Peltola kirjoitti:Taisit missata pointin.
Ei, en missannut.
PetteriKivimäki kirjoitti:Meillä on kolme kissaa, ja (vanhempien) naapureiden suureksi ihmetykseksi ulkoilutamme niitä valjaissa.
Sama, tosin kissoja on vain kaksi. Vahvistaa hyvällä tavalla kylähullun leimaani, kun taluttelen kissoja valjaissa, iso mies.

Keväällä teen noille liiterin jatkeeksi ulkotarhan, niin saavat siellä alkaa hengailemaan ja luontoa ihmettelemään.
Sinänsä mulle on ihan sama, että pitääkö joku kissojansa vapaana pihalla vaiko ei. Ei mua haittaa. Omia kissoja en vapaana tykkää pitää, niin eivät jää auton alle tai eivät joudu kissavihamielisten ihmisten mielitekojen kohteeksi. Meillä käy pihassa useampi vieras kissa ja yksi koira. Tuo koira on nyt innostunut tuomaan tullessaan käytetyn paskavaipan, jonka jättää aina samaan kohtaan. Oikein mukava koira ja saan sen vaipankin ilman kiukuttelua kiikutettua roskikseen. Ja kyllä mun pinnani kesti senkin, kun tuo samainen koira väänsi viime keväänä höyryävän paskajöötin aina samaan kohtaan meitin pihaan.
Oon aina ihmetellyt niitä ihmisiä, jotka kissan kusen haistavat
kilometrien päähän. Meillä tosiaan käy pihassa vieraita kissoja ja meneillään onkin ilmeisesti jonkin sortin reviirisota, johon oma leikattu kolli ottaa osaa kusemisen merkeissä. Tahtoo sanoa, että seison kollista noin metrin päässä, kun se valjaissa merkkaa nurkkia omakseen. En ole koskaan vielä haistanut, että meillä pihassa kusi haisisi, vaikka tosiaankin seuraan toimitusta vähän turhankin läheltä. Samoihin kohtiinhan nuo kusevat, omat sekä vieraat eli periaatteessa noiden kohtien pitäisi olla aikalailla kusella kyllästettyjä hajupommeja, mutta kun ei vaan haise. Kyselen aina vierailta piruuttani pihassa, että haiseeko kissan kusi? Ei kuulemma haise. Mistähän sellaisen yliherkän hajuaisitin saisi?
Mutta maalla on tapana räksät ampua. Ai miksi? Koska ne
pitää ampua. En oikein sitäkään ymmärrä, kun oma luonto ei anna periksi lasautella isompaakaan riistaa hengiltä. Lihaa syön silti. Ihminen se vaan on aikamoinen mulkku.