Ehdottomasti olisi tuolla pitänyt aloittaa. Vähän tuli mieleeni uudet Volvot, mutta ne onkin hienon näköisiä. Viimeksi on yhtä hienoja Volvoja tehty 60-luvulla.pvalila kirjoitti:Tuollainen olisi ollut loistava tapa aloittaa DS-brändi:
https://www.youtube.com/watch?v=7GRf48CwEFI
tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
-
warixenjalka
- Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
- Puolihullu varttisavolainen -
-
warixenjalka
- Jäsen

Tarkoitit varmaan tätä: https://tekniikanmaailma.fi/ilman-niita ... kriisista/tuuma kirjoitti:Ai niin, Warixenjalka voikin linkittää (kun en löytänyt tämän päivän uutista enää) että tuomiopäivä on lähellä kun linnut nyt sitten vähenee. Ei tarvita edes mitään kiveä taivaalta.
Luulisi jo että tyhmemmätkin tajuaa kun jopa Suomen johtava tekninen aikakausilehti julkaisee The Guardianin uutisen.
-
warixenjalka
- Jäsen

Täytyy varmaan ehdottaa paikallisessa intialaisessa lounaspaikassamme omistajalle, että voisi uudistaa "sountrackiaan" näillä.jtbo kirjoitti:Siinä Tuumalle levyraatoa Intialaisittain:
https://www.youtube.com/watch?v=HL4oWs6U_sU
Ei tainnut olla mitä odotit?
Mikäli tuota ei kestä kuunnella, niin tässä olisi vähän enemmän Intian saundia mukana:
https://www.youtube.com/watch?v=MGdnVcoH254
-
warixenjalka
- Jäsen

Ei hyvä idea. Tai sitten se pitäisi tulla myös tavallista pyörää ostavalle. Nehän on vielä paljon ekologisempia kuin sähköfillari. Ja tuo avustussumma pitäisi olla joku prosenttimäärä, vaikkapa 15 -20 % ostettavan tuotteen hinnasta, kattona tuo 400 egee. Yli 2000 kalliimmat pyörät alkaa olemaan jo elitististä hifistelyä.pvalila kirjoitti:Mitä mieltä raati on tuosta hallituksen suunnitelmasta jakaa 400 egen apuraha jokaiselle, joka sähköfillarin haluaa ostaa?
Halvimmat sähköfillarit maksavat tarjouksessa syksyisin vähän alle tuon verran, saako sitä erotuksen puhtaana käteen?
Tästä jtbo ei ehkä tykkää, mutta mun mielestäni ainakin Helsingissä fillareissa pitäisi olla rekisterikilvet. Ei tuo toimi, että ihmiset saavat ajella anonyymeinä ja tehdä mitä lystäävät liikenteen joukossa: pahimmat tuolla kuulemma jo vetäisevät nyrkillä, jos latu ei aukea riittävän nopeasti. Tahallista kiusantekoa harrastetaan hyvin laajasti.
Fillari on sikäli outo rakkine, että toisin kuin potkulauta, sähköskeittilaudat, mummojen sähköajokit jne. fillari on juridisesti ajoneuvo (noilla listatuilla kulkeva on jalankulkija). Ajoneuvo, jolla saa ajaa vaikka ei tajua liikenteestä yhtään mitään ja jolla käytännössä saa rikkoa lakeja ilman seuraamuksia.
Kun sähköfillareissa olisi kilvet tunnistamista varten ja kuskeilla jonkin sortin pätevyysvaatimus liikennesääntöjen jne. osalta niin sitten sähköfillareille voisi myöntää sen verran ison tehonkin, että niitä voisi pitää jo ihan varteenotettavana kulkuvälineenä. Sopiva teho olisi ehkä kilowatti ja niin kytkettynä, että fillarien liikennevirta pystyisi pitämään yllä suunnilleen sellaista matkanopeutta, johon ilman sähköä pystyy vain kovakuntoinen harrastaja.
Ja nyt hiljaa siitä fillareiden rekisteröinnistä! Siitähän seuraisi vain rekisteröintimaksuja, ajoneuvoveroa yms. Saattaa joku politiikko lukea tätäkin palstaa...
-
warixenjalka
- Jäsen

Peukutan (näin sanallisesti kun mokoma hymiö...vai mitä emojeja noi nykyään on... puuttuu). Tosin, tuskin olisin alle kolmekymppisenä ollut tuota mieltä. Ja parin vuoden päästä olen sitä mieltä, että alle 50 vuotiaille pitäs olla tommoset säännöt ja alle 30 vuotiaat sais ajaa vain sähköfillareilla ja sähköistetyillä mopoautoilla.jtbo kirjoitti:Pitää mennä kuin kala parvessa, samalla logiikallahan se toimii ja samalla tavalla iso kala vie siivun silloin tällöin...pvalila kirjoitti:Ei tuolla Kiinassa oikein nopeasta sähköfillarista apua ole, liikenne on niin sotkuista.
Mutta jos fillariliikenteen määrää kasvatetaan Helsingissä kuten suunniteltu on, niin ei taida liikenne edes tuon verran nopeaa.
Siis ellei samalla tehdä jotain organisointityötäkin, joka mahdollistaa kohtuulliset nopeudet turvallisesti.
Tästä jutustahan pääsee käsitykseen, että jos kiellettäisiin alle 30 vuotiailta sähköfillarit, niin ongelmat poistuisivat:
https://www.bikeradar.com/news/article/ ... ems-28839/
En vastusta, alle 30 vuotiailta voisi kieltää myös yli 90hp tehoiset autot, yli 25kW motskarit ja ylipäänsä kaikenlainen holhoojaton toiminta, ovat vielä ihan penskoja
Tosin... Ei tämä omakaan liikennekäyttäytyminen ilman moitteita suju. Lauantaiaamuna ( noin yhden aikaan) välähti eräässä tolpan nokassa olleessa peltilaatikossa, kun mitsulla ajelin Kouvola - Mikkeli tietä. Mittarissa oli vähän yli satanen ja paikalla mitä ilmeisimmin 80 rajoitus. Kalliiksi taisi tulla sekin pöllöretki.
-
warixenjalka
- Jäsen

Kyllähän Testamentti uppoaa. Toisinaan. Mutta siitä tuli mieleeni tämä bändi, jonka suurimman hitin (luulen ma) aion levyraatoon nyt paiskata: https://www.youtube.com/watch?v=3zM25-94-x0tuuma kirjoitti:Levyraato täältä, tykkään. Tässä voi olla jälleen se juttu että minusta ei välttis kukaan tykkää / ymmärrä. Ei sen niin väliä enää ole, nelikasi jo![]()
https://www.youtube.com/watch?v=wkHT86Ei7DY
Ostin aikoinaan bändin 10.000 days levyn ainoastaan tuon viisun vuoksi, mutta hyvältähän se kuulosti muutenkin. Siinä CD-levyn kuoriin oli integroitu 3D-lasit, joilla saattoi sitten katsella levyn vihkoon painettuja psykedeelisiä kuvia. No yhden kerran se oli ihan hauskaa. Ehkä siinä olisi ollut tarkoitus käyttää jotain tajuntaa laajentavia, niin olis ollu enemmänkin hauskaa.
Warixenjalka, kyllä itsekkin tosiaan usein pysähdyn ja tervehdinkin koirulia, joillain pyöräilijöillä on se oma napa niin lähellä, ettei noille toisten rakkaille lemmikeille löydy sijaa heidän maailmastaan. Se on kumminkin niin, että nuo eläimet on jonkun perheenjäseniä ja kovin tärkeitä heille.
Tosin paljon siinä on tätä nykyajan ilmiötä, jossa muut ihmiset ovat vain kiusatekijä, eikä lähimmäisenrakkaudesta ole mitään käsitystäkään. Tosin kaikki rakkaushan on katoamassa maailmasta, hirmuista pätemistä ja toisen vallassa pitämistä kyllä näkee, mutta vähemmän sitä toisen arvostusta ja tukemista. Sivistys on ottanut paljon takapakkia, samoin moni asia luonnossakin. Mistä sitä tietää jos kyseessä on joku vähän isompi sykli, joka vaikuttaa vähän kaikkiin eliöihin aggressiivisuushan on lisääntynyt monien petoeläimienkin kohdalla, reviirin kutistumiset ehkä selittävät osan, ehkä osa on jotain globaalia eliöiden ahdistumista lisäävää.
Säähän vaikuttaa käyttäytymiseen jo yksistään ja se tiedetään, että sää muuttuu jatkuvasti johonkin suuntaan. Pitkällä aikavälillä (tuhannet vuodet) muutosta voi olla sata tai useampikin sata vuotta yhteen suuntaan, sitten toiseen. Muutosta on ollut sen lähes 200 vuotta lämpimämpään ja se tiedetään, että lämpimämmässä tahtoo hermokin lämmetä herkemmin.
Elämä on sitä verran monimutkainen konsepti ettei sitä vielä oikein ymmärretä mikä kaikki siihen vaikuttaa.
Kaasupolkimen voi korjata pesusienellä, leikkaat sopivan palan ja sinne takapuolelle nippusiteillä kiinni, siitä saa oikein mukavan passattua siihen omaan matkanopeuteen, niin voi lepuuttaa kaasujalkaa, tarvittaessa kuitenkin helppo painaa pohjaan, eikä pienellä kaasulla haittaa mitään. Tuo kikka muuten pienentää polttoaineen kulutustakin yllättävän paljon, jos tahtoo pihistellä ja yli kahden tunnin ajomatkoilla ihan ehdoton, autoon kuin autoon.
Miksi Toolia kuunnellessa tulee mieleen viidakko, helikopterit ja kevyen konekiväärin sointi? :D
Minä ajattelen niin, että valtio voisi tarjota 50% ruokalaskusta niille jotka hikiliikkuvat vähintäänkin tunnin päivässä (syketaso 2 tai korkeampi), kansanterveydelliset vaikutukset olisivat aika suuret. Toiset 50% saisi jos ei koskaan käyttäisi alkoholia (päihteitä ylipäätään) tai tupakkia, pitkällä juoksulla se toisi rahat takaisin, vaikka ensimmäiset 20 vuotta se maksaisikin paljon.
Tosin paljon siinä on tätä nykyajan ilmiötä, jossa muut ihmiset ovat vain kiusatekijä, eikä lähimmäisenrakkaudesta ole mitään käsitystäkään. Tosin kaikki rakkaushan on katoamassa maailmasta, hirmuista pätemistä ja toisen vallassa pitämistä kyllä näkee, mutta vähemmän sitä toisen arvostusta ja tukemista. Sivistys on ottanut paljon takapakkia, samoin moni asia luonnossakin. Mistä sitä tietää jos kyseessä on joku vähän isompi sykli, joka vaikuttaa vähän kaikkiin eliöihin aggressiivisuushan on lisääntynyt monien petoeläimienkin kohdalla, reviirin kutistumiset ehkä selittävät osan, ehkä osa on jotain globaalia eliöiden ahdistumista lisäävää.
Säähän vaikuttaa käyttäytymiseen jo yksistään ja se tiedetään, että sää muuttuu jatkuvasti johonkin suuntaan. Pitkällä aikavälillä (tuhannet vuodet) muutosta voi olla sata tai useampikin sata vuotta yhteen suuntaan, sitten toiseen. Muutosta on ollut sen lähes 200 vuotta lämpimämpään ja se tiedetään, että lämpimämmässä tahtoo hermokin lämmetä herkemmin.
Elämä on sitä verran monimutkainen konsepti ettei sitä vielä oikein ymmärretä mikä kaikki siihen vaikuttaa.
Kaasupolkimen voi korjata pesusienellä, leikkaat sopivan palan ja sinne takapuolelle nippusiteillä kiinni, siitä saa oikein mukavan passattua siihen omaan matkanopeuteen, niin voi lepuuttaa kaasujalkaa, tarvittaessa kuitenkin helppo painaa pohjaan, eikä pienellä kaasulla haittaa mitään. Tuo kikka muuten pienentää polttoaineen kulutustakin yllättävän paljon, jos tahtoo pihistellä ja yli kahden tunnin ajomatkoilla ihan ehdoton, autoon kuin autoon.
Miksi Toolia kuunnellessa tulee mieleen viidakko, helikopterit ja kevyen konekiväärin sointi? :D
Minä ajattelen niin, että valtio voisi tarjota 50% ruokalaskusta niille jotka hikiliikkuvat vähintäänkin tunnin päivässä (syketaso 2 tai korkeampi), kansanterveydelliset vaikutukset olisivat aika suuret. Toiset 50% saisi jos ei koskaan käyttäisi alkoholia (päihteitä ylipäätään) tai tupakkia, pitkällä juoksulla se toisi rahat takaisin, vaikka ensimmäiset 20 vuotta se maksaisikin paljon.
Mäkin tykkään uusista Volvoista!warixenjalka kirjoitti:Ehdottomasti olisi tuolla pitänyt aloittaa. Vähän tuli mieleeni uudet Volvot, mutta ne onkin hienon näköisiä. Viimeksi on yhtä hienoja Volvoja tehty 60-luvulla.pvalila kirjoitti:Tuollainen olisi ollut loistava tapa aloittaa DS-brändi:
https://www.youtube.com/watch?v=7GRf48CwEFI
Se että nyt ovat tehneet rinnalle Polestarit niin se on vähän niin ja näin minusta tuo järkevyys tuollain lähteä yrittämään upporikasta tai rutiköyhää
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Toivottavasti välähdys oli vain varoitus. Mullakin välähti Pasilassa pakun takaikkunasta viime syksynä mutta ei sieltä mitään perästä kuulunut.
Lintubongaushommiin Warixenjalalla oli muistaakseni jokin Panan superzoom, järkkärin lisäksi? Siihen järkkäriin ei kai ollut tarpeeksi pitkiä putkia, siksi tuo toinen kamera myös? Jos ei vouti vie kassaa tyhjäksi niin vihjattakoon, että Panan isokennoinen FZ1000 maksaa "enää" 595 uutena ja käytettynä tietenkin vähemmän: se on kai aika hyvä laite juuri lintujahtiin?
Lintubongaushommiin Warixenjalalla oli muistaakseni jokin Panan superzoom, järkkärin lisäksi? Siihen järkkäriin ei kai ollut tarpeeksi pitkiä putkia, siksi tuo toinen kamera myös? Jos ei vouti vie kassaa tyhjäksi niin vihjattakoon, että Panan isokennoinen FZ1000 maksaa "enää" 595 uutena ja käytettynä tietenkin vähemmän: se on kai aika hyvä laite juuri lintujahtiin?
Meikäläisellä olivat vuoden radonpurkit keräämässä pölyä ja säteilyä. Tulos: uudessa asunnossa 180 ja vanhassa 249 mitälie yksikköä. Raja vanhoissa asunnoissa, toimistoissa jne. on 400 ja uusissa tavoite kai on 200. Eli tuo mun tulokseni on kai ihan siedettävä?
Onkos tuuma miettinyt mittauttamista? Radon vaikuttaa keuhkosyöpään kai suunnilleen saman verran kuin tupakointi ja yhdessä tupakin kanssa tekee ties mitä. Mä laitoin mittauksen käyntiin viime vuonna niin myöhään, etten saanut enää luotettavia tuloksia ennen kesää: siksi minä päätin nauhoittaa saman tien täyden vuoden. Vajaan satkun maksoit tuokin tieto, mutta aika tärkeänä minä tuota pidin.
Kesällä ei radonia voi luotettavasti kartoittaa, pitää olla maan jäässä.
Onkos tuuma miettinyt mittauttamista? Radon vaikuttaa keuhkosyöpään kai suunnilleen saman verran kuin tupakointi ja yhdessä tupakin kanssa tekee ties mitä. Mä laitoin mittauksen käyntiin viime vuonna niin myöhään, etten saanut enää luotettavia tuloksia ennen kesää: siksi minä päätin nauhoittaa saman tien täyden vuoden. Vajaan satkun maksoit tuokin tieto, mutta aika tärkeänä minä tuota pidin.
Kesällä ei radonia voi luotettavasti kartoittaa, pitää olla maan jäässä.
^Helsingin kirjastoissa noita radonmittareita tarjoavat lainalle. Olen ainakin 4 vuotta koettanut sellaista kärkkyä itselleni mutta ihan kaiken aikaa ne ovat lainalla. Liekö tuo radon sitten kovin haitallista kuitenkaan? Meillä on alapohjasta auki tälläkin hetkllä ainakin 50m2, joista 10m2 on kalliopohjalla, loput ovat ihan styroksipohjalla (odottamassa lattiavaluja ja rikastumista).
Ilmanvaihto eli tuuletus on kait se tärkein tekijä radonin kertymisen estämisessä?
Ilmanvaihto eli tuuletus on kait se tärkein tekijä radonin kertymisen estämisessä?
Suoraan sanottuna, mulla ei ole aavistustakaan. Mutta ihan järjellä ajatellen oleellista on, ettei maaperästä nousseita kaasuja käy kukaan kellarissa hengittämässä. Kesällä on helppo tuuletella reilusti, mutta ongelma kai onkin juuri talviaika.Spautio kirjoitti:^Helsingin kirjastoissa noita radonmittareita tarjoavat lainalle. Olen ainakin 4 vuotta koettanut sellaista kärkkyä itselleni mutta ihan kaiken aikaa ne ovat lainalla. Liekö tuo radon sitten kovin haitallista kuitenkaan? Meillä on alapohjasta auki tälläkin hetkllä ainakin 50m2, joista 10m2 on kalliopohjalla, loput ovat ihan styroksipohjalla (odottamassa lattiavaluja ja rikastumista).
Miten sä mittaria kärkyt? Eikö sellainen pidä vain varata ja sitten vain odottaa omaa vuoroa?
Radonhan on pienen alueen ongelma, Tampere-Lahti-Kotka akselilla lähinnä. Toki sitä esiintyy vähän kaikkialla, mutta kunnon rossipohjalla varustetuissa tönöissähän ei ongelmaa pääse syntymään kuin pahimmilla alueilla.
Tuolta saa pdf filun, jonka karttasivulta näkee vähän todennäköisyyttä radonin esiintymiseen:
http://www.julkari.fi/handle/10024/124319
Tuolta saa pdf filun, jonka karttasivulta näkee vähän todennäköisyyttä radonin esiintymiseen:
Kun foorumi näyttää taas toimivan niin heitetäänpä seniorikansalaisille vähän haastetta:
Pystyttekö vielä listaamaan kaikki vanhat mobiilipuhelimenne?
Meikä yrittää:
Ericsson Hotline Pocket 1912 (-90 tai -91, vuoden vanhana käytettynä maksoi 9000 mummoa).
Ericsson Hotline (toinen samanlainen, mutta hintaa enää 4000 markkaa käytettynä. Eka tipahti mereen kun minäkin tipahdin, vakuutus korvasi)
Ericsson GH337, mun eka GSM ja oman aikansa superpieni luuri. Käytettynä 4000 markkaa, kaupat tehtiin Turun Hamburger Börsin aulassa.
Mobira Talkaman 450. Mun isä sai tämän 1984 ja kun Tele tarjosi ilmaiseksi kännykän rinnalle autopuhelimen liittymän (samalla numerolla) niin mä asennutin veteraanin autooni.
Philips Twist DCS 1800 citypuhelin. Se siis toimi vain 1800 megan verkossa eli ei ollut dualband. Toimi vain Kehä 3:n sisäpuolella, mutta oli halpa käyttää, koska siinä oli 09-numero. Vai oliko se tuolloin vielä 90-numero? Tää oli eka, jonka mä ostin uutena: HPY myi näitä sikahalvalla.
Ericsson T10. Näitä sai eri väreissä, mulle tuli sininen ja vaimolle pinkinvärinen. Passiiviläppäinen simpukkamalli. Eka dualband.
Sony Ericsson P800. Mulla olisi siis kosketusnäyttöälyluuri kameralla jo paljon ennen iPhonea! Näitä sai yhteen kokeiluun osallistuneilta lähes uusina tosi edukkaasti. Netin selaaminen ei oikeasti onnistunut, ei hiukkaakaan. Pettymys mulle ja vaimolle. Kelvoton kamera.
Edit. Oli meillä perheessä hetken myös Nokia 5230 mutta kukaan ei sitä paljoa käyttänyt.
Sony Ericsson K750i kamerapuhelin. Tässä oli tosi hyvä kamera, vaikka pikseleitä oli vain 2M.
https://technology.ihs.com/336764/teard ... le-handset
Samsung SGH-i600 QWERTY/Windows älyluuri. Toimitettiin kahdella akulla, isolla ja pienellä. 250 egeä verkkokauppa.comista, loppuerä myytiin halvalla. Rikkaammat maksoivat vuotta aiemmin yli 600 egeä.
ZTE Blade. Näitä taisi olla mulla parikin, laatu kun oli mitä oli. Hintaa oli ekalla vähän yli satkun ja sitten enää 50 egeä, uutena poistokaapista.
Samsung Galaxy Note 1. Eka, jolla ihan oikeasti sujui surffaaminen. 250 egeä, poistokaapista...
Samsung Galaxy Note 2 Uutena 150 egeä, loppuerä.
LG G3. Ei kelvannut enää perheen nuorisolle. Loppuerä 150 egeä.
Netti tuli mulla kännykkään aika hitaasti, mulla ehti olla monta luuria, joissa se toimi vain teoriassa.
Mä ostan aina vuoden tai kaksi vanhaa tekniikkaa, joskus aikaisemmin siitä oli tuntuvaa haittaa mutta nykyisin pari vuotta vanha huippuluuri riittää tosi hyvin. Note 1 oli jo niin hyvä, että se oli realistinen vaihtoehto tietsikan käytölle, jos piti jotain netistä vilkaista. Ero Bladeen oli valtava.
Pystyttekö vielä listaamaan kaikki vanhat mobiilipuhelimenne?
Meikä yrittää:
Ericsson Hotline Pocket 1912 (-90 tai -91, vuoden vanhana käytettynä maksoi 9000 mummoa).
Ericsson Hotline (toinen samanlainen, mutta hintaa enää 4000 markkaa käytettynä. Eka tipahti mereen kun minäkin tipahdin, vakuutus korvasi)
Ericsson GH337, mun eka GSM ja oman aikansa superpieni luuri. Käytettynä 4000 markkaa, kaupat tehtiin Turun Hamburger Börsin aulassa.
Mobira Talkaman 450. Mun isä sai tämän 1984 ja kun Tele tarjosi ilmaiseksi kännykän rinnalle autopuhelimen liittymän (samalla numerolla) niin mä asennutin veteraanin autooni.
Philips Twist DCS 1800 citypuhelin. Se siis toimi vain 1800 megan verkossa eli ei ollut dualband. Toimi vain Kehä 3:n sisäpuolella, mutta oli halpa käyttää, koska siinä oli 09-numero. Vai oliko se tuolloin vielä 90-numero? Tää oli eka, jonka mä ostin uutena: HPY myi näitä sikahalvalla.
Ericsson T10. Näitä sai eri väreissä, mulle tuli sininen ja vaimolle pinkinvärinen. Passiiviläppäinen simpukkamalli. Eka dualband.
Sony Ericsson P800. Mulla olisi siis kosketusnäyttöälyluuri kameralla jo paljon ennen iPhonea! Näitä sai yhteen kokeiluun osallistuneilta lähes uusina tosi edukkaasti. Netin selaaminen ei oikeasti onnistunut, ei hiukkaakaan. Pettymys mulle ja vaimolle. Kelvoton kamera.
Edit. Oli meillä perheessä hetken myös Nokia 5230 mutta kukaan ei sitä paljoa käyttänyt.
Sony Ericsson K750i kamerapuhelin. Tässä oli tosi hyvä kamera, vaikka pikseleitä oli vain 2M.
https://technology.ihs.com/336764/teard ... le-handset
Samsung SGH-i600 QWERTY/Windows älyluuri. Toimitettiin kahdella akulla, isolla ja pienellä. 250 egeä verkkokauppa.comista, loppuerä myytiin halvalla. Rikkaammat maksoivat vuotta aiemmin yli 600 egeä.
ZTE Blade. Näitä taisi olla mulla parikin, laatu kun oli mitä oli. Hintaa oli ekalla vähän yli satkun ja sitten enää 50 egeä, uutena poistokaapista.
Samsung Galaxy Note 1. Eka, jolla ihan oikeasti sujui surffaaminen. 250 egeä, poistokaapista...
Samsung Galaxy Note 2 Uutena 150 egeä, loppuerä.
LG G3. Ei kelvannut enää perheen nuorisolle. Loppuerä 150 egeä.
Netti tuli mulla kännykkään aika hitaasti, mulla ehti olla monta luuria, joissa se toimi vain teoriassa.
Mä ostan aina vuoden tai kaksi vanhaa tekniikkaa, joskus aikaisemmin siitä oli tuntuvaa haittaa mutta nykyisin pari vuotta vanha huippuluuri riittää tosi hyvin. Note 1 oli jo niin hyvä, että se oli realistinen vaihtoehto tietsikan käytölle, jos piti jotain netistä vilkaista. Ero Bladeen oli valtava.
Viimeksi muokannut pvalila, Pe Maalis 30, 2018 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällä meidän alueella on naapureilla ollut radonin kanssa ongelmia ja vähän kohollahan nuo luvut meilläkin ovat. Harjualueilla radon on kai verraten yleinen riesa. Niin, meillähän ei rossipohjaa ole.jtbo kirjoitti:Radonhan on pienen alueen ongelma, Tampere-Lahti-Kotka akselilla lähinnä. Toki sitä esiintyy vähän kaikkialla, mutta kunnon rossipohjalla varustetuissa tönöissähän ei ongelmaa pääse syntymään kuin pahimmilla alueilla.