nämä sudet, hirmuista julmuutta lopettaa niitä kun pukkaavat ihmisten tonteille.. Nyt vähän repeilee ilmakko-topic

Maalla asun lopun ikääni, kaupunkiin en muuta ikinä asumaan. Kerrostalo on mulle pahin painajainen, rivari kakkosena, ja lähiöalueetkan ei kelpaa, ei oikein kiinnosta alkaa sopimaan naapurin kanssa tuuletuspäivistä, talot kun ovat niin lähellä toisiaan ettei ikkunoita voi yhtä aikaa avata, muuten osuvat toisiinsa :mrgreen:
Maalla on omat riesansa, mutta niiden kanssa tulee kyllä toimeen. Rastaan räksytystä en kyllä ihan lauluksi sanois, mutta kyllä sitäkin kuuntelee jos on kauempana..
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Ilpisti kirjoitti:Nyt vähän repeilee ilmakko-topic
:lol:
Ai niinkö :shock:

No, mutta hyvät keskustelut tullut :lol: viini
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Jep, foorumi herännyt keskustelemaan muustakin kun talojen kunnostuksesta, ihan mukavaa vaihtelua :-D
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

Juu ettei aina väitellä kellarin, salaojituksen, eristeiden ym. eri ratkaisuista :-)
Väitellään ja tuodaan mielipiteet välillä esiin jostain ihan muusta aiheesta :-)
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.

koppelo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja koppelo »

On sellaista tekstiä koko tämä ketju, että ylläpito voisi poistaa sen kokonaan.
PTM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PTM »

koppelo kirjoitti:On sellaista tekstiä koko tämä ketju, että ylläpito voisi poistaa sen kokonaan.
Kiristääkö jostain :?:

tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

No räksiä on poijjaat ammuskellu ilmakoilla omilta pihoiltaan varmaan niin kauan kun on ilmakkoja ollu!
Täälkin aikoinaa sain jopa jotai rahaaki isovanhemmilta jos sai poispäiviltä tuholintuja jotka söi kanojen jyvät tarhasta.
Niin se maailma muuttuu,ennen pojatkin ties mitä ampuivat, nykysin taitavat tähtäillä toisiaan tai katulamppuja elleivät ole jo muiden aineiden kimpussa?
Eihän sitä nyt kaupungissa tieteskään saa millään ampua
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kiwikasa. »

tessu kirjoitti:No räksiä on poijjaat ammuskellu ilmakoilla omilta pihoiltaan varmaan niin kauan kun on ilmakkoja ollu!
Täälkin aikoinaa sain jopa jotai rahaaki isovanhemmilta jos sai poispäiviltä tuholintuja jotka söi kanojen jyvät tarhasta.
Niin se maailma muuttuu,ennen pojatkin ties mitä ampuivat, nykysin taitavat tähtäillä toisiaan tai katulamppuja elleivät ole jo muiden aineiden kimpussa?
Eihän sitä nyt kaupungissa tieteskään saa millään ampua
Sama juttu. Isäukkokin sanoi että anna palaa vaan, kun räksät mansikkamaalla oli...
Ja naapurin ukko antoi piekkarin ja taskullisen kuteja käteen et kokeileppas poika tolla, jos tippuis paremmin. Olin jo sentään toisella kymmenellä... :wink:
Ei se mene kuin elokuvissa...
Vastaa Viestiin