Vierasmajaksi...
Re: Vierasmajaksi...
Juu, lampaita on muutama ja keväällä ehkä pari lisää, jos pässi on vaan osannut hommansa... :)
Terapiaeläimiä, kuten meilläpäin puhutaan. Niin ovat luomua ja käsityöllä kasvatettuja, että monella olisi nykypäivänä ihmettelemistä.
Mulla on tässä seuraavat pari kk. hyvinkin tiukkaa. Vapaata ei tunnu olevan lainkaan, mutta toukokuussa pitäis helpottaa. Puut pitäis saada saunasta kärrättyä jonnekin. Onko kenelläkään tarvetta / mahdollisuutta tulla hakemaan? Hiace seisoo edelleen...
Ja oliko jollakin tieto, mistä löytyy edullisesti perus-ikkunalasia?
-Johny
Terapiaeläimiä, kuten meilläpäin puhutaan. Niin ovat luomua ja käsityöllä kasvatettuja, että monella olisi nykypäivänä ihmettelemistä.
Mulla on tässä seuraavat pari kk. hyvinkin tiukkaa. Vapaata ei tunnu olevan lainkaan, mutta toukokuussa pitäis helpottaa. Puut pitäis saada saunasta kärrättyä jonnekin. Onko kenelläkään tarvetta / mahdollisuutta tulla hakemaan? Hiace seisoo edelleen...
-Johny
En arvannut että ihan oikeasti haluat noin suuresti luopua puista. Totta mooses, mulle ainakin kelpaa. Sano vain milloin niin eiköhän tuo isompi auto jotenkin järjesty. Ottaa semmoisen, johon mahtuu Pvalilan tyttäretkin matkaan. Eipähän tarvitse radiota kuunnella matkallajohny_t kirjoitti:Puut pitäis saada saunasta kärrättyä jonnekin. Onko kenelläkään tarvetta / mahdollisuutta tulla hakemaan?
-Johny
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Kyllä mä niistä mielelläni jonkun nimellisen korvauksen per kuutio tahtoisin...tuuma kirjoitti:[En arvannut että ihan oikeasti haluat noin suuresti luopua puista. Totta mooses, mulle ainakin kelpaa. Sano vain milloin niin eiköhän tuo isompi auto jotenkin järjesty. Ottaa semmoisen, johon mahtuu Pvalilan tyttäretkin matkaan. Eipähän tarvitse radiota kuunnella matkallaTämä siis positiivisessa mielessä.
Tällä hetkellä ei vaan projekti oikein etene, koska klapit ovat edessä. Puuvajaankaan ne ei oikein mahdu.
Jäljellä on melko pientä puuta, pääasiassa leppää, koivua ja haapaa. Sopii oikein mainiosti sauna/hellapuuksi, mutta takkaan tosiaan melko pientä, tai noh, tottumuskysymys, mutta itse olen tottunut vähän järeämpää pönttiksissä polttamaan.
Ikkunoista samaan huutoon:
Lueskelin Pekan (Huhta) ikkunanheloitus-ohjeita sekä rakennuskortiston papereita. Musta tuntuu, että oikaisen tämän vierasmajan kanssa joissakin kohdin... Ei muuten synny valmista ikinä ja tosiaan pitäis kattojakin tehdä...
---ja lampaita ruokkia.
Ilmaisia lounaitakaan ei ole. Eiköhän me joku sopuli hinta keksitäjohny_t kirjoitti: Kyllä mä niistä mielelläni jonkun nimellisen korvauksen per kuutio tahtoisin...![]()
johny_t kirjoitti:
-Johny
Teidän suunnalta en tunne tilanteita
eikä maksa paljoa..
(siis jos niillä on jotain jämä lasia siellä)
eikylä uusikaan lasi.. kait?
Voisit käydä kerjuulla osoitteessa Aleksanterinkatu 24b. Eli entisen kommunistien herrainpumon (ihan totta, Kuusisen herrainpukimo oli maan hienoin ja sen omisti SKP) talo. Vaihtavat siellä ikkunoita, vanhat menevät luultavasti kaatikselle. Pikku bonus: sekä vanhat että uudet ikkunat ovat umpitammea. Siis myös karmit. Ei ole lama kaikilla...
Tiedän miehen, joka on kohtuuhintainen ja osaa heiluttaa lasiveistä todella taitavasti. Ja perhanan monta muutakin hommaa hän osaa, mutta korpeen hän ei mielellään lähde.
Tiedän miehen, joka on kohtuuhintainen ja osaa heiluttaa lasiveistä todella taitavasti. Ja perhanan monta muutakin hommaa hän osaa, mutta korpeen hän ei mielellään lähde.
Perhana kun ei ole Hiace vieläkään ajossa! Toivottavasti keväällä alkaa jossakin lähiössä ikkunanvaihto-työmaa, josta vois pari ruutua hakea. Paljonhan noita on viimeaikoina tehty. Uskoakseni lasinleikkuuseen löytyy lähipiiristäkin taitoa ja tuskinpa se nyt hirmuisen vaikeaa on. Ostaa vähän enemmän raaka-ainetta, jotta on varaa treenata.pvalila kirjoitti:Voisit käydä kerjuulla osoitteessa Aleksanterinkatu 24b. Eli entisen kommunistien herrainpumon (ihan totta, Kuusisen herrainpukimo oli maan hienoin ja sen omisti SKP) talo. Vaihtavat siellä ikkunoita, vanhat menevät luultavasti kaatikselle. Pikku bonus: sekä vanhat että uudet ikkunat ovat umpitammea. Siis myös karmit. Ei ole lama kaikilla...
-J
Lasin leikkaaminen ei todellakaan ole mitään äärimmäistä ammattitaitoa vaativaa hommaa johon pitäisi joku ammattimies hommata joten ei muuta kuin lasiveitsi käpälään ja leikkelet itse sopivat ruudut.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Kevät aurinko paistaa ja sahatavara kuivuu vanhojen sanontojen mukaan tuuman viikossa. 
Elikäs järjestin perinteiseen tyyliin talkoot sekä kylän sahurin paikalle ja miesvoimin saatiin tukit jyystettyä laudoiksi.
Nyt on omasta metsiköstä kaadettua, todella egolokista puutavaraa, jota ei ole tuotettu aukkohakkuu-menetelmällä itärajan kankailta ja rahdattu etelään. Voi siis hyvillä mielin lyödä vanhojen, samalla tavalla sahattujen lautojen viereen ja hymyillä!
Nojoo, menee aatteelliseksi, mutta näillä mennään. Ties vaikka saisi kesällä, taapelin kuivuttua, jotain aikaiseksikin.
Oton vanhoihin kommentteihin yhtyen: Kovaa hommaa kokonaisuutena, vaikka työvoimaa olikin riittävästi.
Kuvat perinteitä vaalien mustavalkoisina.

-Johny
Elikäs järjestin perinteiseen tyyliin talkoot sekä kylän sahurin paikalle ja miesvoimin saatiin tukit jyystettyä laudoiksi.
Nyt on omasta metsiköstä kaadettua, todella egolokista puutavaraa, jota ei ole tuotettu aukkohakkuu-menetelmällä itärajan kankailta ja rahdattu etelään. Voi siis hyvillä mielin lyödä vanhojen, samalla tavalla sahattujen lautojen viereen ja hymyillä!
Nojoo, menee aatteelliseksi, mutta näillä mennään. Ties vaikka saisi kesällä, taapelin kuivuttua, jotain aikaiseksikin.
Oton vanhoihin kommentteihin yhtyen: Kovaa hommaa kokonaisuutena, vaikka työvoimaa olikin riittävästi.
Kuvat perinteitä vaalien mustavalkoisina.

-Johny
Tuohan meni hienosti! Hyvä mieli ihan ansaitusti. Traktovaattorikin oli oikein Zetor, en edes tiennyt, että merkki on selvinnyt hengissä.
Se on ihan naurettavan helppoa kun toinen tekee sen vieressä kunnon veitsellä, mutta kun yrittää itse omalla halpisveitsellä vedellä lasia vuodelta yksi ja kaksi niin kyllä siinä vararuutuja saa kernaasti käsillä olla...nim. viimeinen onnistui.Tomppa kirjoitti:Lasin leikkaaminen ei todellakaan ole mitään äärimmäistä ammattitaitoa vaativaa hommaa johon pitäisi joku ammattimies hommata joten ei muuta kuin lasiveitsi käpälään ja leikkelet itse sopivat ruudut.
Wii! Eka kommentti kuvien lisäämisen jälkeen! :D
Puita on mökissä vielä vähän jäljellä, mutta arvelisin, että parin viikon kulutta pääsen lakaisemaan lattioita ja ottamaan kuvia.
Tässä ohella olen tutkinut sähkön ihmeitä. Tarkoituskena vetää kaapelia mm. autopaikalle.
Edit: tuuma, oletko vieläkin ilman saunapuita?
-J
Puita on mökissä vielä vähän jäljellä, mutta arvelisin, että parin viikon kulutta pääsen lakaisemaan lattioita ja ottamaan kuvia.
Tässä ohella olen tutkinut sähkön ihmeitä. Tarkoituskena vetää kaapelia mm. autopaikalle.
Edit: tuuma, oletko vieläkin ilman saunapuita?
-J
Oli niin mykistävän upeat kuvat että on ollut sanaton. Toivotaan hieman kuivempaa kesää kuin viime kesä!!!johny_t kirjoitti:Wii! Eka kommentti kuvien lisäämisen jälkeen! :D
-J
EDIT: Niin meillä jäi se saunapuu haku juttu vaiheeseen. Miten kiireitä sulla on mikä ilta sopisi jos mä saan lainattua peräkärrin ja veturin niin mieluusti hakisin niitä kun on saunapuut täälläpäin hiukka niinkuin finaalissa
No nyt on viimenen viikko tosiaan menty aivan 110 lasissa ja tää hulabaloo jatkuu vielä loppuviikkoon, mutta sit näyttää valoisammalta. En osaa luvata vielä mitään, 60 ulkkaria pitää kiireisenä. Sen voin taataa, että täältä ei puut lopu.tuuma kirjoitti:
Oli niin mykistävän upeat kuvat että on ollut sanaton. Toivotaan hieman kuivempaa kesää kuin viime kesä!!!
EDIT: Niin meillä jäi se saunapuu haku juttu vaiheeseen. Miten kiireitä sulla on mikä ilta sopisi jos mä saan lainattua peräkärrin ja veturin niin mieluusti hakisin niitä kun on saunapuut täälläpäin hiukka niinkuin finaalissaTai ennemminkin loput on märkiä/jäässä.
Kiva kuulla, että kuvat näyttävät autenttisilta. :)
Ei sen kesän suhteen niin väliä, tavaraa aletaan lyömään toukokuussa pintaan, oli keli mikä tahansa.
-J
O.K. Ilmoittele vaan kun alkaa tilanne selkiytyy.johny_t kirjoitti: No nyt on viimenen viikko tosiaan menty aivan 110 lasissa ja tää hulabaloo jatkuu vielä loppuviikkoon, mutta sit näyttää valoisammalta. En osaa luvata vielä mitään, 60 ulkkaria pitää kiireisenä. Sen voin taataa, että täältä ei puut lopu.
Kiva kuulla, että kuvat näyttävät autenttisilta. :)
Ei sen kesän suhteen niin väliä, tavaraa aletaan lyömään toukokuussa pintaan, oli keli mikä tahansa.
-J
Juu, on noissa mv-kuvissa jonkinlainen fiilis sellainen rauhallinen