tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Lääh, puuh...

Mä siis aloitin urheilun. Eli siis kannoin Ryöbin liukusirkkelin verannalle, katkaisin yhden kakkosnelosen ja kannoin toosan takaisin kellariin. Viikon liikuntatavoite saavutettu!

Eli mä tarvitsin tullaisen pätkän hyllyksi, joka tulee sähkötaulun viereen. Ja sille hyllylle tulee sitten tuo kympillä ostettu VDSL-toosa.

Mä unohdin pyytää, että saisin mukaani laitteen seinäasennukseen tarvittavan muoviosan. No, taiteillaan sitten pikkuhylly koolingista: on se ainakin riittävän tukeva!

Nyt pitäisi löytää aika järeät 120 milliä pitkät ruuvit. Mä jouduin poraamaan kakkosnelosen läpi kasimilliset reiät, koska mulla ei ollut 100 milliä pitkänä teränä tuota ohuempaa. Tuo halpisterä, millä reiät duunasin, on sitten reilusti yli tuplat siihen kymmeneen senttiin nähden.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Samalla kaverilla oli edukkaasti myytävänä tosi järeät kolmivaihekontaktorit, alle viidesosalla listahintaan nähden.

Mutku ne eivät oikein sovi mun tarpeisiini.

Eli mä tarvitsisin aukeavan välireleen, active open. Kyllä mä olisin voinut ohjaussignaalin kääntää ja käyttää tuota järeää kontaktoria, mutta sitten se eläisi suurimman osan elämästään vetäneessä tilassa. Mekaaniselle releelle se ei ehkä ole mieluinen elämäntehtävä?

Idea siis on tunkea tuo katkaisemaan virta boilerilta, kun kiuas ottaa virtaa.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Lääh, puuh...

Mä siis aloitin urheilun. Eli siis kannoin Ryöbin liukusirkkelin verannalle, katkaisin yhden kakkosnelosen ja kannoin toosan takaisin kellariin. Viikon liikuntatavoite saavutettu!

Eli mä tarvitsin tullaisen pätkän hyllyksi, joka tulee sähkötaulun viereen. Ja sille hyllylle tulee sitten tuo kympillä ostettu VDSL-toosa.

Mä unohdin pyytää, että saisin mukaani laitteen seinäasennukseen tarvittavan muoviosan. No, taiteillaan sitten pikkuhylly koolingista: on se ainakin riittävän tukeva!

Nyt pitäisi löytää aika järeät 120 milliä pitkät ruuvit. Mä jouduin poraamaan kakkosnelosen läpi kasimilliset reiät, koska mulla ei ollut 100 milliä pitkänä teränä tuota ohuempaa. Tuo halpisterä, millä reiät duunasin, on sitten reilusti yli tuplat siihen kymmeneen senttiin nähden.
Hmmm, onkohan pvalilalla nyt ihan kaikki kunnossa?

Se ei enää pelkää roikkuvansa omenapuun oksalla ja hyllyksi ei tule minkäänsortin jalompaa puutavaraa, tässähän melkein jo huolestuu!

Se koiran automaattinen ulkoilutus ei välttämättä toteudu kovin pitkään, eikä siinä auta selittää kuinka tuli urheiltua hyllyn kanssa, nämä elämän realiteetit jos alkavat unohtumaan, niin se on huolestuttavaa :P



Aamupäivällä alkoi tulemaan lunta ja nilkkaa myöten tuolla sai äskenkin kahlata, ei minkäänlaista aurauskalustoa missään, ajoradallekkin komeat urat muotoutuneet päivässä, kun mitään ei tehdä. Kovasti laiskalla asenteella siis hoidetaan tiestöä. No huomenna illasta ne tekee jotain, tuskin päivällä, koska silloin saattaa vielä vähän sataa. Tosin miksi, koska keväthän kyllä sulattaa :lol:


Eilisen fillarointikustannuksiin meni sitten heijastin, reppu ja yksi nastarengas, kas kun tänään huomasin, että rengashan on kyljestä ratkeamassa.

Pah, tällä menollahan tässä pitää alkaa mainostamaan Ivan Turgenevin - Isät ja Pojat teosta, kirjoista kun jotain kirjoititte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fathers_and_Sons_(novel)

Sinällään mielenkiintoista kuinka historia toistaa itseään, 200 vuotta on toki pitkä aika, mutta jollain tavalla sykli taitaa olla piakkoin kierähtänyt umpeen ja uusi kierros alkaa. Kirkon asemahan on rojahtanut aika reilusti alas, ihmiset hakevat vaihtoehtoja, poliittiseen systeemiin ei juurikaan enää uskota, etenkään nuorempien joukossa, ehkä aika olisi otollinen Nihilismin uudelle tulemiselle, jota toki moni vastustaa, mutta itse hyppisin innoissani, vaikka pienimuotoinen romahdus siitä voisi seurata, kunnes se uusi on saatu pystyyn.

Muoks: Ei ollut levyraatoa, mutta tämähän on melkein jotain:
"To die proudly when it is no longer possible to live proudly.
Death freely chosen, death at the right time, brightly and cheerfully accomplished amid children and witnesses: then a real farewell is still possible, as the one who is taking leave is still there; also a real estimate of what one has achieved and what one has wished, drawing the sum of one’s life—all in opposition to the wretched and revolting comedy that Christianity has made of the hour of death."


-Friedrich Nietzsche
Sellainen teos kuin Twilight of the Idols tuolta herralta voi olla myös jotain mikä kannattaa lukaista jossain vaiheessa. Nietzsche oikeasti ymmärsi asioita ja osasi jopa selittää niitä, tosin taisi aika monella olla niskavillat pystyssä aikoinaan ja jopa nykyäänkin, ei välttämättä uskonnollisten piirien kovassa suosiossa.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Lääh, puuh...

Mä siis aloitin urheilun. Eli siis kannoin Ryöbin liukusirkkelin verannalle, katkaisin yhden kakkosnelosen ja kannoin toosan takaisin kellariin. Viikon liikuntatavoite saavutettu!

Eli mä tarvitsin tullaisen pätkän hyllyksi, joka tulee sähkötaulun viereen. Ja sille hyllylle tulee sitten tuo kympillä ostettu VDSL-toosa.

Mä unohdin pyytää, että saisin mukaani laitteen seinäasennukseen tarvittavan muoviosan. No, taiteillaan sitten pikkuhylly koolingista: on se ainakin riittävän tukeva!

Nyt pitäisi löytää aika järeät 120 milliä pitkät ruuvit. Mä jouduin poraamaan kakkosnelosen läpi kasimilliset reiät, koska mulla ei ollut 100 milliä pitkänä teränä tuota ohuempaa. Tuo halpisterä, millä reiät duunasin, on sitten reilusti yli tuplat siihen kymmeneen senttiin nähden.
Hmmm, onkohan pvalilalla nyt ihan kaikki kunnossa?

Se ei enää pelkää roikkuvansa omenapuun oksalla ja hyllyksi ei tule minkäänsortin jalompaa puutavaraa, tässähän melkein jo huolestuu!

Se koiran automaattinen ulkoilutus ei välttämättä toteudu kovin pitkään, eikä siinä auta selittää kuinka tuli urheiltua hyllyn kanssa, nämä elämän realiteetit jos alkavat unohtumaan, niin se on huolestuttavaa :P



Aamupäivällä alkoi tulemaan lunta ja nilkkaa myöten tuolla sai äskenkin kahlata, ei minkäänlaista aurauskalustoa missään, ajoradallekkin komeat urat muotoutuneet päivässä, kun mitään ei tehdä. Kovasti laiskalla asenteella siis hoidetaan tiestöä. No huomenna illasta ne tekee jotain, tuskin päivällä, koska silloin saattaa vielä vähän sataa. Tosin miksi, koska keväthän kyllä sulattaa :lol:


Eilisen fillarointikustannuksiin meni sitten heijastin, reppu ja yksi nastarengas, kas kun tänään huomasin, että rengashan on kyljestä ratkeamassa.

Pah, tällä menollahan tässä pitää alkaa mainostamaan Ivan Turgenevin - Isät ja Pojat teosta, kirjoista kun jotain kirjoititte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fathers_and_Sons_(novel)

Sinällään mielenkiintoista kuinka historia toistaa itseään, 200 vuotta on toki pitkä aika, mutta jollain tavalla sykli taitaa olla piakkoin kierähtänyt umpeen ja uusi kierros alkaa. Kirkon asemahan on rojahtanut aika reilusti alas, ihmiset hakevat vaihtoehtoja, poliittiseen systeemiin ei juurikaan enää uskota, etenkään nuorempien joukossa, ehkä aika olisi otollinen Nihilismin uudelle tulemiselle, jota toki moni vastustaa, mutta itse hyppisin innoissani, vaikka pienimuotoinen romahdus siitä voisi seurata, kunnes se uusi on saatu pystyyn.

Muoks: Ei ollut levyraatoa, mutta tämähän on melkein jotain:
"To die proudly when it is no longer possible to live proudly.
Death freely chosen, death at the right time, brightly and cheerfully accomplished amid children and witnesses: then a real farewell is still possible, as the one who is taking leave is still there; also a real estimate of what one has achieved and what one has wished, drawing the sum of one’s life—all in opposition to the wretched and revolting comedy that Christianity has made of the hour of death."


-Friedrich Nietzsche
Sellainen teos kuin Twilight of the Idols tuolta herralta voi olla myös jotain mikä kannattaa lukaista jossain vaiheessa. Nietzsche oikeasti ymmärsi asioita ja osasi jopa selittää niitä, tosin taisi aika monella olla niskavillat pystyssä aikoinaan ja jopa nykyäänkin, ei välttämättä uskonnollisten piirien kovassa suosiossa.

Ei Pvalilan tarina kertonut saiko tammilankun ihanan tuoksun samalla nokkaansa :-) Ryobi on kyllä raskas kannettava, vaikka kompaktiin lukkoon saakin. Siksi usein nappaan noname kaapparin, siinä kun kaikki on muovia ja taitaa laikkakin olla :-) Ryobi, vaikka on vähän siinä ja siinä sanoa hyväksi niin on kyllä liukujiirisirkkelinä pätevä, ovatkohan tehneet siitä noin jykevän siksi että saa mainetta ja sitten muuta voi tehdä vähän kevyemmin...?

Juuh, Elämän totuuksia lueskellessa sitä usein toivoisi sen siirtävän käytäntöön mutta yhä kun elää "sitku" elämää niin ei noita oikein osaa sillä lailla ymmärtää miten pitäisi. Hyvä lainaus, kerrassaan! Semmoistahan tämä elo oikeasti vain on.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Samalla kaverilla oli edukkaasti myytävänä tosi järeät kolmivaihekontaktorit, alle viidesosalla listahintaan nähden.

Mutku ne eivät oikein sovi mun tarpeisiini.

Eli mä tarvitsisin aukeavan välireleen, active open. Kyllä mä olisin voinut ohjaussignaalin kääntää ja käyttää tuota järeää kontaktoria, mutta sitten se eläisi suurimman osan elämästään vetäneessä tilassa. Mekaaniselle releelle se ei ehkä ole mieluinen elämäntehtävä?

Idea siis on tunkea tuo katkaisemaan virta boilerilta, kun kiuas ottaa virtaa.
Käsittääkseni isommat toimivat kuin solenoidit eli vain kiskaisee koskettimet toiseen asentoon eivätkä tarvitse sen kummemmin käämivirtaa ollessaan kummassa vain laidassa. Voinen olla väärässäkin mutta noin vähän kuitenkin olettaisin asian olevan. Jotkin pikku releetkin saa ruuvarin kärjellä napsahtamaan toiseen tilaan vailla apujännitettä.

Normally Closed, on kuvaavampi termi eli NC.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:Toivottavasti välähdys oli vain varoitus. Mullakin välähti Pasilassa pakun takaikkunasta viime syksynä mutta ei sieltä mitään perästä kuulunut.

Lintubongaushommiin Warixenjalalla oli muistaakseni jokin Panan superzoom, järkkärin lisäksi? Siihen järkkäriin ei kai ollut tarpeeksi pitkiä putkia, siksi tuo toinen kamera myös? Jos ei vouti vie kassaa tyhjäksi niin vihjattakoon, että Panan isokennoinen FZ1000 maksaa "enää" 595 uutena ja käytettynä tietenkin vähemmän: se on kai aika hyvä laite juuri lintujahtiin?
Kahdensadan lasku tuli pöllöretkestä... :cry: Kiitos Jtbo pesusienivinkistä. Täytyy kokeilla.

Canonin superzoom mulla on. Ja järkkäri on Micro 4/3 tzydeemin Olympus. Siinä systeemissähän ei yli 400mm putkia kait ole tarjollakaan ja se pisinkin maksaa mansikoita. Hienoja kuvia kyllä ottavat semmosillakin mitä olen niitä nähny. Olen tänä talvena ottanut sen 150mm opiskan käyttöön mm. omalla pihalla ruokinalla käyviä lintuja kuvatessa ja laadukkaampia kuvia sillä tulee kuin superzoomilla, vaikka vähän leluobjektiivi onkin.
FZ1000:a on tosiaan saanut jo vähän aikaan todelliseen tarjoushintaan, mutta FZ2000:ssa on ne pari ominaisuutta jotka ehdottomasti haluan seuraavaan kameraani (4k + hidastusvideot ja langaton kuvien lähetys luuriin. Jälkimmäinen tosin saattoi olla FZ1000ssakin.). Täytynee odotella FZ3000 tuloa markkinoille, jolloin kakstonnisen hinta laskee 600-700 euroon (alle tonnilla sitä sai joskus Rajalalta tarjouksessa). Tosin sitten siinä kolmetonnisessa on taas pari uutta kivaa ominaisuutta, jotka pitää ehdottomasti saada. :roll:
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:Kun foorumi näyttää taas toimivan niin heitetäänpä seniorikansalaisille vähän haastetta:

Pystyttekö vielä listaamaan kaikki vanhat mobiilipuhelimenne?
Helppoa. Mikäli lasketaan vain itse itselle ostetut luurit:

Vuonna 2000 ostin Nokia 1100.
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:jtbo, ei pidä paikkaansa tuo kevyen liikenteen väylien hidas auraus. Ei ainakaan täällä Vantaalla.

Meillä kulkee tuossa 200 metrin päässä kevyen liikenteen väylä ja se on aina ajettu puhtaaksi paljon ennen kuin meidän katuosuutemme. Aamulla kun koiraa kusetan, niin sinne kun pääsen, niin kahlaaminen loppuu.

Johonkin todella korkeaan ylläpitoluokkaan tuo on sijoitettu, se ajetaan usein puhtaaksi ennen kuin edes tämän alueen pääkatu on putsattu.

Ihan julkista tietoahan se on, mihin ylläpitoluokkaan mikäkin tie on sijoitettu.
Sama havainto, vimpan päälle ovat pyörätiet täällä verrattuna autoille tarkoitetut. Tuosta valuu se muutama sata ellei jopa tuhat asukasta ikkunan alta joka päivä ansioon kiirehtiessään juna-asemalle niin voi silläkin olla syynsä.

Pienenä tein lumiauran fillariin ja tein kaikille töistä tuleville helpon kotiinpääsyn. Auttelin useasti hiekottamalla reitin että pääsevät vähän hankalan kohdan yli. Kerran sain palautetta, muut vissiin olivat useasti tyytyväisiä mutta tämä sanoi että haista sinä pitkä v***tu kun joka talvipäivä siinä päivystät. Arvanette että loppui auraustyöt...
:lol: :lol: :lol: Tää oli kyllä viikon... ellei kuukauden paras.

Pääkaupunkiseudulla varmaankin oikeasti yritetään panostaa ekologisempaan liikkumiseen. Monena aamuna olen näitä Kotkan sohjoisia pyörä/kävelyteitä tallatessa miettinyt että miksiköhän valtiovalta ihmettelee yksityisautoilun suosiota.
- Puolihullu varttisavolainen -
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

warixenjalka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:jtbo, ei pidä paikkaansa tuo kevyen liikenteen väylien hidas auraus. Ei ainakaan täällä Vantaalla.

Meillä kulkee tuossa 200 metrin päässä kevyen liikenteen väylä ja se on aina ajettu puhtaaksi paljon ennen kuin meidän katuosuutemme. Aamulla kun koiraa kusetan, niin sinne kun pääsen, niin kahlaaminen loppuu.

Johonkin todella korkeaan ylläpitoluokkaan tuo on sijoitettu, se ajetaan usein puhtaaksi ennen kuin edes tämän alueen pääkatu on putsattu.

Ihan julkista tietoahan se on, mihin ylläpitoluokkaan mikäkin tie on sijoitettu.
Sama havainto, vimpan päälle ovat pyörätiet täällä verrattuna autoille tarkoitetut. Tuosta valuu se muutama sata ellei jopa tuhat asukasta ikkunan alta joka päivä ansioon kiirehtiessään juna-asemalle niin voi silläkin olla syynsä.

Pienenä tein lumiauran fillariin ja tein kaikille töistä tuleville helpon kotiinpääsyn. Auttelin useasti hiekottamalla reitin että pääsevät vähän hankalan kohdan yli. Kerran sain palautetta, muut vissiin olivat useasti tyytyväisiä mutta tämä sanoi että haista sinä pitkä v***tu kun joka talvipäivä siinä päivystät. Arvanette että loppui auraustyöt...
:lol: :lol: :lol: Tää oli kyllä viikon... ellei kuukauden paras.

Pääkaupunkiseudulla varmaankin oikeasti yritetään panostaa ekologisempaan liikkumiseen. Monena aamuna olen näitä Kotkan sohjoisia pyörä/kävelyteitä tallatessa miettinyt että miksiköhän valtiovalta ihmettelee yksityisautoilun suosiota.
Rakentava palaute, eikös siitä aina toitoteta.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Rakentava palaute, eikös siitä aina toitoteta.

Rakentaahan se nahkaan paksuutta :roll:

Levyraatoa:
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Rakentava palaute, eikös siitä aina toitoteta.

Rakentaahan se nahkaan paksuutta :roll:

Levyraatoa:
Pieni kerros vain, vähän orvaskesen alle :-) Tanan opelisti :lol: Rekord....

Elämä jättää jälkiä, pieniä.

Sun levyraato vähän syvemmmän :lol:

Miksi aina pitää vetää noin syvälle :-)

Parisuhteen väärin sana on muuten sana aina.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Pieni kerros vain, vähän orvaskesen alle :-) Tanan opelisti :lol: Rekord....

Elämä jättää jälkiä, pieniä.

Sun levyraato vähän syvemmmän :lol:

Miksi aina pitää vetää noin syvälle :-)

Parisuhteen väärin sana on muuten sana aina.
Aina ja ikinä on vähän sellaisia, joista pitää ymmärtää, että ne on niin suhteellisia, eikä suinkaan absoluuttisia, vaikka äkkisestään siltä voisikin vaikuttaa :lol:

Siinnon Recordi, siis sellainen jota et tarkoittanut, mutta jollaista mielellään moni enemmänkin näkisi, tuolloin autoissa oli vielä muotoja sopivassa suhteessa:
Kuva
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Pieni kerros vain, vähän orvaskesen alle :-) Tanan opelisti :lol: Rekord....

Elämä jättää jälkiä, pieniä.

Sun levyraato vähän syvemmmän :lol:

Miksi aina pitää vetää noin syvälle :-)

Parisuhteen väärin sana on muuten sana aina.
Aina ja ikinä on vähän sellaisia, joista pitää ymmärtää, että ne on niin suhteellisia, eikä suinkaan absoluuttisia, vaikka äkkisestään siltä voisikin vaikuttaa :lol:

Siinnon Recordi, siis sellainen jota et tarkoittanut, mutta jollaista mielellään moni enemmänkin näkisi, tuolloin autoissa oli vielä muotoja sopivassa suhteessa:
Kuva
Aina ja ikinä juttuja kannattaa miettiä ja sitten kannattaa miettiä niitä aina eikä koskaan juttuja ikinä. Mietintämyssy päähän ja sitten uutena ihmisenä ulos, noh ei sen niin väliä. Suomenkieli on hyvin yksinkertainen mutta suora ja samalla umpikiero, opetappa Pvalila tämä :wink:

Jep tarkoitin sitä missä Ikean suorakulmaiset tyynyt edessä lamppuina, tuohan oli jo aivan liikaa että se on ollut joskus kauniskin :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Aina ja ikinä juttuja kannattaa miettiä ja sitten kannattaa miettiä niitä aina eikä koskaan juttuja ikinä. Mietintämyssy päähän ja sitten uutena ihmisenä ulos, noh ei sen niin väliä. Suomenkieli on hyvin yksinkertainen mutta suora ja samalla umpikiero, opetappa Pvalila tämä :wink:

Jep tarkoitin sitä missä Ikean suorakulmaiset tyynyt edessä lamppuina, tuohan oli jo aivan liikaa että se on ollut joskus kauniskin :wink:
Mitään ainaisia itsestäänselvyyksiähän ei koskaan kannata tuoda esiin, siksi tuo vanha Recordikin, kun ei monelle se tule mieleen.

Niin, huomasitkos sen KRAAAAPPPSSS äänen, kun laiva karahti karille, ne itsestäänselvyydet pitäisi osata sanoa ääneen, se on sellainen vaikea asia.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Aina ja ikinä juttuja kannattaa miettiä ja sitten kannattaa miettiä niitä aina eikä koskaan juttuja ikinä. Mietintämyssy päähän ja sitten uutena ihmisenä ulos, noh ei sen niin väliä. Suomenkieli on hyvin yksinkertainen mutta suora ja samalla umpikiero, opetappa Pvalila tämä :wink:

Jep tarkoitin sitä missä Ikean suorakulmaiset tyynyt edessä lamppuina, tuohan oli jo aivan liikaa että se on ollut joskus kauniskin :wink:
Mitään ainaisia itsestäänselvyyksiähän ei koskaan kannata tuoda esiin, siksi tuo vanha Recordikin, kun ei monelle se tule mieleen.

Niin, huomasitkos sen KRAAAAPPPSSS äänen, kun laiva karahti karille, ne itsestäänselvyydet pitäisi osata sanoa ääneen, se on sellainen vaikea asia.
Toki osui ja upposi Ei aina kannta tehdä asioita siten kuin teemme vaan tehdä asiat erilailla ja varsinkin vähän soveltaen :-) :shock:

Vähän hankalilla osa-alueilla olemme.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Vastaa Viestiin