Pakkanen hyydyttää nykyauton - miksi?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Re: Pakkanen hyydyttää nykyauton - miksi?

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Renkaasta tuli mieleen, olen viimeaikoina nähnyt 4 tapausta joissa jäätynyt tms. ABS jumittanut auton renkaan. En paljon kotoa liiku, joten ihmettelen tätä määrää.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
vesahy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

kappalainen kirjoitti:Renkaasta tuli mieleen, olen viimeaikoina nähnyt 4 tapausta joissa jäätynyt tms. ABS jumittanut auton renkaan.
Mulla kävi justiinsa näin joulun jälkeen. Onneksi lämpötila oli sen jälkeen plussalla pari päivää että sain koslan liikenteeseen.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Miulla on nyt jotain outoa menossa, 3v vanha VAG nykyauto, kottikärryvararengas eikä mitään murhetta :shock:

Niitä odotellessa?
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Zaffodi kirjoitti:Miulla on nyt jotain outoa menossa, 3v vanha VAG nykyauto, kottikärryvararengas eikä mitään murhetta :shock:

Niitä odotellessa?
Kiitä onneasi.

Mulla taas on ollu ihan päinvastainen säkä renkaiden kanssa. viini

Yksi tuliterästä sarjasta meni piloille kun ajoin Orivedellä naulaan enkä huomannut pikkuhiljaa tyhjenevää takarengasta ennen Tamperetta. Vanne oli syönyt kumin sivun rikki.
Sitten ihan pienen ajan sisään kaksi kertaa naulaan/ruuviin mutta onneksi kaupunkialueella ja työaikana. Lisää ilmaa ja rengasliikkeeseen paikattavaksi.

Emmää ymmärrä kuinka kaikki Pirkanmaan tiellä lojuvat naulat uppoaa justiin mun renkaisiin. :?
sahrami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sahrami »

vesahy kirjoitti:Saabissa mulla oli sellainen kottikärrynpyörä varapyöränä. Paineita siihen pantiin tavallista enemmän, muistaakseni nelisen kiloa ja nopusrajoitus taisi olla kuusikymppiä. Kai sillä olisi korjaamolle päässyt mutta en koskaan joutunut käyttämään. Spraypulloa olen joutunut joskus käyttämään ja sen jälkeen rengasliike kieltäytyi sitä paikkaamasta. Sain käytetyn renkaan tilalle suurin piirtein samalla hinnalla.
Kahdeksankymppiä oli mun vararenkaassa kyljessä rajoitus, ja kilometrimääräkin oli siihen laitettu (ajoin Nurmijärveltä Vantaalle ja sitten iltapäivällä kotiin yhteensä 150km eikä ollut se maksimikmmäärä vielä täynnä). Ei tarttenut miettiä spraypullon käyttöä, kun oli koko renkaan kylki (sisäpuolelta) räjähtänyt auki. Mielenkiintoinen hetki kun rengas räjähti ja vauhtia oli 130km/h. Onneksi oli takarengas.
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

[quote Mielenkiintoinen hetki kun rengas räjähti ja vauhtia oli 130km/h. Onneksi oli takarengas.[/quote]

Mulle tuo kävi pyörällä, motarilla, vauhti sen 130-140. Driftailuks meni, mut pysyin pystyssä. Meni venttiili poikki :shock: rengas tyhjeni parissa sekunnissa. Mahtoi olla autoilijoilla ihmettelyä kun jannu vetää motarilla sladissa :lol: Nyt vähän hymyilyttää, mutta silloin oli pulssi aika korkeella..
Ja sekin ihmetyttää, ulkogummi säilyi ehjänä, eli ei menny vöitä poikki kun myöhemmin rengasliikkeessä sitä ihmeteltiin. Ja sitä venttiiliä... :shock:
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Ei ihan osu sataprosenttisesti otsikkoon mutta liki kumminkin.
Lähipäivinä on sattunut silmiin oikein rypäs näitä nykyautoilun kompastuskivistä kertovia uutisia:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... alista-134
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... k-trm-auto
Ja vaikka ei ilmeisesti säilyvyyteen liitykaan niin ei mikään ihme, että:

Bensan pilaantuminen on ollut tuttu juttu mutta dieselbakteeri on ainakain mulle uusi asia.

Bio sitä ja bio tätä ...ja artisti maksaa. :roll:
Pelastuuhan näillä kumminkin maailma. Vai pelastuuko....
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Juha_P kirjoitti:Ei ihan osu sataprosenttisesti otsikkoon mutta liki kumminkin.
Lähipäivinä on sattunut silmiin oikein rypäs näitä nykyautoilun kompastuskivistä kertovia uutisia:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... alista-134
Ja vaikka ei ilmeisesti säilyvyyteen liitykaan niin ei mikään ihme, että:

Bensan pilaantuminen on ollut tuttu juttu mutta dieselbakteeri on ainakain mulle uusi asia.

Bio sitä ja bio tätä ...ja artisti maksaa. :roll:
Pelastuuhan näillä kumminkin maailma. Vai pelastuuko....
Toi dieselin pilalle meneminen on tosiaan enemmän veneiden ongelma. Pa-tankin pohjaan kertyy moskaa ja sitten ajetaan kovassa kelissä keinuen niin kone sammuu kun suodatin menee tukkoon. Muistan yhden kerran kun kaverit tankkasi jotain ihme moskaa Shelliltä ja lähtivät ulkomaille, mukana oli kymmenen pa-suodatinta mutta hinausta tarvittiin perillä satamaan pääsemiseen. Onneksi oli purjevene ettei siinä mitään hätää ollut.
Lerssinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mulla on ihan aito tarkoitus rakentaa itselle puukaasuauto. Pystyn siihen kyllä jos vain aika riittää ja olenki pistäny jo vuosi sitten "tutkan" päälle sopivan aihion löytämiseksi..
vesahy
Jäsen
Jäsen

Joulun alla muutettiin uuteen kotiin ja männä viikolla sain vihdoin autopaikan pihalta. Ja oikein sähkötolpalla! Kyllä nyt kelpaa!
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Lerssinen kirjoitti:Mulla on ihan aito tarkoitus rakentaa itselle puukaasuauto. Pystyn siihen kyllä jos vain aika riittää ja olenki pistäny jo vuosi sitten "tutkan" päälle sopivan aihion löytämiseksi..
Avolava / paku akselilta ilmeisesti?

Noita taitaa olla hankalampi laittaa henkilömalleihin, kun väkisinkin tulee tuota kokoa sen verran.
Lerssinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Joo tottakai.. Siinä on vieläpä ikäsäännös että auton aihion pitää olla tarpeeks vanha..
Nykyisin puukaasulle voidaan muuntaa käytännössä ainoastaan ennen 1.7.1987 käyttöön otettuja ajoneuvoja. Uusia ajoneuvoja ei voida muuntaa käymään puukaasulla, koska puukaasua ei ole tunnustettu Euro -normeissa liikennepolttoaineeksi, eikä sille ole määritelty raja-arvoja.
Vanhempi iso jenkki isolla matalakierroksisella bensakonella.. Suora kutonen olis pop :-D Pieni kuorma-autokaan ei ole pois-suljettu mahdollisuus mutta ans kattoo ny.. Tää on semmonen pitemmän kaavan projekti kaikkien muiden projektien ohella ja niitähän piisaa :mrgreen: Mutta ku klapeja ei mee enää mökkiin niin ajellaan niillä autolla :idea:
Ilpisti
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ilpisti »

Camino on ainakin ollut yksi suosikki joista saattaa vielä löytyä kutoskoneellisis, ja perinteinen impala. Mutta luulen että nuo Suomi-hedelmät alkavat jo olla niin kypsiä että teettää aika homman jo peltien kanssa että niihin kannattaa alkaa mitään suunnittelemaan. Autotapahtumissa, mm Kouvolan Swap&Meetissä noita on ollut parina vuotena näytillä, ja kävin niitä katselemassa. Ihan mielenkiintoista, jos joskus tällaisen auton saat tehtyä niin laitappas siitä jotain tänne foorumille, vaikka ihan oma aloitus, ja tietysti fotoja olis kiva katsella :wink:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Kuinkahan tuo puukaasu toimisi diesel-syklillä, osaako se puristuksesta syttyä?

240 diesel volvo on ihan joutilaana, kovin ruosteinen helmoista ja kontista, mutta muutoin hyvä, kun jäi seisomaan juuri kun osapuilleen kaikki oli uusittu. Miettinyt että pitäisi tuosta nyt jotain saada aikaan, generaattori taloon tai pihatraktori, polttoaineen hintavuus vaan latistaa intoa tehdä mitään.
vesahy
Jäsen
Jäsen

Taas oli mennyt ajovalo, se tosin ei hyydytä koko pirssiä. Vaihtaminen on tietenkin ihan yksinkertaista jos siihen poltimoon pääsee käsiksi, mutta ainakin mulla on Rellussa monen sortin putkea ja letkua ja peltiä tiellä, ei mahdu käsi väliin. Kun pikahuolto on parin kilometrin päässä niin kävin siellä. Laskun loppusumma veroineen ja muineen oli 25,88 euroa, lampun hinta siitä noin seitsemän egeä.
Vastaa Viestiin