tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Tos hienoja autoja myydään halvalla, jopa vähän ajettuinakin:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 596d7c9279

Ei tosin Suomessa.
Jep. Eivät taida olla oikein kiinnostavia yleisesti nuo Japanin lullat suomessa. Sullahan on kokemusta 929:stä. Mukaviahan ne. Mulla ei oikeastaan ole paitsi sellaisesta Toyota Crown mallista, joka oli kulmikas kuin mikä ja näyttikin amerikkalaiselta. Kaukaisella sukulaisella oli semmoinen taksina. Oikein mukava kyyti jäi mieleen 80-luvun taitteen korvilta.

Tuollaisella linkilläsi tulisi nukkumatti silmään kotiin ajaessa, kun meinaa hiivatillakin tulla, C1:llä ei koskaan, eli liikenneturvallisuusriski :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

ENpä olisi uskonut että Trump ja Kim Jong-un ylipäätäänsä tapaavat koskaan. Noh, nyt on sekin tapahtunut. Minulla on ainakin kaksi täysin päinvastaista katsontakulmaa. Joskus ajattelin että hyvä että Trump tuli johtoon, sillä tavallaan olen hänestä pitänyt ja toinen puoli epäillyt. Toinen on että tuosta Korealaisestakin olen osittain pitänyt mutta arvuutellut. Nyt sitten vähän perääntynyt ja ajatellut, ettei tuo voi olla noin helppoa tuo ystävästyminen jos sitä edes tapahtui.

Itse olen ainakin täysin hämilläni koko jutusta. Kuka tekee ensimmäisen Hollywood filmin tai propaganda videon. Ei kai se auta kuin katsella kun pöly alkaa laskeutua.

Ihan OK juttuja mutta joku tuossa haiskahtaa :-D Sydämeni pohjasta on toki kiva uskoa kaikenlaista ja onhan noita muitakin valtioita, joista pitäisi olla paljon enemmän huolissaan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:

Ei tosin Suomessa.
Jep. Eivät taida olla oikein kiinnostavia yleisesti nuo Japanin lullat suomessa. Sullahan on kokemusta 929:stä. Mukaviahan ne. Mulla ei oikeastaan ole paitsi sellaisesta Toyota Crown mallista, joka oli kulmikas kuin mikä ja näyttikin amerikkalaiselta. Kaukaisella sukulaisella oli semmoinen taksina. Oikein mukava kyyti jäi mieleen 80-luvun taitteen korvilta.

Tuollaisella linkilläsi tulisi nukkumatti silmään kotiin ajaessa, kun meinaa hiivatillakin tulla, C1:llä ei koskaan, eli liikenneturvallisuusriski :lol:
Oikeastaan Huyndai on kyllä korealainen, ne vain alkavat olla japsien tasolla.

Crown oli tosi komea aikoinaan, japaninjenkki.

Sä varmaankin tarkoitat sitä Super Saloon -mallia?

Kolmen litran suora twincam-kuutonen siinä oli ja tomaatissa taisi olla neljä pykälää.

En muista, millainen taka-akseli siinä oli.

Ei tuo iso Huyndai ihan lulla ole, tuossa yksi arvio:

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/h ... =road-test

Juuri tuollainen auto varmaankin munkin makuuni sopisi, tosin vähän vähemmän voisi menovettä mennä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Ei tosin Suomessa.

Oikeastaan Huyndai on kyllä korealainen, ne vain alkavat olla japsien tasolla.

Crown oli tosi komea aikoinaan, japaninjenkki.

Sä varmaankin tarkoitat sitä Super Saloon -mallia?

Kolmen litran suora twincam-kuutonen siinä oli ja tomaatissa taisi olla neljä pykälää.

En muista, millainen taka-akseli siinä oli.

Ei tuo iso Huyndai ihan lulla ole, tuossa yksi arvio:

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/h ... =road-test

Juuri tuollainen auto varmaankin munkin makuuni sopisi, tosin vähän vähemmän voisi menovettä mennä.
Onpas nopea noin isoksi! Hyvin sanottu tuo gangster getaway car :-)

Juurikin sitä. Siinä oli muistaakseni sama diesel kuin sen aikaisissa alun Hiacessa mutta oli niitä varmaan tuolla kutvosella mutta ei varmaankaan sen ajan taksikäytössä edullisin vaihtoehto.

Saa nähdä mitä taksiliikenteelle käy nyt sitten. Silloin kuin asuin Laajasalossa niin pari vuotta ajelin metrolla, bussilla ja takseilla. Jopa silloin nuo satunnaiset taksimatkat olivat edullisia kun matkat olivat tyyliin, loput kilsat taksilla. Silloin toki tiesi tarkkaan paljonko taksamittari raksutti nyt kai hinnoittelukin vapautuu joka tuo minusta pienoisen epävarmuus tekijän.

Olisihan se kiva töihin mennessä ja tullessa maksattaa naftat ja muut käyttökulut toisilla :-) Mitähän verottaja vain sanoisi jos kilsarahoja sitten nostaen ajelisi vielä "taksia" keskustassa eri työkohteisiin siirtyessä :twisted:
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:ENpä olisi uskonut että Trump ja Kim Jong-un ylipäätäänsä tapaavat koskaan. Noh, nyt on sekin tapahtunut. Minulla on ainakin kaksi täysin päinvastaista katsontakulmaa. Joskus ajattelin että hyvä että Trump tuli johtoon, sillä tavallaan olen hänestä pitänyt ja toinen puoli epäillyt. Toinen on että tuosta Korealaisestakin olen osittain pitänyt mutta arvuutellut. Nyt sitten vähän perääntynyt ja ajatellut, ettei tuo voi olla noin helppoa tuo ystävästyminen jos sitä edes tapahtui.

Itse olen ainakin täysin hämilläni koko jutusta. Kuka tekee ensimmäisen Hollywood filmin tai propaganda videon. Ei kai se auta kuin katsella kun pöly alkaa laskeutua.

Ihan OK juttuja mutta joku tuossa haiskahtaa :-D Sydämeni pohjasta on toki kiva uskoa kaikenlaista ja onhan noita muitakin valtioita, joista pitäisi olla paljon enemmän huolissaan.
Trump on narsistin perikuva, Kim pitää kokonaista kansakuntaa piinassa.

Trumpin yrityksiä hillitä vaihtotasetta on helppo ymmärtää, mutta oikeasti tuo on ihan tuhoon tuomittu toimintamalli.

Ajamalla verot alas ja ottamalla velkaa Yhdysvallat sai taloutensa nousuun ja se nousu ruokkii väistämättä tuontia.

Kun omaa tuotantoa ei ole niin pakostahan kysyntä suuntautuu tuontituotteisiin.

Mä uskon, että Trump saa toisen kauden. Sitten on krapulan vuoro.

Eu tarvitsee varmaan oman ydinaseen, sen verran Trumpin aika on maailmanpolitiikkaa muuttanut.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Trump tarvii uusia kavereita, kun on suututtanut vanhat eurooppalaiset kaverit. :twisted: Eihän kenelläkään ole kivaa yksinään. No, toisinaan on. Ihan kiva olisi joskus olla yksin kotona, vaikka yhden viikonlopun yli, mutta se on erittäin harvinaista herkkua. No onneksi lähes joka päivä saa tunnin pari viettää parhaassa mahdollisessa seurassa. :roll:

Isäukolla oli aikanaan Crown. -70 luvun loppua se taisi olla, joten en siitä mitään muista. Isäukko oli (ja on vähän vieläkin) kova poika vaihteleen autoja. Parhaimmillaan oli kolme eri autoa vuodessa. Yksi meistä veljeksistä yrittää pistää vielä paremmaksi (enkä se ole minä). :lol:
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Ahaa, Tuuma lähtikin vain Italiaan vesivahinkoa pakoon...

Vai menikö se jo...Joku sai hyvän kameran edukkaasti.

Kuinkas se C3, mitä sieltä vuosi ulos?

Mulla ilmastointilaite jotenkin korjautui itse, ranskikset ovat vähän sellaisia.

Kun mulla oli peräkärry hetken käytössä niin niin nyt mun autoni kuvittelee, että siellä on edelleen jotain koukun jatkona: vilkku vilkkuu väärällä nopeudella ja takatutkat ovat pois päältä. En ole jaksanut edes akunnapaa avata, mua laiskottaa ajatus kellon uudelleenasettamisesta...

Kertoo varmaankin, minkä verran puhtia mulla nyt on.

No, Tuuma on varmaankin nyt täynnä italialaista energiaa... :twisted:
Pvalila: Ethän laittanut kärrin pistoketta autoon virtojen ollessa päällä? Itse joskus käräytin Saabin vilkun polttimon tuolla konstilla.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Hyvä että loppui! Meillä ei kauppiaista ole juuri harmia ollut, tosi harvoin heitä täällä käy. Jokunen yrittää aina meidän sielun pelastaa, uskoa täällä kai eniten myydään eikä sitäkään kovin paljon.
Call Insider on muuten loistava softa puhelinmyyjiä varten. Ei se aina osaa heti näyttää kuka soittaa mutta kun avaa sovelluksen puhelun jälkeen niin hauskoja kommentteja saa lueskella.

Uskonasialla olevat eivät ole lukutaitoisia... Täällä välillä niitä silti käy. Tupakan kun laittaa huuleen ja kuuntelee tarinat niin tajuavat hiljalleen ettei ole muo varten. Tupakka kuulemma ei ole paha juttu heille. Alkoholi on. Seuraavaksi Jack Danields kouraan :lol: :lol: :lol:[/quote]

Meillä on nykyisessä osoitteessa tainut vain kerran käydä uskon levittäjiä - Vanhempi mies ja hädin tuskin murrosiästä selvinnyt poikanen, joka pysytteli hiukan taka-alalla. Olin justiinsa keskeneräisen piharakennuksen kimpussa silloin, joten pihalla valmiina (muutenkin kuin menttaalitasolla). Tervehdittyään pappa kaivoi ruskeasta nahkasalkusta nippua lehtiä ja esitteitä, kun keskeytin hänet tokaisemalla tiukkaan, mutta ystävälliseen sävyyn ettei tässä talossa asu kristittyjä! Pappa aukoi hetkisen suutaan kuin kala kuivalla maalla, mutta toivotteli sitten hyviä jatkoja sen enempää asioitaan tyrkyttämättä. Asiaan saattoi vaikuttaa risupartani, joka vähän vaateparresta riippuen voidaan liittää HD-miehiin, "Kessi on suojeltava"-ihmisiin tai jopa siihen toiseen Lähi-Idästä kotoisin olevaan uskontokuntaan... :twisted:
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Ahaa, Tuuma lähtikin vain Italiaan vesivahinkoa pakoon...

Vai menikö se jo...Joku sai hyvän kameran edukkaasti.

Kuinkas se C3, mitä sieltä vuosi ulos?

Mulla ilmastointilaite jotenkin korjautui itse, ranskikset ovat vähän sellaisia.

Kun mulla oli peräkärry hetken käytössä niin niin nyt mun autoni kuvittelee, että siellä on edelleen jotain koukun jatkona: vilkku vilkkuu väärällä nopeudella ja takatutkat ovat pois päältä. En ole jaksanut edes akunnapaa avata, mua laiskottaa ajatus kellon uudelleenasettamisesta...

Kertoo varmaankin, minkä verran puhtia mulla nyt on.

No, Tuuma on varmaankin nyt täynnä italialaista energiaa... :twisted:
Pvalila: Ethän laittanut kärrin pistoketta autoon virtojen ollessa päällä? Itse joskus käräytin Saabin vilkun polttimon tuolla konstilla.
Luultavasti mulla oli virrat poissa. Sitikasta puuttuu ns. radioasento virtalukosta, ärsyttävää kun haluisi vain sammuttaa moottorin mutta jatkaa radion kuuntelua. Jep, kyllä sen radion saa päälle vaikka virtalukko on nollilla mutta kuunteluun tulee aina pieni katko.

Vika oli helppo korjata. Siellä pistorasiassa oli mikrokytkin, joka tunnisti, milloin pistoke on paikoillaan. Vähän CRC:tä ja taas toimii.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:ENpä olisi uskonut että Trump ja Kim Jong-un ylipäätäänsä tapaavat koskaan. Noh, nyt on sekin tapahtunut. Minulla on ainakin kaksi täysin päinvastaista katsontakulmaa. Joskus ajattelin että hyvä että Trump tuli johtoon, sillä tavallaan olen hänestä pitänyt ja toinen puoli epäillyt. Toinen on että tuosta Korealaisestakin olen osittain pitänyt mutta arvuutellut. Nyt sitten vähän perääntynyt ja ajatellut, ettei tuo voi olla noin helppoa tuo ystävästyminen jos sitä edes tapahtui.

Trumpin yrityksiä hillitä vaihtotasetta on helppo ymmärtää, mutta oikeasti tuo on ihan tuhoon tuomittu toimintamalli.

Ajamalla verot alas ja ottamalla velkaa Yhdysvallat sai taloutensa nousuun ja se nousu ruokkii väistämättä tuontia.

Eu tarvitsee varmaan oman ydinaseen, sen verran Trumpin aika on maailmanpolitiikkaa muuttanut.
Juu, ei oikein kukaan tiedä noiden tarkoitusperiä, omituista olisi jos kilteiksi ja empatiaa täyteen olisi joku pumpannut :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Hyvä että loppui! Meillä ei kauppiaista ole juuri harmia ollut, tosi harvoin heitä täällä käy. Jokunen yrittää aina meidän sielun pelastaa, uskoa täällä kai eniten myydään eikä sitäkään kovin paljon.

Call Insider on muuten loistava softa puhelinmyyjiä varten. Ei se aina osaa heti näyttää kuka soittaa mutta kun avaa sovelluksen puhelun jälkeen niin hauskoja kommentteja saa lueskella.

Uskonasialla olevat eivät ole lukutaitoisia... Täällä välillä niitä silti käy. Tupakan kun laittaa huuleen ja kuuntelee tarinat niin tajuavat hiljalleen ettei ole muo varten. Tupakka kuulemma ei ole paha juttu heille. Alkoholi on. Seuraavaksi Jack Danields kouraan :lol: :lol: :lol:
Meillä on nykyisessä osoitteessa tainut vain kerran käydä uskon levittäjiä - Vanhempi mies ja hädin tuskin murrosiästä selvinnyt poikanen, joka pysytteli hiukan taka-alalla. Olin justiinsa keskeneräisen piharakennuksen kimpussa silloin, joten pihalla valmiina (muutenkin kuin menttaalitasolla). Tervehdittyään pappa kaivoi ruskeasta nahkasalkusta nippua lehtiä ja esitteitä, kun keskeytin hänet tokaisemalla tiukkaan, mutta ystävälliseen sävyyn ettei tässä talossa asu kristittyjä! Pappa aukoi hetkisen suutaan kuin kala kuivalla maalla, mutta toivotteli sitten hyviä jatkoja sen enempää asioitaan tyrkyttämättä. Asiaan saattoi vaikuttaa risupartani, joka vähän vaateparresta riippuen voidaan liittää HD-miehiin, "Kessi on suojeltava"-ihmisiin tai jopa siihen toiseen Lähi-Idästä kotoisin olevaan uskontokuntaan... :twisted:
Sitten kun meillä kaikilla alkaa olla vähän heikkoja hetkiä ja sinäkin olet saanut yksin olla jokusen vuoden niin voi upota nuokin tarinat :-D

On se tosiaan jännä juttu koko elämä. Nuorena haluaisi olla vanhempi ja vanhana nuorempi. Tässä jossain sekavassa vaiheessa kun on paljon kaikkea säätöä niin haluaisi olla välillä yksin. Sitten taas on vanhana ja yksin. Nuorena oli pulaa rahasta (toki nytkin) mutta nyt kun sitä tarvisi äärettömästi että saisi kaiken reilaan edes jotenkuten niin ei riitä mitään, nuorena olisi intoa rempata vähilläkin varoilla muttei ollut sitä vähääkään. Vanhana sitä ei sitten oikein tarvitse kovinkaan kun on jo peli pelattu niin sitten sitä käsittääkseni monilla on, toki ei ole vielä kokemusta tuosta että sitä muka olisi... Koko elämä on jotenkin ristiriitainen. Opiskelijana oli Kotkassa jotenkin tasapainossa sen muutaman vuoden mitä sitä kesti :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Juu, ei oikein kukaan tiedä noiden tarkoitusperiä, omituista olisi jos kilteiksi ja empatiaa täyteen olisi joku pumpannut :roll:

Oikeastaan noiden tarkoitusperät on äärimmäisen helppo nähdä: Trump haluaa edistää uudelleenvalintaansa esiintymällä osaavana diilintekijänä ja Kim haluaa sementoida oman asemansa. Kummallekin sopii oikein hyvin jonkin sortin kakku, joka näyttää päällepäin hyvältä mutta on tyhjää täynnä.

Jenkkien vetäytyminen Koreasta ja Japanista on valtavan iso poliittinen kysymys, Kiinan takia. Niin iso, että sillä suunnalla ei käytännössä ehdi mitään tapahtua ennen kuin Trumpin eka kausi on ohi ja mies menettää täysin mielenkiintonsa aiheeseen tultuaan valituksi toiselle.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Kävin pyöräyttämässä Vmax:iin takarenkaan alle, siihen meni vain 3 vuotta... Sitten mentiin Lahteen. Suomenmoottoripyörämuseoon. Still kuvaus sopii parhaiten ja ihan vain honorilla...

Kaikille nelipyöräbemareiden omistajille vinkki, jostain hekin ovat ponnistaneet :wink:
Kuva
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Kävin pyöräyttämässä Vmax:iin takarenkaan alle, siihen meni vain 3 vuotta... Sitten mentiin Lahteen. Suomenmoottoripyörämuseoon. Still kuvaus sopii parhaiten ja ihan vain honorilla...

Kaikille nelipyöräbemareiden omistajille vinkki, jostain hekin ovat ponnistaneet :wink:
Kuva
Kiva, että olet taas päässyt ulkoiluttamaan Vmaxia!

Tuo Bemari kaipaa kyllä vähän fiksaamista ennen leimalle menoa.

Meillä on vähän maalailtu juttuja, varsinkin vaimo on sitä tehnyt.

Maalia saivat pintaansa monet sellaiset laudat, joiden elinkaari alkaa olla jo loppupuolella: jahka vain varat riittävät talon keskiosan ja matalan osan kattojen uusimiseen, menevät nuo nyt pikasiistityt laudat kaatikselle.

Siihen voi vain mennä aikaa enemmän kuin toivoisin... :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Kiva, että olet taas päässyt ulkoiluttamaan Vmaxia!

Tuo Bemari kaipaa kyllä vähän fiksaamista ennen leimalle menoa.

Meillä on vähän maalailtu juttuja, varsinkin vaimo on sitä tehnyt.

Maalia saivat pintaansa monet sellaiset laudat, joiden elinkaari alkaa olla jo loppupuolella: jahka vain varat riittävät talon keskiosan ja matalan osan kattojen uusimiseen, menevät nuo nyt pikasiistityt laudat kaatikselle.

Siihen voi vain mennä aikaa enemmän kuin toivoisin... :roll:
Kankaat alkoivat jo paistamaan... Parasta ennen päiväys oli mennyt joku 20v. sitten... Tajusin muuten että tuohan on jo museoiässä! Toisaalta etupäähän tuli hommattua kymmenisen vuotta sitten uudemman mallin etupää, jossa isommat jarrulaikat ja nelimäntäjarrut. Motskareissa ja fillareissa se jarruttaminen vain on aika pitkälti etujarrun varassa, niin voisihan se museokatsastuksen mennä läpi puhumalla... Tai no ihan sama. Vakuutusmaksut sain niin pieniksi ja aina voimassa. Ongelmat ovat lähinnä noiden autojen kanssa. Laku on vähän ongelma mitä sille oikeasti pitäisi tehdä :(

Maali tekee ihmeitä! Miten niiden lautojen elinkaari muka lopussa, sisällä. Profiiliko ei vain enää osu silmään?

Kuusi on minusta kiva materiaali sisäkattoon, ei kovinkaan mene keltaiseksi niinkuin mänty. Käsittelemättä täällä vielä paljon pintaa!!! :oops:
Vastaa Viestiin