Mp harrastajat
Re: Mp harrastajat
He he, mää oon ajellu jo. 
-
maza the oulu
- Jäsen

oisko myynniissä kellään kilpitelinettä sivulle 1500 vulcaniin...... ( vaikka ei tää osto paikka olekkaan,mutta alanharrastajia täältäkin löytyy) meilii tai privaa !!! ens viikolla pistetään pyörä tulille.
YKSIN EN OLE MITÄÄN MUTTA VAIMONI KANSSA OLEN VOITTAMATON.
Täällä joku kauppas kilpitelineitämaza the oulu kirjoitti:oisko myynniissä kellään kilpitelinettä sivulle 1500 vulcaniin...... ( vaikka ei tää osto paikka olekkaan,mutta alanharrastajia täältäkin löytyy) meilii tai privaa !!! ens viikolla pistetään pyörä tulille.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=25097
-
maza the oulu
- Jäsen

laitoin postia kilpikauppiaalle, kiitti vinkistä.
-
maza the oulu
- Jäsen

jumal auta............ lunta tulee.. unohdetaan ajelut tältä viikolta....
elämä on!!
- wikumies
- Jäsen

moi ollaan käyty aika menee vaan enemmän remontteihin t.rantanen h-dcf finland chapter 2
Ihme ja kumma että täältä löysin tämmöisenkin thread:in
Olen vaan ajatellut että en kehtaa ilmaista mihinkään että tää harrastus vie melkein enemmän kuin puolet vapaa-ajasta. Mutta nyt kun löysin niin ilmoitettava on, jos ei muille niin ainakin itselle tulee parempi mieli että voi vedota tähän harrastukseen kun ei ole aikaa tehdä taloremonttia...
Juu mulla on Yamahan Vmax tuolla tallissa ja sekin, niinkuin motskari maailmassa ajatellaan, jo tosi vanha 1986 -mallinen. Sen kanssa on ollut murheita enemmän kuin talon kanssa ja ajelut jäänyt vähemmälle viime vuosina. Pyörä itsessään on just sellainen mitä olen pyörältä toivonut mutta edellinen omistaja kohdellut sitä niin kaltoin (kuten jotkut näitä vanhoja talojakin) että mennyt pitkä penni (tai siis sentti) siihen. Olen laittamassa siihen ruiskua kaasuttimien tilalle, jotta kuluneiden kaasareiden ongelmat saisi vihdoin kaasuttimien taivaaseen. En niinkään mitään tehoja odottele mutta jos käynti paranisi ja pääsisi vaikkapa tankillisella 200km nyt 160km. Se olisi sellainen pienen ihmisen vastaus ilmastonmuutokseen samalla, vaikkakin kaikki greenpeace:in miehet viittaa kintaalla koko motskari touhuun.
Että tämmöinen tarina, hyvä että täältä löytyi muitakin joilla on vapaa-aikaa yllinkyllin kaikenlaisiin muihinkin hommiin kun nää taloremontit tulee tehtyä niin nopeasti ja nää on niin helppoja. Tämän takia on pakko olla jokin aikaaviepä harrastus...
Olen vaan ajatellut että en kehtaa ilmaista mihinkään että tää harrastus vie melkein enemmän kuin puolet vapaa-ajasta. Mutta nyt kun löysin niin ilmoitettava on, jos ei muille niin ainakin itselle tulee parempi mieli että voi vedota tähän harrastukseen kun ei ole aikaa tehdä taloremonttia...
Juu mulla on Yamahan Vmax tuolla tallissa ja sekin, niinkuin motskari maailmassa ajatellaan, jo tosi vanha 1986 -mallinen. Sen kanssa on ollut murheita enemmän kuin talon kanssa ja ajelut jäänyt vähemmälle viime vuosina. Pyörä itsessään on just sellainen mitä olen pyörältä toivonut mutta edellinen omistaja kohdellut sitä niin kaltoin (kuten jotkut näitä vanhoja talojakin) että mennyt pitkä penni (tai siis sentti) siihen. Olen laittamassa siihen ruiskua kaasuttimien tilalle, jotta kuluneiden kaasareiden ongelmat saisi vihdoin kaasuttimien taivaaseen. En niinkään mitään tehoja odottele mutta jos käynti paranisi ja pääsisi vaikkapa tankillisella 200km nyt 160km. Se olisi sellainen pienen ihmisen vastaus ilmastonmuutokseen samalla, vaikkakin kaikki greenpeace:in miehet viittaa kintaalla koko motskari touhuun.
Että tämmöinen tarina, hyvä että täältä löytyi muitakin joilla on vapaa-aikaa yllinkyllin kaikenlaisiin muihinkin hommiin kun nää taloremontit tulee tehtyä niin nopeasti ja nää on niin helppoja. Tämän takia on pakko olla jokin aikaaviepä harrastus...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
"Tuuma", kirjoitit että olet vaihtamassa kaasareita ruiskuun. Onko se vaikea homma, pystyykö tekemään itse? Tuleeko kalliiksi?
Mulla on kaasarikoneinen XJR:ä tallissa.
Mulla on kaasarikoneinen XJR:ä tallissa.
Ei se nyt loppujen lopuksi taida ainakaan mahdoton tehtävä olla, itse se melkein on tehtäväkin eipä noita kannata muiden tehtäväksi antaa jos et tietty ole upporikas, niin paljon tuohon aikaa saa menemään kaiken sovittelun kanssa. Rahaa menee mutta uskoisin pysyvän halvemmassa hinnassa kuin uudet kaasarit, en tosin ole kovinkaan pitkälle asennuksissa päässyt kun tuo aikapula on jarruna niin en tiedä lopullisia kustannuksia.Pitkä kirjoitti:Onko se vaikea homma, pystyykö tekemään itse? Tuleeko kalliiksi?
Itse käyttämäni ruiskun rungot vaativat 90mm tilan sylinterien välillä ja se on määräävä onnistuuko vai ei. Itsellä kun on V4 niin siinä sattui olemaan tilaa ihan mukavasti, rivikoneesta en tiedä. Jos nykyiset kaasarisi ovat 90mm etäisyydellä toisistaan niin varmaankin pitäisi onnistua, muuten joudut tekemään uudet imukaulat ja muutenkin menee hieman vaikeaksi. Jotkut käyttävät jostain toisesta pyörästä ottamia ruiskurunkoja, jolloin onnistuu ahtaampaakin paikkaan. Ne ei toisaalta ole ihan niin hienoja jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Yhden osan olen koneistamolla joutunut tekemään ja sorvauttamaan ruiskunrungot, jotta käy alkuperäisiin kumikurkkuihin klemmarilla kiinnitettäväksi.
Sitten tulee vielä PC -ohjelma, jolla pitää laittaa säätöarvot kohdilleen. Itse valitsin ohjausyksiköksi Microsquirt -nimisen edullisen yksikön. Googlettamalla löytyy tuosta purkista ja muutenkin ohjeita aivan huimasti.
Ensin kannattaa tehdä vain tuo bensapuoli ja sitten kun saa pelaamaan niin voi ottaa myös sytytyksen mukaan kuvioihin jos asiasta enemmänkin innostuu.
PS1. Valmistaja laittoi muutaman kuvan heidän nettisivuilleen, kun innostuivat ajatuksesta ja ovat hyvin tukeneet sittemmin.http://www.extrudabody.com/TechInfo/Ins ... .html#Vmax
PS2: Tarkoitus olisi ainakin juhannukseksi päästä ajelemaan
Kiitos "Tuuma".
Täytyy harkita tota ruisku hommaa. -07mallin XJR:ssä on jo ruisku kone, jos jotenkin onnistuis ujuttamaan ton ruisku systeemin vanhempaan XJR:ään.
Kalliiksi taitaa tulla.
Täytyy harkita tota ruisku hommaa. -07mallin XJR:ssä on jo ruisku kone, jos jotenkin onnistuis ujuttamaan ton ruisku systeemin vanhempaan XJR:ään.
Kalliiksi taitaa tulla.
Kyllä joku tänä kesänäkin semmoisen varmaan saa romutettua niin siitä tosiaan saa melko helpolla tavarat siirrettyä kun on sama pyörä.
XJR on muuten munkin listoilla korkealla... Hieno peli. Aito moottoripyörä, muita tietenkään väheksymättä
XJR on muuten munkin listoilla korkealla... Hieno peli. Aito moottoripyörä, muita tietenkään väheksymättä
Mä en vaihtaisi ihan helpolla toimivia kaasareita ruiskuun. Se on eri asia jos kyseessä on vanha pyörä, johon tahtoo rakentaa jotain erikoista ja vanhat kaasarit on joka tapauksessa huonossa kunnossa. Mutta käsittääkseni ruiskutuksen saaminen toimimaan prätkässä "pehmeästi" siirryttäessä moottorijarrulta vetoon on turkasen vaikeaa ihan isoillekin tehtaille. Siitä tulee helposti nykäisevä, ja pidemmän päälle sillai nykäsevä moottori on todella arsusta kun sitä tehoa ja vääntöä on tarpeeksi pidon irrottamisen. Likaisella asfaltilla, kostealla kelillä ja ihan vaan tavallisissa liikenneympyröissä sellainen pyörä on _todella_ v-ttumainen.
Ruiskulla ei tommoseen vanhempaan matalaviritteiseen konstruktioon kuin xjr saa mitään etua kaasareihin verrattuna. Ruiskuihin on siirrytty pääasiassa saastemääräysten vaatimuksesta, katti toimii paremmin kun pa/ilma-seos on tarkkaan säädelty. Jossei sitten meinaa olla ympäristöystävällinen ja pistää myös uutta katalysaattoria jammuun, niin ruiskuilla ei tee mitään...
Ruiskulla ei tommoseen vanhempaan matalaviritteiseen konstruktioon kuin xjr saa mitään etua kaasareihin verrattuna. Ruiskuihin on siirrytty pääasiassa saastemääräysten vaatimuksesta, katti toimii paremmin kun pa/ilma-seos on tarkkaan säädelty. Jossei sitten meinaa olla ympäristöystävällinen ja pistää myös uutta katalysaattoria jammuun, niin ruiskuilla ei tee mitään...
ikämajaRajamäki
Joo ei missään missään missään tapauksessa! Itsellä tuo lähti siitä kun kaasuttimet on kertakaikkiaan tullut tiensä päähän ja muuten vaan kiinnostuksesta. Arvostan alkuperäisyyttä yli kaiken mutta nyt tuli vaan vastaan se että jotain pitää tehdä. En usko että mitään tehoja enempää tulee mutta toivon että lambda-anturin ja optimi seoksien avulla saan kulutuksen pienemmäksi. Ajettavuus nykimisen ja pötsäyttelyjen johdosta ei voi ainakaan huonommaksi enää muuttua...wekkuli kirjoitti:Mä en vaihtaisi ihan helpolla toimivia kaasareita ruiskuun.
Niinpä, mulla kaasarit toimii vielä ihan hyvin. Taidan unohtaa koko jutun ja ajelen vain kiltisti kaasari koneella.
Kiitos "Wekkuli ja Tuuma"
Kiitos "Wekkuli ja Tuuma"
-
maza the oulu
- Jäsen

jokohan sitä nyt vkl tai ens viikon alussa potkastaan mopo tulille, ellei takatalvi yllätä.Kyllähän noita pyöri on liikkeellä täälläkin mutta ei jaksas olla pesemässä joka ajon jälkeen. 1,5 kk ja lomat alkaa.......