Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Kulju
Jäsen
Jäsen

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja Kulju »

Kääk kirjoitti: Mielestäni kuitenkin itselläni on sitä rumasti sanottua markkina-arvoa, että en ole mikään ruma/sosiaalisesti kömpelö/aina kotona tms. Mutta missä on unelmien mies? Varmaan siellä omassa rintsikassaan piilossa.
Kuulostaa hyvältä. Ei muuta kun mökki myyntiin ja suunnaksi Pirkanmaa. :-D
pannu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pannu »

Kulju kirjoitti:
Kääk kirjoitti: Mielestäni kuitenkin itselläni on sitä rumasti sanottua markkina-arvoa, että en ole mikään ruma/sosiaalisesti kömpelö/aina kotona tms. Mutta missä on unelmien mies? Varmaan siellä omassa rintsikassaan piilossa.
Kuulostaa hyvältä. Ei muuta kun mökki myyntiin ja suunnaksi Pirkanmaa. :-D
Meikäläinen ei ainakaan kotona piilossa ole. Nykyään tulee paljon enemmän oltua poissa kotoa, kuin ennen :wink:
Kulju jo hyvin mainitsi mitä kohden kannattaa suunnistaa.... :-D
puuhapena
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Juu tänne päin vaan.. :cool:
puuhapena kaiken korjaa
pelkka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pelkka »

(haa, mistä vetoa että joku valopää pian tuotteistaa nämäkin äskeiset ajatukset, ja kohta saa kansa töllöttää telkusta kuinka rintamamiestaloon haetaan emäntää / isäntää...

Ekaksi niillä teetetään hiukan leikkisää purujen täyttöä, sitten kokeillaan voimia piikkaamalla kellarin laatta hornan tuuttiin ja kantamalla tonneittain betonijätettä käsipelillä pihalle. Seuraavaksi testataan sisukkuus leikkirakennusluvan jättämisellä paikalliselle johtavalle rakennustarkastajalle, sisälukutaito ja muistin pelaaminen selviävät tenttaamalla rakennusmateriaalien lämpöarvoja. Huumorintaju kokeillaan herättämällä keskellä yötä lumenkolaussessioon. Teoriakokeessa siskonpaneli, sormipaneli ja muut panelit on erheettömästi erotettava toisistaan, ja pönttöuunin sytyttämiseksi on osattava käyttää viimeisimpiä tieteellisiä tutkimustuloksia kansanperinteen sijaan.

Joo, jotenki tolleen...)
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

^ Siis saletisti osallistuisin moiseen ihan heti :lol:

Ja piti ihan kommentoida vielä että onpahan täällä näit Pirkanmaalaisia sinkkuja tyrkyllä... Oih miksi mulla on jo talo :roll:.
puuhapena
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

^ Mää en osallistuis, teen remppoja työkseni..

Äkkiäkös me tästä seuranhakupalsta kehitetään.. :lol:
puuhapena kaiken korjaa
Kääk
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kääk »

Hupsista, kirjoitinko minä treffi-ilmoituksen? Luulin itse kirjoittelevani sen verran kiukkuisesti, että... Noh, mutta. :roll:

Missäs täällä onkaan se treffiosio? Sellainenhan tältä foorumilta puuttuu! Itse asiassa olen Pirkanmaalta kotoisin ja siellä kyllä vierailen kotipuolessa silloin tällöin. Eikä ole vielä tietoa mihin päin maata seuraavaksi asetun. Että juu, toki rintsikoista innostuneet tyypit kiinnostaa. Hmm... ensimmäistä kertaa tällä foorumilla pyöriessäni ajattelin rintsikka sanan kohdalla jotain muuta kuin taloa. :-D Ei ollut kyllä tarkoitus.

Niin ja vaikka on perjantai-ilta ja kirjoittelen hassuja, niin en ole ottanut viini

On se hankalaa, niin hankalaa... tuo pariutuminen nykyään. Noh, onneksi se ei ole pakollista, jos sitä unelmien rinssiä ei näy. Ennen vanhaan taisi olla ne muutamat kylän pojat/tytöt joista sai/piti valita. Onko se nyt tämä liiallinen tarjonta, joka tekee tästä niin vaikeaa. Tosin onhan sinkkuilussakin puolensa. Ei ole tässäkään mökissä näkynyt ketään nalkuttamassa, tekemässä tiskejä, levittelemässä likaisia vaatteita ympäriinsä (no minä olen), röyhtäilemässä... Toisaalta, ei ole koskaan ruoka valmiina, kun tulen töistä, ei ole lumityöt tehtynä, ei ole kainaloa, johon käpertyä iltaisin. Hmm... En nyt osaa päättää kumpi olisi parempi. :shock: Täytyy miettiä.
csinos
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://rajalanremontti.blogspot.com/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csinos »

Kääk kirjoitti:"Naisilla on sen uuden remonttikaverin hankkiminen paljon helpompaa, kuin meillä miespuolisilla sinkuilla...."

No en edes usko tuota!!! Ei ole täällä ainakaan remontoitsijoita näkynyt jonoksi asti. Liekö sitten olen itse liian nirso tai jotain. Mielestäni kuitenkin itselläni on sitä rumasti sanottua markkina-arvoa, että en ole mikään ruma/sosiaalisesti kömpelö/aina kotona tms. Mutta missä on unelmien mies? Varmaan siellä omassa rintsikassaan piilossa.
No tietyllä tapaa tuo pitää paikkaansa. AInakin jos ei nirsoile... Täällä on käyny jos jonkunlaista 'sulhasehdokasta' varsinkin ekana asuinvuotena. Yks isäntä se ihmetteli että kuinka tuollaisella nuorella ja nätillä ei ole isäntää talossa vaan kun ne siihenastiset ehdokkaat oli kaikki vääränlaisia... :lol:
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Raitis, savutonm koko ikänsä muuttanut, siinä alkaa olemaan jo sellaisia asioita, jotka takaa sinkkuuden, jos ei riitä, niin vanhakantainen roolijakokäsitys, siis nykyisin asennevamma, varmistaa sinkkun pysymisen.

Lisäksi kun inhoaa iskelmää, tanssimista, tunteellista hömppää, niin kyllä se vaan niin on, ettei yhteensopivaa toista puolikasta ole valmistettu, tämä on realismia.

Vaan saa tosiaan röyhtäillä ja piereskelläkkin ihan niin paljon kuin lystää, sapuska on aina mieluista ja voi perjantai illankin käyttää vaikka lumitöihin ilman mitään kritiikkiä :-D

Ainoa isompi murhe sinkkuudessa on, että koko yhteiskunta on suunniteltu pareja sekä etenkin lapsiperheitä varten, jotkin asiat yhden hengen taloudessa ovat hieman järjettömiä tässä yhteiskunnassamme, joutuu siis maksamaan aika paljon verrattuna pareihin.
Kääk
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kääk »

No mutta se on jo jotain, jos on itse tiedostanut miksi pysyy sinkkuna. Silloinhan niihin asioihin voi halutessaan vaikuttaa. Tosin tiedän senkin, että riittävän pitkään kun on itsekseen, niin on vaan niiiiin mukava tehdä asiat omalla tavallaan ja pitää omista ajatuksistaan ja asenteistaan kiinni, vaikka ne olisivat välillä vähän hölmöjäkin.

Kai sitä itsekin pitäisi yrittää joustaa, tehdä kompromisseja, sekä uskoa, että on olemassa naisten ja miesten työt. Noh, tuohon jälkimmäiseen en ihan pysty uskomaan. Tosin olen sen verran perinteinen, että mielestäni naisten kuuluu synnyttää lapset ja miesten kantaa painavat asiat. Mutta se perustuukin lähinnä luonnon lakeihin, fysiikkaan. Kyllä sekin sittenkin saisi olla toisin päin. :-D

Onkohan sitä sitten itse nostanut itsensä liian korkealle jalustalle, kun tuntuu, että sitä sopivaa kumppania ei löydy. Vai pitäisikö sitä etsiä vähän sinnikkäämmin. Kun törmää ihmiseen, jolla on omien sanojensa mukaan kaikki muu kohdallaan elämässä, mutta vaimo ja lapset puuttuvat, niin ei kai pitäisi juosta karkuun? Mutta kun tulee sellainen olo, että tuo ihminen on epätoivoinen... Se ei ole kiinnostunut minusta ihmisenä, vaan ainoastaan omien unelmiensa toteuttamisen välikappaleena. Kyllä sen parisuhteen kuitenkin pitäisi mennä niin, että ensin ihastutaan ihmiseen ja sitten jos siltä näyttää, niin halutaan sen ihmisen kanssa niitä muita asioita. Onko tämäkin nyt liian moderni ja yksilökeskeinen ajattelutapa? Pitäisikö ensin olla mietittynä mökin väri, perheauton merkki, lasten lukumäärä ja koiran rotu. Sitten kun se unelma on valmiina, niin onkin melkein se ja sama kuka sen tulee toteuttamaan... Hmm... :roll:

Mielipiteitä?

Menen saunaan. :-)
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Kääk kirjoitti:No mutta se on jo jotain, jos on itse tiedostanut miksi pysyy sinkkuna. Silloinhan niihin asioihin voi halutessaan vaikuttaa. Tosin tiedän senkin, että riittävän pitkään kun on itsekseen, niin on vaan niiiiin mukava tehdä asiat omalla tavallaan ja pitää omista ajatuksistaan ja asenteistaan kiinni, vaikka ne olisivat välillä vähän hölmöjäkin.

Kai sitä itsekin pitäisi yrittää joustaa, tehdä kompromisseja, sekä uskoa, että on olemassa naisten ja miesten työt. Noh, tuohon jälkimmäiseen en ihan pysty uskomaan. Tosin olen sen verran perinteinen, että mielestäni naisten kuuluu synnyttää lapset ja miesten kantaa painavat asiat. Mutta se perustuukin lähinnä luonnon lakeihin, fysiikkaan. Kyllä sekin sittenkin saisi olla toisin päin. :-D

Onkohan sitä sitten itse nostanut itsensä liian korkealle jalustalle, kun tuntuu, että sitä sopivaa kumppania ei löydy. Vai pitäisikö sitä etsiä vähän sinnikkäämmin. Kun törmää ihmiseen, jolla on omien sanojensa mukaan kaikki muu kohdallaan elämässä, mutta vaimo ja lapset puuttuvat, niin ei kai pitäisi juosta karkuun? Mutta kun tulee sellainen olo, että tuo ihminen on epätoivoinen... Se ei ole kiinnostunut minusta ihmisenä, vaan ainoastaan omien unelmiensa toteuttamisen välikappaleena. Kyllä sen parisuhteen kuitenkin pitäisi mennä niin, että ensin ihastutaan ihmiseen ja sitten jos siltä näyttää, niin halutaan sen ihmisen kanssa niitä muita asioita. Onko tämäkin nyt liian moderni ja yksilökeskeinen ajattelutapa? Pitäisikö ensin olla mietittynä mökin väri, perheauton merkki, lasten lukumäärä ja koiran rotu. Sitten kun se unelma on valmiina, niin onkin melkein se ja sama kuka sen tulee toteuttamaan... Hmm... :roll:

Mielipiteitä?

Menen saunaan. :-)
Joskus tuntuu, että nykymaailmassa perhekkin on jonkinlainen suorittamistapahtuma, kaikessa oikein painostetaan suorittamaan ja paahtamaan, niin ettei kerkeä muuta ajattelemaankaan jos tuohon hullunmyllyyn lähtee.

Tosin jos ei lähde, niin sitten sitä hyvin nopeasti alkaa nauttimaan siitä sinkkuudestaan, kun ei epäsinkkumaista olotilaa kovin helposti tule ellet kieli vyön alla juokse ties missä kinkereissä ja edusta itseäsi kuin paraskin tv-kanavan myyjä.

Silloin kun olin nuori, niin kehoitettiin olemaan sitä mitä oikeasti olet, eikä teeskentelyä ja pintaliitoa pidetty järkevänä, no minkäs sille tekee sitten jos on epäyhteensopiva nykyajan miesihnannekuvien suhteen, mutta kyllä ennemin olen ihan itteni sinkkuna kuin esitän olevani jotain muuta vatsahaavaan saakka.

Oikeastaan en voi muuten sanoa että olisi naisten ja miesten töitä, on töitä jotka sopivat tietynlaisille ihmisille paremmin, nykyään kun kaikki on niin suokupuoletonta, niin monet miehet ovat joutuneet alkamaan 'naisiksi', koska sitä usein odotetaan, eli se mikä oli ennen miehen rooli on kadonnut ja nykyään on enemmänkin äitejä joilla on vieläpä ura, vertaan tässä nyt nykymaailmaa siihen aikaan kun mies oli lähinnä joka kävi töissä.

Toki on myös toisinpäinkin, naiset ovat enemmän miehiä, koska nykyään odotetaan myös naisen tekevän miehen työt, eli enää ei kotona ole sitä vankkaa tukipilaria, joka pitää huushollin pystyssä ja lapset ojennuksessa, nykyään on kaksi, joilla kummallakin on vain vähän aikaa koko tehtävään, näiltä osin myös tuo erittäin arvokas ja tärkeä naisen rooli on kadonnut.

Mitä olen seurannut tuota parin valintaa, niin ne joilla pari on eivät ole lähellekkään niin kranttuja kuin itse olen (joidenkin kohdalta suorastaan hämmästelen miten voivat olla yhdessä ja sanoa että on ihanaa, kun kommunikointi on lähinnä tiuskimista), joten ainakin omalla kohdallani tuo pitää paikkansa, että olen liian kranttu, mutta niinhän minä olen kaikessa, odotan itseltäni täydellisyyttä (pettyen aika usein kun en onnistukkaan), enkä osaa tyytyä vähempään muidenkaan osalta ja se nyt ei ainakaan auta yhtään asiaa, mutta sekin on toisaalta asia jota ilman en olisi minä.

Omalta kohdaltani voin siis ihan hyvin sanoa, että peilissähän se suurin syy on, mutta sitä kun on jo niin tottunut itsenäiseen elämään, niin kyllä se aika vaikea olisi muunlaiseen sopeutua.

Vaan vaikeapa se on mitään mielipidettä jonkin toisen tilanteen osalta sanoa, kun ihan hyvin voi olla niin, että kohdalle ei vaan ole osunut sitä oikeista kohti vinoilla biteillä varustettua ihmistä.

Luulen, että ne joilla on kaikki elämässä kohdallaan, mutta vaimo ja lapset puuttuu pyrkivät löytämään oikeanlaisen ihmisen joka myös haluaisi tenavia ja toisen puoliskon, tuntuisi kuitenkin jokseenkin epäloogiselta valita kuka tahansa, mutta tietenkin ihminen harvoin on näissä asioissa looginen.

Mua muuten nykyään suunnattomasti rasittaa jos joku sanoo, että "kyllä se sinullekkin oikea vielä osuu kohdalle", aaarggghhh, todennäköisyyden moiseen tapahtumaan voi laskea ja tulokseksi tuleva luku on kovin kovin pieni omalla kohdallani, ehkä samaa luokkaa kaksi kertaa peräkkäisillä kierroksilla päävoiton voittamisen kanssa, joten en lainkaan ymmärrä miksi moista sanotaan :lol:

En tosin ole moista laskenut, koska laskutoimitus ei olisi niitä helpoimpia laatia, pitäisi huomioida erilaisten näkemyksien osuudet sopivien kriteerien omaavassa väestössä, jonka selvittäminen olisi jokseenkin työlästä, toki pitää myös vähentää jo parin omaavat jne.

No, jokatapauksessa kuten vodaan havaita, vaaditaan aika harvinainen yksilö, joka meikäläistä kestäisi, sen ei pitäisi käyttää alkoholia, ei tupakoida, eikä olla uskonnollinen, teknistä lahjakkuutta pitäisi olla, tieteellinen ajattelutapa, sekä autoharrastaja, joka pitää 1940 luvun aikaisesta miesten ja naisten rooleista, sitten kun vielä pitäisi pystyä sietämään meikäläistä, niin ei, ei sellaista yksinkertaiseti ole olemassa, tilastollinen mahdottomuus, joten kenenkään ei kannata sanoa, että kyllä se oikea vielä löytyy :wink:

Mutta kyllä minä sanon Kääk, ettet sinä ole varmasti niin mahdoton tapaus kuin meikäläinen, sillä toistaiseksi niin hankalaa kuin minä en ole vielä tavannut, mullahan pitää olla sapuskassakin eri ainekset eri puolilla lautasta :lol:
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

^ Pöh, se on totta että sullekin joku vielä oikeasti löytyy. Piste.

Just äsken kattelin ja ennen kaikkea kuuntelin koirien leikkihaukkua. Ei noilla ole tulevaisuutta muualla kuin omakotitalossa. Ja miksi toiseen muuttaisin kun olen just ja just oppinut tuntemaan tämän mörskän nitinät ja natinat.

Toisin sanoen, elämä on valintoja. Pitää vaan päättää minkä tien valitsee. Pidänkö koirat vai enkö liittyy siihen pidänkö talon vai en. En pidä ihmisistä jotka koiran ottaessaan eivät ajattele että koira elää sen 7-15v. Joten ehkä mun on nyt sitten elettävä kuten opetan ja pidettävä kotitaloni hallussani niin kauan kuin hurttien hyvinvointi vaatii. Tietenkin edellyttäen etten oikeasti joudu vaikeuksiin tai muuten vain ahdistavaan elämäntilanteeseen.

Nyt sitten täytyy alkaa opettelemaan muutakin kuin pintaremontointia. Viime viikolla vessanpönttö alko lorisemaan kunnes vetäminen ei enää onnistunut. Onnekseni naapurissa asuu nuori perhe jonka mies tulee kohtuullista korvausta vastaan korjaamaan paikkoja. En oikeasti pärjäisi ilman heitä :-).
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Mä kans täällä koirineni, kanoineni, lampaineni ja kissoineni, ulkohuusista puhumattakaan! eihän tänne edes uskalla tuoda vastakkaisen sukupuolen edustajia, varmaan lähtevät karkuun. Mä pärjään yksin varmaan vaan siksi, ettei juuri ole tuota nykytekniikkaa, joka alkais lorisemaan, kolisemaan, piiputtamaan tai lopettais toimintansa! :D
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
dartvader
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja dartvader »

Täällä kans yks sinkku+ lapinkoira+ helvetisti villakoiria.
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Yksin asustelen minäkin tääl Hollolassa kollipojan kanssa,aika hankalaa tännekään on mitään emäntää saada kun kaikki on tottunu helppoon elämään.
Toukokuussa tulee kun kuus vuotta olen yksin tätä pientilaa lämmitelly,isäni kuoli sillon toukokuussa ja jäin sitte tähän kun ei noita tuloja paljoo ole niin eipä paljon vuokria niillä maksella,on niitä tässäkin naisia käyny mut eipä ole kukaan jääny melkein on ollu niinpäin että mä olen auttanu niitä kun et ne ois autanu mua mitenkään.
Kyllähän tässä pärjäilis jos toinen olis ja kans tekis yksin ei tosiaan kerkiä jokapaikkaan,tässäkään kun ei olla ees missään korvessa ettei luulis kaikille naisille paniikkiakaan tulevan,mutta kun niistä baarikissoista ei ole mihinkään ja moni on jo varattu ja vaan leikkii.
Tässäkään kun ei enää mitään maatöitä ole et helpollakin viel pääsis mutta alkaa olla kaikki mun ikäset jo varattuja nuoremmat ei tule ja vanhemmat ei jaksa että heh.
Vastaa Viestiin